sekarotuisen seefferin pakko omistaja

uma72

miten taltuttaa 7v koira joka hyökkii toisten koirien kimppuun ja vetää ihan hirveesti

13

315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veto seis!
      • Tähän on nyt kyllä ihan pakko kommentoida, että mun scheefferi mix söi juurikin tämän kyseisen kuonopannan rikki ensimmäisenä päivänä,,,että se sen kestävyydestä...muuten poli kyllä ihan hyvä,,,mutta jostain syystä aina sai alaosan jotenkin suuhunsa ja jyrsi sitä...ja ihan hirveä vastustus koko ajan päällä...nyt hankin kuristavan ja puolikuristavan pannan ja ne toimii paljon paremmin :)


      • Veto seis!
        hunajainen79 kirjoitti:

        Tähän on nyt kyllä ihan pakko kommentoida, että mun scheefferi mix söi juurikin tämän kyseisen kuonopannan rikki ensimmäisenä päivänä,,,että se sen kestävyydestä...muuten poli kyllä ihan hyvä,,,mutta jostain syystä aina sai alaosan jotenkin suuhunsa ja jyrsi sitä...ja ihan hirveä vastustus koko ajan päällä...nyt hankin kuristavan ja puolikuristavan pannan ja ne toimii paljon paremmin :)

        Jos koirasi on saanut pannan rikki on ilmeisesti koko ollut väärä, tai niskakiinnitys liian löysällä. Oiken kokoinen panta istuu napakasti koiran päässä eikä koira saa sitä itse niin että se pääsee sitä jyrsimään. Ensimmäiset päivät vastustettiin meilläkin pantaa mutta nopeasti se siihen tottui. Mielestäni koira on paljon paremmin hallittavissa kuonarin kanssa kuin pelkän kurrarin.


      • Veto seis! kirjoitti:

        Jos koirasi on saanut pannan rikki on ilmeisesti koko ollut väärä, tai niskakiinnitys liian löysällä. Oiken kokoinen panta istuu napakasti koiran päässä eikä koira saa sitä itse niin että se pääsee sitä jyrsimään. Ensimmäiset päivät vastustettiin meilläkin pantaa mutta nopeasti se siihen tottui. Mielestäni koira on paljon paremmin hallittavissa kuonarin kanssa kuin pelkän kurrarin.

        No olen kyllä samaa mieltä että kuonarim kanssa oli paremmin, ja ei tarvinnu kärsiä vetämisestä, kuten sanoin ei mulla ollut se käytössä kun sen päivän...saisiko mahd kursittua kokoon... :(

        Tuo on kyllä mahdollista että oli väärää kokoa...ei ollut koiraa silloin mukan ( yleensä on ^^)
        Ehkä pitäisikin hakea uusi koiran kanssa tällä kertaa :)
        Valitsin kuonarin sen koko luokituksen mukaan joka paketissa oli..ehkei koirani ole kuonostaan scheefferin mitoissa sitten ^^'


      • Goldenrose85
        hunajainen79 kirjoitti:

        No olen kyllä samaa mieltä että kuonarim kanssa oli paremmin, ja ei tarvinnu kärsiä vetämisestä, kuten sanoin ei mulla ollut se käytössä kun sen päivän...saisiko mahd kursittua kokoon... :(

        Tuo on kyllä mahdollista että oli väärää kokoa...ei ollut koiraa silloin mukan ( yleensä on ^^)
        Ehkä pitäisikin hakea uusi koiran kanssa tällä kertaa :)
        Valitsin kuonarin sen koko luokituksen mukaan joka paketissa oli..ehkei koirani ole kuonostaan scheefferin mitoissa sitten ^^'

        hunajainen79: Vieläkö on kuonopanta hakusessa?Jos on,ota yhteyttä s-postiini [email protected]


    • hulipuliii

      kuonokoppa ja muutkin kuonopannart ovat miltei eläinrääkkäystä aloittelian käsissä! sinun pitää kouluttaa koirasi eroon pahasta niin että palkitset sitä siitä kun se käyttäytyy hyvin : ) katso onko asuinalueellasi koirakouluja jossa voisit mahdollisesti saada apua!

    • luomuhurtta

      kuonopanta on ehdottomasti paras vetämisen ja hyökkäilyn estäjä. Mitä eläinrääkkäystä se on, että rauhallisesti kiristetään hihna niin että koiran pää nousee pystyyn ja kääntyy taluttajan jalkaa vasten. Koiralla ei ole voimaa riuhtoa ja kiskoa, toisen koiran/ ihmisen ohitus on turvallista. Sitten taas hihnaa löysätään ja koira saa haistella niinkuin tavallisessakin pannassa. Kuonopanta ei toimi fleksin kanssa vaan tukevan hihnan joustamattoman hihnan kassa ja kägevin käyttömitta on pari metriä. Kaikkeen tarjotaan avuksi koulutusta, mutta on koira jotka eivät opa opikseen vaikka vuosia yrittäisi opettaa samaa asiaa, joka päivä.

      • Tuon voin allekirjoittaa !!!

        Koirakoulun käyneenä...


    • kukkis-70

      kyllähän paraskeino vetämisen lopetamiseen on koulutus.. apuvälineet on vain välineitä, eivätkä poista ongelmaa kokonaisuudessaan, eli tässä tilanteessa koiran hallittavuus on surkeassa jamassa, ja sitten kun koira syystä tai toisesta pääsee irti apuvälineestä, onkin katastrofi valmis..

      Elil koulutusta, johtajuuden vahvistamista, kontaktin parantamista.. Sillä ei ole väliä minkä ikäinen koirasi on, tai minkä rotuinen, jokainen oppii kulkemaan vetämättä, ja jokainen myös oppii olemaan välittämättä niistä vastaantulevista kun jaksaa olla johdonmukainen.

      aloita pienillä asioilla koulutus.. tässä tarvitaan makupalaa, mene paikkaan missä on rauhallista, koiran remmi löysällä, sanot seuraa lähdet liikkeelle, ja kun koira tulee mukaasi( siihen kohdalle jossa haluaisit sen seuraavan) kehut ja annat makupalan.. lähde liikkeelle uudestaan, vaihda vaikka hieman suuntaa, jälleen "seuraa" ja kun koira tulee mukaan kehu ja makupala.. ja tätä jatketaan jokaisella lenkillä, kunnes koira hoksaa että näin on hyvä ja kiva ulkoilla.

      Jutun juju on se että et anna koralle pakotetta, eli et vedä sitä remmistä mukaan vaan että koira hoksaa itse että seuraa käskystä kun tulee lähelle, ja katsoo ohjaajaa saa palkkion.. myöhemmin sama toimii vaikka olisi häiriötä, esim toinen koira tulee vastaan.

      Se on ihan sama kummalla puolella haluat koiran olevan, kunhan käytät samaa puolta aina :) ihmisen vasemmalla puolella lienee yleisin kulkupaikka, ja sitä käytetään kokeissa, mutta arkitottelevaisuudessa mielestäni jokaisella on vapaus valita sen mukaan mikä itselle luntevinta.

      ja vuosien kokemuksella ja erirotuisten, ja myös monirotuisten kanssa touhunneena olen eri mieltä edellisten kirjoittajien kanssa, eli jokainen koira oppii, kun vain otetaan huomioon se että jokainen koira erilainen, ja jaksaa määrätietoisesti koiraa kouluttaa

      Hunajainen79 olisi voinut ottaa koirankin mukaan sinne koirakouluun :Daika jännä kommentti nimittäin "koirakoulun käyneenä..." on aika väärä luulo että yhden "kurssin" käyneenä on valmis kouluttaja, toiset kun ymmärtää että eläinten kanssa oppii uusia asioita jatkuvasti, ja aina täytyy olla avoin uusille asioille, ja ideoille.. kukaan ei tiedä koskaan kaikkea

    • jotta sillee

      Lueppa aloitus.Koira on päässyt 7 vuotta kasvaan kieroon ja vielä nainen omistaja.Ei voimakas tahtoista sakemannia namuilla enään tuossa iässä saada kuriin.Kuonokoppa on esimerkiksi saksassa pakollinen ja saisi olla suomessakin kaikille kuonokoppa ulkona liikuttaessa.

    • saku nainen

      Hmmm...olen 160cm pipopäässä ja nainen, hoidan ainoana perheessä koira ulkoilutuksen, joka on sakemanni. Ei ole koira lähtenyt käsistä vielä koskaan ja käytän kuonopantaa, josta luovutaan kun koirani hieman kasvaa aikuiseksi ja koulutus on varmalla pohjalla. Kuonopanta ja koulutus on mielestäni hyvä yhdistelmä, kun opit varmasti perillä luovun k.pannasta, en ota riskiä, että koira lähtee "lapasesta". Meillä epävarmuutta räyhää toisinaan muille koirille, jonka kanssa tehdään nyt töitä, tehoaa tiukka kielto ja matka jatkuu, tätä on toistettu päivästä toiseen ja teho alkaa näkymään.
      Sakemanni on aivan upea koira ja toiset vaatii enemmän töitä kun toiset, mut ehdottomasti koulutuksen ja selvän johtajan.
      Kannattaa mennä kouluttautumaan jos muu ei auta, ammattitaitoiset ihmiset varmasti saa sinua autettua, koska koirasi on jo tuon ikäinen vaatii ehkä enemmän töitä, kun minun nuori koirani..hiljaa hyvää tulee.

    • kukkis-70

      luin kyllä aloituksen.. enkä ole väittänytkään että koiraa pelkillä namuilla koulutetaan, mutta olen tasan varma että oli koira kuinka vanha tahansa, se oppii kyllä uusille tavoille, joku aiemmin toinen myöhemmin..

      vanhemman koiran kanssa (varsinkin kun on saanut elää kuin pellossa)positiivinen vahvistaminen korostuu koska se on jo jonkin tietyn käyttäytymismallin omaksunut..sillä ei välttämättä löydy pennuille ominaista miellyttämishalua.. koiralle ei voida antaa pelkkiä pakotteita tilanteessa jossa se on saanut toimia ei halutulla tavalla ennnen..pakotteita voidaan alkaa käyttämään kun koira on jo alkanut oppimaan uutta käyttäytymismallia.

      Siksi on myös tärkeää olla johdon mukainen ja ymmärtää ettei tavoite käyttäytyminen välttämättä viikossa ilmene.

      Lisäksi luulisin että niminmerkkini antaa viitteen että olen myös nainen, olen koulutellut muutaman sakun, belggarin, noutajan, sekoituksen, spanielin, dobberin, koirien ikähaitarin olessa 2kk-9v kun ovat minulle tulleet ja lisäksi olen auttanut muutamaa kodinvaihtaja ongelmakoiraa oppimaan ihmisten tavoille.. sekä opastanut koiranomistajia arkitottelevaisuuden kanssa. Joten olettaisin että rotukirjo on tuonut jonkinlaisen kokemuksen siihen että osaa vähän tulkita koiraa yksilönä, vaikkakin jotkin perusasiat toimivat jokaisella koiralla, ja yksi on tämä positiivinen vahvistaminen.

      Veikkaisin että jos ihminen näillä palstoilla kyselee apua koiran käyttäytymiseen, kysymyksessä on aikalailla kokematon ihminen, silloin on parasta antaa ohjeita jotka eivät sisällä paljoa vaativia pakotteita, koska:
      1. oikea-aikaisen pakotteen antaminen vaatii hyvää koiranluku silmää 2.pakotteen jälkeinen palkkaaminen vaatii myös oikea-aikaisuutta 3.kokemattoman ihmisen voi olla vaikea pelkän kirjoituksen perusteella arvioida mikä vahvuinen pakote koiiralle missäkin tilanteessa kuuluisi antaa.
      4.positiivisella vahvistuksella ei ole vielä tiettävästi yhtään koiraa pilattu, liiallisilla pakotteilla kylläkin.

    • m/v

      Kerrankin palstalla asiallista tekstiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1485
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1179
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1050
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      927
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      860
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      783
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      57
      706
    Aihe