Katkera vaimolle

Ankea Elämä

Olen katkera vaimolleni. Jotenkin tuntuu että 10 vuotta mennyt ihan hukkaan. Kokoajan on vaimolla ollut jotain pientä masennusta ja mikään ei ole auttanut. Siinä sitten olen tukenut häntä ja yrittänyt rohkaista paranemisessa. Itse olen se osapuoli joka käynyt töissä, tehnyt ruuat, yrittänyt aina tukea ja tukea.

Nyt kuitekin olen havahtunut siihen että ei mikään ole muuttumassa, vaan pikemminkin pahenemassa. Vaimo nukkuu päivät ja ei oikeastaan tee mitään parisuhteen eteen. Töistä kun tulen kotiin niin kämppää ei olla edes jaksettu siivota viikon parin sisään ja silti aletaan ensimmäisenä minulle valittamaan että siivouksessa pitäisi auttaa. Sitten kun ruokaa tarvii saada niin teen ruuat meille molemmille ja koskas vaimo tekee ruokaa, joskus kerran 2 kuukaudessa. Sitten alkaa nalkutus että nyt pitää mennä kauppaa ja yksi hän ei siihen nähvästi pysty, vaikka on auto käytössä. Fillarillakin kauppaan pääsisi mikä on 350 metrin päässä. Sitten alan hieromaan romantiikkaan jollain konstilla niin vastaus on tyly "katotaan myöhemmin." ja tätä myöhemmin on päivien päästä ja tällöinkin minun aloitteestani.

Olen katkera siitä että minä teen lähes kaiken ja hän ei mitään. Puhuminenkaan ei auta kun hän tunnu ymmärtävän puhetta. Viikon kohokohta on olla kännissä tai olla töissä. Kännistäkin nalkutetaan kun aina vaan juon (kerran kahdessa viikossa). Huono elämä vetää toista perässä kun mitään kehujakaan ei saa. Vähän tekisi mieli olla tekemättä kanssa mitään ja olla vaan jossain piilopirtillä yksinään muutama viikko.

15

871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fire walk with me

Muijahan vie suaa kun litran mittaa...et sinä häntä rakasta tai hän sinua, tuo on riippuvuussuhde. Itse olin kusipää ämmän kanssa 12 vuotta ja lopulta hän jätti minut, vaihtoi rumaan toiseen kusipäähän. Kaksi marjaa, paskanmarja ja puolukka. vittu ne ansaitsee toisensa, kaksi rumaa kusipäätä. Jos mä olisin sinä joisin korin kaljaa j oksentaisin sen naisen tekosyyn päälle. Hei dude, koitas nyt pikkusen arvostaa itseäsi, toi muijahan nuolettaa sulla kohta varpaansakkin...

• edp.

no eipäs nyt ämmitellä.onko vaimosi työelämässä ? onko hänellä töissä jotakin ongelmia ?hänellä voi olla masennuskin johon voi tarvita lääkärin apua.jos vaimosi nukkuu päivät pitkät niin jokin mieltänsä painaa.
      toisaalta,jos itse olisin työtön niin hulluksi tulisin kotona.olen sen verran liikkuvaista sorttia etten voisi kuvitella olevani neljän seinän sisällä arkisin aamusta iltaan.

eihän työ herkkua ole mutta se pitää ihmisen sosiaalisena ja pakottaa rutiineihin.sen tiedät ap sinäkin.vaimosi tarvitsee myös laittaa oma (rahallinenkin) panoksensa yhteisen elämän ylläpitämiseksi?

niin mikä on sitten sopiva alkon käyttö?mielestäni kerran kahdessa viikossa on liikaa.miten olisi kerran puolessa vuodessa?
      viinanjuonti kun kasvattaa paineita eikä suinkaan ratkaise ongelmia.
      sekin voi painaa toisen mieltä?
      ketään ei pidä alkaa palvomaan ja passaamaan,mutta jos toinen ei tee elettäkään yhteiselämän parantamiseksi niin kannattaa laittaa hyvät ja huonot asiat punnitukseen.sitten vain katsot vaakaa...

puhukaa asiallisesti,hyvät ihmiset toisillenne.ei toinen voi lukea toisen ajatuksia.
      kummallakin on vastuu.

• Apua saatavilla

Rajansa kaikella.Jokainen on vastuussa OMASTA ELÄMÄSTÄÄN ja TEHDYISTÄ VALINNOISTA,mutta myös kumppanin hyvinvoinnista.Olet pitkään jaksanut tukea vaimoasi,hienoa.Apua masennukseen on nykyään saatavilla runsain mitoin,joten vaimosi on nyt kannettava vastuuta itsestään ja haettava apua.Toki voit siinä auttaa.Kuulastaa epäreilulta suhteelta,ei kukaan jaksa loputtomiin,vie vain itseltä elämänhalun.Puhu tunteistasi avoimesti vaimolle ja kehoita hakeutumaan hoitoon.Masennus on vakava ja vaikea sairaus,mutta sitä ei saa käyttää tekosyynä elämästä pois heittäytymiseen.Tsemppiä.

• Etiäpäin mars!

Masennus on sairaus.Se voi johtua menneistä suruista,joita ei ole käsitellyt tai traumoista,joihin ei ole apua tarvittaessa saanut,nykyhetkestä,jossa ahdistusta asioista,joihin ei voi itse oikeasti vaikuttaa tai sitten ei ole voimia vaikuttaa.Masentunut on aloitekyvytön,vetäytyvä ja vastuutakin karttava ynnä paljon muuta.Yrittäkää saada apua,jota kyllä yhteiskunta nykyään tarjoaa ja katsokaa sitten vasta,miten asiat alkavat rullaamaan.Mutta loppujen lopuksi ihmisen on kuitenkin kannettava tässä elämässä itseään ja tehtävä valinnat omaa hyvinvointiaan silmäillen,joten aikansa sitten kutakin.

• oma itse

Kirjoitat että masennus johtuu jostakin, sekin jo sanoo ettei masennus ole itse aiheuttaja, vaan seuraus, eli oire jostakin. Siispä masennus ei ole sairaus. Kannattaa varoa vähän mitä kirjoittelee, sillä jos leimaat esimerkiksi masennuksen sairaudeksi, niin sehän tarkoittaisi että sen saa pois lääkkeillä. Mutta koska lääkkeillä peitellään vain oire, niin itse ongelma ei tule hoidettua, eli se mikä aiheutti masennuksen. Vastuuttomilla lauseilla voi luoda haittaa toisten elämään, kannattaa ottaa selvää asioista eikä vain uskoa kaikkea mitä sattuu lukemaan. "Yhteiskunta" on määritellyt masennuksen sairaudeksi, mutta johan jokainen joka osaa vähänkin ajatella itse ymmärtää että se ei ole sairaus. 200 vuotta sitten "yhteiskunta" olisi määritellyt masentuneen pirun riivamaksi, ja kaikki olisi uskonut sitäkin :)

• Tutkittu tieto

Ihminen voi olla masentunut myös ilman mitään näkyvää syytä.Ilman,että on tapahtunut ikäviä asioita tai muuta.On sukuja,joissa tätä sairautta esiintyy paljon.Liittyy varmasti aivojen eri aineiden häiriöihin eli monesti ongelma korjattavissa eri lääkkeillä ja terapioilla.

• Tutkittu tieto

Sulla taattu tieto asioista,olet aivan varmasti,100% oikeassa kaikessa ja vieläpä ymmärtäväinen ja sulla laajempi "todellisuus" taju!Wau,liikut ihan eri sfääreissä kuin moni ihan tavallinen maalaisjärkeä käyttävä kaduntallaaja..Itse asiassa sulla ei juurikaan taida olla käytännön kokemusta masennuksesta,eihän..:)?Ei ole ollut itselläsi,ei läheisilläsi ja silti paasaat kokemuksen syvällä rintaäänellä asioista,joista olet LUKENUT kirjoista..Kannattais olla tosi varovainen,mitä suustaan päästää!!

• Nainen-35

Kuulostaa siltä,että joudut kantamaan toisenkin aikuisen vastuulle kuuluvia asioita.Mä en kattos kyllä päivääkään miestä,joka joisi kerran kahdessa viikossa!Kannattaa myös miettiä onko sinussa myös vikaa.

• 5464564565454743

heitähän h*ora hankeen. varmasti helpottaa. odottelet vain rauhassa niitä talven miinuskolkyt pakkasia ja sitten niskapersotteella ulos niin, että heilahtaa.

• 5464646

Ja oikea vastaus olisi:

Se nainen kaipaa rakkautta.

• 21

Suhteissa, kuten elämässä yleensäkin, ongelma on se että opimme jo lapsuudesta lähtien ajatuksia mm siitä minkälaisia meidän tulisi olla ja miten meidän tulisi käyttäytyä. Kopioimme siis roolin jota alamme esittämään. Mutta koska se on vain rooli, niin myös suhteista tulee teatteri, eli epäaito, siis valhe. Tavallisesti tämä tapaoppi on tapahtunut jo niin nuoresta lähtien ja niin kauan, että ihminen uskoo olevansa se henkilö, joksi hänet on kasvatettu. Parisuhteissa siis esitellään rakkautta, mutta se ei ole aitoa. Moni ihminen kokee tehneensä oikein, ja ihan aiheesta, sillä tapaopin mukaisesti he ehkä ovatkin tehneet oikein. Tästä johtuen syypään "täytyy" olla se toinen osapuoli, ja seurauksena on katkeruus häntä kohtaan.

Suhteet eivät ole ainoa asia mihin ulkoiset ajatukset vaikuttavat, sillä nämä ulkoiset ajatukset alkavat ohjaamaan myös elämän suuntaa, ja vähitellen oma tahto vajoaa tiedottomuuteen.

Kompastuin sattumalta kirjaan, jonka avulla sain selkeyttä mieleeni, ja ymmärsin miten, niin suhteissa kuin elämässäkin, opitut ajatukset vaikuttavat meihin. Olin itsekin eron jälkeen tuskissani ja katkera, mutta ymmäryksen kasvaessa myös tuska ja katkeruus hellittivät. Kirja kuvailee ajatusten ja mielen toiminnot todella tarkalla tavalla, ja antaa työkalut joiden avulla tulee tietoiseksi omasta itsestään, sekä omasta alkuperäisestä tahdostaan. Omalla kohdallani olen saanut aitoa toimivuutta elämääni. Se on kyllä vaatinut kovaa työtä itseni kanssa, mutta tuloksena on elämä jota tahdon. Kannattaa lukea! Kirjan nimi on Alkuajatus

• otan osaa...

Huh huh..tasan ei käy onnen lahjat..vaikuttaisi siltä että hopeat jakoon ja onnea etsimään muualta. Tuntuisi että polttoaine olisi palanut suhteessanne loppuun.
      Sairastunut ihminen saa polttoaineensa terveestä jollei asiaa hoideta..psykiatria taitaisi olla ainoa lääke alkuun...

• eronnut nainen

Mitäpä jos tekisit yhden kerran oikein hyvää ruokaa, toisit hänelle kimpun kukkia, sytyttäisit pöydälle kynttilän, avaisit viinipullon ja söisitte yhdessä romanttisesti ja joisitte yhdessä lasin viiniä. Kertoisit sitten miten tämä asia sinua vaivaa ja sanot että olet tullut pisteeseen jossa jonkun asian on muututtava ja että nyt puhutaan kaikki asiat. Kysy miksi hän toimii niinkuin toimii, mikä häntä piristäisi ja onko hän ehkä kyllästynyt avioliittoonne ja haluaa erota. Ellei hän keskustele, sovi asioista eikä mikään auta niin kysy suosuisiko hän lähtemään keskustelemaan avioliittoneuvojalle. Ellei hän suostu siihenkään, voit kertoa että et jaksa tälläistä elämää vaan haluat avioeron. Meillä on vain tämä yksi elämä ja se tulee elää niin, että voi hyvin. Avioliittoa ei voi eikä saa särkeä liian helposti, mutta säälistä ei saa yhdessä olla, pian olet muuten sinäkin katkera ihminen. Minä itse odotin 20 vuotta, että liittomme paranisi ja exäni lopettaisi juomisen, sitten eräänä päivänä sanoin että en jaksa enää, hän saa valita yritetäänkö pelastaa liitto ja tehdä yhdessä kaikkemme sen eteen vai erotaanko. Keskustelun päätteeksi erosimme. Nyt olen yksin, mutta onnellinen. Onnea elämääsi.

• hete.

Helppoa...EROA SIITÄ. Sä olet jo antanut 10 vuotta elämästäsi. Mikään ei ole muuttunut, joten nyt voi helposti erota ja ajatella, että ainakin yritit.

• JK

vAI N IN

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      16
      4562
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1692
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      274
      1542
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1505
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      242
      1381
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1150
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1110
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1089
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1044
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1023
    Aihe