Vakuutus koiralle

e&s

Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta kennelliittoon kuulumattomien koirien vakuutuksista?
Tammikuussa on pitkän odotuksen jälkeen saapumassa americanbulldog ja se ei ole kennelliiton hyväksymä rotu. Olen yrittänyt ottaa selvää vakuutuksista ja jossain vakuutusyhtiöiden sivuilla lukee, että jos ei rekisteröity kl:ään henkivakuutuksen koiralla ollessa korvataan vaivaiset 300€ koiran kuoltua. Henkivakuutusta en itse ole koiralle ottamassa, koska koiran kuollessa ei raha ole suurempi asia kuin suru. Tärkein olisikin tietää eläinlääkärikuluvakuutuksesta, että onko siinäkin jonkinlainen ehto että täytyy olla kl:än rotu, jotta korvataan enemmän kuin 300€ vai käykö ns. sekarotuisille ja muiden maiden kennelliittoon kuuluville koirille eli korvataa suuremmatkin summat rotua katsomatta? Onko eri vakyhtiöillä eri käytäntöjä? AB:mme rekisteröidään venäjän kennelliittoon ja national kennel clubiin eli on kuitenkin johonkin rekisteröity muttei Suomeen.

5

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairas rotu

Ensin todennäköisesti vakuutusyhtiö vaatii ell.arvion koirasta. En usko, että saat tvakuutusta ai jos, niin isolla omavastuulla.

• 13+3

Esim. Tapiolalla ei ole väliä onko paperiton vai paperillinen kun on kyse eläinlääkärivakuutuksesta, saman korvaavat. Kannattaa kysellä eri vakuutusyhtiöistä, kaikilla kun on vähän eri käytännöt, esim. Fennialta ei kannata ottaa minkäänlaista vakuutusta paperittomalle koiralle.

• koiravakuutus hyvä

meillä on fennialta otettu vakuutus paperittomalle koiralle. Eikä mitää ongelmia ole ollu. Pentuna toinen koira puri koiraamme ja sille tuli siitä infektion aiheuttama muutos, joka kasvaimeksi todettiin. Vakuutus korvasi muutoksen leikkaamisen sekä muut hoidot.

Kannattaa kuitenkin kysellä eri vakuutusyhtiöiltä mitä niiden vakuutukset kattavat ja valita sellainen vakuutus, joka omalle koiralle tuntuu sopivimmalta. Me otimme Fennialta siksi kun vanhempi koiristamme on tapaturma-altis säheltäjä.

• Näin on...

Eläinlääkärikuluvakuutus, vastuuvakuutus ym. toimii ihan samalla lailla rekisteröidyille ja rekisteröimättömille.

Kuolemantapauksessa korvataan koiran käypä arvo - siis ei tunnearvo - ja rekisteröimättömällä koiralla 300 € kuulostaa kohtuulliselta. Valitettavasti näin vain on ja sama pätee ihan kaikkeen muuhunkin "omaisuuteen".

• himmanen

Rekisteröimättömät kuuluvat samaan vakuutusmaksuluokkaan kuin sekarotuiset, eli luokkaan 5. Rekisteröimättömän koiran arvona pidetään tosiaankin reilua 300 euroa, mutta eläinlääkärikuluja varten vakuutus kannattaa ottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      64
      3202
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      24
      2978
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2872
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2678
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2568
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2311
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2198
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2088
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    Aihe