POlisikohan Sokoksen Xtra-merkkinen 2 euron kahvipaketti sen huonomman makuista kahvia kuin yli 4 euron JuhlaMokkakaan? Mihin sijoittuu Rainbow, 3 euron kahvi?
mausta eniten pidän Juhla Mokasta.
KAHVIEN HINNAT JA MAUT?
40
259
Vastaukset
- juhlamokkamies
Kahveista kaikista kamalin on xtra, sitä ei juo susikaan, Rainbow on ihan okei.
- henrjii
eiköhän kun laittaa tupla, tai tripla annoksen pöönejä, niin makuasia on sama, kuin kalliimmissakin sumpeissa.
Toisaalta ostin jotain X.Term juustoa, ja se kyllä maistui kengänpohjalta, ja oli tosi suolaista - Satu*
Vaalea pressa on minun suosikkini.
Laitan sen aika vahvana.
Mutta kyllähän Juhla-Mokka on myös ihan hyvää. Miehet juo löfperkin liilaa
hunksz kirjoitti:
Ja aloitus pyrkii kiusaamaan tiinaa....
H.Siihen hommaan oon syytön ja en jaksa aina miettiä kuka loukkaantuu mistäkin.
kerroin hyvän merimieskahvin merkin ja mulla on vielkin muutama kretliininen peltipurkki komeros.
Kestävät hyvi kun oon mönjänny purkkien pohjat.- Kallaista kahvia..
hunksz kirjoitti:
Ja aloitus pyrkii kiusaamaan tiinaa....
H.Mitä?
koti-kiusattu kirjoitti:
Siihen hommaan oon syytön ja en jaksa aina miettiä kuka loukkaantuu mistäkin.
kerroin hyvän merimieskahvin merkin ja mulla on vielkin muutama kretliininen peltipurkki komeros.
Kestävät hyvi kun oon mönjänny purkkien pohjat.Mehän ei kavereita kiusta, vaikka joku tuntuu niin kuvittelevankin.
Eikä kiusata ketään, paitsi mie joskus tuota yhtä hornanhenkeä, mutta se lienee sallittua.
Rainbow on ihan hyvä kahvi, ei passaa laittaa liikaa poroja, tuloo väkevätä. :)Anceli kirjoitti:
Mehän ei kavereita kiusta, vaikka joku tuntuu niin kuvittelevankin.
Eikä kiusata ketään, paitsi mie joskus tuota yhtä hornanhenkeä, mutta se lienee sallittua.
Rainbow on ihan hyvä kahvi, ei passaa laittaa liikaa poroja, tuloo väkevätä. :)Kyllä näin on,koska piretään talkoot ja pyyhitään pölyt särekehistä?
koti-kiusattu kirjoitti:
Kyllä näin on,koska piretään talkoot ja pyyhitään pölyt särekehistä?
"kiusata" eli lievä korjaus. :)
Minul on hyvä mikroliina, sillä lähtee pölyt ja vähän vaikeemmatkin tahrat.
Sain ulko-ovenkin putsattua, kun joku oli sotkenut sen jollakin ihmevaahdolla, tiedäthän sie, se mitä laitetaan kolosiin.Anceli kirjoitti:
"kiusata" eli lievä korjaus. :)
Minul on hyvä mikroliina, sillä lähtee pölyt ja vähän vaikeemmatkin tahrat.
Sain ulko-ovenkin putsattua, kun joku oli sotkenut sen jollakin ihmevaahdolla, tiedäthän sie, se mitä laitetaan kolosiin.Kaarlon kalossit olen nähnyt ja niis ei ollu ku jalkahikee.
Vilkkaan mielikuvituksen omaavana voin yrittää miettiä ja samalla antaa myötätuntoa sinulle.
Ei kaikki oo kultaa mikä kiiltää.koti-kiusattu kirjoitti:
Kaarlon kalossit olen nähnyt ja niis ei ollu ku jalkahikee.
Vilkkaan mielikuvituksen omaavana voin yrittää miettiä ja samalla antaa myötätuntoa sinulle.
Ei kaikki oo kultaa mikä kiiltää.Jotain uretaanivaahtoa se kai oli, ei ainakaan kultaa.
Tosi kiva kun edes joku antaa myötätuntoa, harvinaista herkkua, kiitos.- tii-na-...
Anceli kirjoitti:
Jotain uretaanivaahtoa se kai oli, ei ainakaan kultaa.
Tosi kiva kun edes joku antaa myötätuntoa, harvinaista herkkua, kiitos.onks ollu tarjouksessa juhla mokka teilläpäin ;)))))
tii-na-... kirjoitti:
onks ollu tarjouksessa juhla mokka teilläpäin ;)))))
Viime viikolla oli kaikissa S-kaupoissa hintaan 3.29 ei paha. :)
- tii-na-...
Anceli kirjoitti:
Viime viikolla oli kaikissa S-kaupoissa hintaan 3.29 ei paha. :)
great yks per asiakas vai tulee monta keikkaa ei paha ei ;)))))
tii-na-... kirjoitti:
great yks per asiakas vai tulee monta keikkaa ei paha ei ;)))))
Kaksi per talous.
- rose.......
White Rose-kahvipurkki oli vuosikymmenet paras, ihan vain pohjansa takia.
Pieneläkeläisen valinta, Liddlen tummapaahtoinen halpis.
Ystävällistä vatsalle ja kukkarolle.Tummapaahtoinen colombia.
- henrjii
Kyllä Brazil kahvi on parempaa.
henrjii kirjoitti:
Kyllä Brazil kahvi on parempaa.
Rupukahveja kaikki brasilialaiset. Ei robustaa voi verrata arabicaan, kaksi eri laatua.
Se olis niinkuin vertaisi tervaa shampanjaan. :)
- Niku Neutraali
Juhlamokasta mustalaiskahviksi.
Muutos tapahtuu kassan ohi mentäessä. Minusta parasta on Reilun kaupan kahvi, mutta nyt on hinnat niin huipussaan, että siirryin Pirkan Costaricaan. Hinta on 1.99e, kun taas Reilun kaupan kahvi maksaa varmaan jo 6e. Viimeksi kun katsoin sen hintaa, oli jo yli 5 e.
Eihän tuo nyt niin hyvää ole, mutta raha ratkaisee....- virvatuulia***
Juhla-Mokka on niitä parhaimpia kahveita. Costaricakin menettelee jos ei keitä sitä termariin seisomaan. Muuttuu parkiksi.
- Pirre*
Kulta-Katriinaa ostin viimeksi, mutta Juhlamokka oisi ollut parempaa, Saludokin on hyvää.
- lejanna.
Juhla Mokkaa meillä juodaan. Ihan juotavan hyvää.
Sinänsä sama, mitä joisi, kun ei kahvia juoda edes päivittäin.
Ihme juttu, joskus juotiin useankin kerran päivässä, herkkubullan kanssa.
.- Pirre*
En voisi kuvitellakaan päivää ilman kahvia, voi onneton sitä päänkivistystä..olen mieki jonkun sortin nisti.
- tii-na-...
Pirre* kirjoitti:
En voisi kuvitellakaan päivää ilman kahvia, voi onneton sitä päänkivistystä..olen mieki jonkun sortin nisti.
juhla mokkaa ja niinkun maarina kirjoitti niin reilun kaupan kahvi olis munkin mielestä parasta mutta on niin tyyristä pressaa ei koskaan se on niin kitkerää lidlin kahvi on kans ihan hyvää siskon luona sitä tulee aina juotua.
- lejanna.
Pirre* kirjoitti:
Ihan itsestään on jäänyt kahvin kittaaminen. Meillä kun isäntä on oikea orava ja pullahiiri, niin usein kysyinkin, kumpi oli tärkeämpi, kahvi vai munkki.
Pitäähän meilläkin jokin pahe olla. :))
Mikähän se minun on? ;))))
Teemaa katson, kun muistutit. Ihmisen epäinhimillisyyttä mietin.
Miten silloinkaan osaa ihmiskunnasta ei ihmisiksi tunnustettu.
. - Pirre*
lejanna. kirjoitti:
Ihan itsestään on jäänyt kahvin kittaaminen. Meillä kun isäntä on oikea orava ja pullahiiri, niin usein kysyinkin, kumpi oli tärkeämpi, kahvi vai munkki.
Pitäähän meilläkin jokin pahe olla. :))
Mikähän se minun on? ;))))
Teemaa katson, kun muistutit. Ihmisen epäinhimillisyyttä mietin.
Miten silloinkaan osaa ihmiskunnasta ei ihmisiksi tunnustettu.
.Tuli niin paha olo tuosta ohjelmasta, ja laitoin telkun kinni, miun psyyke ei kestä nyt noita kertomuksia..ainakaan tänään, vaikka niin ennakkoon odotin tuota ohjelmaa, - ne syöpäläisten järsimät jalat riitti..ihminen osaa olla peto.
- demeter
Pirre* kirjoitti:
Tuli niin paha olo tuosta ohjelmasta, ja laitoin telkun kinni, miun psyyke ei kestä nyt noita kertomuksia..ainakaan tänään, vaikka niin ennakkoon odotin tuota ohjelmaa, - ne syöpäläisten järsimät jalat riitti..ihminen osaa olla peto.
En taida paljon menettää, kun ei ole telkkaria enää - tai on laite, mutta ei boxia.
Meidän seurakunnat käyttää Reilun kaupan kahvia, vapaaehtoistyössäni sitä saan. Itse en raatsi ostaa, eikä sitä kaikkialta saakaan.
Meidän juhlakahvi on tumma Presidentti. Minä juon arkikahvina murukahvia (Euro shopper). Puolisolle käy mikä vaan.
- Pirre*
Pitääpä joskus herkutella tuolla reilunkaupan kahvilla, vaikka jouluna, ei sitä arkikäyttöön raatsi ottaa :) En ole koskaan ostanut tuota reilua...
- piipiloo
Kahvi on kahvia merkistä välittämättä,aina yhtä pahaa.
Samoin kuin kalja,ei väliä mikä merkki,samalle maistuu,siis kaljalle.
Makunsa kullakin.Mulla tämä,kun en tykkää kahvista lainkaan. - totuus.
Suomi kahvi on teetä.
- ompa hyvvee!
Toimin eräässä järjestössä, ja siellä
käytetään vain Reilun Kaupan kahvia.
Mielestäni siitä kahvista puuttuu aromi.
Meillä on oma Juhla-Mokka paketti ja
siitä keittelemme joskus salaa. - ...
Miten mitenkin ottaa.
Halvemmat kahvit on tehty halvemmista pööneistä. Mä en juo juurikaan kahvia. Mutta mun suosikki on halvin mahdollinen Arabica, sitä nyt sanotaan jaavaksi tai mokaksikin. Pikkasen vahvemman makuista kuin nämät muut, suomessa suositut laadut. Ja muistaakseni vähemmän kofeiinia.
Jos en olisi näin laiska, joisin xpressoa, pidän vahvoista aromeista. Mutta kun suomessa on vallalla tämä keittimellä tehty kahvinlitku, sitäpä sitä tulee dokattua. Oikeastaan sama asia, aina tulee ostettua vedenmakuista laageria, vaikka hyllyssä olisi kyllä Guinnessia vieressä.
Niin siis. Mä en kai oikein koskaan ole ostanut jotain Presidenttiä. Samanlaista litkua kuin muutkin täällä suositut kaupan tarjouskahvit. Paitsi ei ole ikinä tarjouksessa, sekun on high end brandi, elikkäs vähän koitetaan myydä ladaa rolssina.
Kahvi on kuin viini, on niissä eroja. Suuri tekijä muuten vesi. Suomessa pehmeä vesi, sitä samaa juhlamokkaa kun keität kovaan veteen, maku aivan erilainen. Jos jollain rautapitoinen kaivovesi, on se kahvi aivan erimakuista, kuin päijänteen veteen keitetty kahvi.
=DW= - eukko.
Tuo Rainbow-kahvi on ihan hyvää ja hintakin on kohtalaisen halpa.
Mietin tässä, miten saattaa kahvilassa panna yhteen kahvikupilliseen ja vaikkapa pullaan moninkertaisen summan euroja, kun vertaa, että ostaisi vaikkapa Juhlamokkaa paketin kotiin. Ehkä se on tuo miljöö ja tunnelma josta voi maksaa vähän enemmänkin. Ja näkee ihmisiä samalla kertaa. - säilyvyys
Tuoreessa kuningaskuluttajassa oli että kahvi pitää säilyttää jääkaapissa koska se härskiintyy helposti. Kahvissa on rasvaa kuten tiedämme. Pahinta on jos tyhjentää kahvipaketin sisällön toiseen purkkiin,pääsee ilmaantumaan ja pilaantuu. Eli laitoin kahvin jääkaappiin.
- rasileero
Keltavihreä paketti Brazil kahvia on numero uno.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076894- 954421
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483786Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513478
- 1873419
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242939- 672644
- 462491
- 131844