Välkommen höst !

höstlövet

Skönt att hösten är här igen.Nu kan man ta det lugnt,sommaren är så stressig.Det är så mycket som man MÅSTE göra under sommarmånaderna.Man reser och har sig som ett torrt skinn och ändå får man inte allt gjort.Nu drar jag för gardinerna,tänder ett ljus,dricker ett glas gott vin och bara njuter.Imorgon skall jag städa balkongen,blommorna ser så skruttiga ut att det bara är att kasta dem.Litet vinterblommar tänker jag skaffa,ljung och dylikt så blir det fint.

5

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mormor marianne

      Var till svampskogen igår,svampar finns men tyvärr också älgflugor.Man borde vara intäkt från topp till tå.Kanske biodlares utrustning vore bra.Tycker ännu att det kryper på mig.USCH!

      • nam nam

        Det är trevligt när människor är givmilda.Jag har fått bär,svampar och alla möjliga trädgårdsprodukter.Igår fick jag en nyhet som jag aldrig tidigare provat på.Spagettikurpitsa tror jag att den heter.Jag klöv den i två delar,in i ugnen i 200 grader ungf.en halvtimme.Sedan krafsar man med en gaffel i innehållet,det är som spagetti.Med pesto åt jag det och gott var det.


      • barbara b.
        nam nam kirjoitti:

        Det är trevligt när människor är givmilda.Jag har fått bär,svampar och alla möjliga trädgårdsprodukter.Igår fick jag en nyhet som jag aldrig tidigare provat på.Spagettikurpitsa tror jag att den heter.Jag klöv den i två delar,in i ugnen i 200 grader ungf.en halvtimme.Sedan krafsar man med en gaffel i innehållet,det är som spagetti.Med pesto åt jag det och gott var det.

        Det kommer mycket trattkantareller iår.Man får kanske inte säga det men jag tycker nästan mera om dem än kantareller och så är det lättare att hitta dem.Imin barndom(, för en evighet sen ) skulle ingen ha kommit på iden att plocka dem.


      • 228w
        barbara b. kirjoitti:

        Det kommer mycket trattkantareller iår.Man får kanske inte säga det men jag tycker nästan mera om dem än kantareller och så är det lättare att hitta dem.Imin barndom(, för en evighet sen ) skulle ingen ha kommit på iden att plocka dem.

        Om man nu får önska så räcker det nu med all blåst och regn.Varför kan vädret inte vara lagom ?Det är så besvärligt med paraply och regnkläder.


      • mode bland blommor
        228w kirjoitti:

        Om man nu får önska så räcker det nu med all blåst och regn.Varför kan vädret inte vara lagom ?Det är så besvärligt med paraply och regnkläder.

        Aj, aj vad jag blev besviken.Jag tänkte köpa de här alldeles vanliga ljungblommorna,erika,eller vad de nu heter till mina balkonglådor.Såna fanns inte i min vanliga blombutik,de är inte IN nu.Ingen köper såna,det skall vara calluna nu,orange,blåa ,gröna och tvåfärgade.Kanske någon av de större butikskedjorna ännu har de här vanliga.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1957
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1743
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1604
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1346
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1236
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1213
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe