Soodaa astianpesukoneeseen???

tiedosta kiitollinen

Meidänkin pieneen perheeseen hankittiin astianpesukone. Nyt, kun olen siihen pesuainetta etsiskellessäni lueskellut tuoteselosteita, ihan hirvittää. Myrkkyjähän ne ovat . Kuulin jostain, että soodalla voisi myös koneessa pestä astioita, mutta en ole ihan varma....
Onkohan täällä tietämystä asiasta? Soodahan on verraton puhdistusaine monessa paikassa, mutta mitä mieltä olette, käykö konepesuun?

8

4167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oseb

      Laitat jauhetta... siis sitä oikeata pesujauhetta. Ei siis valmiita tabletteja tai nesteitä. Annostus 1-2 teelusikallista!!! Eli tosi pieni määrä. Eikä sitten mitään pikapesuja vaan normaali tai tehopesua (kestää kylläkin pitkään näillä uusilla). Tuo annostus riittää nykykoneille ja ei jää jäämiä. Ammatin puolesta jatkuvasti olen tekemisissä näidenkin asioiden kanssa...

    • tiedosta kiitollinen

      No niin...
      Nyt on kuukauden päivät pesty astiat soodalla.
      Tulos: puhtaat astiat, ei mitään ongelmia koneessa.
      Laitan siis noin kahvimitallisen kidesoodaa koneen paeiuainelokeroon ja eikun hyrisemään...

      • hk ökj pn unpoiuj

        Kovaa kamaa se sooda.

        En minäkään viitsinyt sulle googlaamaan alkaa, osaat sen kyllä itekkin.

        Mun käsitys asiasta on, että raaka sooda syö pitemmän päälle muovi- ja kumiosia. Konetiskiainekin on pirun kovaa rojua sekin, kaikki astiatkaan ei sitä kestä. Mua vähän epäilyttää, että sulla hajoaa soodan kanssa kone nopeammin, kuin niillä, jotka käyttävät konetiskiaineita.

        Nuo pesuajat johtuu energiatehokkuusluokista, veden lämmittäminen kallista, aina suositellaan kylmenpää vettä ja pitempää pesuaikaa. Lisäksi vedenkulutuksesta on tingitty samasta syystä. Se on nninkuin silleen, että mopetin kulutuksella turha olettaa ajelevansa ferrarilla.


    • Siinä on tunnetta

      Kyllä se vanha kunnon käsin tiskaaminen on parasta niin astioille kuin energiakulutuksenkin takia.
      Me melkein aina oikein odotetaan vaimon kanssa romanttisia tiskaushetkiä ja siinä on oikein mukavaa,läheistä ja kotoista jutella kun toinen tiskaa ja toinen huuhtelee.
      Yleensä parin päivän astioissa menee n. 10 min. toisin kuin koneessa joka rotisee vielä tunninkin jälkeen.

      • tiedosta kiitollinen

        Tuota... mikähän ihmisiä (miehiä?) soodassa pelottaa? Miksi se on niin kamalan syövyttävää, mutta varsinaiset konetiskiaineet eivät muka ole?
        Pieni - ei mitenkään tieteellinen - otanta kaupan pesuainehyllyllä antoi sellaisen tuloksen, että konetiskiaineen ph oh 11-12. Soodan ph 11.
        Eli... miksi kaikki kummalliset aineiden seokset, ja vielä hajustettuna, kun pelkkä sooda toimii ihan samalla tavalla.

        Toki aika-ajoin pitää käyttää koneen puhdistukseen esim. sitruunahappoa, vaikka luultavasti siihenkin käy ihan tavallinen ettikka.


      • Anonyymi

        🤣😂🥲


      • Anonyymi
        tiedosta kiitollinen kirjoitti:

        Tuota... mikähän ihmisiä (miehiä?) soodassa pelottaa? Miksi se on niin kamalan syövyttävää, mutta varsinaiset konetiskiaineet eivät muka ole?
        Pieni - ei mitenkään tieteellinen - otanta kaupan pesuainehyllyllä antoi sellaisen tuloksen, että konetiskiaineen ph oh 11-12. Soodan ph 11.
        Eli... miksi kaikki kummalliset aineiden seokset, ja vielä hajustettuna, kun pelkkä sooda toimii ihan samalla tavalla.

        Toki aika-ajoin pitää käyttää koneen puhdistukseen esim. sitruunahappoa, vaikka luultavasti siihenkin käy ihan tavallinen ettikka.

        Hyvä hoksaus!!


    • Anonyymi

      Aikoinaan 90-lukua ennen joku patologi meinasi rttä ruumiinavauksessa näkee kenellä ollut astianpesukone käytössä,kun suolisto oli tummunut.Myrkyt?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe