PARAS VITAMIINI

kiitos etukäteen

eli mikä on paras vitamiini odotusaikana ja mistä saa, olen vklla 24 ja en vielä mitään vitamiinia ole syönyt, nyt tuntuu voimat loppu ja tarttisi jotakin..

21

400

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MinnaMaariah

Suisittelen raskausajan monivitamiinia. Melkeimpä kaikki tarpeellinen yhdestä pilleristä. hieman kalliimpi purkki, mutta purkki kestää kyllä tosi pitkään.

• Samaa "mammavitaa" minäkin suosittelen. Lisäksi rautatabletteja jos hemoglobiiniarvo laskee. Siitä kyllä kerrotaan neuvolassa.

• kyselijä....

apteekistako noita saa...

• Sieltä :)

• lokamasu11

Mie oon syöny koko raskauden multivita raskaus ja imetys vitamiineja, jotain 21e taitaa maksaa se purkki jossa 120 tablettia ja yks päivässä riittää. Nuita voin kyllä suositella niistä saa kaiken tarvittavan, ja rautaa tosiaan jos lisäks tarviaa niin kyllä siitä neuvollassa mainitaan.

• ihmetteln vain

no niin miks te käytätte vitamiini lisiä? ettekö syö monipuolisesti? onko hamparit ja pizzat parempia?? niinpä niin

• tämä riittää

Ei normaalisti ja terveellisesti syövä odottaja tarvitse muita lisiä kuin D-vitamiinin ja tarvittaessa rautaa. Yritysaikana ja aivan alkuraskaudessa voi myös syödä foolihappolisää, se auttaa alkion hermostoputken sulkeutumisessa. Tietysti, jos käyttää kovin vähän maitotuotteita, voi myös kalsiumlisä olla paikallaan, mutta sitäkään ei todellakaan jokainen tarvitse. Toisin sanoen: jos syöt terveellisesti, sinulle riittää D-vitamiini. Kaiken maailman raskausmonivitamiinit eivät ole tarpeen, vaikka niiden valmistajat toki käsiään yhteen hierovatkin, kun ihmiset niitä ostavat.

• D325OH

D3 on tärkein ja Omega3, vauvan aivot tervitsevat niitä!. Mene yksityiseen labraan S-D-25 kokeeseen, niin tiedät miten alhaiset ovat tasosi. Huom! Niitä ei pysty nostamaan neuvolan suosituksilla 10µg, vaan aloita 100µg päivässä.

• pois pillerit
    • vitam.luonnosta

paras vitamiini on se, että syö terveellisesti ja monipuolisesti. Lisä rautaakaa ei tarvitse, ellei hemoglob. ole liian alhainen, ja sen kyllä neuvolassa saa tietää.Ja kaikilla ei välttämättä rautatabut tai litkut auta, koska ne eivät imeydy.

Suurimman osan vitamiineista saan luultavasti marjoista joita itse olen poiminut. ...mustaherukka, punaherukka, tyrni, mustikka, puolukka, lakka, karpalo...yms.
      Kerään myös nokkosta, jota sitten kuivatan talven varalle.

Edelisessä raskaudessa hemoglob. laski todella alas, ja minulla on juuri se, että rautatabut yms. eivät vain yksinkertaisesti imeydy, vaikka mitä tekisin..joten aloin syömään entistä enemmän marjoja ja käyttämään enemmän kuivattua nokkosta..jo alkoi hemoglob. nousemaan.
      Neuvolassa ei ensin uskottu, että voisi marjojen ja nokkosen takia nousta, mutta kun kävin äippäpolilla, niin siellä eräs hoitaja sanoi,että hänellä sama homma.Siis rautatabut yms. eivät auta mitään, mutta marjat yms. auttavat.

• jassoooo

No lisävitamiineja suositellaan kyllä syötäväksi vaikka olisikin monipuolinen ruokavalio, ei kai ne neuvolassa turhan tautta käske mitään ylimäärästä syödä...

Ja sinä joka nokkosia ja marjoja syöt et voi yleistää että rauta ei muka auta. Ihmiskehot on erinlaisia, mulla kun tippu hemppa niin neuvolassa käskettiin alkaa syödä rautaa ostin tabut ja kyllä mulla ainakin on hyvin toimineet.

Ei kannata omia mielipiteitä julkaista yleisenä tietona olevinaan !!

• vitam.luonnosta

Luitko edes mitä kirjoitin? "...kaikilla ei välttämättä rautatabut tai litkut auta.." , huomaa sana "välttämättä" , en siis kirjoittanut, että eivät varmasti auta.

Ja samat sanat takaisin: "Ei kannata omia mielipiteitä julkaista yleisenä tietona olevinaan !! " .Koska asia on juuri niin kuin nimimerkki "no ei tasan" (8.9.2011 00:35) kirjoitti.. : "Järkevä neuvolan terveydenhoitaja EI suosittele terveellisesti syövälle odottajalle monivitamiinia!"

• no ei tasan

Kuules nyt. Järkevä neuvolan terveydenhoitaja EI suosittele terveellisesti syövälle odottajalle monivitamiinia! Normaalista ruokavaliosta saa kaiken muun tarpeellisen, paitsi sen D-vitamiinin. Minun terveydenhoitajani neuvoi syömään vain foolihappoa (alkuraskaudesta) ja D-vitamiinia, koska ruokavalioni on terveellinen ja monipuolinen. Turhia synteettisiä vitamiineja ei ole koskaan järkevää syödä. Ensimmäisessä raskaudessa söin jotain monivitamiinia (sisälsi rautaa) ja kuinka ollakaan, hemoglobiiniarvoni olivat pian pilvissä. Minulla siis rauta imeytyi vähän turhankin hyvin. Päinvastainen ongelma saattaa olla vitamiinien kanssa: synteettiset vitamiinit eivät koskaan imeydy yhtä hyvin, kuin ruuasta saatavat. Joillekin saattaa tulla harhakuvitelma, että kaiken tarpeellisen saa purkista eikä se niin tarkkaa ole, jos ruokavalio ei ole kovin terveellinen.

• kunnnon ruokaa kans

Noi monivitamiinit ovat Orionin sontaa eli sitä samaa, mitä Jekovit, jota suositeltiin yleisesti neuvoloissa vuosikymmeniä, vaikka D3-vitamiiniakin olis ollut tarjolla.

Haiskahtaa vähän korruptiolta noi neuvoloiden hommat.

Rauta tarvii aina riittävästi C-vitamiinia, jota juurikin saa marjoista. Suomalaiset saavat aivan liian vähän luonnollista C-vitamiinia.

Nyt on pakkanen pullollaan marjoja ja omenoita ja luumuja on puut pullollaan.

Menkää vaan hakemaan niitä.

• pkjsenc

PARAS VITAMIINI RASKAUDEN AIKANA ON D3-VITAMIINITIPAT,SAMAA KUIN VAUVALLE ANNETTAESSA!!!

• 75µg
    • mammukkiäp

kyllä tipat ok vaikka 2 tippaa päivä

• D325OH

Ei riitä 2 tippaa, EDES vauvalle. Ellei sitten ole Bioteekin TehoD- tippoja( 1 tippa 10µg). Aikuiselle väh. 100µg.

• 75µg

Muista tipoista saa 5 tipasta tuon 10µg. Eli 2 tippaa on se 4µg. Sillä saa kyllä vauvan sairaaksi.

Imeväiselle tipat on hyvä valinta, mutta kapselit ovat jatkossa kätevä ja edullinen tapa annostella päovittäinen D-vitamiini.

Itse ostan iHerbistä. Ostan auringonkukkaöljyssä. On eri öljyjä, joten jos on allergiaa esim. soijalle, niin auringonkukka tai oliivi on hyvä valinta.

http://www.iherb.com/Vitamin-D

Ohjeet tilaamiseen
      http://www.onnistuneetkaupat.fi/iherb-tilausohjeet/

• järki hoi

mutta toi viisi tippaahan on hyvä määrä raskaana olevalle!!!!

• 100µg

Määrittele 5 tippaa on hyvä määrä?

Mihin se on hyvä määrä.

Buoteekin teho D-tipoissa vai missä?

10µg D-vitamiinia ei riitä nostamaan veren D-vitamiinipitoisuutta vähintään 80 nmol/l tasolle.

Pyytäkää mittaus siellä neuvolassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      193
      4180
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      1936
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      56
      1528
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1293
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1277
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      899
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      24
      873
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      849
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      798
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      686
    Aihe