"Opiskelu on elämän parasta aikaa"

opiskelija-

Kuinkahan monta kertaa kuulin tuon lausahduksen, kun aloitin yliopistossa 2007? Parasta aikaani on ollut siis se, että vietän aikaa yksin neljän seinän sisällä tenttikirjoja pläräten ja aina välillä runkaten. Olen aina panostanut kouluarvosanoihin ja en ole koskaan saanut mitään takaisin. Ne, jotka kävivät kaikissa mahdollisissa bileissä, ovat paremmissa työpaikoissa kuin minä, joka olen tuhlannut elämäni lukemalla jotain turhaa paskaa, joka ei edes ole kiinnostavaa. Mitäköhän mahtaa olla sitten "muu kuin paras aika", jos olen käyttänyt lähes loppuun parhaan aikani? En halua edes tietää.

7

1513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heheheheeeeee

      x2. Maailma toimii vittumaisesti välilä.

    • Lähde baariin

      Aivan.

      Pitää olla "hyvä tyyppi", täytyy olla kontakteja, paljon tuttuja, sosiaalisia taitoja, verkostoja... Ei niitä arvosanoja kukaan kysele.

    • baariin vaan

      aloitit 2007? no vielähän siinä muutama vuosi on aikaa korjata tilanne

      • opiskelija-

        Joo-o, on tässä vuosi vielä ainakin edessä. Kävin välissä nimittäin armeijassa ja viime syksy meni opintojen osalta käytännössä ohi liiallisen työnteon takia.

        Yksinäisyyden ongelma on vain ihan samanlainen opiskelijakulttuurissa kuin muuallakin: on vaikea osallistua tapahtumiin, kun ei tunne koko koulusta yhtään muuta. Voisinhan minä mennä jonnekin kännäystapahtumaan, mutta tulos olisi samanlainen kuin yksin baariin lähtiessä: päätyisin katselemaan lasin pohjaa yksinäni jonnekin nurkkapöytään.

        Ja myönnän olevani sekä tyhmä että naiivi aikoinani. Luulin aina, että asiantuntevana ja ahkerana tyyppinä pärjää, vaikka ei olisi suhteita. Kuinka väärässä olinkaan! Elämä aukeaa meille joskus täysin odottomattomin tavoin.


    • jeskubavaan

      surullista mutta totta :( ahkeruudella ei aina pääse puusta pidemmälle. Pitää olla sosiaalinen ja haalia suhteita joka suuntaan, osata pelata ja käyttäytyä itsekkäästi, jos mielii pärjätä työmarkkinoilla..

    • Traumaattista...

      aikaa tuo opiskeluaika oli, ainakin minulle :(
      KIusatuksi tulemista 2 eri ammatillisessa oppilaitoksessa
      sekä opiskelijoiden, että opettajien puolelta.
      Tähän vielä vääränlainen ex-kihlattu ym.
      ja soppa oli valmis. Hyvä, etten päätynyt psykoosiin
      tai itsemurhaan, sen verran "parasta aikaa elämässäni"
      tuo ajanjakso oli.

    • Anonyymi

      Opiskelu on elämän parasta aikaa
      T viinamies .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe