X-5 täristää/nykii

Hei,

minulla on BMW X-5 3,0i vuosimalli 2003, jolla on ajettu 214000 km. Vikana on "täristely", joka ilmaantui tänä kesänä.
Renkaat on Nokian, joilla on ajettu noin 2000 km ja tasapainotettu ensiasennuksen jälkeen tärinän vuoksi pari viikkoa sitten.
Täristely ilmenee satunnaisesti kaikissa ajonopeuksissa ja tuntuu erityisesti niin sanoakseni penkissä, ei ohjauspyörässä.
Mikä ihme voisi olla vialla?
Ilmoita


Voipi olla vialliset renkaat, ei olisi ensimmäinen kerta jolloin uusien renkaiden pimi tekovika tuo esiin kaikki alustassa olevat pinetkin välykset.
Tosi vaikeaa on saada rengasfirma vastaamaan huutoon ja se vaatii asiakkaalta pitkää pinnaa. Vaihda toiset renkaat alle tai vaida etu/takarenkaat ristiin.
1 VASTAUS:
Renkaat eivät aiheuta nykimistä. Tuon täristämisen ne toki voi aiheuttaa. Kyllä siinä autossa on jokin tekninen vika, renkaiden piikkiin ei kaikkea voi laittaa. Suosittelen että viet sen huoltoon ja siellä sitten arvioidaan mikä on vikana.
+Lisää kommentti
Nokian renkaissa on tosiaankin ollut paljon kudosvaurioita, mutta voihan olla että autollasi on ajettu liian paljon. BMW on selostanut että autojen käyttöikä loppuu 100000 kilsaan, johon saakka auton ehjänä pysyminen on suht taattua. Saksassahan tämä pätee, tuohan olisi jo ollut vuosia sitten paalissa, mutta täällä pitää vaan ruveta ettiin vikaa ja, bemarin tuntien, korjata kovalla rahalla.
2 VASTAUSTA:
Jassåå, mistähän BMW:N julkaisemasta tiedotteesta voisi lukea tuon väittämäsi?

Ei mistään, tehtaan takuusuunnitelmakin kattaa 200 000 km, jonka ajaksi saat ostettua täyden huolenpitosopimuksen halutessasi.

Mistä ihmeestä teitä provoilijoita oikein sikiää?
bimmeristi2 kirjoitti:
Jassåå, mistähän BMW:N julkaisemasta tiedotteesta voisi lukea tuon väittämäsi?

Ei mistään, tehtaan takuusuunnitelmakin kattaa 200 000 km, jonka ajaksi saat ostettua täyden huolenpitosopimuksen halutessasi.

Mistä ihmeestä teitä provoilijoita oikein sikiää?
tämä oli tehtaalta kuultuna. Mutta usko mitä uskot, olethan onnellinen BMW ohjastaja..
+Lisää kommentti
se on X5 eikä X-5 ääliö.
2 VASTAUSTA:
Aivan sama, ääliö.
Lause aloitetaan isolla kirjaimella.
+Lisää kommentti
Veikkaisin et kardaaninkumi on hajalla ja sieltä täristää.
1 VASTAUS:
Onkos tuollainen kallis remppa?
+Lisää kommentti
Nokian renkaissa kudokset irtoaa renkaan sisällä eivätkä ole enää taspainossa. Olen itse käyttänyt vain Michelin kesärenkaita jotka soveltuvat raskaaseen autoon paremmin myös suuremmilla nopeuksilla. Talvi renkaat olivat Nokian, mutta nekin vaihdan Michelin nastarenkaisiin paremman rungon takia.
Kannattaa tarkastuttaa alustan kumipuslat. Nestetäyteiset vaimennuskumit voivat olla vaihtokunnossa.
Kokeile talvirenkailla täristääkö edelleen ja jos täristää niin alusta remopnttiin.
Ilmoita
Kannattaa tarkistaa, ettei jarrulevyt ole kierot/liian ohuet.

Vaikuttaa juuri samlla tavalla. Kokemusta on.
2 VASTAUSTA:
Jos levyt on kierot, niin se täristää vain jarrutuksissa, Tästä on itselläni rutkasti kokemusta.
.... kirjoitti:
Jos levyt on kierot, niin se täristää vain jarrutuksissa, Tästä on itselläni rutkasti kokemusta.
Minulla on parissakin 5-sarjalaisessa oireillut juuri alotuksessa kuvatulla tavalla.
siis ei pelkästään jarrutuksissa, vaan satunnaisesti aivan normiajossakin. Ekalla kerralla ihmettelin suunnattomasti, toisella kerralla tiesin mistä on kyse.

Levyjen tarkastus on helppo, ei siitä kannata sen kummempaa murhetta ottaa. Jos tällä vika löytyy niin hyvä juttu, ellei niin ei se mitään maksakkaan.
+Lisää kommentti
Helppoa! Lataa merkkiliikkeessä BMW AG:n uusin Rokmann Chip versio.
Lienee 67.4
Samalla kulutus pienenee noin 10%
1 VASTAUS:
elikkäs 17litrasta 16 litraan, ihan hyvä, jees.
+Lisää kommentti
tärinä yleensä loppuu vaihtamalla merkkiä.......
2 VASTAUSTA:
"tärinä yleensä loppuu vaihtamalla merkkiä....."
Meinaatko että sitten tärinä vaihtuu normaali ominaisuudeksi?
Corolla,,, kirjoitti:
"tärinä yleensä loppuu vaihtamalla merkkiä....."
Meinaatko että sitten tärinä vaihtuu normaali ominaisuudeksi?
taasen joku bimmerikunkku peljästyi että, nyyh, saksalaista huippulaadukasta autoa pilkataan...hei, elämä on valintoja, jotkut ajavat autoilla jotkut taasen täryttimillä, vaikka niitä sanottaisi saksalaiseksi huippulaadukkaaksi autoksi...
+Lisää kommentti
Vika on renkaissa. Vie takaisin rengasliikkeeseen ja käske tasapainottaa kunnes ei täristä. Joutuvat ehkä vaihtamaan renkaat. Renkaat vaikuttavat ajovakauden hallintajärjestelmän toimintaan.
Ilmoita
Täristääkö sen aina sillon kun esm käännyt oikealle tai vasemmalle?
Ilmoita
Kun renkaat on tasapainossa niin alustan
kumipuslat alkaa olla vaihtokunnossa. Takapään puslat täristää penkkiä ja etupään rattia.
Nestetäytteiset kumipuslat tukitankojen päissä kannattaa vaihtaa. Helpointa on vaihtaa tukivarret puslineen ja neliopyörä suuntaus lopuksi.
Alustaremontin jälkeen taas auto kulkee kuin juna.
Ilmoita
1 Vuoden pitkään tappelun jälkeen .Ei tärise enä ratti .90-130km/h
Kävin aika monta rengasliikettä läpi ei osannut tasapainottaa !!!! ,oli kaikenlaista selitykset vanteet kierot renkaat pystyheitto.
Kaikki etupää osaat vaihdettu ihan turha (( Raha mennyt yli 1000e ihan turha...

Tänään kävin Rengas-soppi Herttoniemi tärinä loppu .
Bmw e46 2004 205/55/R16
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

X-5 täristää/nykii

Hei,

minulla on BMW X-5 3,0i vuosimalli 2003, jolla on ajettu 214000 km. Vikana on "täristely", joka ilmaantui tänä kesänä.
Renkaat on Nokian, joilla on ajettu noin 2000 km ja tasapainotettu ensiasennuksen jälkeen tärinän vuoksi pari viikkoa sitten.
Täristely ilmenee satunnaisesti kaikissa ajonopeuksissa ja tuntuu erityisesti niin sanoakseni penkissä, ei ohjauspyörässä.
Mikä ihme voisi olla vialla?

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta