Tamponi valuu alemmas

mitävitua

Enkö osaa laittaa sitä oikein, kun tuntuu että n. puolen tunnin jälk. tamponi alkaa ns. valumaan alemmas pikkuhiljaa ja alkaa tuntumaan varsinkin istuessa. (Valuu vaikka ei ole edes täynnä) Kuinka syvälle se oikein pitää työntää?

Varmaan pelkään laittaa sitä kovin syvälle, kun pelkään etten saa sitä pois jostain syystä.

Käytän ob:n tamponeja, jotka pitäs olla aika helppo asettaa. Kuinka paljon siitä narusta pitäisi jäädä ulkopuolelle, kun mulla jää n. 5 cm pätkä..?

7

4056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ASDASDASDasdasd

      Se pitää työntää syvälle, jatka vain, älä välitä vaikka nipistää, ei siellä mitään semmoista ole. Eli työnnä mh. syvälle. Onnee! :-) Muuten, muo pelottaa kuukautiset, joten vikkei miten kerron äitille kun tulee, oon lapsimainen poikamainen ja äitin kulta, joten en uskaltais, se ois vaa surullista kun oon kasvamas aikuiseks! Hitto... ei siis tavallinen tapaus. HELP ME, KOSKA AUTOIN SUO >:O Ja muuten voit ostaa toisen paketin, eihä ylimääräset haittaa, kyl siel on toinen ohje, onnee viel kerra.

    • mitävitua

      Tiiäkkö, mä en kertonu äitille lainkaan kun mun menkat alkoi, en uskaltanut :D
      Mutta helpottais varmaan huomattavasti jos pystyis äidin kanssa iha normaalisti asiasta juttelemaan.

      Kannattaa sanoa kun menkat alkaa, sitten on helpompi sanoa sekin kun tarvitsee suojia. Ite en oo ikinä puhunu mutsin kanssa mitään menkoista, paitsi joskus 13v kun äiti kysäs että joks on alkanut, eikä ne olleet, joten sillä ei oo mitään hajua millon mulla on alkanu menkat.. :D Ja kun en oo koskaan asiasta ite puhunut niin hommaan itse kaikki tamponit ja siteet yms.

      Eli sanot vaan sitten kun ne alkaa, että hei äiti, mulla alko tänään kuukautiset, menkat, tai mitä ikinä haluatkaan sanoa. Ei se äidillesi periaatteessa yllätyksenä tule että sulla alkaa menkat, koska kaikilla ne tulee joskus.
      Joten suosittelen että vihjaat äidillesi asiasta sitten kun on aika, koska itelläni on välillä ollut hyvin hankala mennä ite ostamaan mitään siteitä tai tamponeja. :D

      Mutta tuohon mun alotukseen saa edelleen vastailla, varsinkin tuohon kuinka paljon sitä tamponin narua pitäisi jäädä ulos. :)

      • Anonyymi

        Mä en uskaltanut sanoa äidilleni kun mulla alkoi menkat, joten laitoin vain vessapaperina pikkareihin sitten seuraavana yönä tuli läpi sänkyyn joten silloin äitini sai tietää. Harmi juttu vain että oltiin silloin mökillä ja sieltä oli joku 50 kilsaa lähimpään kauppaan.


    • anatomia ratkaisee

      Ei ole mitään mittaa, kuinka paljon narua pitää jäädä ulos. Sitä jää riittävästi.

      Tärkeintä on, että laittaa tamponin riittävän syvälle. Asettimen kanssa en osaa sanoa syvyyttä, mutta tamponin perään mahtuu sormivähintään ensimmäiseen niveleen asti. Siellä emättimessä tuntuu sellainen kohta, ikäänkuin kieleke, , että nyt se tamponi meni kunnolla sisään. Tämä tuntuu puoli-istuvassa asennossa, jossa tamponin asettaminen on helpointa.

    • dfer

      Tästä kuvasta näet miten ylös se pitää saada. Eli koko sormi menee sisälle, ja sormenpäällä työnnät niin pitkälle kun saat. Asettimella varustetut menee automaattisesti oikeaan paikkaan, kun lukee ohjeet.

      http://wapedia.mobi/fi/Tamponi

    • pimppaloora

      Mitä jos tampooni on kokoajan liian alhaalla ja kun yrität laittaa sitä syvemmälle se sattuu?

      • Anonyymi

        Kannattaa vaihtaa esim suuntaa tai vähän niinku taaksepäin nii kyllä se siitä menee, tai sit jos ei oo nii runsaat menkat nii se ei välttänättä liu kunnolla ja saattaa sattua. Mutta itekki vasta harjottelen käyttämää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      107
      1825
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1396
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1329
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1313
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      14
      1041
    Aihe