Mitä ruokaa rouskuista?

KM40

Kertokaa nyt ihmeessä joku, mitä ruokaa rouskuista voi laittaa! Sienipiirakka kyllä maistuu, ja saahan niitä jauhelihankin sekaan piilotettua. Mutta mutta...

Lapsena syötiin vain äidin laittamaa valkokastiketta, johon ryöpätyt rouskut oli paloiteltu, ja oli niin hyvää niin hyvää.

Nykyään ei voi tehdä sitäkään, kun mies ei suostu syömään valkokastiketta. Ja ryöpätyt/pakastetut rouskut pitää ruskistaa!!! Kertokaa toki, jos joku muukin paistaa ryöpättyjä rouskuja!

Smetana-sipulisalaatitkaan eivtä kelpaa. Että neuvoja kaipaisin.

1

1104

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ozokka

Netissä näin jollain kokkikolmosen sivuilla sienikukon. Eli kuten kalakukko, mutta sienistä. Siinä voisivat olla hyviä! Tarkkaa ohjetta kokki kolmosen sivuilla en nähnyt, joutuu perusasiat katsomaan toisesta ohjeesta.

http://www.kokkikolmonen.com/tuotteet.html?id=6/441

Voisiko pienistä tehdä etikkasäilykettä? Ainakin pienistä kangasrouskuista voi tehdä nappirouskuja. Ei varmaan vihertyvistä sienistä tule nättejä, tiedä sitten, olen aloitteleva sienestäjä ja kurja kokki. Huomasin muuten, että rouskujen kanssa sinappi maistuu hyvältä. Itse vain ryöppään ja paistan. Tykkään enemmän sienistä, jotka eivät vaadi ryöppäystä ja niistä teen aina muhennosta tai risottoa (ainoa sieniruoka, jonka osaan hyvin).

Sienikirjassa on mm. seuraavia ruokalajeja rouskuista: karvarouskutahnaa vohveleiden kanssa, syysmureke karvarouskuista, keitto leppärouskuista, leppärouskurieskaset, haaparousku-maksalaatikko, haaparouskurullat, kangasrouskulimppu... Osta tai lainaa sieniruokakirja, vaihtoehtoja sieniruokiin löytyy! Ja taitava soveltaa itse!

Olen syönyt taivaallisen ihanaa kookosmaitoon tehtyä sienikeittoa. Muistaakseni siihen tuli herkkusieniä, mutta voihan kokeilla muillakin. Sipulisilppurilla sienet pienimällä on parempi. Jos sauvasekoittimella valmiina hienontaa, menee sekaan ilmaa ja ei ole niin hyvää. Onko sitten liikaa valkokastikkeen kaltaista? Ohjetta en valitettavasti onnistunut nyt löytämään. Muistaakseni kookosmaitoa vain keitettiin ja siihen lisättiin esikäsitellyt silputut sienet ja sipuli ja mausteet.

Maukasta sieniateriaa! Vaihtelu tekee hyvää, muuten sieniin kyllästyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1348
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      46
      728
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      659
    4. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      49
      640
    5. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      80
      626
    6. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      618
    7. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      47
      591
    8. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      50
      573
    9. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      568
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      192
      553
    Aihe