Olen 35v mies. Entinen aktiiviurheilija, mutta polvivamman jälkeen 4 vuotta sitten urheilu jäi. Nyt sitten parin viime vuoden aikana alkoholin käyttö on koko ajan lisääntynyt. Olen perheellinen, suht onnellisesti naimisissa ja 2 ja 3-vuotiaat lapset. Työskentelen johtotehtävissä vaativassa ammatissa. Jotenkin elämä alkoi kaatua lasten tulon jälkeiseen väsymykseen. Olen lapsistani enemmän kuin onnellinen, mutta en vain koe jaksaneeni sitä järkyttävää valvomista ja kaikesta omasta ajasta luopumista. Työni on hyvin palkattua ja haastavaa myynnin johtotyötä, mutta huomasin, etten loppujen lopuksi ole siitä kiinnostunut. Aloin tissuttelemaan salassa helpottaakseni väsymystäni ja pahaa fiilistäni. Olinkin kotona aktiivisempi ja jaksavampi aina muutaman annoksen jälkeen. Mutta vähitellen homma meni siihen, ettei mielenkiintoa tai innostusta enää ollut työtäni kohtaankaan lainkaan. Lounastauolla kun vetäisee viinipullon, niin taas jaksaa olla asiakkaiden kanssa aktiivinen ja seurallinen. Olettaakseni kukaan ei ole töissä huomannut mitään. Mutta kai se on ajan kysymys, sillä nyt on alkanut tuntumaan, ettei se viinipullo lounaalla enää riitä :( Vaimo on jokusen kerran ihmetellyt, että otinko työlonaalla jotain muutakin kuin yhden annoksen kohteliaisuudesta kun vähän humaltuneelta vaikutin. Väitin etten ole ottanut, vaikka olin juonut pullon viiniä ja ehkä 5 kaljaa. Jippii. Ei paljon naurata. Elämä tuntuu periaatteessa olevan järjestyksessä: on ihana perhe ja hyvä työ. Mutta kun en vittuakaan työstäni välitä – palkka on motivaattorini – ja kotonakin vaikka ihanaa onkin, on edelleen aika raskasta. Odotan kuin kuuta nousevaa sitä aikaa, kun lapset ovat kasvaneet sen verran isoiksi, etteivät ole kaikessa vanhemmistaan riippuvaisia.
Mutta kyllähän tässä on se viinan vetäminen lopetettava. Mutta miten?
Käyttö karannut käsistä :(
10
341
Vastaukset
- desk.top
jaa ettäkä onko kukaan huomannut?
Lyödäänkö tonnista vetoa että on. Moni huomaa/haistaa ihmisen joka on juonut yhden kaljan.
Tuli mieleen tätä lukiessa ett ihan kuin olisin tämän itse kirjoittanut.
Itsekkin join vuosia sitten töissä. Juomiseni oli mahdollista kun olen yrittäjä.
Joskus join jo aamulla yhden kaljan että pääsin liikkeelle. Itsellänikin oli kaikki asiat kunnossa mutta silti tissuttelin. Pahinta on juuri tuo salaa tissuttelu.
Viikonloput meni enemmän tai vähemmän kännissä ja kivaa oli aikansa.
Muistan kuinka oikein odotin viikonloppuja ja krapulan korjaamista heti lauantai aamusta. Voi kiasus, siitä on jo seitsemän vuotta!!
Ainiin kyseessä on alkoholismi. Joku sanoo sitä sairaudeksi mun mielestä se on riippuvuus joka voi sairastuttaa pysyvästi.
Hemmetti kun olisi silloin tajunnut mutta en olisikaan näin rikas jossen olisi pohjan kautta könynnyt.
Toisaalta ei juoppoudesta voi toipua jos tekee mieli juoda. Se jano ja hauskuus pitää juoda, muuten jää kaiveleen, että olisinko sittenkin voinut juoda.
Kiukkuiset kärvistelijät sitten vasta raskasta seuraa onkin.
Ymmärrän tuskasi.
Pystytkö harrastamaan mitään liikuuntaa? - Juoppo EVP***
Varmaankin suurimmalla osalla meistä on ajoittain vaikeuksia motivoitua tekemäämme palkkatyöhön, kellään tuskin on töissä koko ajan mukavaa. Tietenkin jos työ tuntuu täysin turhalta, etkä pysty näkemään siinä mitään muuta hyvää kuin palkkauksen, kannattaisiko miettiä alan vaihtoa? Mikä olisi sellainen ammatti, joka tuntuisi sinusta mielekkäämmältä ja josta olisit periaatteessa kiinnostunut. Ala miettiä tätä asiaa - monesti pelkästään hyvän asian ajatteleminen ja suunnitteleminen nostaa mielialaa, vaikkei sitä voisi ihan heti toteuttaakaan.
Tuolla juopottelutahdilla työpaikalla tulee ennemmin tai myöhemmin ongelmia, myös varsinkin lapset ovat todella herkkiä huomaamaan, jos isi on vähän maistellut (omasta kokemuksesta tiedän, kun aiemmin join liikaa)
Oletko ajatellut myös sitä, että luopuisit hieman itsekkäästä näkökannasta ajankäyttöösi? Sanot, että lapset ovat sinulle tärkeitä, kuitenkaan et jaksa olla heidän kanssaan(kaan) selvinpäin, vaan tasainen humina täytyy olla päällä kaiken päivää. En tiedä, miellätkö itsesi alkoholistksi, mutta alkoholistinen luonne omaa paljon narsistisia piirteitä, ei välttämättä niin kuin narsisti, mutta alkoholistin elämä pyörii paljon oman navan ja ongelmien ympärillä, tästä syystä turhautuu muiden ihmisten seurassa, eikä jaksa muita ihmisiä (varsinkaan selvinpäin)
Koittakaa keksiä jotain yhteistä mukavaa tekemistä iltaisin lasten kanssa - ulkoilumahdollisuuksia Tampereellakin on paljon myös ihan pienille lapsille, kävelyretkiä Näsijärven tai Pyhäjärven rannalle, nuotiopuut mukaan ja makkaranpaistoa pimeässä, käy hyvin elämyksestä lapsille ja miksei vanhemmillekin, erilaisia kerhoja kuten lasten temppujumppia yms. löytyy monen paikallisen urheiluseuran toiminnasta. Tämä on palkitsevaa, sillä saat lapsiisi paremman yhteyden ja rikastutat paitsi heidän, niin myös omaa elämääsi - eikä tee pahaa parisuhteellekaan.
Yksi asia joka myös päivittäisessä viinin ja kaljan lipittämisestä seuraa, on terveysriskit: kohonnut verenpaine, ruoansulatuselimistön toimintahäiriöt, maksa kärsii ja jos on huono tuuri niin haima voi paukahtaa.
Täytä päiväsi sellaisella toiminnalla joka tuottaa mielihyvää ilman stimulantteja. Vaikka polvivamma onkin, niin löytynee myös urheilulajeja, joita voi harrastaa.
Sopikaa vaikka vaimon kanssa, että kummallekkin olisi selkeästi yksi "oman ajan" päivä, tällöin on helppo viikon raskainakin hetkinä miettiä tulevaa rentoutuspäivää, jolloin saa keskittyä vain itseensä.
Juopottelun lopettaminen vaatii selkärankaa ja motivaation on oltava sisäsyntyinen ja riittävän vahva, ei siinä muiden puheet tai todistelut auta jollei itseä kiinnosta. - ----
Kylmä totuushan on se, että pitkäaikaisessa käytössä alkoholi vain pahentaa kaikki vaivat.
Töihin tympääntyminen > lisää viinaa > työt tympivät vielä enemmän > lisää viinaa > aikanaan tullaan tilanteeseen, jolloin työt ja perhekin ovat juomista häiritsevä tekijä.
Vaihda alaa. - palavereissakävijä
Tampereella on sellaisia aa-ryhmiä, joissa käy raitistuneita hyvässä asemassa olevia liikealalla, teollisuudessa ja kulttuuritehtävissä toimivia miehiä, hiukan naisiakin. Sinne vaan viinan vetäminen lopettamaan, ja verkottumaan!
- käymistuote
Vanha viesti, mutta mites sun on käynyt, Treen poika?
- Tuttua on
Tuttua tarinaa. Itsekkin olen hiukan samanlaisessa tilanteessa.
Alkoholin käyttöni on lisääntynyt vuosien myötä . Haen siitä "voimaa" kestää työ ja arki, peittää arkuuttani, rentoutua yms...
Seurauksena on vetämätön olo, kohonnut verenpaine, ärtyneisyys, yms..
Kaiken ajan ja voiman tuntuu tämä "harrastus" vievän.
Mikä voisi olla parempi tapa rentoutua, voittaa arkuuttaan. Miten aloittaa paremman elämän?- kdfjsapfjaew
Lisåå vinaa
- t. voipytty (oikea)
Liity AA:han. Sieltä saat hyvän alun ja jatkuvuudenkin, jos haluat.
- huvittavaa
provo mikä provo
- hyhmää
tyhmää mikä tyhmää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824807- 1882148
- 1321812
- 1751445
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161331ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj191245- 351116
- 261078
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3231061- 781013