Missä ja miten myydä oma auto,

hyvä Käyttöarvo.

Auto on tullut tarpeettomaksi todella pätevän syyn johdosta, aivan jokaviikkoisesta ajosta.

Auto on mielestäni täysin ok, ajettu alle 100 000 km, loppuvuodesta täyttää 11 vuotta.
autossa on myös ko. merkin paras moottorimalli, helpoin huollettava, sitkeävetoinen käyttömoottori.

Ostajia olisi, mutta ei käteistä rahaa,
toisilla on auto josta pitäisi päästä eroon,
siinä syyt,
suoraan ostajia,,, opiskelemaan menevälle lapselleen ei ole tullut, tai vaimon työmatka-ajoon.

23

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Merkin kertominen olis auttanu neuvojen antamises.
      Muista kumminkin et tunnearvosta ei ostaja maksa.

      • hyvä Käyttöarvo

        on jo kaikissa ilmoitettu, tarjouksia tulee 3500 € tuntemattomista numeroista, autojen ostajilta,
        osa numeroista löytyy Googlella,
        haluaisin vähän enemmän euroja ja haluaisin "hyvään kotiin".

        Noilla sivuilla on vastavissa pyyntö 5-6 t€ luokkaa, millä silmällä katselee ja ovat 1,5-2 kertaa enemmän ajettuja,

        kun vastaavan edellisen myin, Asconan, katsasti 2. omistaja sitä 22 v-vuoden ikään ja vieläkin omistaa.


      • hyvä Käyttöarvo kirjoitti:

        on jo kaikissa ilmoitettu, tarjouksia tulee 3500 € tuntemattomista numeroista, autojen ostajilta,
        osa numeroista löytyy Googlella,
        haluaisin vähän enemmän euroja ja haluaisin "hyvään kotiin".

        Noilla sivuilla on vastavissa pyyntö 5-6 t€ luokkaa, millä silmällä katselee ja ovat 1,5-2 kertaa enemmän ajettuja,

        kun vastaavan edellisen myin, Asconan, katsasti 2. omistaja sitä 22 v-vuoden ikään ja vieläkin omistaa.

        Et taida saada siitä enempää, kuin tuon 3500€.

        Opelilla ja varsinkin Astralla on melko olematon jälleenmyyntiarvo.

        Jakopäänhihna, vaihdettu koska?
        Plussana ois noi vähät ajokilometrit, miinusta se että kohta pitäis katsastaa.


      • hyvä Käyttöarvo
        minttupuu kirjoitti:

        Et taida saada siitä enempää, kuin tuon 3500€.

        Opelilla ja varsinkin Astralla on melko olematon jälleenmyyntiarvo.

        Jakopäänhihna, vaihdettu koska?
        Plussana ois noi vähät ajokilometrit, miinusta se että kohta pitäis katsastaa.

        " Jakopäänhihna, vaihdettu koska? "

        Kun, valitsee oikean moottorityypin on yksi murhe ja paine vähemmän, ei tuossa tule vaurioita, vaikka hihna katkeaa.

        On se vaihdettu 77000km, sen takia vaan, että jos hihna katkeaa ja lapseni on kaukana, pimeässä ja kylmässä.

        Ite ajoimme Asconaa 18v ja 180 000 km, ei vaihtoa, oli vain varahihna takakontissa, olisin pikavaihtanut 15 minuutissa.

        Usein monta kertaa vaihdetuissa tahtoo jäädä vikoja vaihdosta ja pyörät irtoilla, kampiakselin päästä, tai kuluttavat remmiä jos pyörää ei vaihdeta.

        Kaverilla on komea halli, laittaa paljon juuri niitä kun on hihna katkennut ja kone vintturalla.


        " miinusta se että kohta pitäis katsastaa. "

        vai miinusta, katsastettu 11.8.2011, seuraava katsastus 5.12.2012, kohta.


        Meillä on autot aina loistokunnossa, tuohonkin ostettiin monen mielestä turhaa 5v akun tilalle uusi, joulukuussa ja Nokia talvirenkaissa näkyy 4-6-8 mm kulutuspinnan numerot.

        ON niillä aika heikko arvo, minäkin aion antaa naapurin tyttärelle, heti kun kortin saa, "enkä mieltäni pahoita".
        Lahjoittelen paljon muutakin, miksi en voi autoa lahjoittaa tarvitsijalle.


      • hyvä Käyttöarvo kirjoitti:

        " Jakopäänhihna, vaihdettu koska? "

        Kun, valitsee oikean moottorityypin on yksi murhe ja paine vähemmän, ei tuossa tule vaurioita, vaikka hihna katkeaa.

        On se vaihdettu 77000km, sen takia vaan, että jos hihna katkeaa ja lapseni on kaukana, pimeässä ja kylmässä.

        Ite ajoimme Asconaa 18v ja 180 000 km, ei vaihtoa, oli vain varahihna takakontissa, olisin pikavaihtanut 15 minuutissa.

        Usein monta kertaa vaihdetuissa tahtoo jäädä vikoja vaihdosta ja pyörät irtoilla, kampiakselin päästä, tai kuluttavat remmiä jos pyörää ei vaihdeta.

        Kaverilla on komea halli, laittaa paljon juuri niitä kun on hihna katkennut ja kone vintturalla.


        " miinusta se että kohta pitäis katsastaa. "

        vai miinusta, katsastettu 11.8.2011, seuraava katsastus 5.12.2012, kohta.


        Meillä on autot aina loistokunnossa, tuohonkin ostettiin monen mielestä turhaa 5v akun tilalle uusi, joulukuussa ja Nokia talvirenkaissa näkyy 4-6-8 mm kulutuspinnan numerot.

        ON niillä aika heikko arvo, minäkin aion antaa naapurin tyttärelle, heti kun kortin saa, "enkä mieltäni pahoita".
        Lahjoittelen paljon muutakin, miksi en voi autoa lahjoittaa tarvitsijalle.

        Sorry, luin väärin tuon katsastusvuoden.

        Ja se nyt tasan on hyvä auto, mitäs suotta lahjoitat.

        Otat sillä sen 3500€ pois.


    • hyvä Käyttöarvo.

      opel Astra 2001, 1.6-8 venttiilinen sedan, katsastus 12/2012.

      tuskimpa on tunnearvoa, kun oikeesti ei ole pulaa euroista.

      Silloin kun olin työelämässä, kerroin autoni myynnistä oli heti 5 ostajaa, työkaverien ystäviä ja muutama autokauppiaskin tuli ostamana "omaan käyttöön" tyttärelle,
      niissä ei ollut tunnearvoa, kun koskaan ei yhtään tingitty,
      näin 1975 ja 2003.

    • Mykyään on

      Suomessakin noin vanhoja autoja pilvin pimein,
      ja niistä ei meinaa millään päästä eroon.

      Eilen tarjottiin Pösöä vm 2007. (malli isoilla liukuovilla)
      Nettiautossa vastaavat mallit pyörii 7500 - 5500 euroa, tuon Pösön hp oli eilen 4900 euroa, mittarissa oli lukema alle 35000 km.

      Noi viime vuosituhannelta olevat autot maksaa tuon verran, tai romutushinnan max 100€:a .

      http://www.nettiauto.com/pikalinkit/halpikset

    • tourani

      Näin on vain köyhimmät enää katselee käytettyä, kyllä uusi on aina uusi, autot ovat todella kehittyneitä 10 vuodessakin

      • Pirre*

        Kallein autohan se ihan uusi on, kun ajat sen hallista ulos, on sen hinta pudonnut jo useita tonneja..auto ei ole hyvä sijoitus, mutta jos rahaa on ettei mitään määrää niin samahan se mihin sen mättelee :)


      • pitäis vaihtaa
        Pirre* kirjoitti:

        Kallein autohan se ihan uusi on, kun ajat sen hallista ulos, on sen hinta pudonnut jo useita tonneja..auto ei ole hyvä sijoitus, mutta jos rahaa on ettei mitään määrää niin samahan se mihin sen mättelee :)

        Fiksuimmat ostavat vähä käytetyn. Autollaan ei tänäpäivänä voi leikkiä äveriästä, kun lainaa saa niin paljon, kuin ilkeää ottaa. Minusta upouuden auton osto on silkkaa tyhmyyttä.


      • pitäis vaihtaa kirjoitti:

        Fiksuimmat ostavat vähä käytetyn. Autollaan ei tänäpäivänä voi leikkiä äveriästä, kun lainaa saa niin paljon, kuin ilkeää ottaa. Minusta upouuden auton osto on silkkaa tyhmyyttä.

        Umpityhmä?

        Edellisellä uutena ostetulla ajelin 16-vuotta ja myin suoraan yksityiselle.

        Tämä nykyinen, uutena hankittu, on 13-vuoden ikäinen, mittarissa vasta vajaa 130000km ja vuotuisista 3000km:stä päätellen kuskista loppuu veto ennen autoa.

        Auton oston olen aina kokenut hyvin epämiellyttävänä tapahtumana johon olen sortunut vaimon pitkäaikaisen painostuksen jälkeen.
        Minusta on selkeää ajella vaimon kanssa fillarilla keskustelemaan periaatteessa etukäteen valitusta värkistä ja tehdä kauppa tai mennä seuraavaan vaihtoehtoon.

        Joskus yritin vaihtoa mutta en pidä vaihtokaupan luonteesta.
        Ylipäätään en viitsi toimia missään lutkuttamalla asiaa edes takaisin kuin sitä nimetöntä nahkaa.

        Enkä ole nähnyt laskelmaa että uutena ostetun pitäminen min. 15-vuotta oloisi sen kalliimpaa / km kuin parin vuoden välein tapahtuva käytetyn vaihtelu.

        Sen verran olen seurannut että muutaman vuoden ikäisillä, suhteellisen uusilla ajetut kilometrit kielivät pikaisesti odotettavissa olevasta jakopään uusimisesta.
        Konehuoneen kumitavarat ovat vielä kunnossa mutta paljon muuta pikkuhommaa on odotettavissa.


      • himoja lähes 0
        laiska-lasse kirjoitti:

        Umpityhmä?

        Edellisellä uutena ostetulla ajelin 16-vuotta ja myin suoraan yksityiselle.

        Tämä nykyinen, uutena hankittu, on 13-vuoden ikäinen, mittarissa vasta vajaa 130000km ja vuotuisista 3000km:stä päätellen kuskista loppuu veto ennen autoa.

        Auton oston olen aina kokenut hyvin epämiellyttävänä tapahtumana johon olen sortunut vaimon pitkäaikaisen painostuksen jälkeen.
        Minusta on selkeää ajella vaimon kanssa fillarilla keskustelemaan periaatteessa etukäteen valitusta värkistä ja tehdä kauppa tai mennä seuraavaan vaihtoehtoon.

        Joskus yritin vaihtoa mutta en pidä vaihtokaupan luonteesta.
        Ylipäätään en viitsi toimia missään lutkuttamalla asiaa edes takaisin kuin sitä nimetöntä nahkaa.

        Enkä ole nähnyt laskelmaa että uutena ostetun pitäminen min. 15-vuotta oloisi sen kalliimpaa / km kuin parin vuoden välein tapahtuva käytetyn vaihtelu.

        Sen verran olen seurannut että muutaman vuoden ikäisillä, suhteellisen uusilla ajetut kilometrit kielivät pikaisesti odotettavissa olevasta jakopään uusimisesta.
        Konehuoneen kumitavarat ovat vielä kunnossa mutta paljon muuta pikkuhommaa on odotettavissa.

        moni 1-2 ollut 80 000 km ajetu on paljon huonommassa kunnossa kuin se itsellä ollut jonka mittarissa on 150 000 km.

        syy ne vaihtajat ei todella yhtään säästä, ei kaarteessa, ei jarrutuksissa, ei huonoilla teillä ajoa, kun "saman siitä saa" ajaa kuinka vaan.

        kallista on ostaa sellainnen jollla on olut varma vaihto suunnitelmissa, rahoitetu tai liisnkiauto.

        vertailkaa autohallissa jos ette usko, ainakin tojotaa ja vw on usein samassa hallissa useita samallaisia, ovat vaan niin erilaisia kytkimen polkaisusta alkaen.

        Auton ostovaihto on niin kuin monet muutkin himot,
        lenkkeily, ylensyöminen, pelihimo, kun sitä tekee, asenne muuttuu aivan erilaiseksi.


      • k/k
        himoja lähes 0 kirjoitti:

        moni 1-2 ollut 80 000 km ajetu on paljon huonommassa kunnossa kuin se itsellä ollut jonka mittarissa on 150 000 km.

        syy ne vaihtajat ei todella yhtään säästä, ei kaarteessa, ei jarrutuksissa, ei huonoilla teillä ajoa, kun "saman siitä saa" ajaa kuinka vaan.

        kallista on ostaa sellainnen jollla on olut varma vaihto suunnitelmissa, rahoitetu tai liisnkiauto.

        vertailkaa autohallissa jos ette usko, ainakin tojotaa ja vw on usein samassa hallissa useita samallaisia, ovat vaan niin erilaisia kytkimen polkaisusta alkaen.

        Auton ostovaihto on niin kuin monet muutkin himot,
        lenkkeily, ylensyöminen, pelihimo, kun sitä tekee, asenne muuttuu aivan erilaiseksi.

        On autoja ja sitten on ooppeli
        http://www.youtube.com/watch?v=dxb8S_zv2Xk&feature=related


      • hyvä Käyttöarvo
        k/k kirjoitti:

        On autoja ja sitten on ooppeli
        http://www.youtube.com/watch?v=dxb8S_zv2Xk&feature=related

        kiitti linkistä, en ole ennen kuullut tuota, kiva kuulla.

        Opelit on samallaisia kuin Vw ja varsinkin Skodat kanssa, pitää tarkkaan tutkia ominaisuudet ja varsinkin valita oikea moottorityyppi, polttoainekulutuksen ja kestävyyden takia.
        Monesti ne ovat kulkeneet moottoreissa tekniikan jälkijunassa, nyt ovat etuvaunussa, ensimmäisistä nyky-moottoreista on kai huonojakin kokemuksia.

        Meillä eka, Kadetti ajettiin loppuun 13v ja 280 000 km oli ruostekasa.
        Toka, Ascona vaihdettiin 18v iässä, kun siinä ei ollut ohjaustehostinta ja joka päivä jouduttiin pysäköimään "ruutuun", eikä 18 vuotiasta autoa voinut antaa myöskää juuri autoilunsa aloittavalle joka lähti opiskelemaan kauaksi.
        Kolmas, Astra tuli tarpeettomaksi kun tuli työsuhdeauto.

        Meillä on aina ollut 2-5 muutakin autoa, koskaan ei kahta samaa merkkiä, Opel on ollut paras monessa mielessä, toki japseista saa paremman hinnan, mutta ne ajo-ominaisuudet, vieläkin ovat kaikilla ajamillani malleilla paljon heikommat kuin Vw, opel, Ford.


      • obeliski.

      • Jaa, et Peli
        hyvä Käyttöarvo kirjoitti:

        kiitti linkistä, en ole ennen kuullut tuota, kiva kuulla.

        Opelit on samallaisia kuin Vw ja varsinkin Skodat kanssa, pitää tarkkaan tutkia ominaisuudet ja varsinkin valita oikea moottorityyppi, polttoainekulutuksen ja kestävyyden takia.
        Monesti ne ovat kulkeneet moottoreissa tekniikan jälkijunassa, nyt ovat etuvaunussa, ensimmäisistä nyky-moottoreista on kai huonojakin kokemuksia.

        Meillä eka, Kadetti ajettiin loppuun 13v ja 280 000 km oli ruostekasa.
        Toka, Ascona vaihdettiin 18v iässä, kun siinä ei ollut ohjaustehostinta ja joka päivä jouduttiin pysäköimään "ruutuun", eikä 18 vuotiasta autoa voinut antaa myöskää juuri autoilunsa aloittavalle joka lähti opiskelemaan kauaksi.
        Kolmas, Astra tuli tarpeettomaksi kun tuli työsuhdeauto.

        Meillä on aina ollut 2-5 muutakin autoa, koskaan ei kahta samaa merkkiä, Opel on ollut paras monessa mielessä, toki japseista saa paremman hinnan, mutta ne ajo-ominaisuudet, vieläkin ovat kaikilla ajamillani malleilla paljon heikommat kuin Vw, opel, Ford.

        olisi hyvä ?

        No ei voi ku sanoa, et autoltahan se on näyttänyt.

        Mut, oma mielipiteeni on, et kuuskyt-luvun 2 CV:ssäkin on paree kyyti kuin missään ooppelissa, ainakin pari kpl olen niitäkin omistanut, ja useampaa testannut.


    • Tuntumaa kahdesta kaupasta.

      Lasten Ladan myyntiä ei oikeastaan kannattaisi tässä mainita mutta tulihan kokemusta huijareiden ja ketkujen esiinmarssista.

      Lopuksi löytyi rehti venäläinen ostaja.
      Elettiin sitä aikaa kun vanhat Ladat olivat siellä kysyttyjä.

      Vuosia sitten kaverini kaupitteli 7-vuotta vanhaa Nissania.
      Koko suoramyynnin niin hankalaksi että sopi paikallisen nissankauppiaan kanssa auton jättämisestä sinne myyntiin.
      Liikkeen provikkaa en tiedä mutta auto meni kaupaksi viikossa ja kaveri vaikutti, jos ei hirveän tyytyväiseltä, niin ainakin helpottuneelta.

    • naiskuski.

      Ajattelin "myydä" oman entisen autoni vaihdossa liikkeeseen, kun menen seuraavaa ostamaan. Edellinen auto palveli itseäni 6 vuotta ja korjauskustannuksia ei juuri ole ollut, vaikka sen käytettynä ostinkin.

    • bibimbap

      Nettiauto on paras mahdollisuutesi.
      Tuon vuosimallin autosta saa sieltä jotain väliltä 1000-6900 euroa.

      Sanoisin kuitenkin, ettei kukaan maksa neljäätuhatta enempää.
      Vähät ajokilometrit eivät hintaa nosta , vaikka moni niin kuvittelee.
      Autosi käypänen arvo pyörii 4000-4500 paikkeilla.
      Sitä kalliimmat jäävät myymättä.

      Nettiautossa on monenlaista väkeä.
      Suurin osa tekee jatkuvaa kauppaa ja vaihtaa ajoneuvoja siihen ja tähän.Ensimmäisenä saat sieltä vaihtopyyntöjä.
      Mutta voit jo ilmoituksessasi ilmoittaa, että ei vaihtoa, kylmä käteinen kelpaa ainosastaa.
      Silloin saat kyselijöiksi niitä tosi ostajia.

      Voi olla että joudut myymään autoasi puolikin vuotta,Vaihtoautomarkkinat ovat juuri nyt valtaisat ja on ostajan markkinat.

      Vuosi vuodelta autosi arvo laskee, varsinkin jos se seisoo.Laakerit ruostuvat, kumiosat haurastuvat.Sähkövikoja ilmenee.Ruoste iskee.
      Myy kohtuullisella hinnalla ja pääset eroon.

      Lisäksi sanoisin omana mielipiteenäni, että jos on autoa ostamassa, on noin kolme vuotta vanha auto paras ostos.
      Se on sisäänajettu, siitä on maksettu kalliit takuuhuollot ja kaikki sen lapsenviat on korjattu.Lisäksi auton arvon alenema on hidastunut.Nopeintahan se on ensimmäsienä kolmena vuonna.
      Hinta on asettunut kohdalleen.
      Itse pitäisin uuden auton ostajaa rahojensa haaskaajana.

      Moni järkevä ihminen ostaa 300-400 sadan euron autoja, joilla ajellaan vuosi tai kaksi ja sitten romuttamo hakee pihasta ja hiukan vielä maksaakin romumetallista.
      Ne kun ovat täysin luotettavia kulkupelejä joihin kaikki mahdolliset korjaukset on jo tehty

    • Jm-50......

      Uuden auton osto.

      Ostin uuden Volvo V70:n vuonna 2002. Vuonna 2012 vaihdan sen viimeiseen uuteen autoon ,nyt tosin hieman halvempaan.

      Mielestäni uuden hankinta 10 vuodeksi on järkevä juttu. Tuskin siinä menettää yhtään enempää kuin vaihtamalla pikkuautoja vuoden,kahden välein.

      Volvoni on ollut umpirautaa,tosin olen pitänytkin sitä huolella.
      Ajettuna, kun vaihdan noin 130000 km , eikä uutta häpeä.

      • Hidas ajelu eläkkeelle.

        Aloitin sen 13-vuotta sitten silloin uutena hankkimallani, koriltaan keskikokoista pienemmällä eurooppalaisella.

        Olen pitänyt värkkiä, kuten aikaisempiakin, pitemmällä tähtäyksellä.
        100000km vaiheessa vaihdatin jakopään lelut, uusin konehuoneen kumituotteet ja renkaan vaihdon yhteydessä uusin jarrupalat.

        Mitään ei olisi ollut pakko tehdä mutta laskin hieman pitemmälle omassa käytössä.

        Nykyisellä ajomäärällä, 3000km/vuosi, ei olisi mitään järkeä pitää autoa enkä missään tapauksessa enää sellaista hankkisi mutta pidän tätä nykyistä perikunnan riesaksi saakka.

        Edellistä pidin samalla periaatteella 16-vuotta, 350000km, jonka myin suoraan työkaverilleni.
        Se edusti vielä minun ymmärtämääni tekniikan tasoa.
        Tämä nykyinen on jättänyt minut kehityksessä jälkeensä.


    • henrjii

      Hintalappu lasiin,
      ja kottero tienvarteen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2031
    3. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1523
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1065
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      1006
    8. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      965
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      947
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    Aihe