Autojen takuut

takuu vai laatu?

Nyt Peugeot mainostaa viiden vuoden takuuta. Onko Pökötti nyt niin paljon parempi kuin aiemmin jonka jokainen tietää kuinka vikaherkkä auto voi olla.
Vai onko tuo vain myyntikikka jonka Aasialaiset aloittivat ja ihmiset menevät siihen halpaan silmät sokeana?

29

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvälle takuu

      Mistä sinä tuon vikaherkkyyden tiedät kun et ole ikinä edes noin laadukasta tuotetta omistanut, säästä niitä mutu ja kutu juttujasi muille palstoille.

      • takuu vai laatu?

        Mistä sinä tiedät mitä autoja minulla on ollut ja mihin perustan puheeni?
        Oletko ennustajaeukko vai selvinnäkijä?
        Montako Pökötti sulla on ollut, mitä malleja ja millasia kilometsejä olet ajanut niillä.


      • hyvälle takuu
        takuu vai laatu? kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät mitä autoja minulla on ollut ja mihin perustan puheeni?
        Oletko ennustajaeukko vai selvinnäkijä?
        Montako Pökötti sulla on ollut, mitä malleja ja millasia kilometsejä olet ajanut niillä.

        Tekstin sisältö paljastaa sinut tojoteroksi joka täällä itkee kun tojo ei pysty eikä kykene antamaan vastaavaa takuuta.
        Itselläni oli 607 ja siinä ei tilastojenkaan mukaan ollut mitään sanottavaa.
        Siis niin viaton auto kuin olla voi.


      • takuu vai laatu?
        hyvälle takuu kirjoitti:

        Tekstin sisältö paljastaa sinut tojoteroksi joka täällä itkee kun tojo ei pysty eikä kykene antamaan vastaavaa takuuta.
        Itselläni oli 607 ja siinä ei tilastojenkaan mukaan ollut mitään sanottavaa.
        Siis niin viaton auto kuin olla voi.

        Eipä ole Aasialaista autoa minulla. Aika näyttää kuinka 607:si pelittää, mutta sinua on varoitettu.


    • Taitaa olla

      päinvastoin ettei kukaan ota riskiä joutua huoltamaan omalla kustannuksella ja siksi pakko laittaa takuuta.

    • johan on eletty.

      Eli pitkän takuun autot ovat niitä heikompia. Näinkö?

      • muista takuuehdot

        Näin se vaan on, jollain täytyy ostajia löytää ja antaa huonon maineen autolle pitkä takuu. No huollon hinnoissa sitten otetaan katetta se verran että homma kannattaa.


      • Muista myös
        muista takuuehdot kirjoitti:

        Näin se vaan on, jollain täytyy ostajia löytää ja antaa huonon maineen autolle pitkä takuu. No huollon hinnoissa sitten otetaan katetta se verran että homma kannattaa.

        Ja usein huoltamalla saadaan tuplasti katetta.


      • Ainakin ovat

        niitä laatumaineeltaan heikoimpia. Ei autokauppa hyväntekeväisyyttä ole. Siellä on huomattu ettei kauppa käy koska maine on sellainen ettei kukaan halua iskeä kättään pjaskaan ostamalla käytetyn josta takuut on loppu ja kaikki korjataan omaa kuvetta kaivamalla. Se tietää huonoa vaihtoon tarjottavan auton arvoa eli uuden ostaja joutuu latomaan lavaan enemmän riihikuivaa.
        Tätähän siinä nyt yritetään taklata.


    • että mitäs

      pahaa siinä on ,jos autossa on pitkä takuu.Paljon ennenmin minä ostasin auton pitkällä takuulla,kuin auton jossa ei ole takuuta ollenkaan.Nyt tietysti aletaan puhua kalliista huolloista.Ei nekään ole sen kalliimpia kuin muissakaan uusissa lyhyemmän takuun autossa.

      • olen ihmeissäni!

        Huvittava juttu. Jos takuu on lyhyt, niin sanotaan, että valmistaja ei uskalla antaa pitempää takuuta. Tästä on esim. Peugeotia ja Citroenia moitittu.

        Nyt kun takuuta pidennetään, niin se vasta huonoa autosta kertookin....

        Aikamoista pelleilyä...


      • turhaa jupinaa
        olen ihmeissäni! kirjoitti:

        Huvittava juttu. Jos takuu on lyhyt, niin sanotaan, että valmistaja ei uskalla antaa pitempää takuuta. Tästä on esim. Peugeotia ja Citroenia moitittu.

        Nyt kun takuuta pidennetään, niin se vasta huonoa autosta kertookin....

        Aikamoista pelleilyä...

        Kyllä se on niin, että ne antavat pitkän takuun ja pitkät huoltovälit, jotka uskovat omaan tuotteeseensa. Jos autossa on lyhyt takuu ja lyhyet huoltovälit, se kertoo vain, että valmistajakaan ei oikein luota valmisteeseensa.


    • takkia käännetään

      Ennen Toyotalla oli vuoden pidempi takuu ja puolta lyhyemmät huoltovälit kuin eurooppalaisilla. Tuota pidettiin laadukkaan auton merkkinä. Nyt kun useilla muilla automerkeillä on jo vähintään 2 vuotta pitempi takuu ja edelleenkin puolta harvemmat ja siksi edullisemmat huollot niin se ei enää olekaan mitään.

      • 604, 605, 607..

        Ainakin vanhaa Peugeot 404:sta kehuttiin todella kestäväksi ja mukavaksi autoksi, etenkin dieselinä. Eiköhän niillä parhailla ajettu jopa miljoona km. Vieläkin on yli 40 vuotiaita 404:ia käyttöautoina ainakin Pohjois-Afrikassa, jossa niitä näkee usein. Ja eikös juuri 607 olekin ollut jossakin Adacin tilastoissa jopa vähävikaisin ja jossain luksusautovertailussa äänettömin!


      • expsa
        604, 605, 607.. kirjoitti:

        Ainakin vanhaa Peugeot 404:sta kehuttiin todella kestäväksi ja mukavaksi autoksi, etenkin dieselinä. Eiköhän niillä parhailla ajettu jopa miljoona km. Vieläkin on yli 40 vuotiaita 404:ia käyttöautoina ainakin Pohjois-Afrikassa, jossa niitä näkee usein. Ja eikös juuri 607 olekin ollut jossakin Adacin tilastoissa jopa vähävikaisin ja jossain luksusautovertailussa äänettömin!

        Pitänee paikkansa, itsellä kokemuksia 607:sta, erittäin äänetön ja hyvä kyyti. Toki renkaat vaikuttaa asiaan siinäkin, esim nokian kesärenkailla ilmeni ääniä mutta sitten continentalin nastarenkailla ei yhtään mitään. Myös viaton auto.


      • pösilön kokenut
        expsa kirjoitti:

        Pitänee paikkansa, itsellä kokemuksia 607:sta, erittäin äänetön ja hyvä kyyti. Toki renkaat vaikuttaa asiaan siinäkin, esim nokian kesärenkailla ilmeni ääniä mutta sitten continentalin nastarenkailla ei yhtään mitään. Myös viaton auto.

        pösö on yleensä erittäin äänetön... mutta silloin harvoin ku käynnistyy ja jopa ajaan pääsee ei voi äänettömäksi kehua....


      • voi niitä sähköjä
        604, 605, 607.. kirjoitti:

        Ainakin vanhaa Peugeot 404:sta kehuttiin todella kestäväksi ja mukavaksi autoksi, etenkin dieselinä. Eiköhän niillä parhailla ajettu jopa miljoona km. Vieläkin on yli 40 vuotiaita 404:ia käyttöautoina ainakin Pohjois-Afrikassa, jossa niitä näkee usein. Ja eikös juuri 607 olekin ollut jossakin Adacin tilastoissa jopa vähävikaisin ja jossain luksusautovertailussa äänettömin!

        Noita vanhoja Pököttejähän ei edes merkkiliike ottanut aikoinaan vaihdossa.
        Ja eikös nyt ole puhe uusista autoista eikä isoisän aikaisista romuista.


      • kyllä ottaa vaihdoss
        voi niitä sähköjä kirjoitti:

        Noita vanhoja Pököttejähän ei edes merkkiliike ottanut aikoinaan vaihdossa.
        Ja eikös nyt ole puhe uusista autoista eikä isoisän aikaisista romuista.

        Kyllä ottavat Pösön vaihdossa, Tojon ja Pösön merkkiliike kilpailivat kovilla vaihtotarjouksillaan. Tojon liikkeessä oikein kehuivat miten hyvin Pösö menee kaupaksi mutta eipä niillä kunnon uutta farkkua myynnissä ollut. Uuden Pösön ostin.


      • mikä on syynä tähän

        Minkähän takia, esim priusesta lyhennettiin takuuaikaa? Onko luottamus horjunut, vai mistä tämä johtuu. Kyllähän siihen joku syy pitää olla. Onko täällä ketään, kuka osaa vastata.


      • toerms
        pösilön kokenut kirjoitti:

        pösö on yleensä erittäin äänetön... mutta silloin harvoin ku käynnistyy ja jopa ajaan pääsee ei voi äänettömäksi kehua....

        Olen ajanut Peugeot yli 20 vuotta enkä vaihdan merkki.Arvostelijoiden kritiiki on useimmiten vaan ennakkoluuloa ja tietämätömyyttä.


    • takuulla paska

      ostakaa ostakaa..!

      • Jo vain...

        Parempi paska takuulla, kuin ilman takuuta.


      • näillä mennään
        Jo vain... kirjoitti:

        Parempi paska takuulla, kuin ilman takuuta.

        kakkissa uusissa auoissa on takuu ja kyllä ensmmäiste vuosien aikana valmistuvirheet ja viat tulee jo ilmi. Tuon parin vuoden jälkeen hajoaa yleensä kuluvat osat jotka eivät kuulu mihinkään takuuseen.


      • toyopet'
        näillä mennään kirjoitti:

        kakkissa uusissa auoissa on takuu ja kyllä ensmmäiste vuosien aikana valmistuvirheet ja viat tulee jo ilmi. Tuon parin vuoden jälkeen hajoaa yleensä kuluvat osat jotka eivät kuulu mihinkään takuuseen.

        Joo kuluvia osia ovat mm. :
        150 tkm , etujarrulevyt (5 vuotta)
        230 tkm, takalevyt
        280 tkm, laturi, koiranluut eteen
        310 tkm, takalaakeri
        330 tkm, takatukivarsi, säädettävä (13 vuotta)
        -eli vanhan tojon kunnossapito/vuosi maksaa yhden osamaksun verran


      • pierukeppi
        toyopet' kirjoitti:

        Joo kuluvia osia ovat mm. :
        150 tkm , etujarrulevyt (5 vuotta)
        230 tkm, takalevyt
        280 tkm, laturi, koiranluut eteen
        310 tkm, takalaakeri
        330 tkm, takatukivarsi, säädettävä (13 vuotta)
        -eli vanhan tojon kunnossapito/vuosi maksaa yhden osamaksun verran

        Vanhoista Tojotistahan tässä ketjussa on kysy.


    • hrffdda

      Takuu on ihan hyvä asia. Silloin kun ongelmia ilmenee.
      Nykyautoilla yleensä saa ajella kaikessa rauhassa ilman suurmepia murheita.
      Mutta lukekaahan ne pienellä präntätyt osioit siitä ehto puolesta.
      Samoin tuo 5 vuoden takuu ..Yleensä on rajattu km määrällä ...tai / ja auton iän kasvaessa omavastuun lissäntymisena ..jne.Ja takuun alaisten osien vähenemisenä...Voinhan olla väärssäkin..
      et silleen

    • Takuuajan pituus ei ole ratkaiseva vaan se mitä se pitää sisällään. Voinhan minäkin luvata vaikka 10 vuotta takuuta, mutta samalla kirjoittaa sopimukseen pienellä mitä takuu ei koske (lähes kaikki). Esimerkiksi Kian 7 vuoden takuu on kyllä aikamoista vedätystä. Yli kahden tai kolmen vuoden takuut ovat merkityksettömiä koska siinä ajassa alkaa tulla myös käyttäjästä riippuvia vikoja eikä ne mielestäni edes kuulu autovalmistajan vastuulle.

      • gs birotor

        Tuo Kian takuu on aika speciaali mainostavat 7v/150tkm, mutta siltikin täystakuu on 3v/ilman km rajaa joten ei se huono ole.

        Kyllähän mersun 30v ruosteettomuus takuu on täyttä kuraa, kaveripiirissä on siitä kokemusta.


    • Selväähän tuo

      Mitkä kaksi merkkiä ovat vakituisia pahnanpohjimmaisia vanhempien autojen vikatilastoissa? Nooh, pösö ja sitikka. Aika selvää ettei niiden kauppa käytettynä luista, nyt asiaa yritetään lieventää pitkällä takuulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      71
      10821
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      134
      10221
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      23
      7973
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6414
    5. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      41
      5299
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      70
      4944
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      135
      4245
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      18
      4143
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      14
      3827
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      131
      3524
    Aihe