Kuinka suuren mittarilukeman Toyota Avensis kestää ajaa? Meinaan, että kun ajattelin ostaa käytetyn Avensiksen ja sen pitäisi kestää kilometrejä. Paljonko on siis "yläraja"-lukema?
Avensiksen tien pää
61
7393
Vastaukset
- jannu.
Nyt vaan odotellaan Tojo-Kölen vastausta ;)
- Tojo-Köle
Mistäs minä sen tietäisin? -tutkinta on vasta kesken... :-)
Tota edellisen auton (Carina) tien pää oli siinä, että myin sen kaverille, jonka muija? otti yhteen lumiauran kanssa 415tkm kohdalla .....
- hundeeee
Huollettuna jotakin millin luokkaa tai ylikin jos osia uusittu. Merkkihuolloilla päästelee reilut puolimilliä. Mutta jos vaohdat öljyt kymmpitonnin välein, niin seitsemän hundee ei oo mikään ihmesaavutus.
- Anonyymi
Eipä pääse edes Toyotalla pelkästään välillä huoltamalla miljoonaa kilometriä. Pakko on myös välillä korjata sitä.
- Pitkää siivua
Ei tuohon ole oikeaa vastausta...
Kulumisen ja vanhenemisen myötä viat lisääntyy aina.
Tuohon vaikuttaa vielä missä ja miten ne kilometrit on ajettu.
Tutuilla on ilman suuria ongelmia nyt tai ollut, yli 400 ja 500 tkm (matka-ajossa) ajettuja dieseleitä, mutta aina jotain murheita myöskin mahtuu matkan varrelle. Itse vaihdan ennen 100 tkm. - enota
No jos minä ajoin ilman suurempia murheita omppo a automaatti 2l oikosululla yli 400tkm, niin täytyy tojota miehen mielestä öljyjä vaihtamatta joku tuplat tuohon mennäX)
Nooo, on se tojota kestävä, mutta jos nyt tosissasi kysyt, niin tässä vakava vastaus. Niitä koneita laukee muutaman kymmenen tuhannen kohdallakin. Joillakin taas ajetaan yli puol milliä. Siitä voit arvata oman yksilösi keston, mitä vaan tuolta väliltä.
Jos jaksaa puuhata, on Suomessakin ruuvattu henkilöautoilla useampi milli, ainahan kuluvaa ja ruostuvaa voi vaihtaa, kaiken voi korjata.
Mutta siis täsmälleen saman verran sillä pääsee kuin muillakin, huolto ja korjauskulut vaan vaihtelee. - vm2005
Yli 200t ajetuista Avensiksista on melko huonoja kokemuksia. Rupeavat olemaan jo aika "nuhruisen" näköisiä sisältä ja kangaspenkit ovat aika väsäsähtäneet, etenkin kuskin istuin. Nitinöitä ja natinoita olen koittanut poistaa silikonilla, ruuveja kiristelemällä, liimaamalla ja työntelemällä ohuita muovisuikaleita rakojen väliin. Minulle on sanottu, että äänet johtuisivat alustan väsymisestä, mutta tuulilasi ei ainakaan ole vielä haljennut. Alle satatonniset ovat vielä ihan erikunnossa, niitä voin suositella.
- Ö.Y Lätti
"Yli 200t ajetuista Avensiksista on melko huonoja kokemuksia."
Yhdelläkään ranskalaisella ei voi edes haaveilla noista kilometrimääristä, aivan sama mitä penkit ovat jos moottorit ovat kahvimyllyjä. - '
Ö.Y Lätti kirjoitti:
"Yli 200t ajetuista Avensiksista on melko huonoja kokemuksia."
Yhdelläkään ranskalaisella ei voi edes haaveilla noista kilometrimääristä, aivan sama mitä penkit ovat jos moottorit ovat kahvimyllyjä.haha puhut kokemuksesta vai? Itellä Laguna 1,6 vm2001 ja ajettu 204tkm ja kulkee kuin ajatus. Japskeilla ei voi edes haaveilla tuollaisesta ajettavuudesta oli km-määrä mikä tahansa. Ja Rellu ei vie pisaraakaan öljyä toisin kuin nuo öljypoltin-toijotat
- 1+20
Ö.Y Lätti kirjoitti:
"Yli 200t ajetuista Avensiksista on melko huonoja kokemuksia."
Yhdelläkään ranskalaisella ei voi edes haaveilla noista kilometrimääristä, aivan sama mitä penkit ovat jos moottorit ovat kahvimyllyjä.Heh, nipponin pojat ei ymmärrä moottoreista mitään. Kertokaas nyt tojopojat yksikin merkittävä moottoritekniikkaan liittyvä keksintö, mikä on jaappanissa keksitty ja mistä on oikeasti ollut jotain hyötyä?. Moottoritekniikka ja autot on keksitty Euroopassa ja jenkeissä. Japanissa niitä kopioidaan ja tuodaan tänne takaisin.
Ainoa, missä Toyota on edelläkävijä, on hybridiautot. Mielenkiintoista katsoa miten ne pärjäävät vaikkapa Volvon ja Peugeotin uusia hybridi-nakuja vastaan. - Ö.Y Lätti
1+20 kirjoitti:
Heh, nipponin pojat ei ymmärrä moottoreista mitään. Kertokaas nyt tojopojat yksikin merkittävä moottoritekniikkaan liittyvä keksintö, mikä on jaappanissa keksitty ja mistä on oikeasti ollut jotain hyötyä?. Moottoritekniikka ja autot on keksitty Euroopassa ja jenkeissä. Japanissa niitä kopioidaan ja tuodaan tänne takaisin.
Ainoa, missä Toyota on edelläkävijä, on hybridiautot. Mielenkiintoista katsoa miten ne pärjäävät vaikkapa Volvon ja Peugeotin uusia hybridi-nakuja vastaan.Jenkeistä ei ole tullut mitään hyvää. Automaattivaihteistokin on keksitty Venäjällä.
Niin kauan kuin ranskalaiset ja italialaiset tekee autoja huollossa riittää kiirettä.
Saksassa kyllä osataan Japanin lisäksi.
"Itellä Laguna 1,6 vm2001 ja ajettu 204tkm" , taitaa olla harvinainen yksilö muut ovat jo paalattuina.
- EiSaksaRanskaUsaJap
Paskat saksassa mitään osata. Kukaan ei enää halua ostaa mitään Passattia saati Audia. Niin paljon on ollut laadun kanssa ongelmia. Ihmetellä pitää kuka niitä käytettyjä saksalaisia vielä haluaa ostaa?
- Autoilija -57
Tuohon vaikea antaa vastausta, auton kuuluu kun sillä ajetaan paljon ja se kuluu kaikkialta. Päällisinpuoli se voi olla tosi hienossa kunnossa vielä jos vaikkapa on kilometrejä takana 300000km mutta siellä on kulumia alustassa, moottorissa,vaihdelaatikossa, kytkimessä. Voihan olla tietenkin, että jos autolla on kilmetrit ajettu pitkän matkan ajossa, että se toimii moitteettomasti pitkäänkin, sitä on vaikeaa mennä arvioimaan oikein. Ja jos tulee remppaa niin se on vain hyväksyttävä sellaisenaan. Vähemmän ajetulla on tietenkin vähemmän kulumia ja siten enemmän huolettomia kilometrejä edessä. Itsekkin oli katsomassa sellaista Avensis Dieseliä vuosimallia 2007 ajettu n.300 000km ja oli tosi siisti. Se oli ollut taksina Kuusamossa. Siihen oli vaihdettu kansi, hehkut,etujarrulevyt, ja ilmastointi oli huolettu. Kävin ajamassa ja etupää oli melko äänekäs. No sen ehkä voi panna renkaiden piikkiin kun ne oli Nokialaiset renkaat, mutta olisi pitänyt tarkistaa tarkemmin, jos olisin ostanut. Ja nyt jos sinulla oikein himoittaa jokin Avensin, annan hyvän neuvon. Käytä AUTOTOHTORILLA AUTOA. Se tosin maksaa mutta säästyt yllätyksiltä ja jos vikoja löytyy niin niistä voit neuvotella auton oston yhteydessä. Tv.Jokke
- Anonyymi
Siis kansi vaihdettu 300 000 km ???
- Tuhoutumaton
Avensiksen moottorin kestokyvyllä ei ole ylärajaa. Se on ikuinen kuin valurautapaistinpannu. Jos sinä ostat nyt käytetyn Avensiksen, sinun pojanpojanpoikasi voi ajaa samalla moottorilla. Ennemmin kori lahoaa alta, mutta ainahan voi siirtää moottorin uuteen koriin.
- heikkoaTekniikkaa
Sellaiset 150tkm on yleensä maksimi. Nettiautosta voit tarkastaa tilanteen, lähes poikkeuksetta tuossa vaihteessa mainostetaan tehdyksi koneremontti varsinkin dieseleissä. Korihan noita happanee viimeistään 5 vuoden päästä.
- trafin_tilstoista
2/3 Toyotista poistuu liikenteestä ennen kuin niillä on ajettu 200000km, yli 500000km ajettuja on jäljellä enää reilusti alle 3000 yksilöä. Se ei ole paljon n. 400000 Toyotan kokonaismäärästä.
- Tojota-trollipoju_Pentti
Paljon niitä poistuu - Afrikkaan jossa alkaa Toyotan uusi elämä huonoonkin kuntoon päässeille. Kysyntä ylittää tarjonnan joten Afrikkalaiset näköjään tietävät Toyotan laadun. Mitäs Pentti tähän?
- viimeinen_oljenkorsi
Teron viimeinen oljenkorsi - vienti Afrikkaan!
Yhtä kaikki, täällä liikennekelvottomia on viety sinne jonkinverran yksinkertaisen tekniikkansa takia, mutta nekin pääasiassa Hiaceja ja Hiluxeja. Tullin tilastojen mukaan Afrikkaan on viety pari-kolmesataa Toyotaa vuosittain. Määrä on vain murto-osa vuosittain poistuvista Toyotista. Vuosittainen poistuma kun on viisinumeroinen. - asentelija
Joillakin kirjoittajilla olisi syytä tarkastella katsastustilastoja,niistä näkyy mm kuinka yli 10v vanhat avensikset ovat vähiten vikaisia.Tekniikaltaan ja korin kestävyydetää Avensis yksi parhaimpia.
- Dominoiko.Toyota
20-vuotiaita, eli 98-mallinen Avensis ei ole liikenteessä mikään harvinaisuus. Harvinaista sensijaan on että olivat ruosteessa niinkuin saman ikäiset eemelimersut. Näin silmällä katsottuna. Niin ja Avensiksia saa ainakin kaksi Eemelimersun hinnalla. Suosiostakin päätellen hinta-laatusuhdekin on kutakuinkin kohdallaan ja jälleenmyyntiarvo. Eikä tarvi katsastusta jännittää niinkuin jollain konsernilaatuisissa on ongelmana.. Pohjois-Karjalassa tietävät, mitä merkkiä kannattaa pitää kauan ettei kaikki rahat mene pärnäselle. Eikä ole mikään yllätys ainakaan Volkkarin omistajille kun pelkistä suuttimien vaihdoista on jo maksettu tuhansia euroja ja neljä kertaa oltu hinurin kyydissä.
- zotzot
Ja tuossa iässä mersuun on polkaisi se miljoona. Tuon ihmisellä Toyotalla on ajeltu vähän. Etenkin dieselin tapauksessa konerikkojen määrä on ollut suuri.
- Tojota-trollipoju_Pentti
zotzot kirjoitti:
Ja tuossa iässä mersuun on polkaisi se miljoona. Tuon ihmisellä Toyotalla on ajeltu vähän. Etenkin dieselin tapauksessa konerikkojen määrä on ollut suuri.
Huomasitte varmaan että minähän se taas oksentelin. Paljastumiseni vituttaa ankarasti kun kuittia tulee jokaiseen selitykseeni. Mitään en muuten loppupelissä mistään tajua.
- Mersukin.ruostuu
Sinulla ainakin on ongelmia kirjallisessa ilmaisussa monin verroin enemmän kuin jossain Avensiksen dieseleissä. Aika ruskeita ovat ainakin hopian värisetkin vanhemmat eemelimersut. Eikä niitä miljoona kilsaa ajettuja ole kuin muutama prosentti ja nekin vanhoja dieseltakseja joilla taksissa on jo poljettu ensimmäiset 400 tuhatta kolmessa vuodessa. Aika outoa että premium-merkkisen auton kori ruostuu kuin vanhat halvat ranskanrapeat. Voisi kuvitella että tuon hintainen olisi jo uutena tehtaalla paremmin suojattu. Ihan vaan noin omin silmin nähtynä. Toyotalla valtaosa on varsin harmittomia bensakoneita eikä mistään suuresta dieselien ongelmista voi puhua niinkuin jostain VW-moottorimurheista joista mediatkin jo uutisoi. Onhan Toyotalla eniten ykkössijoja AutoBildinkin julkaisemissa laajoissa kaiken kattavissa laatu- ja luotettavuustutkimuksissa. Onhan Mersukin ollut mukana samoissa mittelöissä, mutta huonommalla menestyksellä. On se melkoinen imagotahra mersumielikuvassa kun johtotähti kärsii ruostumisesta. Yhden mesen olen omistanut mutta luovuin kun havaitsin ongelman alkavan.
- Seimari
Niin, Mersu ruostuu, kaikki rankalaiset ruostuvat, mutta Toyota vaan porskuttaa. Avessa ei oikeasti ole mitään huonoa, timanttista laatua. 15vuotta ja 300 tkm ei tunnu Avessa vielä missään, sen ikäiset Mersut on jo kulahtaneita ja ranskalaiset ruostuneet jo alle 10 vuoden ikäisinä harsoksi.
- sotkeutuu_näppäryyteen
"Sinulla ainakin on ongelmia kirjallisessa ilmaisussa monin verroin enemmän kuin jossain Avensiksen dieseleissä."
Tero, tero! Eipä ole Avensiksen dieselien kirjoituksia näkynyt edes tojopalstalla, että eiköhän ne ole vielä suuremmissa ongelmissa kirjallisen ilmaisun suhteen. Vai yrititkö tuolla (puutteellisella) ilmaisulla kertoa kenties jotain ihan muuta?
- jaksaa_jaksaa
Millä tahansa autolla ajetaan niin pitkään kuin sitä viitsitään korjata. Japseissa - ja erityisesti Toyotassa -tämä vaatii pidemmän päälle jatkuvaa hitsaamista. Tosin kaikki muukin kuin pellit kuluu ja vikaantuu riisareissa ihan niin kuin muissakin autoissa.
- mävaan_
auriksella menty nyt 82tkm ilman ensimmäistäkään vikaa, ei edes yhtään poltinta ole tarvinnut vaihtaa. ei kuluta öljyäkään. kaverin diesel skoda octaviaan piti vaihtaa kaksi moottoria päästäkseen samoille kilometri luvuille.
- Anonyymi
Jo puhut ihan pas...
- Hasan
Avensis 1.6 on laadun mittari. Millään muulla keskikokoisella perhepirssillä ei pysty ajamaan yhtä paljon olemattomilla korjauskustannuksilla. Kaikki on tukevasti tehty ja suojattu kosteutta ja kuraa vastaan. Kaikki toimii, vaikka hirmuiset lukemat matkamittarissa ja peltitöitä ei noihin tehdä, meinaan vaan, että hyvin kestää.
- huvinsa.kullakin
Suurin osa ihmisistä ei edes haluaisi.
- Konamies.Pentti
Omalla -09 Avensiksella pääsin himpun verran yli 120 tkm. Sitten piti vaihtaa moottori tehdaskunnostettuun. Huolto toimi hyvin - kone vaihdettiin kolmessa päivässä ja sanottiin: "Aja nyt toiset samat ja tule sitten vaihtamaan uuteen." Takuu kyllä pelasi - ei siinä mitään. Vaihdoin kyllä toiseen merkkiin ja nyt jo ajettu kohta tuplat Toyotaan verrattuna - ilman huolta. Bensavehkeet Toyotalla saattavat olla kestäviä - ahtamattomia kun ovat, mutta vähän laiskan sorttisia. Aivan sama, mitä mieltä automerkeistä ollaan. Kukin ostaa haluamansa auton.
- Konamies.Pentti
Siis 2,2 D4D....
- Älä.rääkkää.liikaa
Mitä ihmettä sinä oikein häsläät? 300 tkm noiden pitäisi kestää oikealla käytöllä. Muistitko että Avella pitää ajaa korkeintaan 85:ttä? Eikä konetta saa ikinä huudattaa yli 2500 kierroksen! Muuten tulee kallis moottoriremontti! Toyota ei ole mikään kierrosherkkä urheiluauto! Jos haluat kaahailla osta Porsche!
- Kauppiaankannaltanäin
Hälyttävän monissa D4D:ssä on uusittu moottori. Se ei kestä kilometrejä.
Kori ei taas kestä aikaa, ruosteenesto ei ole eurooppalaisella tasolla. Pahoitteluni, mutta näinhän se autokauppiaan mielestä on. Käsittämättömän hyvä luotto ihmisillä on noihin, koska vanha diesel oli ikuinen. Käytettynä sikäli huono ostaa ja hyvä myydä. Ostajia on aina. - 9m_9kn
>Käsittämättömän hyvä luotto ihmisillä on noihin, koska vanha diesel oli ikuinen.
Olen ajanut nyt 17 vuotta Toyota 2L:llä. Käynnistyy aina laakista, käy ja kukkuu asiallisesti, joskin tuntuu laiskistuvan pikku hiljaa.
Minua ennen tuo 2L (vapaastiläähättävä 2,4-litrainen diesel-malmikasa, väitetysti ei Toyotan oma konstruktio vaan omaa sukua Isuzu) palveli kolmea kaltaistani kuskia yhteensä 9 vuoden ajan.
On sillä sitäkin aikaisempaa historiaa: alun perin se on kuulemma ollut Haisulin (Hiace) nokalla vuodesta 1987 vuoteen 1992 eli viitisen vuotta. Sitten kolarin jälkeen nykyiseen käyttöönsä, pukkaamaan 9-metristä, 2,5–3 tonnin painoista kajuuttavenettä, maltillista 9 solmun marssivauhtia.
Onnen omiaan nykyiseen tehtäväänsä siis, vielä 31 vuoden palvelusiän jälkeenkin!
Mutta sen verran olen Toyotan eri automalleilla ajanut, että omakseni en ole yhtäkään niistä halunnut – kun mieleisempiäkin on aina ollut tarjolla.! - toyotan2018maksimit
Nykyiset sähköhiliputtimet veikkaisin että 105 000 on aika lähellä max.
- tojo
Nyt 177tkm 2013 uutena ostettu.. Korjauksiin mennyt 12500 euroa.
Hyvin siis toiminut, pystyykö Volkkari samaan.
Seuraavat kaksi vuotta jos jaksan pitää sitä niin on ollut edullinen auto ja voin vaihtaa johonkin muuhun merkkiin.- sokota
Halvalla olet päässy. Ite ostin 9 vuotta vanhan korollan käytettynä 6 259,95 toissa jouluaattona itelleni lahjaksi, nyt on korjauksiin mennyt 37 919,12 eur.
- Äläuskomitävaan
Toyotalla - siis kaikilla malleilla- ajetaan keskimäärin 200t km ja vientitlastojen mukaan ulkomaille niistä ei lähde kuin muutama vuodessa. Aven d4s on legendaarisen huonomaineinen kone ja kuten tuossa ylhäällä todettiin, käytettyjä Aveissa mainitaan usein koneen olevan vaihdettu. Ruostuminen ei ole Avessa ja Pituisessa yhä nopeaa kuin muissa tojoissa muta jos kysyt muilta kuin tojopalstan päivystävältä sisällöntuottajalta niin kyllähän tojo ruostuu nopeasti.
- Muoviapaikattu
Miten ruostuu kun on muovikori?
- HojoHojo
2000 mallin ave ja ajettu yhdellä jakoremminvaihdolla joka vaihdettu 200 000km kohdalla.
Nyt vaihto häämöttää kun tulee 400 000 täyteen.
Autoon vaihdettu takuuna kytkin sekä iskarit.
Kone ei syö mitään nesteitä.
Öljyt vaihdetaan 10 000km välein.
Joitain niveliä ja jarruosia mennyt. Normi kulutustavaraa.
Auto ruostesuojattu kunnolla vuonna 2000
Pellit ovat kovat ja meno jatkuu ainakin seuraavat 200 000 vielä.
Mittarissa on pian se 400 000
Lisäksi liikenteessä on paljon vanhempiakin, ei tosin välimerenmaiden virityksiä. - Hybridos
Osta prius, eräällä taxissa 2kpl ja toisella 4 ja toisella yli 500.000 t mittarissa ja matka jatkuu ei dieseleitä kukaan enää halua.
- Anonyymi
Toyota corolla -99. Mittariin pyörähti 350000km ja matka jatkuu. 200000km jälkeen muutakuin öljyt vaihtanut silloin tällöin ja löpöä laittanut tankkiin.
Naureskellen ajelen kun uusia autoja pienpientareella konepellit pystyssä tai
kuinka tutut valittaa 500-1000e huolloistaan.
Edellisellä autolla Camrylla meni rapiat 400000km ilman huolen häivää.
Taidan seuraavaksi ostaa n.150000km ajetun aven.
Säästyneillä rahoilla mitä muilla menee hinauksiin ja korjauksiin teen muutaman ulkomaanmatkan - Anonyymi
Katsokaas Itävallan Wien-Taxi konsernin taxeja. Toyota Priuksilla ajettu jo yli miljoona kilometriä pitkän matkaa. Eikä ole kyse vain yhdestä autosta vaan niitä on jo useampia ja matka jatkuu.
- Anonyymi
Ykkoskoppa 1999 1,8 bensa ajettu yli 400 000 tuhatta ja nyt vasta sisään ajettu !
Ensimmäinen huolto ,jarruputket uusittiin edestä taakse !
Vesipumppuvaihdetaan 300 000km välein ja käyttöremmit 100 000km välein ja tulpat !
Tulppat olen vaihtanu kerran
Autolla ajoin 180 000 remmin vaihto välillä
Öljyt pitäisi vaihtaa kun on rullattu 200 000km edellisestä vaihdosta
Köyhän luotettava kulkubeli - Anonyymi
Naapurilla on karvan vaille 3 miljoonaa ajettu Carina II. Kerran vaihdettu tuuli lasin pyyhkijän sulka. Muuten viaton ja pelkkiä tankkauksia.
- Anonyymi
AI sehän on sitten mailman ennätys ?
kannattaa laittaa kuvat tänne äkkiä jos pystyt todistaa ?- Anonyymi
Ei kai mulla nyt kaverin autosta oo kuvia. Jotain rajaa
- Anonyymi
Uutena hankittu Avensis vm 2000 1.6 ja mittarissa 300.000 ja vielä liikkuu. Tuli het' uutena teetettyä ruostesuojaus ja vissiin sen ansiosta ei vielä ruoste uhkaa ihan lähivuosia. Jarrut on pitänyt laitattaa kun varsinkin takalevyt olivat kuluneet ja syöpyneet. Suurin remppa oli nuo jarrut noin vajaa 600€ kaikki. Öljyä kuluttelee siinä ½-litraa/1000km mikä hiukan harmittaa, mutta minkäs teet. Hiukan vaikea kuvitella että halpis-tavis auton kanssa vähemmällä rempalla mitenkään selviäisi olisi merkki sitten mikä hyvänsä.
- Anonyymi
Terve, minullakin on 2000 mallin 1,6 Avensis 250 000 Km. Se on myös saanut ruosteenestokäsittelyn, mutta viime kesänä piti kuskin kohdalta paikata helmasta reikä.
Autossani on takana rummut ja kenkiä on sinne vaihdettu. Eteen vaihdoin tänä kesänä uudet levyt oman ”katsastukseni” perusteella.
Pitkät jarruputket on myös vaihdettu ruostumisen takia.
Öljyn kulutus on pientä kun huomasin, ettei sitä kannata pitää ylämerkin tuntumassa. Nykyisin lisään sitä pari litraa kymppitonnin vaihtovälillä.
Aikaisemmin minulla oli Corollan karvalakkimalli, joka oli tekniikaltaan helppo pitää kunnossa, mutta joka keväinen hitsaaminen kävi hermon päälle.
2024 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terve, minullakin on 2000 mallin 1,6 Avensis 250 000 Km. Se on myös saanut ruosteenestokäsittelyn, mutta viime kesänä piti kuskin kohdalta paikata helmasta reikä.
Autossani on takana rummut ja kenkiä on sinne vaihdettu. Eteen vaihdoin tänä kesänä uudet levyt oman ”katsastukseni” perusteella.
Pitkät jarruputket on myös vaihdettu ruostumisen takia.
Öljyn kulutus on pientä kun huomasin, ettei sitä kannata pitää ylämerkin tuntumassa. Nykyisin lisään sitä pari litraa kymppitonnin vaihtovälillä.
Aikaisemmin minulla oli Corollan karvalakkimalli, joka oli tekniikaltaan helppo pitää kunnossa, mutta joka keväinen hitsaaminen kävi hermon päälle.
2024"Öljyn kulutus on pientä kun huomasin, ettei sitä kannata pitää ylämerkin tuntumassa. "
-Kiitops vinkistä, pitääkin testata onkos vaikutusta!
- Anonyymi
oikein huollettuna ja hyvin pidettynä vanhemman mallin 1.8 bensakoneet kestää avaamatta sen 700 tuhatta. vanhempi diesel (ei d4d) kestää noin miljoona kilometriä.
- Anonyymi
599000 mittarissa. Diesel (90 hp) 5/2000.
Reijo / reijovaan - Anonyymi
Niin... Avensis 2012 ja ajoin 420 000 km ilman ensinmmäistäkään ongelmaa. Jarrulevyt vaihdettu kertaalleen..mutta mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä kuin määräaikaishuollot. Harmitti hieman luopua mutta kahdella autolla en tee mitään.
- Anonyymi
Jos D4D niin ei paljon päälle sadantuhannen, voi toki jäädä allekin.
Jos bensakone niin saatat päästä pariinsataan tuhatta, sitten alkaa kori vaatimaan hitsausta. Bensakone saattaa kestää ellei nyt sitten turbo hajoa. - Anonyymi
Täällä D4D ja 32 tuhatta mittarissa niin kone kilahti jumiin...se ihana kansivika...ei ikinä enää tohjoa tule.
- Anonyymi
Mene kirjottamaan vaikka muumimammalle kunnet mitään omista.
- Anonyymi
Kyllä avensista tulee ikävä. Varmatoimisin ja bensapihein auto, minkä olen omistanut, eikä koskaan hylkyä katsastuksessa. Ei mitään ruosteongelmaa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä avensista tulee ikävä. Varmatoimisin ja bensapihein auto, minkä olen omistanut, eikä koskaan hylkyä katsastuksessa. Ei mitään ruosteongelmaa .
Nyt jotain rajaa kirjoitteluun, vai oliko tuossa jokin sarkasmin virittely mukana?
Minulla on ollut viimeiset 20 vuotta käytettyjä Toyotia ajossa ja hitsaukset ovat tuttuja juttuja.
Kavereilla on käytössään saman ikäluokan ns. merkkiautoja, joissa on ollut kaikenlaista eksoottista ja kallista vikaa.
Tosiasia on, että hitsaus on niiden tonniluokan vikojen rinnalla ihanan halpaa ja yksinkertaista remonttia.
Ensimmäinen Toyotani oli -89 Corolla karvalakkimalli, jossa ensimmäinen reikä helmasta löytyi 16 vuotiaana.
Siitä se sitten alkoi. Lähes joka katsastuksesta palattiin reijän kanssa kotiin.
Tekniikasta ei tullut koskaan mitään sanomista. Tosin en odottele vikojen kanssa, vaan ne korjataan heti kun niitä ilmaantuu, jos ilmaantuu.
Tosin mitään jarrukorjauksia ihmeellisempiä ei tullut eteen.
Ensimmäinen Avensis tuli pihaan 2012 ja se on vm 2000 1,6 farmari.
Ensimmäinen hitsaus kynnykseen tuli 18 vuoden ikäisenä.
Lähes joka kerralla sieltä on sen jälkeen reikä löytynyt.
Sain kuitenkin käydä konttorilla monta vuotta ilman mitään moitetta ennen tuota 18 vuoden ikää.
Virtalukon pohja oli ensimmäinen oikea autossa ollut vika. Se piti hakea marmoritiskiltä.
Nyt näyttää, että vilkun viiksi on käytävä hakemassa samasta osoitteesta.
Naapurin 7 vuotta nuoremmassa Volvossa ei ole hitsauksia ollut, mutta se seisoo korjaamolla vähän väliä odottamassa osia mitä ihmeellisimpiin (kalliisiin))vikoihin
Kaverilla oli Passat nelivetoinen ja hieno siisti auto, mutta korjaamo oli sillekin tuttu osoite.
Kaikenlaista ja kallista laittoa löytyi, joka sai kaverin melko hermoksi.
Käytettyjen autojen kanssa on osattava asennoitua autoiluun aivan eri tavalla kuin takuun alaisten kulkineiden omistajana.
Se mitä olen lukenut noiden uusien autojen omistamisesta, ei ole ollut pelkkää autuasta eloa.
Ainakin yksi asia on varmaa - uusi auto on kallis hupi, vaikka siihen olisi varaakin.
Minulla ei ole niitä murheita, sillä sellaista uutta autoa, jonka tarvitsen - en pysty ostamaan.
2024 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jotain rajaa kirjoitteluun, vai oliko tuossa jokin sarkasmin virittely mukana?
Minulla on ollut viimeiset 20 vuotta käytettyjä Toyotia ajossa ja hitsaukset ovat tuttuja juttuja.
Kavereilla on käytössään saman ikäluokan ns. merkkiautoja, joissa on ollut kaikenlaista eksoottista ja kallista vikaa.
Tosiasia on, että hitsaus on niiden tonniluokan vikojen rinnalla ihanan halpaa ja yksinkertaista remonttia.
Ensimmäinen Toyotani oli -89 Corolla karvalakkimalli, jossa ensimmäinen reikä helmasta löytyi 16 vuotiaana.
Siitä se sitten alkoi. Lähes joka katsastuksesta palattiin reijän kanssa kotiin.
Tekniikasta ei tullut koskaan mitään sanomista. Tosin en odottele vikojen kanssa, vaan ne korjataan heti kun niitä ilmaantuu, jos ilmaantuu.
Tosin mitään jarrukorjauksia ihmeellisempiä ei tullut eteen.
Ensimmäinen Avensis tuli pihaan 2012 ja se on vm 2000 1,6 farmari.
Ensimmäinen hitsaus kynnykseen tuli 18 vuoden ikäisenä.
Lähes joka kerralla sieltä on sen jälkeen reikä löytynyt.
Sain kuitenkin käydä konttorilla monta vuotta ilman mitään moitetta ennen tuota 18 vuoden ikää.
Virtalukon pohja oli ensimmäinen oikea autossa ollut vika. Se piti hakea marmoritiskiltä.
Nyt näyttää, että vilkun viiksi on käytävä hakemassa samasta osoitteesta.
Naapurin 7 vuotta nuoremmassa Volvossa ei ole hitsauksia ollut, mutta se seisoo korjaamolla vähän väliä odottamassa osia mitä ihmeellisimpiin (kalliisiin))vikoihin
Kaverilla oli Passat nelivetoinen ja hieno siisti auto, mutta korjaamo oli sillekin tuttu osoite.
Kaikenlaista ja kallista laittoa löytyi, joka sai kaverin melko hermoksi.
Käytettyjen autojen kanssa on osattava asennoitua autoiluun aivan eri tavalla kuin takuun alaisten kulkineiden omistajana.
Se mitä olen lukenut noiden uusien autojen omistamisesta, ei ole ollut pelkkää autuasta eloa.
Ainakin yksi asia on varmaa - uusi auto on kallis hupi, vaikka siihen olisi varaakin.
Minulla ei ole niitä murheita, sillä sellaista uutta autoa, jonka tarvitsen - en pysty ostamaan.
2024Onhan noita autoja, merkkejä ja malleja mahtunut 55:n vuoden autoiluhistoriaan jo niin paljon ettei sormet ja varpaatkaan riitä niiden laskemiseen ja merkkejäkin laidasta laitaan joskin itäplokin sosialismin saavutukset ja ranskan rapeat eivät ole meidän talliin löytäneet, luojan kiitos! Kyllä rehellisesti on todettava että siirryttyä eurooppalaisista japseihin, kone- ja vaihteistorempat jäivät historiaan ja öljynkulutus.
Mitään ruostekorjauksia ei tällä vuosituhannella ole enää tarvinnut tehdä minnekkään . Joskus 70-luvulla jotain helmoja paikkailtiin vanhoihin romuihin kun oli katsurina valtion korkea-arvoiset ja arvonsa tietävät virkamiehet jotka tuskin osasivat edes tervehtiä. Toki ei koskenut kaikkia.
Reiän pystyivät varmaan tekemään ehjäänkin peltiin jos halusivat. Voi niitäkin aikoja!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409