Edullisin pankki vähävaraiselle (peruspalvelut)?

Pankkipankkipankki

Täytän 28 vuotta ja Sampo alkaa periä minulta 3,40 e kuukaudessa tilinhoitomaksusta, verkkopankkipalvelusta ja pankkikortista. Mikä pankki olisi edullisempi? En halua luottokorttia, pelkkä pankkikortti riittää kunhan se toimii ulkomailla. Verkkopankki saisi olla suhteellisen toimiva.

42

1991

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyly vastaaja.

      näytät olevan uusavuton monessakin mielessä,
      suurin mokasi kun et halua luottokorttia,
      onhan se aina ostaessa paljon ja selvempi, kotimaassakin ja toimii monin verroin paremmin ulkomailla,
      on myös nimensä veroisesti esimerkki että sinuun luotetaan.

      toiseksi, jokainen verkkopankki toimii todella hyvin, vain aloittelevat ja muuten heikot ihmiset valittavat kun syy on omissa sormissa.

      tuohon edullisuuteen, vastauksia on tuossa hieman alempana, opettele nyt itse jotain ajattelemaan.

      • pkijvu

        Kuulehan tyly vastaaja.
        Tuo luottokortti on yksi suuri syy kotitalouksien ylivelkaantumiseen. Kun raha ei ole konkreettisesti kädessä, vaan leijuu jossain virtuaalimaailmassa, sitä tulee äärimmäisen paljon helpommin ostettua sellaista mitä ei tarvi.
        Ei aikaakaan kun kaikki mitä saa, menee luottokortin maksuihin ja korkoihin. Ainoa voittaja on iso raha,
        Kuulehan vähävarinen.
        Roiku joka eurossa, ja käy pankit läpi, kysele millaisia maksuja perivät ja ota se halvin. Jätä räksyttäjät omaan arvoonsa, sillä he yleensä elävät isojen poikien kaavan mukaan ja huomaavat jossain vaiheessa että persuuksille meni.


      • LuottokortitAhterii

        Voi luoja miten torvia kommentteja. Itse en luota yhteenkään ihmiseen, jolla on luottokortti. Luottokortin omistajat ovat typeryksiä, jotka eivät tajua mistään mitään. Antavat puoli-ilmaiseksi ostoskulutustottumuksensa ja ovat jäljitettävinä korttiensa perusteella. Tulee aika, jolloin Teidän ylimoderni yhteiskuntamallinne rumpsahtaa tantereeseen.


    • ei paha kulu 3,4 €

      Op ja Nordea 4 tai 4,5 €, jos sulla on rahaa tai lainaa alle 5000 € tai alle 6000 €. S-pankki ilmainen, jos et tarvi lainaa, vain osuusmaksu, jonka saa erotessa takaisin.

    • rahaton maalle

      Jos rahaa on alle 5000e koko taloudessa, ei tarvita mitään pankkia.

      En tunne ketään, kellä olisi noin vähän rahaa. Koska tuo summahan voi olla myös negatiivista, eli velkaa.

      • blingblingblingbling

        En ole eläessäni omistanut edes puolia tosta...


      • SÄ et taida

        paljon ihmisiä sitten tunteakaan :D


    • rahat on

      Sampo pankkia en todellakaan suosittele muutenkaan. Virkailijoiden virheellisiä ohjeita ja vääriä papereita, jolloin pitää juosta konttorilla hakemassa oikeat paperit useampaan kertaan kun asioita ei heidän mukaan voi hoitaa puhelimessa. Muutamia kertoa ylimääräisiä perusteettomia veloituksia, jotka piti vaatia takaisin ja maksoivat tietysti kun myönsivät virheensä. Laittaisitko (vähät) varasi tänne? Nämä minun kokemuksia...

      Verkkopankkikin taitaa olla surkein kun sotkevat sitä javaa...

    • 7+15

      Itse siirryin Nordean asiakkaaksi.
      Sain maksuttoman Mastercard Goldin ja muita hyviä etuja.
      Tosin samalla otin myös asuntolainan ;)

      OP:ssä olen ennen ollut aina asiakkaana mutta erään OP konttorin käsittämättömän huono asiakaspalvelu sai kelkan kääntymään Nordean puoleen.

      Pankit tuntuvat olevan nykyään vähän makuasioita. Toiset tykkää yhdestä ja toisest sitten jostain muusta.

    • n22w

      Meidän perheemme on iät ja ajat ollut Nordean asiakkaita, eikä moitittavaa ole ollut. Pari kertaa on inhimillisiä virheitä sattunut, mutta kaikki korjattiin omatoimisesti pankissa ja me asiakkaat saimme hyvitystä sellaisita virheistä, joita emme edes huomanneet. Esim. yhteistiliä avatessa sattui virkailijalle pikkuriikkinen näppäilyvirhe, jota emme edes huomanneet. Edes kotiin asti ei keretty, kun tämä virkailija soitti meille ja pahoitteli virhettään, sekä laittoi postissa tulemaan kuusi ilmaisjätskikuponkia Ärrälle. Nordea on mielstäni reilu toimija ja aina on asiakaspalvelu ollut harvinaisen toimivaa. Myös erilaisista asioista ollaan aina saatu sovittua.

      • jomppe¨¨

        Totta Nordea kokemuksieni mukaan on paras pankki, ja minulla on niitä kokemuksia paljon.. Huonoin lienee OP ainakin palvelun osalta ja POP hinnoittelultaan.. ATM saldotiedustelu jopa 0,50€! Sampon vepa lienee huonoin..


    • IIIna_

      Nordeassa palvelumaksut vaihtelevat asiakkuuden mukaan. Koska täytät 28 vuotta, kerkeäisit olemaan vuoden ajan check-in (18-28-vuotiaille tarkoitettu) asiakas, jolloin mm. visa electron ja verkkopankki ovat ilman kk-maksua. Check-in asiakkuuteen liittyy muitakin etuja, jotka löytyvät alla olevasta linkistä:

      http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/Asiakasedut/Check-in 18-28-vuotiaille/971352.html

      Kun täytät 29 asiakkuutesi muuttuu tilanteesi mukaan joko kanta-asiakkaaksi tai avainasiakkaaksi. Kanta-asiakkaalla on säästöjä/velkaa väh. 5000 euroa ja Nordean palveluja/tuotteita 3. Avainasiakkaalla on säästöjä/velkaa on 50 000 ja palveluja/tuotteita 5.

      Kanta-asiakkaalle verkkopankki maksaa 1,5 e/kk ja avainasiakkaalla 0 e/kk.
      Visa electron maksaa kanta-asiakkaalle 1,25e/kk, avainasiakkaalle 1e/kk.
      Visa debit kortti, jossa ei ole luotto-ominaisuutta on samanhintainen. Mastercard on avainasiakkaalle kuukausimaksuton kun taas kanta-asiakkaalle 3,25 e/kk.

      Itse olen tyytyväinen Nordean verkkopankkiin. Nordean konttorissa ei tarvitse käydä, sillä kaikki tosiaan hoituu verkkopankin kautta.

      Mikäli olen ymmärtänyt oikein, Nordea eroaa muista pankeista sillä, että se tarjoaa avainasiakkaille oman henkilökohtaisen pankkineuvojan...

      Jos haluat vaihtaa asiakkuutesi Nordeaan, suosittelen varaamaan aikaaa asiakaspalvelunumeron kautta, jolloin pääsee välttämään mahdolliset jonotukset konttorissa. :) Itse ainakin olen ollut tyytyväinen Nordeassa saamaani palveluun..

      • ei pörssiyhtiö......

        Minä vaihdoin pankkisuhteen Tapiolaan. Koska vakuutukset olivat jo vuosikymmeniä olleet Tapiolassa niin käytyäni keskusteluja pankkineuvojan kanssa tulin vakuuttuneeksi pankin edullisuudesta.

        Olen palkkatuloilla elävä palkansaaja enkä tarvitse rahojani mihinkään sijoituksiin, niin katsoisin kyseisen pankin edut minulle sopivan erittäin hyvin.

        Kyseisen kaakkoisuomalaisen pankin henkilökunta on minua kohtaan ollut erittäin ystävällinen joiden kanssa asiointini on ollut erittäin miellyttävää!


      • Enska_Matti

        Meillä on perheessä useampi tili Nordeassa ja käytän heidän verkkopankkia.
        Maksamiset ja velotukset ovat ihan OK.
        Mutta en ole tyytyväinen verkkopankissa esitettäviin tietoihin.
        Luulisi että tilitietojen alla voisi näyttää mikä on korko ja ehdot, samoin mikä on maksurajat ja tilille liitetyt korttitiedot. Tähän ei löydy halukkuutta Nordealla.

        Käytän myös OP:n verkkopankkia, se on kokemukseni mukaan paljon käyttäjäystävällisempi.


      • Nordeassa vaatimuksi

        " Kanta-asiakkaalla on säästöjä/velkaa väh. 5000 euroa ja Nordean palveluja/tuotteita 3. Avainasiakkaalla on säästöjä/velkaa on 50 000 ja palveluja/tuotteita 5. "

        totta kun tuon täytät ehdot,
        pidät säästöjäsi ”alikorolla" tai maksat lainastasi "ylikorkoa", saa edullisemmin tai ilmaiseksi.

        Mutta mitä järkeä sitoutua tuollaisin ehtoihin kahlita itsensä sääntöihin, kun muualta saa kaiken ehdoitta ja ilmaiseksi, lisäksi saa käyttötilille päiväsaldolle korkoa, se palkkasikin tuottaa korkoa vaikka ei koko kuukautta olisi.

        Nordean pahin puute on kun ei ole pääsisäpidettävää tunnuslukua, sellaisen Taulukon voi kuka vaan digikuvata nopeasti ja vaikka myydä kaverille.
        Sitten voi täysin tuntematon seurailla tilinkäyttöä ja laittaa vaikka sinun valmiisiin laskuihisi eri tilinumero, et huomaa heti, myöhemmin se voi olla jo mennyttä rahaa,
        jos sinulla ei ole todisteita rikoksesta.

        SE TAULUKKO on pidettävä aina ja joka hetki täysin piilossa, se ON hankalaa.


      • Walroosinjöörni
        Nordeassa vaatimuksi kirjoitti:

        " Kanta-asiakkaalla on säästöjä/velkaa väh. 5000 euroa ja Nordean palveluja/tuotteita 3. Avainasiakkaalla on säästöjä/velkaa on 50 000 ja palveluja/tuotteita 5. "

        totta kun tuon täytät ehdot,
        pidät säästöjäsi ”alikorolla" tai maksat lainastasi "ylikorkoa", saa edullisemmin tai ilmaiseksi.

        Mutta mitä järkeä sitoutua tuollaisin ehtoihin kahlita itsensä sääntöihin, kun muualta saa kaiken ehdoitta ja ilmaiseksi, lisäksi saa käyttötilille päiväsaldolle korkoa, se palkkasikin tuottaa korkoa vaikka ei koko kuukautta olisi.

        Nordean pahin puute on kun ei ole pääsisäpidettävää tunnuslukua, sellaisen Taulukon voi kuka vaan digikuvata nopeasti ja vaikka myydä kaverille.
        Sitten voi täysin tuntematon seurailla tilinkäyttöä ja laittaa vaikka sinun valmiisiin laskuihisi eri tilinumero, et huomaa heti, myöhemmin se voi olla jo mennyttä rahaa,
        jos sinulla ei ole todisteita rikoksesta.

        SE TAULUKKO on pidettävä aina ja joka hetki täysin piilossa, se ON hankalaa.

        Nordean palvelumaksu on 8 euroa/kk, jos ei ole noita tuhansia euroja tilillä.


    • Eu alas..

      Tuunu se on tyyny. sinne vaan väliin ja hyviä unia...

    • IIIna_

      Enska_Matti, kyllähän tilin koron ja ehdot löytyvät Nordean verkkopankista kun menet: Tietoa palveluista --> Tuotekuvaukset, ehdot.

      Määräaikaisista tileistä en sitten osaa sanoa, missä niiden korko näkyy...

      Tarkoitatko maksurajalla vuorokausittaista määrää, minkä voi maksaa kortilla vai verkkopankissa? Korttitiedothan löytyvät myös verkkopankista, jossa kortin vuorokausittaista turvarajaa pystyy muuttamaan tarvittaessa....

      Toisaalta olen samaa mieltä kanssasi, että osa noista tiedoista mutkan takana, jotka täytyy kaivamalla etsiä...

    • minä pidän kaikkista eniten s pankkista ei ainakaan minulla ole minkäänlaiaisa kk maksuja. verkko pankki on ihan selkee.
      joten sinne vein vain eläkeellä kun olen.
      ja kaupan kassalla saan nostettua rahaa kaupan auki olo aikaan.

    • _ölpq28765vbfg

      Aktia perii 6,50 /kk ,tilistä ,pankkikortista,tiliotteesta yhteensä.

      S-pankki on toistaiseksi ilmanen.

    • nänä

      eiköhän pankit yleensä samanlaisia rosvoja.

      • zxz.

        Ei käynyt selväksi mikä on halvin. Tuollaiset alennukset alle 28vuotiaille ym.
        ovat takapuolesta. Niinkuin kaikki sitä vanhemmat olisivat varakkaita, tai päin-
        vastoin.


      • s-pankki.
        zxz. kirjoitti:

        Ei käynyt selväksi mikä on halvin. Tuollaiset alennukset alle 28vuotiaille ym.
        ovat takapuolesta. Niinkuin kaikki sitä vanhemmat olisivat varakkaita, tai päin-
        vastoin.

        zxz,
        totta, ei käynyt selville mikä on halvin, mutta maksullinen,

        mutta kävi selville kyllä mikä ilmainen,
        eikö se tieto riitä.


      • zxz.
        s-pankki. kirjoitti:

        zxz,
        totta, ei käynyt selville mikä on halvin, mutta maksullinen,

        mutta kävi selville kyllä mikä ilmainen,
        eikö se tieto riitä.

        Kyllä riittää, jos se totta on.. Mulla on säästöpankissa, se ei olekkaan sama.

        Tässä kylässä ei ainakaan semmoisen pankin konttoria ole, mutta ei sillä nii
        väliä ole jos verkkopankkia käyttää. Täytyy kysellä onko ilmainen.


    • ei mikään!

    • muistuttaja

      Jos päätätte luopua pankkipalveluista ja laittaa rahanne sukkaan jemmaan, niin katsokaa, että on puhdas sukka.

      Jos rahat säilyttää kovin likaisessa sukassa, niin rahoihin tarttuu jalkahien ja homejuuston lemu. Sitten iskee efektiivinen inflaatio, kun haisevat rahat eivät kelpaakaan kaupassa.

    • tosi halpa

      `POP

      • "#¤%&¤#"!

        Ottakaa sitten paperinen tiliote, että voitte tarkistaa tilin maksut säännölliseti. Maksumuistutukset alkavat ärsyttää pidemmänpäälle, kun ei ole itse syyllinen. Tyylihän niissä on varsin uhkaava.


    • v.joensuu

      Osuuspankissa ainakin verkkotunnuksille ja Visa Debitille tai Visa Electronille tulisi 4 euron kuukausihinta...

      S-Pankki ei ota kuukausi- tai vuosimaksuja pankkipalveluista mutta se jäsenyys maksaa 30-100€ alueesta riippuen mutta sen saa takaisin jos päättää luopua siitä jäsenyydestä.

      • 13+3

        S-Pankista saa siis Visa Debitin ja Creditin ilman kuukausi- tai vuosimaksuja. Verkkopankki on ilmainen.

        Osuuskaupan osuusmaksulle maksetaan osuuskorkoa, joka esimerkiksi HOK-Elannossa on ollut 10 % verotonta. Jotkut Osuuskaupat maksavat isompaa toiset pienempää korkoa. Lisäksi S-Pankin Visa Creditillä tai Debitillä maksaessa saa 0,5 % ostotapahyvityksen S-ryhmän omistamista liikkeistä.

        Visa Creditn saanti on ollut luetun mukaan aika tiukkaa. Debit kuitenkin irtoaa normaalisti. Maksuttoman Visa Creditin saa ainakin Hypo Pankista.

        Mielestäni S-Pankki on peruspalveluja kaipaavalle aloittajalle sopiva.


    • Tapiolalainen

      TAPIOLApankissa ei ole joka kuukausi menevää palvelumaksua. Muutenkin kaikki asiat, oli ne pankki tai vakuutusasioita ovat hoituneet kiitettävästi.
      Suosittelen.

      • matias11

        Jaa, etteikö ole? Kyllä ainakin minun tiliäni ovat veloittaneet 3,- e per kk.


      • bonusbonus
        matias11 kirjoitti:

        Jaa, etteikö ole? Kyllä ainakin minun tiliäni ovat veloittaneet 3,- e per kk.

        S-pankki, ilmainen peruspaketti, maksutapa etua 0,5% S-ketjun ostoista hyvityksenä ja hyvä verkkopankki, jos ostaa s-kaupoista ja jos kerää bonuksia, ne tulevat suoraan tilille myös, kortiksi voit ottaa suoraan tilitä veloittavan Visan debitin (ei luotto), sillä voi myös maksaa pankkivamennuksella netissä, ainoastaan esim. autonvuokrauksessa ei käy kuten luottokortti vakuudeksi.
        Jos ei tarvitse lainoja, valitsisin tämän. Itsellä asuntolainan takia tili lainapankissa myös mutta heti kun maksettu, olen vain S-pankissa.
        Jos alkaa kerätä bonuksia alusta, saa rahahyvitystä vasta kun liittymismaksu tienattu ensin (muutama kymppi), joka tapauksessa säästät kuukausimaksut.


      • bonusbonus
        bonusbonus kirjoitti:

        S-pankki, ilmainen peruspaketti, maksutapa etua 0,5% S-ketjun ostoista hyvityksenä ja hyvä verkkopankki, jos ostaa s-kaupoista ja jos kerää bonuksia, ne tulevat suoraan tilille myös, kortiksi voit ottaa suoraan tilitä veloittavan Visan debitin (ei luotto), sillä voi myös maksaa pankkivamennuksella netissä, ainoastaan esim. autonvuokrauksessa ei käy kuten luottokortti vakuudeksi.
        Jos ei tarvitse lainoja, valitsisin tämän. Itsellä asuntolainan takia tili lainapankissa myös mutta heti kun maksettu, olen vain S-pankissa.
        Jos alkaa kerätä bonuksia alusta, saa rahahyvitystä vasta kun liittymismaksu tienattu ensin (muutama kymppi), joka tapauksessa säästät kuukausimaksut.

        ja s-kauppojen kassalta voi nostaa rahaa kortilla, jos ei vaikka ole automaattia jossain kylässä (ilman maksuja)


      • Varoitus Tapiolasta

        Tapiolan maksut riippuvat siitä, mikä etutaso asiakkaalla on. Jos ei ole kuin tili tai eläke pankkiin, joutuu maksamaan.

        Tapiolan luottokortista varoitus. Aikaisemmin Tapiolan kautta sai Luottokunnan Visan. Kaikki oli OK. Tapiolasta saa nykyisin vain sen omia Mastercard Credit kortteja. Ne ovat suoraan sanoen peestä. Ei voi tehdä nettiostoksia, koska ei ole MC secure codea käytössä. Tietoa siitä, tuleeko joskus, ei ole. Sulkee mm. suomalaiset nettikaupat pois. Lisäksi ostoksiaan ei voi seurata nettipankista. Vain paperisesta laskusta kerran kuussa näkee toteutuneen. Vaikka mainostavat vuosimaksuttomaksi, menee 2 euroa joka kuukausi, jolloin korttia käyttää.

        Ihmettelen, että Tapiolan kortista ei ole julkisuudessa ollut enempää puhetta. Itselläni on onneksi myös Hypopankin kautta saatu Luottokunnan Visa ja S-Pankin Visa C/D, jotka kumpikin ovat täysin toimivia ja maksuttomia.

        Harmittaa vähän, että otin Tapiolasta yhdistelmäkortin, koska creditä en tule käyttämään. Olisi riittänyt pelkkä debit automaattinostoja varten.


      • edellinen
        Varoitus Tapiolasta kirjoitti:

        Tapiolan maksut riippuvat siitä, mikä etutaso asiakkaalla on. Jos ei ole kuin tili tai eläke pankkiin, joutuu maksamaan.

        Tapiolan luottokortista varoitus. Aikaisemmin Tapiolan kautta sai Luottokunnan Visan. Kaikki oli OK. Tapiolasta saa nykyisin vain sen omia Mastercard Credit kortteja. Ne ovat suoraan sanoen peestä. Ei voi tehdä nettiostoksia, koska ei ole MC secure codea käytössä. Tietoa siitä, tuleeko joskus, ei ole. Sulkee mm. suomalaiset nettikaupat pois. Lisäksi ostoksiaan ei voi seurata nettipankista. Vain paperisesta laskusta kerran kuussa näkee toteutuneen. Vaikka mainostavat vuosimaksuttomaksi, menee 2 euroa joka kuukausi, jolloin korttia käyttää.

        Ihmettelen, että Tapiolan kortista ei ole julkisuudessa ollut enempää puhetta. Itselläni on onneksi myös Hypopankin kautta saatu Luottokunnan Visa ja S-Pankin Visa C/D, jotka kumpikin ovat täysin toimivia ja maksuttomia.

        Harmittaa vähän, että otin Tapiolasta yhdistelmäkortin, koska creditä en tule käyttämään. Olisi riittänyt pelkkä debit automaattinostoja varten.

        Vielä pieni asia Tapiolasta. Et voi nostaa etkä tallettaa käteistä missään konttorissa. Käteisen tallettamista varten täytyy olla tili jossakin muussa pankissa, johon voit käteisen tallettaa. Sitten voit verkkopankin kauttaa siirtää Tapiolaan.


    • YKSPäivitys

      Meillä palkkatili ja lainat ovat Handelsbankenissa.Tähän asti niin nettipankki kuin pankkikorttikin olleet ilmaisia.Mut pankkikortti taitaa ensivuonna muuttua maksulliseksi?Muutoin hyvä pankki!

      • zxz.

        Se siinä on, kun ne muuttuvat. Jos tänään on ilmainen, tai halpa, niin mitä se
        on tulevaisuudessa. Pankin vaihtamisessakin on aina omat uudelleen jär-
        jestelynsä.


    • maalaineb

      Minulla on isohko talolaina Op:sta. Maksan asioinnista kertyvillä bonuksilla vuosittain sekä pankkimaksut että Pohjolan vakuutukset 500,. ja vielä jää pikkuisen bonusrahaa yli. Luottomarginaali on kilpailukykyinen, palvelu erittäin ystävällistä. Nordean ja Sammon tarjoukset olivat kohdallani huonommat. Kaikesta on voinut neuvotella. pikkuvirheet on korjattu pikaisesti bonustiliäni hyvittäen. Voin lämpimästi suositella, asuntolainapankkina, sijoituspalvelu on rankattu joskus maan parhaaksi.

    • ssssssss

      S.pankki ei palvelu maksuja

    • dwekoiio

      http://www.daydayoye.com/

      chaussures nike, vêtements fashon; sacs à main de marque,

      portefeuille ...
      Si vous pensez que notre site web est bon, vous pouvez mettre

      ce site web pour les marques de livre ou ot ses places,
      chaussures nike tn requin, basket nike tn requin

      http://www.daydayoye.com/

      nike tn hommes tn requin hommes

    • kysy ja valitse

      Määrittele ensin sana vähävarainen? Mitä se tarkoittaa?

      Oletko työssä käyvä vai opiskelija?
      esim S-pankista et saa opintolainaa tai opiskelijana luottokorttia.

      Ilman luottokorttia et taas voi matkustaa, varata hotelleja, lentoja, vuokrata autoa.
      Credit-kortti on paljon turvallisempi matkoilla. Jos ulkomaan pellet huijaa sinua, debit-kortilla raha katoaa heti tililtäsi. Jos taas käytit sitä credit-puolta, saat rahat takaisin kortin myöntäjältä.

      Vain SINÄ itse tiedät, kysy tarjoukset oman kotikaupunkisi pankeista.
      Ihan yhtä monta pankkia ja tarjousta kun kysyjää. Naapurin halpa voi olla sulle kallis jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe