Lihan kuutiointi

porsasta lautaselle

Olisiko kenelläkään vinkkejä olisiko olemassa käsi- tai sähkökäyttöistä lihamyllyä joka ei jauhaisi lihaa vaan kuutioisi? Kissat syö suuren määrän porsaansydäntä viikossa ja niiden leikkaaminen alkaa tuntua jo puulta. Lisäksi voisi ostaa suuremman määrän sydäntä kerrallaan mm. Wotkinsiltä huomattavasti edullisemmin kuin kaupasta joissa saatavuus on aina huonoa.

Liha kuutioiksi ja annosminicripeissä pakkaseen.

Periaatteessa ranskaperunaleikkuri voisi toimia jos siinä on riittävän pitkä tunneli koska liha painuu kasaan päinvastoin kuin peruna. Ulostulevat suikaleet voisi sitten leikata veitsellä.

Kokemuksia???

8

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+61

Itse pilkon sydämen ihan käsipelillä, mutta eipä niitä menekään kuin yksi per viikko. Eiköhän monitoimikoneessa olisi tarpeeksi järeää terää millä lihan saada paloiksi eikä vain mössöksi? Kyllä sillä ainakin vihannesten pilkkominen onnistuu.

Annatko muuten sianlihankin kissoillesi raakana? Itse olen antanut vain nautaa ja kanaa ei kumpikaan suostu syömään kuin kypsennettynä.

• porsasta lautaselle

Raakana ja verisenä syö. Yksi sydän riittää 2 päiväksi Maine Coon pennulle. Enempikin söisi mutta laitan lisäksi kuivamuonaa ja märkäruokaa menee 1-3 pussia per päivä. 6 kk ikäisenä painoakin on kertynyt reilut 5 kiloa eli on jo normaalin kotikissan kokoinen. Saapas nähdä paljon menee sapuskaa talvella kun on paljon ulkoileva kissa.

• 10+10

Olen vähän arastellut sianlihan antamista raakana, mutta pitää kokeilla kelpaisiko se herroille.

Meillä ei lihaa kulu kovin paljoa, joten olen voinut ostaa esim. naudan suikaleina tai paloina. Possun sydämen toki itse paloittelen, ja alkujärkytyksen jälkeen se menee jo ihan rutiinilla. Ensimmäisen sydämen pilkkominen oli kyllä aikamoinen kokemus.

Minä en anna kissoille lainkaan kuivamuonaa, vaan kaksi kertaa päivässä märkäruokaa ja kerran päivässä lihaa, kalaa, kanaa jne.

Keitetty järvikala olisi kaikkein suurinta herkkua, mutta valitettavasti olen turhan laiska kalaa ruotimaan joten kun meillä kalaa tarjoillaan, niin se on joko seitiä tai raakaa muikkua. Jännä juttu sinänsä, että ihmisille tarkoitettu purkkitonnikala (vedessä) kelpaisi, mutta kissoille tarkoitettu ei oikein millään. Mikä niissä on erona?

• ......
        10+10 kirjoitti:

Olen vähän arastellut sianlihan antamista raakana, mutta pitää kokeilla kelpaisiko se herroille.

Meillä ei lihaa kulu kovin paljoa, joten olen voinut ostaa esim. naudan suikaleina tai paloina. Possun sydämen toki itse paloittelen, ja alkujärkytyksen jälkeen se menee jo ihan rutiinilla. Ensimmäisen sydämen pilkkominen oli kyllä aikamoinen kokemus.

Minä en anna kissoille lainkaan kuivamuonaa, vaan kaksi kertaa päivässä märkäruokaa ja kerran päivässä lihaa, kalaa, kanaa jne.

Keitetty järvikala olisi kaikkein suurinta herkkua, mutta valitettavasti olen turhan laiska kalaa ruotimaan joten kun meillä kalaa tarjoillaan, niin se on joko seitiä tai raakaa muikkua. Jännä juttu sinänsä, että ihmisille tarkoitettu purkkitonnikala (vedessä) kelpaisi, mutta kissoille tarkoitettu ei oikein millään. Mikä niissä on erona?

Se kissatonnikala on aivan hirveää mustaa mössöä, halpaa tosin. Ihmisten versiossa lienee suolaa hieman joka voi olla kissoille pahasta.

• 7+53
        ...... kirjoitti:

Se kissatonnikala on aivan hirveää mustaa mössöä, halpaa tosin. Ihmisten versiossa lienee suolaa hieman joka voi olla kissoille pahasta.

Ihmisille tarkoitettu tonnikala on kissoille liian rasvaista joten siksi sitä ei saa antaa. Kissoille tarkoitettua purkkitonnikalaakaan ei pidä liian usein antaa.

• meillä paloitellaa

lihat ihan terävällä keittiöveisellä eikä anneta kissalle mitään tonnikalaa suolaliemessä vaan seitä ja norjanlohta silloinkun ostetaan sitä itsellekin

• H

Täällä tarjoillaan kaikenlaiset lihat (nauta, sydän, possu, kana ja kalat) mahdollisimman isoina paloina, niin isoina että kuitenkin saavat syötyä. Tekee hyvää hampaille jyystää eikä tule hotkittua niinkuin pieniä suikaleita:) Toki pennulle liha pitää olla vähän hienompaa. Myllyistä en osaa sanoa, terävä kokkiveitsi on nopein ja paras!

• AlluKolli

Stop.
      Sisäelimiä ei kannattaisi syöttää joka päivä tai pää ruoka-aine lähteenä. Eri tahot suosittavat kerran tai 2-3 kertaa viikossa syöttämään sisäelimiä. Tosin sydänhän on lihas joten voi olla että sitä ei lasketa samalla tavalla sisäelimeksi kuin maksa, munuainen jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe