Löytyi melkoisen mielenkiintoinen tatti jota en ole koskaan tavannut saati kirjoissa nähnyt. Lakki vaalean vihreä 5- 15 cm, tanakka, paksu kiinteä malto vaaleaa, mallon yläosassa keltaisia pesäkkeitä, erittäin runsaasti kirkkaan keltaista siitepölyn kaltaista itiöpölyä, pillit kolotyviset, jalka lyhyehkö, keskeltä kapea, jalan keskiosassa mustia pystysuuntaisia viiruja, jalan tyvi pullea ja läpikotaisen punainen, Tuoksu ja maku mieto, matoinen, kasvoi numikolla koivujen alla entisen perunapellon mailla Urjalassa.
Melkoinen tunnusmerkistö!
Tuntisiko joku asiantuntija tämän?
Omituinen tatti
2
273
Vastaukset
- SIENIMIES-1
Valokuva olisi enemmän kuin tuhat sanaa. Tässä vain yksi arvaus:
http://www.kotihiiri.com/polku/viewtopic.php?t=25722&sid=13bb4b481ae7b4e913bbf1d6696c9361- searbliss
Kiitos vastauksesta!
Minulla ei valitettavasti ole nyt digikameraa, mutta yritän saada kuvan tänne myöhemmin..
Se muistuttaa kyllä boletus-suvun tatteja, mutta ei mitään, mitä olen netistä löytänyt.
Yhtäläisyyksiä tauriontattiin jonkin verran on, mutta jalka ei ole läheskään noin tanakka ja se on kapeimmillaan keskikohdassa. Väri ei muutu kosketuksesta.
Lakin pinta on samettimainen ja aika paljon koivuhaperon värinen.
Jos sieni säilyy jääkaapissa, vien sen Turun sieninäyttelyyn sunnuntaina 11.9.
Kerron sitten tuloksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503874
- 1053425
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342811Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262478- 201879
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51829- 1851766
- 291578
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3871468Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91248