Fiat stilo multiwagonin konepelti ei aukea kun "narusta" vetää. Oliskos "tee-se-itse" miehen neuvoja mistä alkaa etsiin vaijeria, sillä sehän sieltä on varmaan katkennut/irronnut??
Konepelti ei aukea :/
12
8150
Vastaukset
- stiilosti
Kokeilehan näin: Laita se rouva painamaan konepeltiä kevyesti alspäin samalla kun vedät avausvivusta. Peltiä ei kannata painaa niin kovaa, että tulee lommoja. Kannattaa painaa koko kämmenellä srmet harallaan. Nyt on yö eli en viitsi mennä tuonne pimeään ja sateeseen vilkaisemaan kuin voit käyttää työkaluja. Vilkaisen huomenna ja laitan tekstiä sitten.
- Rouva ratissa
Ei auttanu painaminen :( Yritettiin sitä "muovista suojaa" irti jonka takaa se vaijeri lähtee, että jos olis vaan vetimestä irronnut, mutta eipä lähtenyt koko suoja edes irti :(
- stiilosti
Pari kysymystä. Kun vedät avauskahvasta onko siinä yhtään vastusta vaiko ei. Jos ei niin vaijeri/lanka on poikki, jos on vetomatka lienee liian lyhyt (konepuollella muoviholkki hypännyt). Jos lanka on katkennut, niin sinun pitää purkaa kuskin oven alalista, jossa tuo kahva on ja sitten vetää langasta pihdeillä, tämä tietty silloin kun lanka poikki sieltä päästä. Jos lanka on irti tai löysällä konehuoneen puolelta, ota irti pohjamuovi ja sieltä työnnät kätesi kohti konepeltiä ja sieltä löytyy aukko lukon vipuun, josta jollain työkalulla väännät lukon auki. Käy katsomassa kaverin stilosta ensin mallia, että tiedät mistä käännät, auton versiolla ei ole väliä kaikki stilot käyvät. Toivottavasti oli apua.
- stiilosti
stiilosti kirjoitti:
Pari kysymystä. Kun vedät avauskahvasta onko siinä yhtään vastusta vaiko ei. Jos ei niin vaijeri/lanka on poikki, jos on vetomatka lienee liian lyhyt (konepuollella muoviholkki hypännyt). Jos lanka on katkennut, niin sinun pitää purkaa kuskin oven alalista, jossa tuo kahva on ja sitten vetää langasta pihdeillä, tämä tietty silloin kun lanka poikki sieltä päästä. Jos lanka on irti tai löysällä konehuoneen puolelta, ota irti pohjamuovi ja sieltä työnnät kätesi kohti konepeltiä ja sieltä löytyy aukko lukon vipuun, josta jollain työkalulla väännät lukon auki. Käy katsomassa kaverin stilosta ensin mallia, että tiedät mistä käännät, auton versiolla ei ole väliä kaikki stilot käyvät. Toivottavasti oli apua.
Lisäys. Se muovinen maskin keskiosa ei irtoa ulkopuolelta, koska siinä neljä kiinnityspulttia konepellin alla.
- Palokunta apuun
Palokunnalta löytyy kunnon laitteet ongelman ratkaisemiseksi, nimittäin hydrauliset peltileikkurit joita käyttävät myös kolaritilanteissa pelastaessaan ihmisiä romuttuneista autoista. Vaihtoehdot ovat: konepeltiin metri X metri aukko tai kuskin lokasuoja auki jolloin pääsee käsiksi konepellin aukaisu vipuun.
- Prelude 1.8 EX
Mulla oli aikanaan Hondassa sama ongelma. Käytin pajalla, jotenkin se ammattimies sen aukaisi.
- Rouva Ratissa
Kiitos vastauksista! Ei ole vaijeri poikki vaan ilmeiseti lukossa jotain vikaa. tämä jo itekkin pääteltiin ja Wetterin setä oli samaa mieltä :( Pitänee kerätä kolehti ja viedä huoltamolle :(
- vaikeeselittää
Puntossa saa auki (ainaki ku on vaijeri poikki) :
Jostain raosta puskurin yläpuolelta näkyy konepellin lukko. Siitä lukon keskiosasta ehkä joku 5-7cm oikeelle (kuskin puolelle, koska oot auton edessä nassu autoon päin) näkyy lukkon "sisältä" tuleva vaijeri, missä pitäs olla musta muovisuoja päällä. Se menee siinä lukon pinnalla 1-1.5cm matkaa. Siihen ku saat jostain raosta tasapääruuvimeisselin, ja painat sen vaijerin siihen lukkoo vasten ja tökkäät sisään päin (apukuskin puolelle) niin lukko aukee. Ei ees tarvi käyttää voimaa, vaa ku kulma on hyvä ni töks. Jos se muovisuoja on häippässy, ni sit ei varmaa toimi.
Tossa viel kuva mitä tuijottamal ite valaistuin:
http://www.shop4parts.co.uk/cf/assets/images/www/large/51741263.jpg
Jos linkki ei toimi ni googlee kuvahakuu punto bonnet lock- jaatiset
"vaikeeselittää" neuvo on hyvä. Lukko aukeaa kun vaijeria työntää sisäänpäin. Itse tein 6 millin tangosta noin 45 senttiä pitkän työkalun, jonka pään teroitin talttamaiseksi. Viereisetä raosta sen saa 45 asteen kulmaan vaijeriin nähden. Sitten kohtalainen napautus moskalla ja kas, konepelti aukeaa. Kiitos neuvosta.
- ei ikinä fiatia
Fiatista hajoaa kaikki, ihan kaikki. Ymmärtäisitte pysyä erossa moisesta rakkineesta niin olisi edes yksi huolenaihe vähemmän.
- F.I.A.T.
Taitaavat kuitenkin Fiatit kiinnostaa kun palstaa seuraat. Rohkeasti vain fiatkaupoille.
- Anonyymi
Fiatpunto2006 auton alta käsi vaijeriin työnnä kuorta
Tai edestä näkyy veijerinkuori vedä koukulla tässä ei voi työntää lukkorunko
turhaa tein vähän mm.työnsinautoa vaihdepäällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2122768
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1101972Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171671Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141555Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791410Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471227- 471166
- 1061011
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53923- 85895