Mitä voisin piirtää (mallista)? D:

arts944

Ok eli turvauduin tänne kun en keksi enää aiheita mitä piirtää :d ihmisten kasvokuvia, maisemia, mangaa, elokuvahahmoja, fantasiahahmoja ja eläimiä on jo piirretty.. Eikä haittaa vaikka piirtäisin uudestaankin mutta en löydä googlesta hyvää mallia. Että jos tiedätte jonkun hyvän piirrosmallin jostain, voisi linkittää (: Tykkään yksityiskohtaisista kuvista koska niissä riittää puuhaa, mutta vähemmänkin yksityiskohtaiset käy.. Kiitollinen olisin vastauksista : )

28

5309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko kokeillut asetelmaa, johon varmasti löytyy esineitä kotoasi tai vaikkapa vain yksi tietty esine, kukka-aiheita oikeista kukista, kasveja, ikkunasta näkemääsi maisemaa tai sen yksityiskohtaa.

      Voisi olla hyvä harjoittaa piirtämistä ilman valmista lähdekuvaa, sillä aiheita löytäisit ympäriltäsi loppujen lopuksi mielin määrin, jos katsot ympäristöäsi sillä silmällä.

      Mutta löydäthän toki googlella kuvia vaikka kuinka paljon, kun vain keksit hyvän hakusanan, millä etsiä.

      • pee123

        Niinpä kuinka keksiks mitä pistää Googleen vittu kun ei keksi.


      • Sut tuntien...
        pee123 kirjoitti:

        Niinpä kuinka keksiks mitä pistää Googleen vittu kun ei keksi.

        ...tohon on helppoo uskoa. ;)


    • coller

      Ehdotus. Jos tykkäät piirtää mallista, tee kollaaseja :) Leikkaa ja revi kuvia ja/tai tekstejä vaikka sanomalehdistä. Luo niistä uusi kokonaisuus liimaamalla niitä paperille. Sitten kopioi tekemäsi kollaasi piirtämällä. Tee kuvista itsellesi merkityksellisiä (jos se on merkityksellistä) :))

    • tekemistä?

      olisiko linkkejä joihinkin helppoihin eläinmalleihin.. haluaisin oppi piirtämään hienoja eläimiä... oon 13 vee juu en osaa piirtää hirveen hyvin joten auttaisitteko?

      • Anonyymi

        Jos tyyliisi kuuluu pikkutarkkuus, niin piirrä terävällä kynällä lintujä sulkineen ja höyhenineen, tai kissoja, joiden karvoituksen pehmeyden piirrät tuhansilla ohuvilla viivoilla.


    • cartoongirl

      itse tykkään piirtää kaiken maailman sarjakuvaeläimiä,mallia katson yleensä kuvahausta esim."cute cartoon animal." Tuolla kyseisellä lauseella löydän tosi paljon hyviä vaihtoehtoja,joista osa on myös melko yksityiskotaisia niinkuin tossa vähän vinkkasit;)Kannattaa mennä kattoon...

    • Dösässä

      Piirrä kanssamatkustajia esim bussissa / junassa ym. Ihmiskeho on vaikein piirrettävä ja siinä saa olla nopea, koska a) ei se malli siinä pitkään ole ja b) se voi lähteä milloin vain. En ole itse moista tehnyt, mutta olin joskus croquis-tunnilla ja sivukorvalla kuulin, kun joku piirtäjistä kertoi tekevänsä näin. Kuulosti hyvältä idealta. Ja asentojen variaatiohan tuossa on loputon, haastetta riittää pysyvästi.

      • sert

        Ei ihmiskeho ole sen vaikeampi piirrettävä kuin mikään muukaan. Ei ole ylipäänsä olemassa vaikeampia ja helpompia aiheita. Nopeasti piirtäminen on tietenkin vaikeampaa kuin hitaasti piirtäminen, mutta ei aloittelijan tarvitse heti piirtää sellaisia malleja, jotka eivät pysy paikallaan. Nopeus kehittyy harjoituksen myötä.


    • pumpkin

      juu, tuota matkustajien piirtämistä voisi kokeilla... vaikkapa seuraavalla junamatkalla:) toki jos liian ahkeraan vilkuilee mallia piirrettävästä saattaa epäilykset hiukan herätä... ´mutta pieniä riskejä kannattaaa iana ottaa :D

      olen nyt viimeaikoina vasta innostunut piirtämään valokuvista realistisia ihmishahmoja, lähinnä pehmeillä lyijykynillä tai hiilellä (saa mukavasti vajostettua) ja kuvia on tullut piirrettyä niin elokuvahahmoista kuin omista valokuvista mitä on tietokoneen syövereistä löytynyt, mikäs sen parempi lahja kaverille kun piirrettty muotokuva :D
      toki tällähetkellä taas vähän vailla aihetta... ja nyt kun tulee entistä kylmempikin niiin tekisi mieli vain käpertyä viltin alle eikä lähteä ulos hakemaan uusia aiheita.'
      joskus kadulla kun näen ihmisen jolla on vaikkapa hieno takki tai ihana hiuspehko yritän painaa ne mieleeni jotta saisin siirrettyä paperille myöhemmin, joskkus on tullut kirjoitettuakin piirteitä ja yksityiskohtia ylös, toki toteutus ei aina onnistu ihan miten haluaa :)
      mutta uusia aiheita kaivataan tännekkin päin

    • 12234

      Mä piirsin yhen linnun hai n sen sanallaJamaikantdi

    • stopus

      yritä kustantaa tekeleitäsi kirjana
      omakustanne ei oo kallis
      ja myyntiin
      olisit jo nuoresta iästä huolimatta markkinoilla
      tarvitset palautetta ja siksi kysyt, mitä piirtäisit
      kysy palautetta töistäsi taiteilijalta
      silloin tiedät mitä teet seuraavaksi

      • stopus

        tai oma näyttelysi
        kirjastossa ei ole maksuja
        gallerioissa on erinäköisiä maksuja
        näyttelyitä voi kysyä suoraan erilaisista paikkoista missä on seinätilaa


    • Arttari

      Kuvahaku googlettamalla voi löytyä esimerkiksi hirvenkuvia, kun hakee hirvi,sanalla ja asettaa yläreunasta sen kuvahaun päälle.

    • mangomel

      No mulla on yks ehdotus jos kirjotat googleen että cute manga fox niin siellä on semmonen kirjaa lukeva kettu *; )

    • 687

      Oman talon

    • bouguereaudsa

      Totuushan on se että kaikenlaisten asioiden piirtämiseen auttaa mittasuhteidentaju, anatomia ym. peruspiirtämisen taito. Ehkäpä kannattaisi katsoa vaan hyviä alastonmallin kuvia netistä ja lukea vaikka andrew loomiksen kirjasta hieman teoriaa että miten juttuja kannattaisi tehdä. Ei tuohon ole oikein muuta vastausta.

    • WolfDragon

      Itse ainakin piirtelen paljon ja on yks keinbo joka toimii.
      Lataat gooklesta jotain kuvia 3-5 voi enemmänkin, sitten teet niistä kuvakollaasin ja yhditelet ne. Tällä tavoin luot uuden koknaisuuden monesta kuvasta.
      Piirtämisen iloa😊

    • itseopettajansuusta

      Työväenopistolla voi joskus oppia jotain, mutta varo sellasia opettaja, joiden suusta kuulet seuraavat sanat " Tänne tulee sellaisia, jotka kuvittelevat osaavansa, mutta eivät osaa".

      • opettajienego

        Olen miettinyt työväenopiston kurssille menemistä , mutta puistattaa valmiiksi toisilleen kateellisten taideväen kritiikki. Vinkit ja kikkakolmoset olisivat yksinpuuhastelijalle tervetulleita. Ne kikat ovat tietenkin vain kikkoja eikä todellista jumalan käden työtä. Onko minulla turhia ennekkoluuloja ja pitäisi painella kurssille?

        Alkuperäiselle itse olin monta vuotta piirtämättä kun en keksinyt mitään mitä kiinnostaisi piirtää. Katsoin nyt vanhoja kuvia ja ajattelin, että täytyy nyt kokeilla miten pitkälle tässä pystyy kehyttymään. Aiheen valitsen mieltä askarruttavasta usen V-käyrää nostattavasta asiasta. Enimmäkseen piirrän ihmisiä valokuvasta. Ei siis sattumaa ketä ja missä ympäristössä piirrän. Taiteilija en ole, eikä muiden mietteistä niin väliksi, koska ammatti on jo hankittu ja muitakin harrastuksia löytyy.


    • 86796795

      Elävä malli, ihmiskeho. Se on haastava

    • Anonyymi

      Yleensä piirrän hevosia tai kivoja eläimiä myös ihmisten piirtäminen on kivaa kun saa suunnitteilla vaatteita ja hameita joskus piirrän jotkut ihmiset uimahallissa tai teen jonkun sadun

    • Onko historia vaihtoehdoksi?. Itse tein aluksi kotikaupungistani kuvia vanhoista valokuvista. Seuraavaksi tein maalauksia historiasta ennen kodakia. Se vaati jo tutkimista ajan asuista jne. näin myös tieto lisääntyy.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mulla on aivan sama

    • Anonyymi

      Kertokaa mitä mä piirrän (oon piirtäny lintui eläimii ja possui?

    • Anonyymi

      Piirrä pingviini niistä löytyy kuvia iha vaa hakemalla Piirretty pingviini

    • Anonyymi

      En keksi mitään piirrettävää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe