Välkommen höst !

höstlövet

Skönt att hösten är här igen.Nu kan man ta det lugnt,sommaren är så stressig.Det är så mycket som man MÅSTE göra under sommarmånaderna.Man reser och har sig som ett torrt skinn och ändå får man inte allt gjort.Nu drar jag för gardinerna,tänder ett ljus,dricker ett glas gott vin och bara njuter.Imorgon skall jag städa balkongen,blommorna ser så skruttiga ut att det bara är att kasta dem.Litet vinterblommar tänker jag skaffa,ljung och dylikt så blir det fint.

5

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mormor marianne

Var till svampskogen igår,svampar finns men tyvärr också älgflugor.Man borde vara intäkt från topp till tå.Kanske biodlares utrustning vore bra.Tycker ännu att det kryper på mig.USCH!

• nam nam

Det är trevligt när människor är givmilda.Jag har fått bär,svampar och alla möjliga trädgårdsprodukter.Igår fick jag en nyhet som jag aldrig tidigare provat på.Spagettikurpitsa tror jag att den heter.Jag klöv den i två delar,in i ugnen i 200 grader ungf.en halvtimme.Sedan krafsar man med en gaffel i innehållet,det är som spagetti.Med pesto åt jag det och gott var det.

• barbara b.
        nam nam kirjoitti:

Det är trevligt när människor är givmilda.Jag har fått bär,svampar och alla möjliga trädgårdsprodukter.Igår fick jag en nyhet som jag aldrig tidigare provat på.Spagettikurpitsa tror jag att den heter.Jag klöv den i två delar,in i ugnen i 200 grader ungf.en halvtimme.Sedan krafsar man med en gaffel i innehållet,det är som spagetti.Med pesto åt jag det och gott var det.

Det kommer mycket trattkantareller iår.Man får kanske inte säga det men jag tycker nästan mera om dem än kantareller och så är det lättare att hitta dem.Imin barndom(, för en evighet sen ) skulle ingen ha kommit på iden att plocka dem.

• 228w
        barbara b. kirjoitti:

Det kommer mycket trattkantareller iår.Man får kanske inte säga det men jag tycker nästan mera om dem än kantareller och så är det lättare att hitta dem.Imin barndom(, för en evighet sen ) skulle ingen ha kommit på iden att plocka dem.

Om man nu får önska så räcker det nu med all blåst och regn.Varför kan vädret inte vara lagom ?Det är så besvärligt med paraply och regnkläder.

• mode bland blommor
        228w kirjoitti:

Om man nu får önska så räcker det nu med all blåst och regn.Varför kan vädret inte vara lagom ?Det är så besvärligt med paraply och regnkläder.

Aj, aj vad jag blev besviken.Jag tänkte köpa de här alldeles vanliga ljungblommorna,erika,eller vad de nu heter till mina balkonglådor.Såna fanns inte i min vanliga blombutik,de är inte IN nu.Ingen köper såna,det skall vara calluna nu,orange,blåa ,gröna och tvåfärgade.Kanske någon av de större butikskedjorna ännu har de här vanliga.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2802
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      353
      2574
    3. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      56
      2265
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2194
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      25
      1733
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1629
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      47
      1504
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1449
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1395
    10. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1213
    Aihe