cosplay?

marre97

Saako cosplayssa pukeutua oma keksimään hahmoon (xD) ?? pitääkö osallistua kilpailuun, jos haluaa vain tulla katselemaan toisten tekemiä pukuja? ^^ (aloittelija.. ihan pihalla, mutta kuulostaa kivalta^^

9

1718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://cosplay.animeunioni.org/

      eli pukeudutaan suosikki hahmokseen ja elläytymisestä hahmon luonteenpiirteisiin extra pisteitä jo ahaluaa kisaamaan :)

      Ei siis ole mikään pakko kisata, mutta hahmo pitäisi kuitenkin olla, sehän se jutun juju on :/

      • Kiitos :D käyks just joku päähenkilö jostaa anime elokuvasta? ^^


    • Cossaaja

      Jos haluaa kisata täytyy olla hahmo (ellei kisan säännöissä toisin sanota), mutta muuten, jos ei kisaa jaa olla kuka vaan! Mutta jos pukeutuu omiin vaatteisiin nii eihän se oo cosplayta :D
      Minäkin olen cossannut omaa hahmoani :)
      Ja jos pukeutuu vaikka Jack Sparrowksi niin se ON cosplayta. Eli cossattava hahmo voi olla melkein mikä vaan.

    • S4cr1f1c3

      Tarkoitatko tällä kysymyksellä että täytyykö cossata jotain tunnettua hahmoa, vai että saako cossata omaa keksimäänsä hahmoa?

      Itse ajattelin seuraavaa Animeconia varten pukeutua keksimäkseni hahmoksi ja ajattelin ihan kilpailla sillä. Saan sitten mainostettua hahmoani. Mielestäni tällaisen pitäisi olla yleisempää.

    • cosplay~<3

      pitäs olla omakeksimä tyyppi. o__o

    • Epäilevä

      Eli se ei ole mikään maailman kaato, jos sekoittelee vaikka kolmen eri hahmon asusteita/vaatteita?
      esim.
      hahmon 1. peruukki
      hahmon 2. mekko
      hahmon 3. asusteita
      sori tungin tänne kysymään, mutta en viittiny tehä samasta aiheesta kokonaan uutta keskustelua :D
      Haluisin sekoitella nimittäin seuraavaan animeconin vähän kaikkia sekasin, mutta vähän pelottaa, että saakohan jotkut hirveitä kohtauksia siitä :D

    • Oululainen Otaku

      Itse en nyt niin tiedä cosplayn harrastajana useamman hahmon sekoittamisesta.
      Sillä itse suosin valmiita anime, manga, elokuva ja peli hahmoja,

      Mutta pientä apua teille (Jos tästä nyt on apuaX3) :

      Esimerkiksi hahmoa valitessa on otettava tietyt kriteerit huomioon.
      Alkuunsa on hyvä aloittaa suht. yksinkertaisesta hahmosta. Eli ei niin ihmeellinen vaatetus JNE. Itse aloitin Naruto Shippudenin Rin Noharalla. (Ruskeat hiukset, konohan genin otsapanta, musta paita, mustat housut, valkea hame ja pinkit polvisukat).
      Hahmon ei tarvitse olla niinkään tunnetusta sarjasta, vaan esimerkiksi jopa vanhemmat sarjat käyvät hyvin. (Esimerkiski Candy Candy)
      Ongelmia ja kysymyksiä tulee melko varmasti, mutta kysymällä apua/neuvoa pääsee helposti eteenpäin.
      Puvun voi tehdä joko itse taikka tilata sen jostain. Suomalaisia cosplay kauppoja ei juurikaan ole ja ulkomaalta tilatessa yleensä kestää ja saattaa joutua tullaamaan. Jos osaa käyttää ompelukonetta, osaa varmasti tehd' puvun itse.
      Peruukki on hyvä olla, omien hiusten käyttöä en niinkään suosittele. Peruukkeja saa tilattua netistä, kuin ostettua joistan kaupoista.
      Cosplayhin suunniteltuja peruukkeja voi ostaa suhteellisen halvalla (Noin 40€) esimerkiksi iroiro.fi nimisestä verkkokaupasta. Myös Facebookista (Esim cosplaykirpputorilta) saa yleensä jopa 20€ eurolla hyvä kuntoisia jopa käyttämättömiä peruukkeja. Peruukkia käyttäessä tulee tutustua peruukkien käytöön tarkasti. Ja on hyvä käyttää peruukkiverkkoa taikka peruukkisukkaa (Kolmantena vaihtoehtona ostaa peruukki jossa on valmiina verkko), jonka avulla omat hiukset saadaaan piiloon.
      Kilpailuihin ei tietenkään ole coneissa ja tapahtumissa pakko osallistua. Enkä suosittele sitä ensimmäisellä cosplay kerralla. Cossatessa coneissa tulee varautua siihen että ihmisetsaattavat haluta valokuvata sinua. Tälläisissä tapauksissa jos et halua sinua kuvattavan, voit toki kieltäytyä kohteliaasti.
      Jos itse koet haluavasi että sinua kuvataan, silloin voit ihmisten antaa valokuvata sinua.
      Kilpailuissa puvun on muistaakseni oltava jostain tietystä sarjasta ja itse tehty. Tietenkään niin ei ole, jos säännöissä toisin mainitaan.
      Monesti sanotaan että cosplay on kallis harrastus. Osittain se on totta, osittain taas ei. Aina voi joustaa ja käyttää luovuuttaan. Esimerksi voi muokata jostain omasta vanhasta taikka uudesta vaatteestaan sopivanlaisen.
      Itse ensimmäisen cossini sain kasaan noin 40-50€.
      Ihmiset suhtautuvat jokainen cosplayhyn hieman eri tavalla ja myös risuihin kuin ruusuihin on osattava varautua. Tässä tarkoitan ihmisiä jotka eivät tiedä cosplayta taikka liioin animesta/mangasta. Esimerkiksi oma pappani hieman kritisoi asuijani, mutta en välittänyt moisesta. Vaikka joku ei pitäisi puvustasi, se ei tarkoita että sinä et pitäisi siitä, eikä myöskään sitä että et voisi pukea pukuasi johonkin coniin.

      Huh, toivottavasti tuosta oli edes jotain apua ^^''

    • Anonyymi

      mä oon ite vasta alotteleva cosplay harrastaja ja suurin unelma ois päästä johonki cosplay tapahtumaan mutta äiti ei anna mennä joten :'D mutta ite oon iha kotona askarrellu muutamia cosseja mm. kauhupelistä fnaf Puppet..ja kyllä, sä saat pukeutuu joksikin omakeksimäksi hahmoks ainaki niide tietojen mukaa mitä mä oon kuullu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe