Miten töihin ulosottoon?

tytsytöihin

Olen tässä miettinyt mitä alaa alkaisin opiskelemaan ja mitä töitä sitä isona jaksaisi tehdä. Minkälaista koulutusta vaaditaan kihlakunnanulosottomieheksi ja missä suunnissa palkat pyörii? Toivottavasti täältä saisi hyviä vastauksia! :)

28

8253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa...

      "Ammatillista koulutusta, josta saisi valmiudet suoraan kihlakunnan- ulosottomiehen viranhoitoon ei ole ainakaan toistaiseksi olemassa.
      Tällä hetkellä virkaan vaaditaan varanotaarin tai opistotason tutkinto."

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Ulosottomies

      Varanotaari on nykyiseltä nimeltään oikeusnotaari ja se on oikeustieteellisessä suoritettava alempi korkeakoulututkinto.

      Kihlakunnanulosottomiehen palkka lienee useimmiten P1, joka on noin 2500€/kk.

    • 38

      Nykyisin palkataan pääasiassa lakimieheiä ainakin pääkaupunkiseudulla kihlakunnanulosottomiehen virkoihin. Peruspalkka n. 3-3600 € kk perimispalkkiot 1300-2500 € kk, Vuosiansiot pääkaupunkiseudulla n. 65-80 th€

    • Totta.

      Näin se on, tarkastakaa vaikka mollin sivuilta.

    • kössikenguru14

      mäkin haluan tuonne töihin sopis oikein hyvin; välinpitämätön mistään mitään piittaamaton työ sarka. liksa juoksee ja tehokkuus palkkiota voi kartuttaa käymällä häikäilettömästi velallisten kimppuun, tiukan paikan tullen voi piiloutua kätevästi ulosotto kaaren taakse.unelma homma siis.

    • Koulutettu maahinen

      Kyllä nykyään kaikki jotka ovat tulleet nimitetyiksi kihlakunnanulosottomiehiksi ovat olleet oikeustradenomeja ja tuoreita oikeustieteen maistereita. Lisäksi joukkoon tummaan on liittynyt muutama taloustieteiden maisteri. Kannattaa käydä kouluja jos haluat ulosottoon töihin!

      • 19+17

        "Lisäksi joukkoon tummaan on liittynyt muutama taloustieteiden maisteri."
        Tuota noin, tarkoitat varmaan kauppatieteiden maistereita eli ekonomeja. Taloustieteiden maistereita, eli niitä jotka ovat lukeneet valtsikassa kansantaloustiedettä ei ole edes valmistunut tuolla tutkintonimikkeellä vajaaseen pariinkymmeneen vuoteen.

        Ja joo, kyllähän ne todelliset pätevyysvaatimukset joka oikeasti vaaditaan viran saamiseen ovat huomattavasti kovemmat kuin muodollisten vaatimusten minimi yo-tutkinnosta ja käytännön kokemuksesta. Uo-mies lienee muuten ainoa virka jossa yo-tutkinto katsotaan antamaan pätevyyden ammatissa toimimiseen.


    • YO = PÄTEVÄ

      On siellä joukossa muutama ylioppilaskin, kysyhän vaikkapa valtakunnanvoudinvirastosta.

    • en osta mitään

      Ulosottopuoli vetää oikkareita puoleensa tällä hetkellä, koska etenemismahdollisuudet näyttävät hyviltä. OTK/OTM -koulutuksella, kun ensin on jokunen vuosi kertynyt kokemusta kihlakunnanulosottomiehenä, on hyvät mahikset nousta varsin nuorena kihlakunnanvoudiksi. Iso määrä vouteja on jäämässä eläkkeelle lähivuosina. Samaan on johtanut tämä uusi apulaisvoutikoulutusohjelma, josta juuri kolmas kierros alkoi.

    • sdlkfölsk

      Aloituksesta päätellen et jaksaisi tehdä oikein mitään.

    • ##########

      Tuntemallani kihlakunnan ulosottomiehellä on koulutuksena peruskoulu, kauppakoulu ja kauppaopisto.Toinen jo eläkkeellä , hänellä ent.kansalaiskoulu ja kauppakoulu.Ulosottomiehiltä ei todella vaadi kovin koreaa koulutusta.

      Peruspalkka ja lisät perintätehokkuudedan mukaan, viime vuonna n.70000e.
      Paskainen työ, ainakin tämä ukko menettänyt kokonaan hermonsa , kotioloissa täysi piru.

      • nbiprbn

        Vanhoilla parroilla näin. Nykyään todellakin viralliset vaatimukset ovat mitä ovat mutta töihin pääseminen edellyttää käytännössä liki lisensiatin papereita


    • erege

      Ennen miespuoliset merkonomit pääsivät pankinjohtajiksi ja naispuoliset pankkineideiksi, nykyään vaikeampi päästä töihin, pitää olla koulutetumpi. Pääseehän Suomessa ministeriksi asti ihan ylioppilaspohjalta. Eri aloilla on paljonkin epäpäteviä työntekijöitä, suhteilla pelataan.

      • on moneksi

        Muistutan että kaikilla ministereillä ei ole yopohjaakaan. Kuten Henna Virkkusella. Hän ei ole ylioppilas.


    • mr. Pyy

      Yhtä kihlakunnanulosottomiehen virkaa hakee haussa nykyään useita satoja hakijoita. Eipä ole enää kovin helppo erottautua porukasta.
      1-2% hakijoista saa nykyään hakemansa työn kihlakunnanulosottomiehenä. En tiedä mitä hakijoissa arvostetaan, mutta koulutus ja henkilön soveltuvuus varmaankin testataan tarkkaan (älli&pälli). Jotain käsitystä maailman menosta myös on varmaankin hyvä olla. Onnea kaikille virkansa saaneille!

    • IK.

      Kuinka vaikea voi olla saada virkkaa, kun äidinkieli ei ole suomi?
      Itse minullaoik. tiet. yliopisto, ja opiskelin Toulousessa ja olin toiminut ulosottomiehenä Ranskan Carcassonnessa 12vuotta. Nyt asun 5 vuotta Suomessa, saanut kansallisuutta, ja pitää tehdämonet kokeet uudestaan ja Suomen kielellä. Ulkomaalaisena pitää lähettää koulutodistukset opetusministeriolle, ja he käskevät monet kokeet uudestaan, ja vasta kun suoritan ne kokeet suomen kielellä, ja saan pätevyyden Suomessa, vasta sitten voin hakea virkkaa. Mutta onko vaikea saada virkkaa, vaikka kokemusta on muusta maasta, ja äidinkieli ei ole suomi? Kiitoksiä paljon vastauksista.

    • IK.

      Toivon asiallisia viestejä. Kiitos.

      • patonkimamu

        Ei tänne Suomeen ainakaa mitään UO mamuja kaivata!!!! Eiköhän ois vaan parempi jäädä sinne Ranskaan ja syödä sitä patonkii..!!!! :D


    • IK.

      Olin toiminut voudina Ranskassa 12v, ja uskon ettäminulla on annettavaa Suomessakin,kun on paljon kansainvällistä kokemusta.

    • Anonyymi

      Htm ja työskennellyt laitoksessa. Vaatii kyllä sitä, että kestää häädöille lähtöä ja että vastassa mitä tahansa, uhkaavia tilanteita, puheluita mahdollisesti asiakkailta jne. jämäkkää luonnetta. Toki lain tuntemus hyödyksi, mutta soveltuva koulutus varmasti on se asia. Tietysti kaikki eivät ole maistereita kollegoista, osa on ja osa ei. Aikaisempi viran toimittaminen tai viranomaistyö varmasti katsotaan eduksi. Riippuu lisäksi mihin virkaan haet. Yksiköitä on eri.

    • Anonyymi

      Minulla on tapana antaa ulosottomiehelle haulikon kantaman verran etumatkaa joten nopeat jalat olisi suositeltava ominaisuus virkaan.

      • Anonyymi

        Hehe. Samaan sarjaan luen haastemiehet, he vasta ovatkin vekkuleita vipeltäjiä. Eräskin kerran toljotti ikkunasta kuin olisi ollut pahoissa aikeissa. Ihan selvä kyttäyskeikka. Olin kotona, mutta en todellakaan avannut ventovieraalle ukolle. Koira pisti vauhtia vieraan kinttuihin ja oli se hupaa seurata sitä menoa.


      • Anonyymi

        Myös suolapanoksen kestävä persnahka olis hyvä ominaisuus 😁 😆 😅 😂 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe. Samaan sarjaan luen haastemiehet, he vasta ovatkin vekkuleita vipeltäjiä. Eräskin kerran toljotti ikkunasta kuin olisi ollut pahoissa aikeissa. Ihan selvä kyttäyskeikka. Olin kotona, mutta en todellakaan avannut ventovieraalle ukolle. Koira pisti vauhtia vieraan kinttuihin ja oli se hupaa seurata sitä menoa.

        Noista sais hyvän juttusarjan mutta eivät taida uskaltaa kertoa millaisia vastaanottoja ovat saaneet sillä joku voisi ottaa niistä esimerkkiä 😁 😆 😅 😂 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös suolapanoksen kestävä persnahka olis hyvä ominaisuus 😁 😆 😅 😂 🤣

        Kun näitä vaadittavia ominaisuuksia lukee täältä ja itsekin miettii niin virtahepo olisi sopiva uo-mieheksi. On paksu nahka, hyökkäävä luonne ja muuten varsin yksinkertainen 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehe. Samaan sarjaan luen haastemiehet, he vasta ovatkin vekkuleita vipeltäjiä. Eräskin kerran toljotti ikkunasta kuin olisi ollut pahoissa aikeissa. Ihan selvä kyttäyskeikka. Olin kotona, mutta en todellakaan avannut ventovieraalle ukolle. Koira pisti vauhtia vieraan kinttuihin ja oli se hupaa seurata sitä menoa.

        Pahimmat velkojat pois kintereiltä!


    • Anonyymi

      Ulosottotarkastajaksi pääsee nykyäänkin aika hepposin perustein. Ylioppilas-merkonomi taustainen käräjäsihteeri on päässyt ulosottotarkastajaksi. Palkkauskin on tosin sen mukainen ettei paljoa vaadita. Ulosottoylitarkastajalle onkin sitten tiukemmat kriteerit. Vähimmäisvaatimuksena oikeustradenomin tutkinto.

      • Anonyymi

        Siksi varmasti porukka vaihtuu usein. Joku siirtyy ylempiin hommiin ja toinen ehkä kilometritehtaalle. Viiden vuoden uo-historiallani on vaihtuvuus ollut suuri, vähintään pari uutta per vuosi. Eikä kukaan pidä yhteyttä ja sitä en toivokaan, mutta ihmetystä on aiheuttanut täysin erilaiset päätökset, on purettu edellisen päätöksiä ja rustattu omia.
        Velallinen on hoomoilasena näiden muuttujien ja kasvottomien viranomaisten kanssa.


      • Anonyymi

        Ulosottomiehiä on kyllä joka lähtöön. Toiset fiksuja ja ammattitaitoisia ja toisia saa opastaa kädestä pitäen miten toimitaan. Raha ratkaisee tässäkin. Ei voida korottaa rimaa vaatimusten suhteen, koska silloin sen pitää näkyä palkassakin. Pelottavaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe