Kannattaako ostaa kakkosobjektiiviksi ?

öpouhn

13

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan se ...no halpa

      Kaiketi sillä jotain tekee, mutta jo sigman merkintä "super" tuossa objektiivissa herättää hieman epäluuloja. Sigma kun käyttää tuota "ex" lyhennettä paremmissa laseissaan ei "super".

      Super sanaa ei löydä sigman sivuilta objektiivejen lyhennösten selitteistä, joka paljolti taasen viittaa markkinointi huuhaahan. Se miksi moinen objektiivin nimeen lisätään on siis täysin ostajan pääteltävissä.

    • "super"

      Hintaisekseen hyvää kittizoom laatua.
      Käy hyvin valokuvauksen opetteluun valoisissa paikoissa.

      • plpop

      • plpop kirjoitti:

        Oiskohan tää parempi:

        http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_60172_79306_13720_13605_-11_11__43617465676f7279446973706c61793f706172656e745f6361

        Eikös tuossa tuo valovoima ole jo "karvanverran" parempi, ja kun olen lueskellut niin noissa "halpis" jatkeissa tuo 300 milliä ei enää kunnolla pelitä, niin tossahan se loppuu tohon kahteensataan, minkä voisi kuvitella toimivan asiallisesti.

        http://www.photozone.de/canon-eos/292-tamron-af-18-200mm-f35-63-di-ii-ld-aspherical-if-xr-macro-test-report--review

        eipä näytä hyvältä.


      • djfos

        Tuo ois tietty vähän parempi, mutta ei tuo tamronkaan NIIN huono ole.


      • Nikon D90
        djfos kirjoitti:

        Tuo ois tietty vähän parempi, mutta ei tuo tamronkaan NIIN huono ole.

        Tässä käytännön esimerkki kyseisellä Sigman APO versiolla 70-300 aikoinaan otetusta kuvasta joutsenen pesällä.

        https://picasaweb.google.com/107111916669909334962/Joutsenperhe2007#5474454819336755122

        Samassa kansiossa löytyy niitä lisää kuten joistain muistakin saman ajan otoksista. Toinen siihen aikaan käytössä ollut kamera oli Panan FZ50 jolla kuvattuja myös löytynee.


      • alottaja,..,..,
        Nikon D90 kirjoitti:

        Tässä käytännön esimerkki kyseisellä Sigman APO versiolla 70-300 aikoinaan otetusta kuvasta joutsenen pesällä.

        https://picasaweb.google.com/107111916669909334962/Joutsenperhe2007#5474454819336755122

        Samassa kansiossa löytyy niitä lisää kuten joistain muistakin saman ajan otoksista. Toinen siihen aikaan käytössä ollut kamera oli Panan FZ50 jolla kuvattuja myös löytynee.

        Minusta nuo oli ihan laadukkaita.


      • Nikon D90
        alottaja,..,.., kirjoitti:

        Minusta nuo oli ihan laadukkaita.

        Ainakin kohtuullisia, itse siirryin tuon Sigman 70-300 käytöstä Sigman 100 - 300 F4 APO objektiiviin joka piirtää paremmin ja on vähän valovoimaisempi. Sen valmistus on lopetettu ja se maksoi loppuaikoinaan noin 3x tuon 70-300 hinnan.


      • onhan se ...no halpa
        Nikon D90 kirjoitti:

        Ainakin kohtuullisia, itse siirryin tuon Sigman 70-300 käytöstä Sigman 100 - 300 F4 APO objektiiviin joka piirtää paremmin ja on vähän valovoimaisempi. Sen valmistus on lopetettu ja se maksoi loppuaikoinaan noin 3x tuon 70-300 hinnan.

        Paino sanalle "APO" tuossa 70-300:ssa, jolla esimerkkikuvasi oli otettu. Hyvin sijoitettu viiskymppinen.

        Löydätkö esimerkkikuvaa polttovälillä 200-300 täydellä aukolla?

        Tuossa esimerkissäsi olivat näköjään muutenkin olosuhteet kuvan onnistumiselle aika suotuisat 1/640, f8, iso200.


      • Nikon D90
        onhan se ...no halpa kirjoitti:

        Paino sanalle "APO" tuossa 70-300:ssa, jolla esimerkkikuvasi oli otettu. Hyvin sijoitettu viiskymppinen.

        Löydätkö esimerkkikuvaa polttovälillä 200-300 täydellä aukolla?

        Tuossa esimerkissäsi olivat näköjään muutenkin olosuhteet kuvan onnistumiselle aika suotuisat 1/640, f8, iso200.

        Pienellä hakemisella vanhoista kuvista löysin yhden max aukolla:

        https://picasaweb.google.com/107111916669909334962/Testikansio#5650220894076982450

        Laitoin samaan hakemistoon myös muita kuvia samalla putkella, kukkia pääasiassa. Niissä kuitenkin kaikissa lienee pienempi aukko.

        Nykyisin makroilen Nikkorin 105 mm F2.8 putkella joka saisi olla hieman pidempi elävien, siis liikuntakykyisten, kohteiden osalta.


    • eipä kait, tuskin noissa halvoissa NIIN isoja eroja on :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe