Luin, että Altzheimer-potilaan virikkeeksi voi tehdä yhdyssanalappuja, sana sana = yhdyssana. Mitä muuta voisi tehdä antaakseen onnistumisen tunteita potilaalle?
alzheimer-sairaan piristäminen ja aktivointi
2
249
Vastaukset
- ristiina ja tytär
No laulappa tuttuja vanhoja lauluja,sit keskeytä ja kysy miten jatkuu,sama lorujen ja sanalaskujen kanssa.Mieheni osaa vielä kirjoittaa vähän,niin pitää esim.tilastoa kun urheilukisat telkussa,hiihto ja yleisurheilu esim.Tyttären vanhasta tehtäväkirjasta löysin myös helppoja juttuja,ja lehdistä leikellyt juttuja,urheilua esim.
- Ongelmakoukut
Vein äidilleni uuteen asuntoon hänen omia klinkkisiä "ongelmakoukkuja",sekä muita aivoja aktivoivia näppäriä "pelejä"."Ongelmakoukut"on mukava ajanviete-siinä kahta koukkua yritetään pujottaa yhteen ja erilleen.Se on hyvä ajanviete vieraiden kanssa.Saa nauraa yrityksille.Äitini saa sen vielä auki,mutta ei kiinni.Olen erittäin huono peleissä,mutta onneksi osaan laittaa nuo koukut yhteen.Äiti irrottaa ne vierailun jälkeen :)
Dementikon kädet ja sormet muuttuu kankeiksi,joten kantsii viedä sellaisia ajanvietteitä mihin hän pystyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1003467
- 623127
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342634- 802423
- 842406
- 962086
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j412083Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221700- 121686
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil411667