Milloin te ette enään käyttäneet lapsella rattaita?
Milloin ei enään rattaita?
15
575
Vastaukset
- hytfy
me lopetettiin rattaiden käyttö siinä muutama kuukausi vajaa 3 vuotta kun syntyi vauva. Kaksosten rattaita en viitsinyt enää ostaa kun isompi kuitenkin jaksaa kävellä todella pitkiäkin matkoja. Ja voihan sitä sitten ostaa vaikka sen seisomalaudan isommalle!
- voi päivää
Sitten kun lapsi jaksaa itse kävellä.
- jos jaksaa, jos ei
Juuri näin. Rattaat ovat kulkeneet mukana, varsinkin pitemmillä matkoilla, koska pieni ei jaksa vielä takaisin kotiin / autolle kävellä. Meillä on juuri 3v poika, 106 senttinen ja melkein 17 kiloinen - itse en ainakaan jaksa kantaa mistään lenkiltä loppumatkaa kotiin, jos väsy tuleekin, mielummin otan rattaat mukaan ja niissä voi istua, jos väsy iskee.
- ripiripi.
esikko oli viimeksi rattaissa viime syksynä, kun kävin hänen kans lenkillä. oli mustis vauvasta ja päätin kokeilla isommankin kans :D ei oikein mahtunut kyytiin enää. viime syksynä esikko oli 3,5v.
oisko ollut kolmen kieppeillä, kun alkoi jaksaa kävellä pitemmätkin matkat. - Rattaat vai ei
Nuorimmainen käyttää vielä silloin tällöin rattaita vaikka on jo 4½ vuotias.
Varsinkin silloin jos on tarkoitus mennä johonkin vauhdilla tai semmoiseen paikkaan missä ei halua muksun menevän minne tahtoo.
Lapsi mielellään kävelee pitkiäkin matkoja, mutta pakko tilanteessa rattaat on kyllä suureksi avuksi.
Tietty jos muksu on kamalan pitkä ja joutuu istumaan rattaissa polvet kurkussa, niin se ei tietysti ole muksusta pitkän päälle mukavaa ja voi olla että ihmiset saattavat hieman tuijottaa touhua.
Meidän poika on pitkä, mutta käytössämme on vanhat yhdistelmävaunujen rattaat ja ne käy vielä todella hyvin, matkarattaat on jääneet jo ajat sitten pieniksi. - 20+3
Me käytetään enää hyvin harvoin rattaita. Poika täytti viime kuussa puolitoista vuotta ja lähti kävelemään tosi varhain (alle 10-kuisena), joten taitoa ja jaksamistakin löytyy. Poika on aika rauhallinen luonteeltaan ja jaksaa pitää kädestä kiinni. Jos uhmaikä tekee kunnon temput, hankimme varmaan valjaat. Tietty äiti tai isi sitten kantaa, jos ihan ylitsepääsemätön väsy iskee ja joskus käytetään kantoreppua, mutta rattaat (sisaruslautoineen) ovat kyllä jääneet käytännössä varastoon odottamaan parin kuukauden päästä syntyvää pikkuveljeä.
- -09-12
Eiköhän tuo rattailta pois ohjaaminen ole lapsen kehityksestä kiinni =) Oma poika ei oo rattaissa istunut viime kevään jälkeen vaan ajaa mieluiten omalla pyörällään matkat mihin mennäänkin =) eli vähän reilu 2vuoden iässä rattaat siirrettiin varastoon ja siellä ovat olleet.. talveksi käyttöön otetaankin sitten pulkka..
- htershethjeh
Suri Cruise on tällä hetkellä 6-vuotias ja häntä kannetaan edelleen sylissä. Hetki sitten myös uutisoitiin kuinka hän opetteli ajamaan polkupyörällä, apupyörien kanssa. Siis 6-vuotiaana.
Jos mietitte, onko 3-vuotias lapsenne jo liian iso rattaisiin, sylivauvaksi tai imetettäväksi, niin ei ole. Jokainen vanhempi saa itse päättää ja sitten lapsi kun hänellä itsellään on puhekyky. - hretg
Minusta itsestäni on kuvia vielä 5v:näkin rattaissa istumassa festareilla :D Meidän rattailla kuljettavat matkat menee lähinnä puistoon tai lähimaastoon ja siitä saakka, kun isompi on jaksanut pyöräillä tai kävellä, on kulkenut niillä ja pienempi rattaissa.
- äippä886
Asian vierestä, mutta pystyykö 2 vuotias seisomaan seisomalaudalla vai tarviiko vielä istua rattaissa? Tulevaa pikkusisarusta ajatellen kysyn, että tarviiko hankkia tuplarattaat vai riittäiskö seisomalauta.
- en usko.
Jos on rauhallinen tapaus, saattaa hetken pystyä, mutta en usko, että jaksaa pitempää matkaa seisoskella. Tuplilla menisin itse.
- lapsonenx2
Kyllä ainakin meidän reilu 2v on ihan hyvin seisomalaudan kyydissä ollut. Tosin mieluummin siis aina itse kävellyt, mutta kun ei ole enää jaksanut kävellä, niin laudalla sitten. Itse jotenkin koen helpommaksi tavalliset rattaat seisomalauta, kuin tuplarattaat. Meilläkin tuplia mietittiin, mutta onneksi päädyttiin tuohon lautaan.
- äippä886
Kiitos vastauksista tuon seisomalaudan suhteen. Oonkin miettiny että meidän neiti varmasti siirtyy siihen seisomalaudalle sitten kun aika koittaa. On nimittäin lähtenyt ajoissa liikkeelle,eikä ole 1 vuotis synttäripäivänsä jälkeen paljon vaunuissa viihtynyt, joten ei varmaan kande mitään tuplarattaita edes harkita.
- Iän mukaan
Mua ihmetyttää, kun vielä 5 -vuotias on rattaissa (ja ehkä vielä imee tuttiakin...)
Onhan ne rattaat varmaan kätevät joissain tilanteissa isommallakin, mutta ehkei niissä ole hyvä jatkuvasti istua. Ja tässä taannoin oli joku lehtijuttu, jossa kerrottin kuinka huonokuntoisia päiväkoti-ikäiset lapset ovat ja eivät jaksa kävellä kuin lihan lyhyitä matkoja.
Mutta kukin kait päättää itse milloin rattaista luopuu. - 1v4kk..
Meillä typy 1v4kk ei juurikaan viihdy enää vaunuissa, joten siksi jätetty melkeinpä kokonaan jo tässä vaiheessa pois. Pyörän kyydissä sitä vastoin viihtyy erittäin hyvin joten lenkit suoritetaan pyöräillen =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058