marino rocca

occar

Kokemuksia veneen omistajilta.Miten venen käyttäytyy aallokossa ja onko trimmi tarpeen ja veneestä muut ja minukset. Moottori 150 hv tai isompi entäs kulutus.

20

9471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rocca 2

Kyllä uskaltaa ajaa kovemmassakin kelissä.Trimmit on todellakin tarpeen.Voisin vaikka myydä omani ,vene Uudessakaupungissa.

• occar

mikä on vuosmalli mikä kone hibta ja kiinnostako vaihto yamarin dc 6420

• rocca 2
        occar kirjoitti:

mikä on vuosmalli mikä kone hibta ja kiinnostako vaihto yamarin dc 6420

-95 volvo 150 hv diesel.Jääkaappi 2 levyinen wallas puhallinkannella verhot patjat ym,laitettu 2005.Ei kiinnosta.

• m.aho
        rocca 2 kirjoitti:

-95 volvo 150 hv diesel.Jääkaappi 2 levyinen wallas puhallinkannella verhot patjat ym,laitettu 2005.Ei kiinnosta.

Vieläkö olet myymässä venettäsi ja jos nöin on niin mikä on pyynti ja millaisessa kunnossa vene on?

• Rocca06
        m.aho kirjoitti:

Vieläkö olet myymässä venettäsi ja jos nöin on niin mikä on pyynti ja millaisessa kunnossa vene on?

Minulla sattuisi olemaan vaihdossa tullut Marino Rocca vm. 2006 Volvo Penta D3-160/SX koneella. Vene on uudenveroisessa kunnossa,

Otin veneen vaihdossa kuluvana syksynä myydessäni aiemman veneeni pois. Käyttöä ei tunnu kovin paljon olevan, joten voisin Roccasta luopuakin.

Jos kiinnostaa, niin ilmoitatko yhteystiedot...

• m.aho
        Rocca06 kirjoitti:

Minulla sattuisi olemaan vaihdossa tullut Marino Rocca vm. 2006 Volvo Penta D3-160/SX koneella. Vene on uudenveroisessa kunnossa,

Otin veneen vaihdossa kuluvana syksynä myydessäni aiemman veneeni pois. Käyttöä ei tunnu kovin paljon olevan, joten voisin Roccasta luopuakin.

Jos kiinnostaa, niin ilmoitatko yhteystiedot...

[email protected]

• Roccako
        m.aho kirjoitti:

www.nettivene.com sieltähän löydät Marino Roccaa, vanhempaa ja uudenpaa.
        Mallit 2002 ja uudemmat uudella paremmalla, hyvällä rungolla.

• toinen rocca menossa

Ok vene. Kokemusta 1000h edestä ja ihan mukavasti menee kelissäkin. Eniten tykkään läpikuljettavuudesta, todella suuri plussa. Trimmit on must. Kulutus marssivauhdilla (24-26 solmua) piirun alle litra/mpk

• occar

Miten on sivutuulen vaikutus veneseen ja miten onnistuu laituuriin tulo kovassa sivutuulessa.Testeistä kun lukee niin myötä aallokossa tahtoo leikata onko perää.

• rocca 2
        occar kirjoitti:

Miten on sivutuulen vaikutus veneseen ja miten onnistuu laituuriin tulo kovassa sivutuulessa.Testeistä kun lukee niin myötä aallokossa tahtoo leikata onko perää.

Itse olen pärjännyt vaikka onhan sivutuuli aina haastavampi,mutta läpikuljettava tosin helpottaa laiturille siirtymistä.Minä tarjoan koeajo mahdollisuuden.

• toinen rocca menossa
        occar kirjoitti:

Juu kyllähän se sivutuuli tuon kokoiseen/painoiseen ottaa kiinni. Vekslaamalla selviää ja kun uskaltaa käyttää kaasua. Nykyisessä minulla on kylläkin keulapotkuri joka helpottaa tietty asiaa paljon. Mutta onnistuu kyllä rantautuminen ilmankin. Mitä meinaat leikkaamisella?

• occar
        toinen rocca menossa kirjoitti:

Juu kyllähän se sivutuuli tuon kokoiseen/painoiseen ottaa kiinni. Vekslaamalla selviää ja kun uskaltaa käyttää kaasua. Nykyisessä minulla on kylläkin keulapotkuri joka helpottaa tietty asiaa paljon. Mutta onnistuu kyllä rantautuminen ilmankin. Mitä meinaat leikkaamisella?

Kippari lehden kirjoituksessa lukee näin kovassa sivumyötäisessä nostettava keulaa ja samalla kallistattava venettä tuulen puolelle niin että vältytään keulan leikkaamisesta kovinmilta roiskeelta.Mitä tämä itse asiassa tarkoittaa sitten.Itse ole harkinnu Roccan ostoa vuosimalli -99-00 jossa kad 32 kone 170 hv.

• toinen rocca menossa
        occar kirjoitti:

Kippari lehden kirjoituksessa lukee näin kovassa sivumyötäisessä nostettava keulaa ja samalla kallistattava venettä tuulen puolelle niin että vältytään keulan leikkaamisesta kovinmilta roiskeelta.Mitä tämä itse asiassa tarkoittaa sitten.Itse ole harkinnu Roccan ostoa vuosimalli -99-00 jossa kad 32 kone 170 hv.

Ahh joo, eli kyllä se hieman puskeva keulaltaan on, eli puskee aaltoihin myötäseen. Ei mitenkään häiritsevä sinänsä, ohjaus hieman hakee mutta ei mene mitenkään "rynkyttämällä". Ja keulan nosto kyllä auttaa mutta samalla keula tulee pomppimaan hieman sitten enemmän. Itsellä uudessa D3-170 ja tuntuu ainakin sopivan veneeseen hyvin.

• occar

Ahh joo, eli kyllä se hieman puskeva keulaltaan on, eli puskee aaltoihin myötäseen. Ei mitenkään häiritsevä sinänsä, ohjaus hieman hakee mutta ei mene mitenkään "rynkyttämällä". Ja keulan nosto kyllä auttaa mutta samalla keula tulee pomppimaan hieman sitten enemmän. Itsellä uudessa D3-170 ja tuntuu ainakin sopivan veneeseen hyvin.

Miten vene tottelee peruttaessa .Kuuluuko moottorin ääni hyvin sisälle ja miten aaltojen pauke vaikutta runkoon onko pauke kova sisätiloissa.

• occar

Jaksaako defrosteri pitää ikkunat auki sadesäällä.

• occar

rocca 2 vähän yhteystietoja niin voidaan keskstella keskenään.

• ei roccaa

Yksi huonoimmista veneistä mitä marino on valmistanut,erittäin tuuli herkkä ja kovalla kelillä hakkaa tosi pahasti.osta joku muu ja vähän painavampi paatti.Ilmeisesti rocca kuskit ei oo koskaan ajanu muilla veneillä että sillee....

• Ei Roccaa

No täytyy sanoa, että hieman alkoi ihmetyttää nuo ylistykset Roccasta. Eivät täsmää mitenkään omiin kokemuksiin tuosta rytisevästä tuuliherkästä munuaisvatkaajasta. Olisiko sitten vain heidän kokemuksen puutetta oikeista veneistä ja niiden ominaisuuksista.

• ?!?!?!

No ei tässä nyt minun mielestä Roccaa hirveästi olla kehuttu... Tai sitten minulla on sisälukutaito hukassa, saa referoida alle niitä ylistyssanoja, kiitos

• rocca666

siinä taas joku kotisohvaveneiliä haluaa päteä. oletko itse ajanut veneellä muualla kuin unissasi vai mihin perustat juttusi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      166
      2597
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      161
      2392
    3. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      55
      2003
    4. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1997
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      1
      1685
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1394
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      193
      1284
    8. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1051
    9. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      213
      1046
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      342
      980
    Aihe