voiko kiinteistönvälitys firma

toimia miten vaan?

Jos annan kiinteistönvälitysyhtiölle myyntiin osakeasuntoni, niin miten se myynti menee. (En ole aiemmin koskaan laittanut myyntiin)

Kuinka kauan k-v.yhtiö pitää asuntoaani myyntilistalla? Voivatko pakkomyydä, ilman minun suostumusta? Tapahtuuko sellaista?
Voivatko laskea myyntihintaa sovitusta aloitushinnasta, ihan miten haluavat, jotta saavat myydyksi?

5

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Faktaa...

      Teette sopimuksen.

      Sopimuksessa sovitte, millä hinnalla asuntoa lähdetään myymään, miten pitkään sopimus on voimassa, ja miten ilmoitukset ja näytöt hoidetaan. Ja sovitte välityspalkkion.

      Jos/kun välittäjä saa ostajaehdokkailta tarjouksia, sinä joko hyväksyt tai hylkäät tarjouksen. Voit myös tehdä vastatarjouksen. Tarkoittaa esim. sitä, että pyyntihinta on vaikkapa 150.000€, tarjouksessa on 130.000€, niin voit vastatarjouksessa sanoa, että myyt 140.000€:lla.

      "Voivatko pakkomyydä, ilman minun suostumusta?"

      Ei voi. Sinä lopulta aina hyväksyt tai hylkäät kaupan/tarjouksen.

      "Voivatko laskea myyntihintaa sovitusta aloitushinnasta"

      Eivät. Sinä hyväksyt kaikki muutokset hintaan.

      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/asuminen/kiinteistonvalitys/valityssopimuksen-tekeminen/

      Linkissä on paljon tietoa.

    • :((((

      Openmarket painosti hyväksymään tarjouksen ja uhkaili pakkohuutokaupalla. Sopimus ei olut enää voimassa ja jatkoivat myyntiä sadakseen tarjouksen.Tällöin toimivat vastoin lakia. Huolimattomuutta näytöillä ja tiedot puutteellisia. Emme suosittelele kenellekään ko. firmaa. Eivat myöskään vastanneet reklamaatioomme ja kuluttajariitalautakunnan päätöstä eivät noudattaneet. Vastuuttomia!!!

      • Eipä ollut mitään

        uutta kyseisestä puljusta.


    • Onko saataville, eli

      Onko saataville, eli kukaan koonnut E.d.K.-Välittäjä-LKV:n nerouksia, tietoa veneilystä, viisautta moottoreista ja avauksia fysiikkaan? Ostaisin kovissa kansissa sellaisen ja maksan 66 euroa postikulut alvin!
      Voitte lähettää toisella lähettäjänimellä, jos häpeette lähetyksen sisältöä.

    • mansikka 10

      kiinteistövälitystoimisto openmarkettia en suosittele edes pahimmalle kaverille, on niin saamatonta toimintaa . yrittiväåt myydä asuntoa neljä kuukautta ja aina piti itse soittaa ja kysellä miten myynti edistyy. ja sopimuksen lähentyä loppua aina kertoivat että nyt on ostaja mutta koskaan ei tullut tarjousta .mielestäni joutaisivat harkitsemään ammatin vaihtoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe