SERRAPEPTAASI

vuoto umpeen

Onko kukaan colitis ulcerosaa sairastava kokeillut em. valmistetta. Luin siitä jostain lehdestä ja ostin koska suoleni tuntuu taas aktivoituvan, onkin ollut hiljaista jo 10vuotta, eli ei ole mitään oireita ollut, lääkkeinä olen käyttänyt 2kertaa päivässä 2kpl asacol'ia,tuolla on pysynyt noin kauan hallinnassa, mutta nyt toukokuussa alkoi taas verta tulla ,kävin tähystyksessä ja vuotava kohtahan siellä näkyikin. Sain colifoamia 2viikon satsin ja asan nostin 2kertaa 3kpl. oireet vähenikin ja kk oli suht' rauhallista mutta sitten taas vuoto lisääntyi. Aloin ottaa sitä serrapeptaasia aamulla 3kpl tyhjään mahaan ja ihme kyllä oireet on melkein poissa. Joko on sattumaa että ne loppui tai sitten se oikeasti auttaa jopa vuotavaan haavaan.Haluaisin tietää onko muilla vastaavia tai muunlaisia kokemuksia tuosta valmisteesta. Jos se tosiaan toimii niin onhan loistojuttu meille cu-potilaille.

17

11056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cu21

Kerroitko tämän jo crohnin ja CU palstalla jossa on eniten cu:ta sairastavia?

• vuoto umpeen

en ole kertonut kun en tiennut palstan olemassa olosta olen ihan uusi netin käyttäjä.Nyt tulee kohta 2 viikkoa kun olen ottanut niitä kapseleita ja tuntuu vähenevän koko ajan ne oireet, limaisen veren sijaan tulee enää ilmaa, kun on pokko mennä sinne vessaan ja vain 2 krtaa pv.ssä käyn.Aivan vaalea uloste tuli eilen, olisiko se ollut niitä kuona-aineita siitä haavaumasta joka on paranemassa. En uskalla sanoa että oireitten poistuminen johtuisi juuri serrapeptaasista, mutta niin vain käy, onko se sitten sattuma vai ei, sitä en tiedä. mutta se sairaus ei kuitenkaan itsestään oireettomaksi mene ja se colifoam on loppunut jo heinäkuun puolella, eikä silloin kuitenkaan ohi mennyt. Toivon todella että se on tuo aine joka auttaa.Olen ottanut sitä 3kpl tyhjään mahaan joka aamu, ensi viikolla pitää jo pienentää 2 kpl.seen, ettei tule jotain yliannos ongelmaa. Toivoisi jonkun terveydenhoito alan ammatti ihmisen ottavan kantaa ko. aineeseen, vai joko taas vastustetaan jos jokin virallisen lääketieteen ulkopuolinen juttu auttaisi edes vähän.

• vuoto umpeen

jatkoa edell. yritin etsiä niitä mainitsemiasi palstoja mutta kaikki oli jostai vuodelta 2007, joten sinne ei kai kannata laittaa, jatkan tässä samassa kohdassa tilastani ''raportoiden'' aika ajoin.Toivon että jos joku kokeilee niin kertoisi omia kokemuksiaan.Minun ''virallinen'' tähystys aika olisi ollut vasta ensivuoden kesäk. mutta jouduin silloin heinäk.terveyskeskuksen tähystämäksi. Se ensivuoden tähystys tapahtuu sitten keskus-sairaalassa hoitavan lääkärin toimesta.

• Ärtynyt suoli

Hei!

Olen itse käyttänyt ko. ainetta ja se on toimiva, mutta vaivani on toinen. Kerro ihmeessä tuntemuksistasi täällä http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl (IBD ja ravitsemus)

Valitettavasti usein uudet jotakin ihmeainetta kehumaan tulevat kirjoittajat teilataan mainostajiksi, joten kerro oletko myyjä.

• IBD 79

hanki tunnukset ja aloita uusi keskustelu CU palstalla ... siellä on enemmän cu lukijoita ... hirveästi mainoslinkkejä ei tietty varmaan kannata laittaa (käyytöohjeet kannattaa lukea läpi)

• vuoto umpeen

en ole myyjä enkä mainostaja vaan oikeacu-potilas, olen sairastanut lähes 20v, ajoittain vaikeastikin, oli jo hilkulla ettei avannetta tehneet, onneksi vaihtui lääkäri ja hoito muuttui. senjälkeen10 oireetonta vuotta asacolia syöden, mutta nyt on oireita. Serrapeptaasia olen nyt syönyt 2 kpl aamulla ja ne oireet ovat vähentyneet taas, enää 2 kertaa aamulla vessaan ja vain aavistus verta, ilmaa on jonkin verran päästeltävä, mutta senkin uskaltaa jo tehdä ilman vessassa istumista, aiemmin ei tullut mieleenkään ilman päästö, sillä saattoi tulla 'lusikallinen' verta tai veristä ripulia.Toivoisin todella, että tuo valmiste toimisi edes senverran ettei tarvisi kortisonia syödä, siitä tulee hirveät sivuoireet, silmänpaine nousee ja verensokeri myös, molemmat ovat tuhoisia minulle, saattaa jäädä se verensokeri ''päälle'', eli diabetes jakaihi on muutenkin jo kehittymässä joten se silmänpaine on yhtä tuhoisa, suvussani on glaukooma taipumus, joten sekin vielä.En tosiaan mainosta mitään kenenkään piikkiin vaan kerron vain ja ainoastaan omista kokemuksistani

• vuoto umpeen

nyt en käytä kuin 1kpl /pv. vuotoa ei ole juuri lainkaan, vain ulosteen loppupäässä hiukan rusehtavaa, ei enää verta sellaisenaan, vessassa en käy kuin kerran aamulla ja pystyn jopa pidättämäänkin, mikä ei tullut mieleenkään pari viikkoa sitten, sillä housuun olisi tullut.Normaali lääkitys 2kertaa 2 asacolia/pv.Se on varma ettei se vuoto olisi lakannut sillä annoksella, alan kallistua yhä enemmän sen serrapeptaasin kannalle, vaikka en tietysti alaksi uskonut, koska yleensä mitkään ei tehoa mihinkään.... toivottavasti tämä nyt on uskon arvoinen....

• Ärtynyt suoli

Hienoa, että voit paremmin!
      Uskon itsekin, että serrapeptaasista on ollut minulle hyötyä.

• vuoto umpeen

luin myös sellaisesta valmisteesta kuin Biolatte buolardii, tai jotain sinnepäin... siitä pitäisi myös olla apua tähän vaivaan, kysyinkin sitä eräästä kaupasta muttei kuulu niitten valikoimiin, oletko sinä 'Ärtynyt suoli' sitä kokeillut, jos niin mitkä on vaikutelmat, onko apua tullut vai onko joku uskomushomma. Aikaa myöten aion sitäkin kokeilla jos se tauti alkaa uudelleen taas päälle käymään, mutta nyt mennään tällä serralla senaikaa että näyttää mikä on aineekseen.....mutta hyvältä näyttää ainakin toistaiseksi. Käänteet saattaa olla nopeatkin jos ei tosissaan auta..

• vuoto umpeen

no, nyt on jo mennyt senverran aikaa ilman mitään vuotoa, että olen ihan tyytyväinen vointiini sekä tähän serrapeptaasiin, olen ottanut 1 kapselin aamuisin sekä tietysti normaalit 2 krtaa2 asacolia.Jos ei käännettä huonompaan tapahdu niin enpä enää kommentoi tästä asiasta enempää. Toivon että joku muukin saisi avun tällä, ja odottelen edelleen terveysalan ammattilaisten näkökantoja asiaan, mutta taitaa olla niin että kun on ohi koululääketieteen, niin ei kommentoida.

• Ärtynyt suoli

Hei 'vuoto umpeen'!

Tuo valmiste ei ole minulle tuttu, mutta yleensä maitohappobakteereja voi suositella suolistosairauksissa. Kaikkein paras ja halvin konsti on syödä vaikkapa hapankaalia! Kun kaalia ei syö runsaan hiilihydraatin kanssa, se ei muodosta runsasta kaasuakaan.

Vähähiilihydraattinen ruokavalio on osoittautunut minulle toimivaksi yhdeksän vuoden aikana. Serrapeptaasin avulla olen kuullut joidenkin CU:ta sairastavan voineen paremmin, mutta käy ihmeessä tuolla Crohn ja Colitis -sivuilla Ravinto-osiossa kertomassa kokeilusi! Se voi auttaa jotakin muuta. Ja usko pois, meitä on paljon!

Ravinnon osalta sanoisin, että älä missään nimessä käytä margariineja ollenkaan. Sokeri ja valkoinen vilja tekevät myös pahaa suurimmalle osalle suolistovaivaisista.

Nämä Serrapeptaasit ja maitohappovalmisteet ja muut luontaistuoteet tai vitamiinit (D3!!) ovat vain apuaineita, itse ruoka on se avain lääkkeettömään elämään. Tutkimustietoa ei ole, koska asiaa ei ole tutkittu. Mutta nyt alkaa olla mutu-tietoa jo sadoilta ihmisiltä... kyllä sillä ruualla on väliä!

• vuoto umpeen

kävin vilkaisemassa mainitsemaasi sivustoa päälisin puolin ja kovin vaikutti sekavalta, sama kirjoituskin toistuu usein ja käyttö näyttää jotenkin hankalammalta kuin tämä johon voi ihan suoraan kirjoittaa, olen senverran uusi netin käyttäjä että en oikein kaikkia kuvioita vielä osaa, joten pysyn edelleen täällä, ihan käytön helppouden takia.Ruoka-aineiden en ole huomannut itselläni mitään haittoja/hyötyjä aihettaneen.D-vitamiini on määrätty lääkärin toimesta yli 10v. sitten ja sen tuoma hyvä on ainakin ettei flunssaa ole ollut koko sen 10v. aikana, toki joku parin pv.n nokan vuoto on pari kertaa ollut muttei mitään kunnon räkätautia.Asiasta toiseen... ei ole oikeastaan mitään vaivaa jäljellä tällä hetkellä, ihan vähän vatsaa nipistää sillä hetkellä kun pitäisi mennä se toinen kerta vessaan, mutta ei tarvi mennä, se menee ohi sillä nipistyksellä, ja kohta toivottavasti ei edes nipistä, verta ei ole tullut enää päiviin.

• Ärtynyt suoli
    • seonmo

en ole ap mutta kiitos linkistä! Selailin lävitse ja paljon tietoahan sieltä
      tuli!

• kaihyan
    • omaishoitaja

Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta Serrapeptaasin käytöstä ja vaikutuksesta muistisairauteen? Kysymys on aivoinfarktin saaneesta muistinsa menettäneestä ja ehkä muutenkin jo muistin heikentymisestä kärsivästä henkilöstä.

• reperu

on epäilty et yksi syy havaisille suolitosairauksille olisi nimen oman tuo hyvien suolistobakteerien puute länsimaisessa ruokavaliossa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe