23.00 aikaan ulkona ikkunassa lepatteli tosi iso "perhonen", en ole koskaan nähnyt moista eli: alapuolelta siivet poikkiraitaiset, isoja tummia raitoja vaalealla pohjalla raidan väri ehkä ruskea. Päältä yläsiivet hentokuvioiset, kuin kartat (beige) alasiivissä kaksi poikkiraitaa vaalealla pohjalla, siiven alaosassa kuin helminauha hämärässä väri näytti esim. vaalean siniseltä. Keho osa paksu ja jollain tapaa karvainen, kapeni alaspäin, tumma. Siipien väli noin 10 cm. Lähdin etsimään kameraa, niin oli hävinnyt. Seinässä levätessä laittoi siivet 45 asteen kulmassa ja silloin alasiivet olivat yhtäpitkät. Mikä mahtoi olla?
Mikähän perhonen?
6
206
Vastaukset
- perhos pappa
sinivoinen ritari yokkonen luulisin
- perhos pappa
Catocala fraxini,
- Inkeri Vitsa
Sehän se kuvien perusteella oli, tosin kuvista ei saa selville kokoa - niissä näyttää niin pieneltä. Etelä-Suomessa näyttää yleiseltä, miten lie Keski-Suomessa? Kaunis tuttavuus.
- msaare
Inkeri Vitsa kirjoitti:
Sehän se kuvien perusteella oli, tosin kuvista ei saa selville kokoa - niissä näyttää niin pieneltä. Etelä-Suomessa näyttää yleiseltä, miten lie Keski-Suomessa? Kaunis tuttavuus.
löytynyt useita jopa oulun korkeudelta ,siis tänä vuonna
- perhos pappa
tuollaisen sain sekavalo lampulla 50 v sitten ,minulla on se vielakin kokoelmissani.
hammastyttavaa miten varitkin ovat sailyneet vuosikymmenet-- vaikka itse alkaa jo rapistua.. - msaare
olisikos ollut vanhalta nimeltään sinivöinen ritariyökkönen,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232446- 1311698
- 661542
Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m261281KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.381191Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r771159- 1171134
Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p571057Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(571020Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31980