Tunnelmavalot ulos

Valopää 2

En löytänyt täältä otsikkoa, jonka alle aihe sopisi. Ostin juuri Airamin ulkovalot puutarhaani enkä ehtinyt edes niitä virittää, kun polttimoiden ympärillä olleet (marjoja mallaavat) koristeosat hajosivat.
Miksi ei koskaan löydy ulkovalosarjaa, joka kestäsi edes yhden vuoden. Olen kokeillut jos jonkinlaista ja joka syksy täytyy ostaa uutta sarjaa, kun edellisvuotiset eivät enää toimi. Ettei nykyainaka osata vai eikö haluta .

Toivoisin palstalle vaikka otsikon "puutarhan koristeet/lavastus tms. Kai muutkin laittelevat puutarhaansa erilaisia virityksiä, joiden tarkoitus on elävöittää puutarhaa muin kuin kasvein?

4

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juurakon hulda

      minä laitan näin syksyllä kun on vielä lämmintä niin talveksi valot jo valmiiksi. On mukavampi viritellä kun ei tarvi sormet jäässä tehdä. Naapurit aina nauraa, että laitat jo ''jouluvaloja'',itse tuhraavat sitten pakkasessa näpit jäässä. Ne on talvivalot, eikä mitkään jouluvalot, niinkuin jotkut tuntuvat yhä vaan ajattelevan. Otan aina keväällä pois ja huollan poistan käytöstä huonoksi menneet ja keksin uusio käyttöä sellaisille jotka ovat osittain pimeinä.Ne voi laittaa vaikka yhtenä mykkyränä johonkin lyhtyyn tai pariinkin jos pituutta riittää ja on kelvollisia lamppuja jäljellä.Näin saa uutta ilmettä jota ei naapureilla ole.Myöskin ne rumanväriset sinertävät, jotka on valkoisia olevinaan ,saa mieleisekseen kun irroittaa ne muovi/lasipallot ja vedenkestävällä tussilla värjää sen pienen polttimon haluamallaan värillä ja laittaa kuvut takaisin. Itse olen laittanut ''sikaa'' siihen liitoskohtaan ,ei laske vettä sisään ja on vahvempi kuin uutena, nehän tippuu pois melkein kosketuksesta. Sika on tiivistys massa, jota saa rautapuolelta rakennustarvikkeista, minä käytän valkoista.Kertokaa hyviä ideoita olisi kiva kokeilla kaikenlaista.

      • Valopää 2

        Hei.

        Kiitos vastauksestasi. Tuota lyhtyyn tunkemista olen minäkin harrastanut. Saisi olla myynnissä sellaisia ulkovaloja, joissa olisi vaikka yksi valolähde ja riittävän pitkä johto, niin saisi lyhtyjä pitemmällekin pihaan.

        Löysin aikoinaan kirppikseltä pyöreän lampunvarjostimen kehikon; sellaisen valkoiseksi maalatun metallisen. Keksin nyt kietoa valosarjan sen ympärille ja tuli aivan mainio. Voisin kuvitella, että muunkin malliseen varjostimen kehikkoon saa kiedottua (vähän rautalankaa apuna käyttäen) hienoja valonlähteitä puutarhaan. Laitoin oman palloni keittiön ikkunan eteen räystääseen roikkumaan - tykkään.


    • puutarhan valaistus
    • juurakon hulda

      sitten vielä sellainen juttu että kun kaadettiin suuri puu niin jätimme n3,5 metrisen rungon pätkän pystyyn ja jo aiemmin istutin siihen köynnöshortensiaa juurelle, nyt se peittää jo koko rungon. Talveksi siihen kiedon ympärille valosarjan , mahdollisimman suurella lamppumäärällä, ja lisäksi tulee ulkosarja joulukuusenkynttilöitä. Näyttävä juttu . Pu on jo niin paksu että sinne metsän puolelle ei kannata tuhlata, joten nauloja on laitettu tasaisin välein ja siksakia johdot viritellään vain näkyvälle puolelle.Vielä en ole laittanut yhtään johtoa paikalleen , sitten vasta kun lehdet lähtee mutta on kuitenkin lämmin päivä, silloin se tapahtuu.Tuota rautalanka juttua olen käyttänyt sisällä, tosin valmiiseen valosarjaan AIRAMIN,pyöreään kehikolliseen olen lisännyt irto kristalleja ja muuta bling-bling kamaa ja sitten kattoon erillisen puukannakkeen avulla ruuvilla kiinni ikkunan kohdalle ja toinen on oh kulmassa Siihen lisäsin kirpparilta ostettuun lasipalloon tungetun , taas, puolirisan valosarjan se on koukussa keskellä sitä alkuperäistä pyöreää valmistuotetta ja taas on kristalleja myöskin. Niistä kristalleista olen myös 'ikkunaverhoja' tehnyt, niitä vaan on vaikea nykyisin saada kun se joka niitä aina minulle tilasi kohtuuhintaan on lopettanut liikkeensä.MYÖSmuunlaisia kristalli koristeita ikkunoihin olen tehnyt. Ei tarvi olla värikkäitä tapetteja kun valo luo oman sinfoniansa kraitallien taittaessa valoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      249
      791
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe