Fiat stilo multiwagonin konepelti ei aukea kun "narusta" vetää. Oliskos "tee-se-itse" miehen neuvoja mistä alkaa etsiin vaijeria, sillä sehän sieltä on varmaan katkennut/irronnut??
Konepelti ei aukea :/
12
8638
Vastaukset
- stiilosti
Kokeilehan näin: Laita se rouva painamaan konepeltiä kevyesti alspäin samalla kun vedät avausvivusta. Peltiä ei kannata painaa niin kovaa, että tulee lommoja. Kannattaa painaa koko kämmenellä srmet harallaan. Nyt on yö eli en viitsi mennä tuonne pimeään ja sateeseen vilkaisemaan kuin voit käyttää työkaluja. Vilkaisen huomenna ja laitan tekstiä sitten.
- Rouva ratissa
Ei auttanu painaminen :( Yritettiin sitä "muovista suojaa" irti jonka takaa se vaijeri lähtee, että jos olis vaan vetimestä irronnut, mutta eipä lähtenyt koko suoja edes irti :(
- stiilosti
Pari kysymystä. Kun vedät avauskahvasta onko siinä yhtään vastusta vaiko ei. Jos ei niin vaijeri/lanka on poikki, jos on vetomatka lienee liian lyhyt (konepuollella muoviholkki hypännyt). Jos lanka on katkennut, niin sinun pitää purkaa kuskin oven alalista, jossa tuo kahva on ja sitten vetää langasta pihdeillä, tämä tietty silloin kun lanka poikki sieltä päästä. Jos lanka on irti tai löysällä konehuoneen puolelta, ota irti pohjamuovi ja sieltä työnnät kätesi kohti konepeltiä ja sieltä löytyy aukko lukon vipuun, josta jollain työkalulla väännät lukon auki. Käy katsomassa kaverin stilosta ensin mallia, että tiedät mistä käännät, auton versiolla ei ole väliä kaikki stilot käyvät. Toivottavasti oli apua.
- stiilosti
stiilosti kirjoitti:
Pari kysymystä. Kun vedät avauskahvasta onko siinä yhtään vastusta vaiko ei. Jos ei niin vaijeri/lanka on poikki, jos on vetomatka lienee liian lyhyt (konepuollella muoviholkki hypännyt). Jos lanka on katkennut, niin sinun pitää purkaa kuskin oven alalista, jossa tuo kahva on ja sitten vetää langasta pihdeillä, tämä tietty silloin kun lanka poikki sieltä päästä. Jos lanka on irti tai löysällä konehuoneen puolelta, ota irti pohjamuovi ja sieltä työnnät kätesi kohti konepeltiä ja sieltä löytyy aukko lukon vipuun, josta jollain työkalulla väännät lukon auki. Käy katsomassa kaverin stilosta ensin mallia, että tiedät mistä käännät, auton versiolla ei ole väliä kaikki stilot käyvät. Toivottavasti oli apua.
Lisäys. Se muovinen maskin keskiosa ei irtoa ulkopuolelta, koska siinä neljä kiinnityspulttia konepellin alla.
- Palokunta apuun
Palokunnalta löytyy kunnon laitteet ongelman ratkaisemiseksi, nimittäin hydrauliset peltileikkurit joita käyttävät myös kolaritilanteissa pelastaessaan ihmisiä romuttuneista autoista. Vaihtoehdot ovat: konepeltiin metri X metri aukko tai kuskin lokasuoja auki jolloin pääsee käsiksi konepellin aukaisu vipuun.
- Prelude 1.8 EX
Mulla oli aikanaan Hondassa sama ongelma. Käytin pajalla, jotenkin se ammattimies sen aukaisi.
- Rouva Ratissa
Kiitos vastauksista! Ei ole vaijeri poikki vaan ilmeiseti lukossa jotain vikaa. tämä jo itekkin pääteltiin ja Wetterin setä oli samaa mieltä :( Pitänee kerätä kolehti ja viedä huoltamolle :(
- vaikeeselittää
Puntossa saa auki (ainaki ku on vaijeri poikki) :
Jostain raosta puskurin yläpuolelta näkyy konepellin lukko. Siitä lukon keskiosasta ehkä joku 5-7cm oikeelle (kuskin puolelle, koska oot auton edessä nassu autoon päin) näkyy lukkon "sisältä" tuleva vaijeri, missä pitäs olla musta muovisuoja päällä. Se menee siinä lukon pinnalla 1-1.5cm matkaa. Siihen ku saat jostain raosta tasapääruuvimeisselin, ja painat sen vaijerin siihen lukkoo vasten ja tökkäät sisään päin (apukuskin puolelle) niin lukko aukee. Ei ees tarvi käyttää voimaa, vaa ku kulma on hyvä ni töks. Jos se muovisuoja on häippässy, ni sit ei varmaa toimi.
Tossa viel kuva mitä tuijottamal ite valaistuin:
http://www.shop4parts.co.uk/cf/assets/images/www/large/51741263.jpg
Jos linkki ei toimi ni googlee kuvahakuu punto bonnet lock- jaatiset
"vaikeeselittää" neuvo on hyvä. Lukko aukeaa kun vaijeria työntää sisäänpäin. Itse tein 6 millin tangosta noin 45 senttiä pitkän työkalun, jonka pään teroitin talttamaiseksi. Viereisetä raosta sen saa 45 asteen kulmaan vaijeriin nähden. Sitten kohtalainen napautus moskalla ja kas, konepelti aukeaa. Kiitos neuvosta.
- ei ikinä fiatia
Fiatista hajoaa kaikki, ihan kaikki. Ymmärtäisitte pysyä erossa moisesta rakkineesta niin olisi edes yksi huolenaihe vähemmän.
- F.I.A.T.
Taitaavat kuitenkin Fiatit kiinnostaa kun palstaa seuraat. Rohkeasti vain fiatkaupoille.
- Anonyymi
Fiatpunto2006 auton alta käsi vaijeriin työnnä kuorta
Tai edestä näkyy veijerinkuori vedä koukulla tässä ei voi työntää lukkorunko
turhaa tein vähän mm.työnsinautoa vaihdepäällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713909- 1013505
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah793343Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241608
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361516Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191134Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421110Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026