Onko täällä ketään yksinäistä jota kiinnostaisi saada uusi ystäväpiiri?...vaikkapa ensin täältä netin kautta. Rinki olisi tarkoitettu yksinäisille, joille siitä on tullut muutakin harmia esim. masennusta, huonoa itsetuntoa ym. Ringissä kaikki ovat tasavertaisia ja siellä saa olla oma itsensä kuitenkaan loukkaamatta ketään muita. Pikkuhiljaa sitä voisi tutustua jossain täällä 24chat huoneissa tai täällä ringin omin nimimerkein, jotta on selvää ketkä ovat ringin jäseniä. Yhteisöllisyys ja luottamus olisi kaiken a ja o. Pikkuhiljaa sitten ajan kanssa miten kukin on valmis, voisimme vaihtaa vaikkapa messenger osoitteita. Tämän jälkeen olemme varmaan jo jonkin verran tulleet tutuiksi. Uskon että olisimme toinen toisillemme tukijoina yksinäisimpinä hetkinä ja ties vaikka joskus tulevaisuudessa rinki kokoontuisi livenä jonkin kivan yhteisen tekemisen merkeissä. Todellinen yksinäisyys on ainoa vaatimus eli ei siis sadepäivän takia ilman kaveria jäänyt voi siihen tulla sillä todellisesta yksinäisyydestä hänellä ei olisi kuitenkaan vielä mitään kokemusta. Tarkoitus tässä on kuitenkin samaistua toisten tunteisiin ja kokemuksiin jotta voimme paremmin olla toisillemme tukena ja näin ymmärtämällä toista aidosti voi aito ystävyyskin mahdolisesti alkaa.Ikärajaa ei ole, tule rohkeasti mukaan. Olen itse -74
Jos sait ajatuksesta kiinni ja innostuit ajatuksesta, niin varaa heti lonelytoo-2 :)
MITEN OLISI, yksinäisille oma chat-rinki nettiin?
35
520
Vastaukset
- 2+1
Chatit ja keskustelut vain pahentavat yksinäisyyttä. Ei missään nimessä pidä jäädä nettiin yhtään enempää kuin jo nyt siellä viettää aikaa. Monelle yksinäiselle paras pelastus olisi se, että nettiyhteys häviäisi kokonaan.
- Pyh.
Toi on vitun hyvin sanottu. Nettiyhteys on helvetistä yksinäisille. Saa yhteyden ulkomaailmaa ilman toivoa.
- fourofswords
Musta ajatus kuulostaa hyvältä,mut eri ikäisiä ihmisiä olis mukava saada mukaan.Itse 25v.=)mut mut seurailen tätä keskustelua josko muutkin lähtis mukaan,niin vois sit miettiä että missä huoneessa yms. olis näitä "tapaamisia".Hyvä että otit asian puheeksi!
- 8+17
Toi on kyllä totta että tämä ei poista yksinäisyyden tunnetta, toki täältä voi saada juttuseuraa, ja helpotusta yksinäisyyteen hetkellisesti ja kenties kaverinkin,
Mutta joo ei se sitä perus ongelmaa itse poista. Siis minäkin olen sitä mieltä, että yksinäisyyteen on aina joku syy siellä pohjalla..on se sitten itse toivottua tai vähemmän toivottua. Uskon että täällä käyvät tuskin toivovat kuitenkaan itse sitä yksinäisyyttä. Uskon myös että siitä olisi apua ja niin kun sanoin, jos "ryhmä" tutustuu toisiin netin kautta niin ties vaikka sieltä saisi "sydänystäviä" netin ulkopuolellekin kokonaisen ryhmän verran. Silloinhan yksinäinen ei olisi enään niin yksinäinen :) ja silloin ehkä myös netissä olo aika pienenisi, kun ystäviä on löytynyt keiden kanssa tehdä jotain. Ryhmässä hyväksyttäisiin erilaisuus, saa olla oma itsensä. Yksi yhteinen asia kuitenkin pitää olla ja se on syvä yksinäisyys. Se voi myös olla, että moni aristaa osallistua vaikka asia kiinnostaisikin kovasti, mutta ei kannata aristella. Minä otin ensimmäisen askeleen ja toivottavasti tähän tulisi muitakin yksinäisiä. Ringinhän voisi pistää nyt jo pystyyn ja koko ajan siihen voisi ns. hakea muitakin osallistujia täältä, sillä varmasti uusia yksinäisiä tänne palstalle vielä tulee. Kun he saisivat tietää tästä ryhmästä oli se sitten vielä pienikin ryhmä, niin moni voisi uskaltautua helpommin siihen osallistua. Fourofswords, kiva kun olit kannustavalla kannalla :) Ja niille jotka pitävät ryhmää huonona ajatuksena, niin jokaisella saa tietinkin olla omat mielipiteen tästä mahdollisesta "ringistä" eikä siihen tietenkään tarvitse osallistua. Kiitokset kuitenkin ajatuksista :)
- 467
Mun mielestä hyvä idea. Mulle riittäis, että saisin vaan puhua omasta tilanteesta muiden kanssa. Totta kai se ois mukavaa, jos tolla tavalla löytäis kaverin netin ulkopuolelleki, mutta vertaistuki netissä ois hyvä. Joo, ite oon vasta 18-v, että ois kivaa, jos samanikäisiä löytyis.
- lonelytoo-2
Komppaan ajatukselle myötämielisiä ja osallistuisin rinkiin. Olen 33-vuotias. lonelytoo:n kanssa samaa mieltä siitä että ringin kautta voisi löytää "oikeita" ystäviä ja sellaisia ketä voisi tapailla IRL.
Miten tämä käytännössä tehtäisiin? Odotammeko ensin että saamme kasaan muutaman kiinnostuneen, vaikkapa viisi - kuusi yms? Olen joskus nuorempana istuskellut eri IRC-servereillä, siellä on kuitenkin helppo perustaa "oma" kanava, olisiko siinä jotain ideaa?- yxönen
Tuo tänne perustettu iwebcam on ihan hyvä kunhan väki nyt käyttäisi sitä !
Hei, kiva et porukkaa on alkanu pikku hiljaa kiinnostaa. IRC on mulle vieras juttu, mutta oletan et se on irc-galleria? Mut jos siellä pystyy siis perustaa chatin ja jos se vois olla ns. yksityinen chatti ettei ihan kuka tahansa voi tulla kommentoimaan niin aina vaan parempi ? Mutta kunhan saatais alotettua edes jossain :)
Ilmotellaan taas lonelytoo-2 ja toivottavasti muutkin lähdette mukaan!!- yxs
lonelytoo-1 kirjoitti:
Hei, kiva et porukkaa on alkanu pikku hiljaa kiinnostaa. IRC on mulle vieras juttu, mutta oletan et se on irc-galleria? Mut jos siellä pystyy siis perustaa chatin ja jos se vois olla ns. yksityinen chatti ettei ihan kuka tahansa voi tulla kommentoimaan niin aina vaan parempi ? Mutta kunhan saatais alotettua edes jossain :)
Ilmotellaan taas lonelytoo-2 ja toivottavasti muutkin lähdette mukaan!!Hei, lonelytoo, meit oli tääl eilen jo jutustelemassa muutama yksilö: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10109741
yxs kirjoitti:
Hei, lonelytoo, meit oli tääl eilen jo jutustelemassa muutama yksilö: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10109741
Heips, yritin käydä kattomassa mutta.. höh jotenkin monimutkanen?? Olisko jotain "rautalanka " ohjetta pöljälle :)) ?
- yxs
lonelytoo-1 kirjoitti:
Heips, yritin käydä kattomassa mutta.. höh jotenkin monimutkanen?? Olisko jotain "rautalanka " ohjetta pöljälle :)) ?
Seurasitko noita ohjeita, kyllä se pitäisi tulla sieltä. No, käyn vielä tarkistamassa ja katson onko siellä jokin puute ohjeissa.
- yxs
yxs kirjoitti:
Seurasitko noita ohjeita, kyllä se pitäisi tulla sieltä. No, käyn vielä tarkistamassa ja katson onko siellä jokin puute ohjeissa.
Kyllä ohjeet oli oikein! Muistitko muuttaa ikää riittävästi, se ei toimi ellei sitä siirretä huomattavasti nuoremmaksi, en tiedä miksi on niin.
- yxs
yxs kirjoitti:
Kyllä ohjeet oli oikein! Muistitko muuttaa ikää riittävästi, se ei toimi ellei sitä siirretä huomattavasti nuoremmaksi, en tiedä miksi on niin.
lonelytoo, olit ihan oikeassa paikassa!
yxs kirjoitti:
Juu , löysin sen ja yritinkin siellä jo puhua? Toimiikohan se kun en saanu vastausta? Mulla ei ole webcamia jos se sitä vaatii?
Moikka lonelytoo-2 en tiedä oletko ollu juttelemassa jo tuolla webcamchatissa, joku perusti sinne chatin. Tutustun siihen just paraaikaa ja kattelen miltä se tuntuu. Törmätään siellä tai täällä joku kerta!
- lonelytoo-2
lonelytoo-1 kirjoitti:
Moikka lonelytoo-2 en tiedä oletko ollu juttelemassa jo tuolla webcamchatissa, joku perusti sinne chatin. Tutustun siihen just paraaikaa ja kattelen miltä se tuntuu. Törmätään siellä tai täällä joku kerta!
Kokeilen eilen sitä webcamchattia mutta vaikutti turhan monimutkaiselta viritykseltä, ja jos se vielä sulkeutuu kun ketään ei ole paikalla niin hankalalta vaikuttaa.
Siitä IRCistä vielä. IRC on vain protokolla jota hyödynnetään asiakasohjelmilla ja palvelimella. IRC-Galleria taas on nimestään huolimatta pelkkä nettisivusto, eräänlainen Facebook.
IRCin (no, "irkin") käyttämiseen tarvitaan asiakasohjelma, esimerkiksi Miranda IM (joka ymmärtää myös Messengeriä yms), ja yhteisesti sovittu palvelin johon liitytään, QuakeNet on tietääkseni yksi yleisimmistä. Jos toiveena on yksityisyys niin irkissä voi luoda "chattihuoneen" (eli kanavan) jossa on salasanasuojaus, ja jos kanavan rekisteröi, se ei katoa vaikka siellä ei käyttäjiä tietyllä hetkellä olisikaan.
Irkkiä voi käyttää ilman asiakasohjelmaakin, nettisivun kautta. Tein kokeilumielessä kanavan #poliittisestikorrekti QuakeNettiin, halukkaat voivat liittyä sinne http://webchat.quakenet.org/ osoitteessa, tai valitsemallaan asiakasohjelmalla. Tuolla nettisivulla kirjoittaa valitsemanne nimimerkki kohtaan Nickname ja kohtaan Channels kirjoittakaa #poliittisestikorrekti
Olen tuolla istumassa nimimerkillä lonelytoo-2. - Jubileum
lonelytoo-2 kirjoitti:
Kokeilen eilen sitä webcamchattia mutta vaikutti turhan monimutkaiselta viritykseltä, ja jos se vielä sulkeutuu kun ketään ei ole paikalla niin hankalalta vaikuttaa.
Siitä IRCistä vielä. IRC on vain protokolla jota hyödynnetään asiakasohjelmilla ja palvelimella. IRC-Galleria taas on nimestään huolimatta pelkkä nettisivusto, eräänlainen Facebook.
IRCin (no, "irkin") käyttämiseen tarvitaan asiakasohjelma, esimerkiksi Miranda IM (joka ymmärtää myös Messengeriä yms), ja yhteisesti sovittu palvelin johon liitytään, QuakeNet on tietääkseni yksi yleisimmistä. Jos toiveena on yksityisyys niin irkissä voi luoda "chattihuoneen" (eli kanavan) jossa on salasanasuojaus, ja jos kanavan rekisteröi, se ei katoa vaikka siellä ei käyttäjiä tietyllä hetkellä olisikaan.
Irkkiä voi käyttää ilman asiakasohjelmaakin, nettisivun kautta. Tein kokeilumielessä kanavan #poliittisestikorrekti QuakeNettiin, halukkaat voivat liittyä sinne http://webchat.quakenet.org/ osoitteessa, tai valitsemallaan asiakasohjelmalla. Tuolla nettisivulla kirjoittaa valitsemanne nimimerkki kohtaan Nickname ja kohtaan Channels kirjoittakaa #poliittisestikorrekti
Olen tuolla istumassa nimimerkillä lonelytoo-2.Ei tuo meidän chattimme ole ollenkaan monimutkainen! Siellä voi jutella myös privassa niin ettei muut näe. Tule käymään siellä nyt niin pääset systeemistä kiinni, pidän linjaa auki koko ajan!
- lonelytoo-2
Jubileum kirjoitti:
Ei tuo meidän chattimme ole ollenkaan monimutkainen! Siellä voi jutella myös privassa niin ettei muut näe. Tule käymään siellä nyt niin pääset systeemistä kiinni, pidän linjaa auki koko ajan!
Minusta se vaikutti jotenkin monimutkaiselta, enkä oikein pitänyt käyttöliittymästä. Kokeilen itse tuota irkkivaihtoehtoa, josko se saisi siivet, jos ei niin liityn sitten tuohon webcamchattiin.
- ...qweqwe
lonelytoo-2 kirjoitti:
Minusta se vaikutti jotenkin monimutkaiselta, enkä oikein pitänyt käyttöliittymästä. Kokeilen itse tuota irkkivaihtoehtoa, josko se saisi siivet, jos ei niin liityn sitten tuohon webcamchattiin.
Irc tosiaan toimii hyvin. Tulkaa sinne kaikki juttelemaan ;)
- 43543543543
Eipä tossa tarvita muuta kuin se kanava jolle kokoonnutte innokkaat.
- Epäselvää
Mitä nyt sitten on todellinen yksinäisyys?
Hmmm, se on oikeesti varmaa aika laaja käsite, mutta ite sen kai määrittää aina parhaiten, koska sen tunteen vaan ite voi oikeesti tuntea ja tietää. Mä ite näin äkkiseltään aattelen et yksinäinen ei esim eti vaan ns. "sadepäivän kavereita" Ja yksinäisyys on päällimmäisiä ajatuksia/tunteita päivittäin ja se ei tunnu hyvältä.
Mut hei tuu ihmeessä mukaan rinkiin jos vähänkin tuntuu siltä ja jaetaan siellä ajatuksia :)- vakava asia
iDompsu kirjoitti:
http://www.yksin.fi/YKSINÄISYYDEN-KOKEMISESTA.php
Yksin olo on vakava asia!
" Luentokerran hinta on 550 euroa. Lisäksi veloitetaan matkakulut ja mahdolliset hotelliyöpymisen kustannukset.
Luentokerta voi olla pituudeltaan 45 - 90 minuuttia asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan. Luentosarjan hinnasta sovitaan erikseen tilaajaan kanssa.
Asiantuntijakonsultaation hinta on 70 euroa /tunti. Lisäksi veloitetaan mahdolliset matkakulut ja mahdollisen hotelliyöpymisen kustannukset."
Mutta sillä voi myös elää suolaisesti!
- Pyh.
Joo, erakoille kans oma satti. Hiljasta hommaa...
- :::
Siel on nyt porukkaa meitin chatis juttelemas, par´aikaa
- yksin,yksin???
Hei sinä yksinäinen täällä on toinen samanlainen ,eli olen tosi yksinäinen ,tuntuu välillä ettei jaksa,vaan jokin asia elämässä saa kuitenkin jaksamaan päivästä toiseen .Olen 57-vuotias,minulla on paha nivelrikko joten ulkona liikkuminen tuottaa vaikeuksia no ei enempää ensimmäisellä kertaa.En ole täysin perillä tästä käytännöstä ja miten täällä tulee toimia,voisitko vähän valottaa asiaa? T.toinen yksinäinen
Hei, itsekin olen uus näillä sivustoilla mutta tällä hetkellä kokeillaan etsiä paikkaa missä me yksinäiset voitas Chattailla paremmin, jutella ja jakaa kokemuksia. Tietenkin toiveena saada uusia ystäviä.
Seuraavassa pari linkkiä, jotka kaksi käyttäjää on ystävällisesti meille avannu.
http://webchat.quakenet.org/ laita sinne joku nimimerkki. Mun on lonelytoo-1 ja ainakin lonelytoo-2 käyttää tätä sivua myös. Kanava Channels kohtaan kirjoita #poliittisestikorrekti Tää vaikutti ainaki tosi simppeliltä sivistolta :)
Myös seuraavalla siustolla on myös kokeilussa chat
http://www.iwebcam.com/LiveChat/tabid/72/Default.aspx
Itse kokeilen nyt molempia ja katotaan kumpaan me yksinäiset sitten jämähdetään :) Olis mukava saada hyvä ryhmä kasaan.
- lonelytoo-2
Katsoin kolme minuuttia liian myöhään #poliittisestikorrektia jotta olisin nähnyt sinut lonelytoo-1 :)
Istun kyllä tuolla kanavalla mutta en seuraa sitä aktiivisesti, minulla on pieni projekti tässä samalla käynnissä joten lähinnä vilkaisen chatti-ikkunaa aina välillä.Juu ei hätää :) Tuun sinne vastakin vilkuilemaan, kyllä varmaan törmätään siellä joku kerta :) Mut hauskaa vkonalkua sulle ja kaikille muillekin!
- ...
lonelytoo-1 kirjoitti:
Juu ei hätää :) Tuun sinne vastakin vilkuilemaan, kyllä varmaan törmätään siellä joku kerta :) Mut hauskaa vkonalkua sulle ja kaikille muillekin!
Kävin kurkkaamassa lonelytoo-2:n chattia. Ihan hyvä ja selkeä muuten, mut camii siel ei ole. Pidemmän päälle se on aika paha puute.
- jasmine2
Noh minä olen nyt kummassakin chatissa mitä yllä mainittu - ketään ei näy. Odottelen tämän illan siellä teitä :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113617
- 663257
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342724- 832543
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501792Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716