Näkö heikentynyt

Hyvä ulkonäkö on mennyt jo lapsena, mutta kun alkaa olla niin huonosti, ettei tahdo nähdä lukeakkaan. Lasit pääss ja päätä särkee. Ei näe kauas, ei lähelle.
Mikähän ihme. täällä jos soittaa jonnekkin terveyskeskukseen, niin siellä varmaan vastattaisi ettei näköni kuulosta ollenklaan huonontuneelta.
Olen päättänyt etten suomessa käytä enää ikinä mitään terveyspalveluita.
kiirettä pitää muutto....

9

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,.vhyk¨1HBM

Mihin muutat parempaan, Nigeriaanko?

Hyvä, voi olla paras, vaikkei olekaan ylivertainen

Missähän terveydenhuolto on ilmaista tasollamme? Kuussa vai maassa?

Usassa tarkistetaan ennen hoitoa, onko vakuutus voimassa. Kai muuten potkaistaan ojaan.

• Ollessani angiinassa ja 40 asteen kuumeessa minulle on sanottu ilmaiseksi, etten pääse viikonloppuna päivystykseen, koska en kuulosta kuumeiselta.
        Huonot kokemukset eivät rajoitu yhteen tapaukseen.
        En ole niin tyhmä, että minun pitäisi samassa tasoristeyksessä jäädä useita kertoja junan alle ennekuin oppisin:)
        Ilmeiseti kyse on jonkinlaisesta tulojen tasaamisesta, vaikka meillä on jo progressiivinen verotus. Enkä periaatteessa mene sellaisesta syystä yksityiselle. Minun mielestä sellainen tulonjako on laitonta. Sitä kuitenkin harrastellaan.

• ...

Noinhan se yleensä käy.

Ois varmaan kannattanut ottaa selvää paikallisesta terveydenhuollosta, suomessa voi olla melkoiset jonottamiset edessä.

=DW=

• ------------

Miissä lie polku lyhyempi, ja halvempi?
        .

• ...
        ------------ kirjoitti:

Miissä lie polku lyhyempi, ja halvempi?
        .

Sehän selviää kun kokeileepi :DDD

=DW=

• ,.vhyk¨1HBM
        ... kirjoitti:

Sehän selviää kun kokeileepi :DDD

=DW=

Koettu on, ja hyväksi havaittu. Tuskinpa täällä maksettavalla hinnalla muualla henkiin olisin jäänyt.

Ja, ihan aikuisten oikeesti.

• Olen katsellut ulkomaiden hinnoitteluita terveyspalveluiden suhteen, eivätkä ne monissa maissa ole suinkaan hirvittäviä. On vaan luotu sellainen mielikuva että ainoastaan suomessa on lääkäreitä ja muualla poppamiehiä. Näkyy ne ulkomaillakinn penisilliiniä osaavan määrätä ja stetoskoopilla kuunnella.
        vaativampienkin toimenpiteiden hinnat vaikuttaisivat useissa maissa kohtuullisilta.

• Anjaniina.

Mut ethän sä näöntarkastusta ja laseja varten lääkäriä tartte.Varaat vaikka Nissenille optikolle ajan...
      Ja jo alkaa maailma kirkastuun.

• Joo, kallista on. Sitä ei ennen tiedä kun omalle kohdalle kolahtaa. Itse olen saanut uudet silmän sisäiset silikoniset tekolinssit, ja muutamien kuukauksien väliin on täytynyt videä aina satanen silmälääkärille, ja loppua ei näy. Kohta alkaa taas uusi kierros.

Ensin näön tutkimus silmälääkärillä ja lähete yliopistolliseen, satanen. Siitä sitten esitutkimus yliopistollisen silmäpolilla, todetaan molempien silmien sairaus ja satanen ei edes riitä.

Sitten toimenpide, silikoninen linssi asetetaan sairaan sijalle, ensimmäiselle silmälle yliopistollisella, satanen ei riitä. Seuraavaksi jälkitarkistus silmälääkärille ja todetaan leikkauksen onnistuneen mutta, tule kohta uudelleen toisen silmän vuoksi ja taas satanen.

Muutaman kuukauden päästä toisen silmän vuoro, näöntarkistus ja lähete yliopistolliseen satanen. Sitten uudelleen esitutkimus yliopistollisessa ja satanen ei riitä. Taas silikonilinssi siihen toiseenkin silmään ja satanen ei edes riitä. Sitten jälkitarkastus ja satanen. Seuraavaksi jälkitarkastus silmälääkärillä, satanen. Ja todetaan tarvitaan lasertoimenpide uudelle silikonilinsille plus lähete, satanen.

Aloitetaan parin kuukauden kuluttua kierros uudelleen...ja loppua ei näy. Siihen sitten miinus lääkkeet, silmätipat, sairaslomanajan palkan pienennysvaikutus, uudet silmälasit ja mahdolliset antibiootit poskiontelotulehdukseen.

Kelalta tulee joku kymppi silloin tällöin korvaushakemuksen jälkeen, mutta se on hyttysen pieru.

Ja kun silmät on vain yksi osa vanhenevaa kroppaa niin, voi vain mitä muuta joutuu maksamaan syd.polille ynnä muuhun ....vaikka saisikin terveyskeskuspalvelua muihin vaivoihin, hammaslääkäristä puhumattakaan.

Ja kaiken tämän maksat ihan itse jos olet tavallinen työläinen tai tavallinen eläkeläinen, jolla on maksettu asunto allasi. Toisin sanoen kaikki rahasi mitä suinkin liikenee joudut kantamaan koko ajan lääkäreille. Joskus miettii, että olisinpas tavallinen pummi ja kaikki hoidettaisiin sossusta.

Sitä en tiedä mitä muualla maailmassa maksaa terveydenhuolto, mutta täällä se maksaa kaiken mitä sulla on antaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      170
      2071
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      37
      1455
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1154
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      902
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      846
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      250
      814
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      782
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      735
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      713
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      198
      634
    Aihe