Varmuuskopionti tietyistä tiedostoista!

MaisaO

Pystynkö mistään määrittämään mitä tiedostoja haluan varmuuskopioida?

Olen tähän asti varmuuskopioinut tietokoneeni windows 7 omalla varmuuskopiointi toiminnolla ja kopioinut kaikki tiedostot. Varmuuskopion koko alkaa olla kohta 200 Gt. En kuitenkaan tarvitsisi varmuuskopiota esim. elokuvista.

18

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmuuskopioinnin asetukset löytyvät Ohjauspaneelista

-S-

• takkari

Kerropa, mitä kaikkea olet varmuuskopioinut tai mitä haluat varmuuskopioida? W7n, ajurit, omat tiedostot tms...

Kerropa, mihin olet varmuuskopioinut tiedostosi? Ulkoiselle kovalevylle tms. (hyvä) vai samalle koneelle (huono)!

Sulla on varmaan kaikki tiedostot C:-asemalla. Jos on myös D:-asema, kantsii laittaa sinne esim. elokuvatiedostot niin ei tuu aina mukaan. Resurssienhallintaa hyödyntäen.

• MaisaO

Tällä hetkellä varmuuskopioinnissa on oletusasetukset ja jos olen oikein ymmärtänyt se varmuuskopio aikalailla kaiken.. Tai en oikeiastaan tiedä, koska en löydä kohtaa mistä voin valita mitä kone kopio.

Minun ei esimekiksi tarvitsisi kopioida elokuvia ( koska niitä on paljon) tai muita omia tiedostoja joitka ei ole niin merkittäviä. Eli haluan vain kaiken tärkeän esim. omat tekstit ja kuvat ja muun mikä on oikeasti tärkeää.

Varmuuskopion ulkoiselle kovalevylle ja on ainoastaan C-asema, niin kuin alunperin ollut. En osaa itse jakaa kovalevyä niin että olisi kaksi erillistä.. Jos se nyt on edes mahdollista.

• takkari

Vaikuttaa siltä, että et aivan itsekään tiedä, mitä olet tekemässä! Älä pahastu!!

Ei sinun tarvi alkaa jakamaan kovalevyä kahtia. Kysyin vain, onko siinä C- ja D-asema. Ilmeisesti vain C-asema. Resurssienhallinnan kautta voit valita varmuuskopioitavat tiedostot eikä tarvi kopioida aina kaikkia.

Resurssienhallintaan pääset:
      Käynnistä > Tietokone > valitse C:-asema ja valitset kansiot, joista haluat varmuuskopioida tiedostoja. Eli niistä kansioista, joissa sulla on varmuuskopioitavia tiedostoja.

• MaisaO

Jos täysin tietäisin mitä olen tekemässä tai mitä pitäisi tehdä niin en kyselisi täällä ja tiedän kyllä, että levyä ei tarvitse jakaa, vaikka se olisi mahdollista. Ilmaisin ehkä itseni huonosti.

Haluan vain tietää että voiko sen windowsin varmuuskopiointi ohjelman kautta valita niitä tiedostaja ja jättää omia tiedostoja pois. Eli kun menee ohjauspaneeliin -> järjestelmä ja suojaus -> varmuuskopioiti. Tätä kautta olen varmuuskopion tehnyt koneestani. En ole löytänyt paikkaa mistä valita tai poistaa kopioitavia tiedostoja.

Ymmärrän kyllä, että voin suoraan kopioida vaikka omat tiedostot ulkoiselle kovalevylle kopio ja liitä toiminnolla. Mutta haluan jättää vaan ne videotiedostot pois, koska niitä on niin paljon, ja tehdä varmuuskopion kaikesta muusta.

• käytäohjetta
    • en vaan tajuu juu

En vain löydä sitä paikkaa windows 7 varmuuskopiontiohjelmassa mistä pääsen klikkaamaan mitä kansioita haluan kopioida ja mitä en. Jos joku neuvoisi mistä sen kohdan löytää niin olisin onnellinen.

• äkkiä katsottuna tuo winukan varmuuskopiointi tekee vain imagen käyttiksestä.

• käytäohjetta

http://climsy.com/djpccANd1b.jpg
        Mikä siinä on vaikea ymmärtää? Voit varmuuskopioida aivan mitä itse haluat!
        Painat vaan 'määritä varmuuskopiointi'-linkkiä ja valitset 'haluan itse valita'-vaihtoehdon.

• Palikka juu

Tuossa se ongelma onkin, kun minulla ei siinä Varmuuskopioi tai palauta tiedostoja -ikkunassa ole mitään linkkiä missä lukee 'määritä varmuuskopiointi'. Kyllähän mie siitä osaisin painaa, mutta jos sitä ei tuossa ikkunassa ole. Itsekseni en uskaltaisi mennä painelemaan ihan mitä tahansa kun en ihan keikkea ymmärrä. räjänhtää koko kone. Palikka mikä palikka. Luovutan.

• eiköole?

• ei aloittaja

• kylläon!
        ei aloittaja kirjoitti:

"Mikä kumman 7 on käytössäsi?" Windows 7...

Älykästä!
        Versioita on monia, ehkä Starterista puuttuu tuo. Ainakin käytössäni olevissa 'Ultimate ja Pro'-versioista tuo löytyy.

• ehkäon

Olet määritellyt joskus varmuuskopioinnin ja ajastanut sen. Luultavasti tämän takia ei anna määrittää uudestaan. Poista ajoitettuna tehtävänä suoritettava varmuuskopiointi kokonaan ja aloita alusta, niin pääset määrittämään vaikka tiedosto/kansio kerrallaan sen.

• winwin

Tää o home premium...

• ...W home premium...

Tämä ei ole ainut ongelma mitä haluaa varmuuskopioida, vaan kun vielä pitäisi pystyä valitsemaan tallennusväline?
      Itse kun yritin varmuuskopiointia niin se ehdottaa ainoastaan D:\: asemaa. Herjaa: "Asemassa ei ole tietovälinettä. Kirjoita seuraava nimi tyhjään tietovälineeseen ja aseta se kohteeseen D:\:
      XXXX-PC 24.9.2011 14:46"

Haluaisin kohdistaa tallennuksen USB-mistitikulle, kun aloin varmuuskopioimaan niin se ei automaattisesti tunnista muistitikkua (vaikka oli jo koneessa), eikä ehdota muutakaan tallennusvälinettä vaan antaa edellämainitun herjan.

Minusta tuntuu että Windows 7:n varmuuskopiointi järjestelmä on aivan "mätä", ainakin se on tehty liian monimutkaiseksi tavallisille käyttäjille.

• kormuusvapiointi

Kun ekaa kertaa määrität varmuuskopioinnin, käyttis näyttää kaikki mahdolliset tarpeeksi tilaa sisältävät tallennusvälineet. Käyttis jopa suosittelee jotain niistä.
        Ei tee mädäksi, jos ei osaa käyttää.
        Ilmeisesti sinulla on yksi kiintolevy yhdellä osiolla. Ei ole järkeä samalle varmuuskopioida.
        D-asema on varmaan DVD-asema, eli levyä vaan sisään.
        Onko tikussa tarpeeksi tilaa? Esim. minulla järjestelmän peruskopio on tällä hetkellä n. 3 gigaa, mutta näköistiedosto käyttisosiosta jo n. 17 gigaa. W7x64pro.
        Osta vaikka ulkoinen kiintolevy toiseksi.

• kokeilija 11

Minä sain valita kahdesta levystä kummalle kopioin, toinen levy koneen oma, toinen ulkoinen kovalevy. Pitänee vielä kokeilla antaako kopioida tikulle. Käyttis on windows 7 pro.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2476
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2096
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1759
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      47
      1596
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1517
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      124
      1059
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      985
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe