En löytänyt täältä otsikkoa, jonka alle aihe sopisi. Ostin juuri Airamin ulkovalot puutarhaani enkä ehtinyt edes niitä virittää, kun polttimoiden ympärillä olleet (marjoja mallaavat) koristeosat hajosivat.
Miksi ei koskaan löydy ulkovalosarjaa, joka kestäsi edes yhden vuoden. Olen kokeillut jos jonkinlaista ja joka syksy täytyy ostaa uutta sarjaa, kun edellisvuotiset eivät enää toimi. Ettei nykyainaka osata vai eikö haluta .
Toivoisin palstalle vaikka otsikon "puutarhan koristeet/lavastus tms. Kai muutkin laittelevat puutarhaansa erilaisia virityksiä, joiden tarkoitus on elävöittää puutarhaa muin kuin kasvein?
Tunnelmavalot ulos
4
303
Vastaukset
- juurakon hulda
minä laitan näin syksyllä kun on vielä lämmintä niin talveksi valot jo valmiiksi. On mukavampi viritellä kun ei tarvi sormet jäässä tehdä. Naapurit aina nauraa, että laitat jo ''jouluvaloja'',itse tuhraavat sitten pakkasessa näpit jäässä. Ne on talvivalot, eikä mitkään jouluvalot, niinkuin jotkut tuntuvat yhä vaan ajattelevan. Otan aina keväällä pois ja huollan poistan käytöstä huonoksi menneet ja keksin uusio käyttöä sellaisille jotka ovat osittain pimeinä.Ne voi laittaa vaikka yhtenä mykkyränä johonkin lyhtyyn tai pariinkin jos pituutta riittää ja on kelvollisia lamppuja jäljellä.Näin saa uutta ilmettä jota ei naapureilla ole.Myöskin ne rumanväriset sinertävät, jotka on valkoisia olevinaan ,saa mieleisekseen kun irroittaa ne muovi/lasipallot ja vedenkestävällä tussilla värjää sen pienen polttimon haluamallaan värillä ja laittaa kuvut takaisin. Itse olen laittanut ''sikaa'' siihen liitoskohtaan ,ei laske vettä sisään ja on vahvempi kuin uutena, nehän tippuu pois melkein kosketuksesta. Sika on tiivistys massa, jota saa rautapuolelta rakennustarvikkeista, minä käytän valkoista.Kertokaa hyviä ideoita olisi kiva kokeilla kaikenlaista.
- Valopää 2
Hei.
Kiitos vastauksestasi. Tuota lyhtyyn tunkemista olen minäkin harrastanut. Saisi olla myynnissä sellaisia ulkovaloja, joissa olisi vaikka yksi valolähde ja riittävän pitkä johto, niin saisi lyhtyjä pitemmällekin pihaan.
Löysin aikoinaan kirppikseltä pyöreän lampunvarjostimen kehikon; sellaisen valkoiseksi maalatun metallisen. Keksin nyt kietoa valosarjan sen ympärille ja tuli aivan mainio. Voisin kuvitella, että muunkin malliseen varjostimen kehikkoon saa kiedottua (vähän rautalankaa apuna käyttäen) hienoja valonlähteitä puutarhaan. Laitoin oman palloni keittiön ikkunan eteen räystääseen roikkumaan - tykkään.
- puutarhan valaistus
- juurakon hulda
sitten vielä sellainen juttu että kun kaadettiin suuri puu niin jätimme n3,5 metrisen rungon pätkän pystyyn ja jo aiemmin istutin siihen köynnöshortensiaa juurelle, nyt se peittää jo koko rungon. Talveksi siihen kiedon ympärille valosarjan , mahdollisimman suurella lamppumäärällä, ja lisäksi tulee ulkosarja joulukuusenkynttilöitä. Näyttävä juttu . Pu on jo niin paksu että sinne metsän puolelle ei kannata tuhlata, joten nauloja on laitettu tasaisin välein ja siksakia johdot viritellään vain näkyvälle puolelle.Vielä en ole laittanut yhtään johtoa paikalleen , sitten vasta kun lehdet lähtee mutta on kuitenkin lämmin päivä, silloin se tapahtuu.Tuota rautalanka juttua olen käyttänyt sisällä, tosin valmiiseen valosarjaan AIRAMIN,pyöreään kehikolliseen olen lisännyt irto kristalleja ja muuta bling-bling kamaa ja sitten kattoon erillisen puukannakkeen avulla ruuvilla kiinni ikkunan kohdalle ja toinen on oh kulmassa Siihen lisäsin kirpparilta ostettuun lasipalloon tungetun , taas, puolirisan valosarjan se on koukussa keskellä sitä alkuperäistä pyöreää valmistuotetta ja taas on kristalleja myöskin. Niistä kristalleista olen myös 'ikkunaverhoja' tehnyt, niitä vaan on vaikea nykyisin saada kun se joka niitä aina minulle tilasi kohtuuhintaan on lopettanut liikkeensä.MYÖSmuunlaisia kristalli koristeita ikkunoihin olen tehnyt. Ei tarvi olla värikkäitä tapetteja kun valo luo oman sinfoniansa kraitallien taittaessa valoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793