2tie ja 3tie ero?

aato

oon täs meinannu vähä parantaa tota auton äänentoisto puolta, mut ei oikee oo kokemusta siitä touhusta. ni mitä eroo esim. on 2tie ja 3tie erillissarjoilla?

6

6788

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 423423

2-tie sarjassa on kaksi elementtiä toistamassa sarjalle tarkoitettua taajuuskaistaa(diskantti ja keskiääni/midi)

3-tie sarjassa on kolme elementtiä(diskantti, keskiääni ja midi)

3-tie vaatii enemmän säätämistä elementtien yhteensovittamiseksi. Periaatteessa jos on samantasoiset 2-tie ja 3-tie sarjat niin 3-tie sarja on mahdollista saada soimaan paremmin, mutta sen voi yhtä hyvin saada soimaan huonommin jos ei oikein tiedä mitä tekee. 2-tie on helpompi noviisille.

Lisäksi vaikuttaa soitetaanko sarjoja passiivisena vai aktiivisena. Aktiivisena 3-tielle tarvitaan kaksi lisävahvistinkanavaa. Myös tarvittavat jakosuodatukset tarvitsee saada toteutettua soittimella ja/tai vahvistimella.

Liittyy asiaan muutakin, mutta jos eka nuo sisäistää voi kysellä lisää.

• minä vaan

Jos pitää valita kahdesta saman hintaisesta sarjasta mikä toinen on 3-tie ja toinen 2-tie niin valitse se 2-tie. Säädettävyys helpompi, sama raha käytetty vain kahteen elementtiin (pois lukien kaiken maailman bling blau koristetut sarjat), ja asentaminenkin on helpompaa. Soundillisesti taas 3-tie on mahdollista saada soimaan paremmin kun 2-tie, mutta se vaatii jo sitten taitoa.

• mbve4985

Onhan sellainenki ihme jo kuultu, että kaksitie soi paljon paremmin kuin kolmitie :)

• minä vaan

Nykypäivänä 2 tie setti on helppo saada soimaan ihan hyvin. Kiitos laajakaistojen yms. Mutta kun lähdetään sitä oikein viimesen päälle soundia hakemaan niin kyllä se 3-tie vielä voittaa

• vn83yv

Niin voittaa ja helposti. Tämä yksi sininen passatti vaan soi niin loistavasti, että moni kolmitie setillä oleva jää toiseksi :)

• hifinisti

aika pitkällehän mennään sillä että kaiuttimien määrä ja edes laatu ovat hyvin hyvin pieni tekijä äänen laadussa. taitaa olla 90% tekee ne muut tekijät.
      eli lähteet, vaimennukset, suuntaukset, päätteet, säädöt, kaapeloinnit.

noi kun tekee pirun hyvin niin se on melkein sama että mitä pönttöjä sinne paikoille tunkee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3095
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1255
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1097
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      971
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      68
      937
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      907
    7. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      881
    8. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      163
      858
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      844
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      794
    Aihe