Samaan aikaan syntyneet ovat eräs astrologian ongelma. Kun nykyisen arvion mukaan maapallolla syntyy keskimäärin 270 uutta asukasta minuutissa eli noin 4-5 lasta joka sekunti (eli vuodessa pitäisi olla miljoonia sellaisia henkilöitä, jotka syntyvät samalla hetkellä ja joilla pitäisi olla samanlainen elämänkaari), eikö jokaisella heistä pitäisi olla samanlainen kohtalo?
Tosiasia kuitenkin on, että tunnetaan vain yksi Napoleon, yksi Picasso tai yksi Leonardo da Vinci, vaikka samaan aikaan varmasti syntyi monia muita lapsia. Miksi heillä kaikilla ei ole sama luonne, lahjat ja kohtalo, vaikka syntymähetken perusteella niin pitäisi olla?
Kaksoset voivat hekin olla ongelmallisia astrologian kannalta. On mahdollista, että toinen heistä kuolee ennen aikojaan sodassa, kun taas toinen elää 70-vuotiaaksi. Miten se on astrologian valossa mahdollista, koska hehän ovat syntyneet ja hedelmöittyneetkin juuri samalla hetkellä? Eikö heillä pitäisi olla samanlainen elämäkin? Heidän erilaiset kohtalonsa todistavat siitä, ettei tähtien asennolla syntymähetkellä tarvitse olla mitään vaikutusta heidän elämäänsä.
Tekstin lähde; http://www.jariiivanainen.net/asiaahoroskoopeista.html
Horoskooppien ongelmat
6
273
Vastaukset
- Inssikin
Eiköhän horoskooppien suurin ongelma ole siinä, että ne on ihan täyttä roskaa ja huuhaata. Toki osalle vain viihdettä, mutta jotkut, hölmöimmät, saattavat jopa oikeasti noihin uskoa ja jopa laittaa rahojaan :(
Olet unohtanut jotain, nimittäin niissä kaikissa horoskooppi jutuissa kysytään syntymäpaikka. Tästä syntymäpaikasta lasketaan ne kulmat taivaan kappaleisiin. Ei kai ne kaikki lapset samassa paikassa synny?!
- hihhulit
HuuuuuuuuuuuuuuHaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!
- jj
vai iii
Ja vaikka syntymäpaikka olisi sama ja kaikki mahdolliset syntymähoroskoopit samoja... aika monella alkuperäiskansalla on omia horoskooppejaan, kiinalainen ja länsimaiset on vain pintaraapaisu. Mutta syntymähoroskoopissa määritellään vain millainen ihminen on, millaiset potentiaalit ja perusluonteet omaa. Ja nekin on jonkun kirjoittamia, en tiedä kuinka syvälle näiden laatijat todellisuudessa ymmärsi ihmisluonnetta.
Joka tapauksessa, syntymähoroskooppi on vaan koko jutun alku. 50v ihmisen elämään on mahtunut päälle 18000 päivää. Yhtenäkin päivänä tehty suotuisa tai epäsuotuisa valinta sinä päivänä tähtien ollessa mitenkin suotuisia tai epäsuotuisia mihinkin suuntaan, vaikuttaa elämään. Ja niitä valintoja voi tehdä paljon yhdessä päivässä. Siksi ihmisistä tulee erilaisia ja samaan aikaan syntyneet kohtelevat toisiaan eri tavoin.
Syntymähoroskoopista sen verran vielä että kiinalainen horoskooppi jakautuu 12 vuoden sykliin, länsimainen aurinkohoroskooppi kuukauden ja kuuhoroskooppi kuunkierron mukaiseen sykliin joka on pienempi kuin kuukausihoroskoopin. Sitten on vielä olemassa atsteekkien ja mayojen horoskooppeja joista yksi jakautuu 20 päivän sykliin niin että on 20 merkkiä jotka vaihtuu päivän välein. Ainakin mun kohdalla kaikki nämä piti paikkansa.- 10+13
Horoskoopit voi olla huuhaata tai sitten ei :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279