Menen työhaastatteluun huomenna Lidliin.Olen lueskellut tässä kaupana alan TES:iä ja lukenut tämän palstan kokemuksia ko.ketjun työntekijänä olemisesta. Onko totta, että siellä vielä kassan homman lisäksi pitää siivota?? Hyllytys vielä menee kyllä, mutta että mopin varteen vielä pitää tarttua - tuolla palkalla ??
Mikäli pitää paikkansa, että siellä tarjotaan määräaikaista sopimusta (vastaavilla on vakituinen) maximisssaan 30 tuntia/vko ja 4 vko/kuukausi (ilman lisiä) töitä ja sitten vielä alussa pitää tod.näköisesti toimia ns.harjoittelijana tms. (olen yo-merkonomi - on tosin AMK koulutus matkailusta), hanskaan jäisi n.760 EUR (vero% 22,5 mukaan). Lisien kanssa vajaa 800 EUR/kk. (peruspalkka brutto taulukko TES 8.16/tunti)
Saan tällä hetkellä YTK-kassasta saman verran käteen.
Onko kokemuksia pääkaupunkiseudulta Lidl kassana/myyjänä myymälässä ?
Pikaisia vastauksia kiitos !
Työ Lidlissä-kokemuksia?
11
10277
Vastaukset
- ; ((
Olin itse Lidlin työhaastettelussa (en pääkaupunkiseudulla). Paikkaan otettiin PALJON työntekijöitä, mutta kaikki määräaikaisia ja tunnit 25-30 viikossa. Yhtään vakituista ei otettu ja harjoittelijan palkka olisi ollut vuoden!!!
- Katri
Itselläni ei ole työkokemusta ko paikasta, mutta eräs kaverini juhli todella riehakkaasti päässessään pois Lidlistä. Siitä voisi jotain päätellä. Saattoi tosin olla, että kysessä oli enemmänkin henkilökemiat kuin työtehtävät.
Aluksi saattaa joutua harjoittelijaksi, jos ei ole työkokemusta kassa/myymälätyöstä, muussa tapauksessa aika erikoista.
En pidä lainkaan outona, että myymälän siivous kuuluu myös kassahenkilökunnalle, varsinkin pienissä myymälöissä. Tuosta on kokemusta.
Onnea haastatteluun. - Miimo
Onhan k.o yrityksestä kuultu paljoa negatiivista, mutta mielestäni kantsis mennä ja hakea sieltä käsin muualle töihin. Todennäköisesti siellä on kuitenkin mahdollisuus lisätunteihin. Nykyisessä työpaikassani on kaksi tyyppiä jotka ovat entisiä Lidliläisiä ja heillä on tosi "kovan jätkän" maine kun ovat kestäneet siellä. Eli työkokemus Lidlistä voi helpottaa työn saamista "paremmasta paikasta"
- Kaupa
Mitäpä myö Lidliä haukutaan, sehän o kustannus kysymys jos siivoojissa säästetään, itse olen eräässä toisessa "ketjussa", jossa hintataso matala, sitä kautta esim siivoojia ei käy, vaan myyjät kaiken muun ohessa hoitavat siivoamisen, hyllyttämisen,kuormien purun/tarkastamisen7tilaukset yms. mutta onhan palkakin hiukan parempi kuin Tessin mukainen normaali myyjän palkka, ite osa-aikainen ja tienaan saman kuin kaupan kassat 8 vuoden työkokemuksella(kokoaikaisena) useimmiten raskasta, mutta mukavat asiakkaat tuovat piristystä päivään.
- Lidlitön
Ei tosiaan kannata,siellä kassalta ei pääse vessaan yms,
Kyllä muuut kaupat on ihan eri maata ku lidl,jossa ei pidetä henkilökunnasta huolta - mie
jos meet työhaastatteluun niin veikkaanpa että sä et saa tuota paikkaa koska sulla on kaupanalan koulutusta/kokemusta ?
ne ottaa sinne töihin ainoastaan kokemattomia joille voidaan maksaa sitä harjoittelijan palkkaa eka vuosi.
itse olin vasta haastattelussa, joka tehtiin n. 30 ihmisen ryhmähaastatteluna :P
mielessäni laskeskelin omia mahdollisuuksiani, kun ihmiset kertoivat koulutuksesta, vuosien työkokemuksesta... ja yllätys! kaikki nämä minun mielestä varmat sai lähteä kavelemään ja toiselle kierrokselle pääsivät ne joilla ei ollut koulutusta ja kokemusta. esim. minä :(
sainkin työpaikan!
sitten kotona vasta alkoi pää selvitä sen pyörityksen jälkeen ja liiton sivuilta kun hiukan etsiskelin tajusin tuon vuoden harj.palkka jutunkin. he puhuivat siitä kuin se olisi tavallinen palkka ja "oikea" harj. aikakin jo auki olevassa myymälässä oli määrätty 4 viikoksi.
lidlestä aloin seuraavana päivänä kysellä että onko palkka tosiaan vuoden ajan niin pieni ja voiko kaupassa kaikki työntekijät olla harjoittelijoita eli kuka meitä siellä oikein ohjaa?
kummallisten asiaankuulumattomien palopuheiden jälkeen he ilmoittivat "etten ole heidän yritysimagoonsa sopivaa materiaalia" eli sain potkut ennenkuin ehdin edes sopimusta allekirjoittaa.
pieni, mutta outo seikka myös se että ehdin työvoimatoimistoon ilmoittaa saaneeni työpaikan lidlestä. he eivät suostuneet katkaisemaan työnhakuani vaan halusivat että se on voimassa vielä 3 kk ja ilmoitan sitten uudestaan mikä on tilanne. ???
kyllä sieltä varmasti sellaista työkokemusta saa että sitä muissa paikoissa ihmetellään. mutta henk. koht. en olisi varmaan kauaa kestänyt, kun hiukan ay-aktiivi olen luonnoltani ;)
onnea matkaan! - Työtön
Kävin tuossa haastattelussa (ryhmähaastattelu PK-seutu). Haastattelija (ennen varsinaista haastattelua) pyysi puhelimessa mukaansa mm. kopion henkkarista/passista ja kopioista viimeisistä työ ja opiskelutodistuksista.(joita ei tarvinnut antaa ainakaan,jos ei päässyt jatkoon ekalta kierrokselta). Kaikki tosin joutuivat täyttämään paikalla käsin Lidl:n työnhakukaavakkeen, jossa kysyttiin mm. työ ja opiskelupaikoista, terveydentilasta, oliko hakenut Lidl:iin aikaisemmin, yhteys sekä henkilötiedot. Tämä paperi jää haastattelijalle.
Kaikki tuon päivän hakijat, minua lukuunottamatta olivat nuorempia (minä 30 v)(n.19-24v) ja vähemmin kouluttautuneita. Haastattelussa oli 7 henkilöä, joista 4 pääsi jatkoon, minä en.
Ensimmäisellä kierroksella kysymykset olivat melko yleisluontoisia ja siinä periaatteessa piti myydä itsensä haastattelijalle (aluepäällikkö). Itse en ollut kovinkaan myyvällä asenteella (tietoisesti), koska luin tältä palstalta hyviä vastauksia ja kokemuksia Lidl:in palkoista ja henkilöiltä, jotka olivat olleet siellä töissä ja itseasiassa en ollut oikeasti kiinnostunut paikasta.
Ensimmäisellä kierroksella ei tosiaan edes kerrottu mitään palkasta tai tarjottavista tuntimääristä (eikä kukaan niistä edes kysynyt),joten kokemusperäisesti en voi niistä mitään sanoa. Haastattelija kertoi, että "kaikki tekevät kaikkea" ja että heillä on ns "hard discount konsepti". Ja että kaikki joutuvat käymään saman koulun, jos haluavat edetä Lidl:issä.
Kysymyksiä:"Kerro itsestäsi".(eka kysymys) Jos et halua kysymystä ekaksi millään vuorolla ekaksi, sijoittaudu istumaan n.puoleenväliin haastattelijasta. Hän saattaa aloittaa helpot kysymykset järjestyksessä. Seuraavat kysymykset haastattelija saattaa kysyä ei järjestyksessä haastateltavilta:mm. "Miksi palkkaisin sinut tähän tehtävään?" "Mitä huonoja puolia sinussa on". Noin puolessa välissä haastattelija saattaa kertoa yleisluontoista tietoa Lidl:istä (samaa, jota saa www.lidl.fi sivuilta).
Haastattelu kesti n. tunnin verran ja sitten kaikki pyydettiin ulos ja n.5 minuutin kuluttua henkilö kutsui sisään jatkoon menijät.
Onnea kaikille, jotka menevät Lidl:iin haastatteluun tai töihin.- Makarooni
Olen ollut nyt lidlissä töissä jo kuukauden ja olen tykänny...on aivan väärin että ihmiset rakentavat mielipiteitä jonkun muun mielipiteen pohjalta...saattaa olla että työpaikan mukavuuteen vaikuttaa se että se sijaitsee itä suomessa jossa kaikki on paljon leppoisempa kun pk seudulla....en tiiä siis...meillä on tosi hyvä yhteistyöhenki ja meistä pidetään oikein hyvää huolta kassalta SAA käydä vessassa joten ihmiset ottakaa kunnolla selvää asioista ennen kun haukutte=)
- ei kiitos lidlille
Makarooni kirjoitti:
Olen ollut nyt lidlissä töissä jo kuukauden ja olen tykänny...on aivan väärin että ihmiset rakentavat mielipiteitä jonkun muun mielipiteen pohjalta...saattaa olla että työpaikan mukavuuteen vaikuttaa se että se sijaitsee itä suomessa jossa kaikki on paljon leppoisempa kun pk seudulla....en tiiä siis...meillä on tosi hyvä yhteistyöhenki ja meistä pidetään oikein hyvää huolta kassalta SAA käydä vessassa joten ihmiset ottakaa kunnolla selvää asioista ennen kun haukutte=)
Noh...eipä ne julkisuudessa viime aikoina pyörineet jutut lidlistä ole ihan tuulesta temmattuja...ainakin siinä lidlin myymälässä (ei pk-seudulla) jossa ite olin jonkun aikaa töissä oli paljon ongelmia. Mut ei kait sitä voi yleistää koskemaan kaikkia Suomen lidlejä. Ite vaihdoin muualle töihin ja olen ollut päätökseen tyytyväinen. Nykypaikassa ei tarvi istua kassalla jopa 4-5 tuntia putkeen pääsemättä tauolle/vessaan...niinkuin lidlin aikoina usein kävi.
- Vielä Palkoista
ei kiitos lidlille kirjoitti:
Noh...eipä ne julkisuudessa viime aikoina pyörineet jutut lidlistä ole ihan tuulesta temmattuja...ainakin siinä lidlin myymälässä (ei pk-seudulla) jossa ite olin jonkun aikaa töissä oli paljon ongelmia. Mut ei kait sitä voi yleistää koskemaan kaikkia Suomen lidlejä. Ite vaihdoin muualle töihin ja olen ollut päätökseen tyytyväinen. Nykypaikassa ei tarvi istua kassalla jopa 4-5 tuntia putkeen pääsemättä tauolle/vessaan...niinkuin lidlin aikoina usein kävi.
Hei,
en ole ollut töissä Lidlissä, mutta kassatöissä olen ollut. Palkka oli 1750e/kk lisät, kokopäivätyö, eli haluaisin tietää mitä Lidl maksaa. Enemmän vai vähemmän? Kassatyöhön kuului lisäksi hyllytys ja moppaus. Eli maksaako Lidl kunnolla, mielestäni kaupan työstä toi hieman yli 1700 e oli ihan hyvä ja kunnon firma maksaa vähintään sen. Koulutuspohja mulla oli merkonomi ja kielitaitona hyvä englanti ja välttävä ruotsi ja työkokemusta ei lainkaan (kuului kuukauden harjoittelujakso jolloin palkka oli 1200 e/kk jonka jälkeen tuo 1750 e/kk).
- nannuli2
Olin viime kesänä töissä Lidlissä. Työ on raskaampaa kuin monissa muissa tavarataloissa, henkilökunnalla ei ole etuja (päinvastoin kaikki kuitit on merkittävä erikseen, jotta tiedetään, että et varmasti varasta), tauot ovat mitä ovat. . .
Olin iloinen, että pääsin ylipäätänsä töihin ja vieläkin iloisempi, että pääsin kauppaan. Ensimmäisen aamun aikana totuus valkeni. Työt on aikataulutettu aivan sikatiukalle. Kassalla olo oli mukavinta, sillä siinä riitti vain seisoa ja hymyillä. Mutta kassallakin suoritettiin: kassanopeudet laskettiin ja torua tuli jos olit hitaalla. Kyselin kavereilta, jotka ovat muualla töissä heidän nopeuksiaan kerran ihan vain sen takia, että sijoittaisin itseni taidoiltani johonkin. He sanoivat, etteivät ole ikinä kuulleetkaan moisesta. Myös kassan heitosta oli tehtävä raportti. Parhaimmillaan puolen tunnin ruokatauko kului 5 osassa, kun kassoilla tarvittiin apua. Kahden henkilön miehitys asettaa haasteensa. Etenkin kun saadaan varas kiinni, jolloin sääntöjen mukaan kahden henkilön tulisi mennä taukohuoneeseen, mutta meillä meni aina niin, että toinen myyjistä seisoi varkaan kanssa taukohuoneen ovensuulla, kun yksi ihminen koittaa hoitaa kassaa ja pullokoneita. Työkaverit olivat mukavia, ainoa mikä häiritsi oli erittäin vaativa pomo, vaikka toisaalta ymmärrän hänen paineen luoda hyvät tilit. Palkat maksettiin aika lailla oikein ja ajoissa. Kaupalla oli vielä oma "lisä" TESsin palkkaan. Työntekijät joutuvat itse vastaamaan myymälän siisteydestä hyllytyksen ja kassan ohella. Siivous tapahtuu silloin kun asiakkaiden kanssa on hiljaisempaa. Eli toisin sanoen juokset kassalla ja mopin varressa. Onneksi useimmat asiakkaat ovattottuneet siihen, eivätkä sen kummemmin valittaneet. Tunteja oli tarjolla melko vähän sillä työntekijöitä oli mielestäni liikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275