Helou, olen viidennellä viikolla raskaana. Haluaisin kuulla abortti-kokemuksista. Lähinnä sattuuko se paljon. Ja mikä ihme se kaavinta tarkkaallen on, kuulostaa pirun karmivalta.
Abortti
115
766
Vastaukset
- eukko20
niin ja kuinka kauan sitä vuotoa tulee sen jälkeen?
- eukko20
eli vaikka vanhemmat olisivat ihan loppu, ja aikaa suhteen ylläpitämiseen ei olisi.
niin mielestäsi 4 lapsi saisi silti syntyä?- miksei sais?
Lapsen vikako se on että jokkut muut on 'loppu'? Lapsi voi syntyä sellastakin perhettä varten jotka ei oo loppu vaan odottaneet lasta kauan ja hartaasti.
- miksi luulet
että jotkut käy hedelmöityshoidoissa ja jonottaa vuosikaudet adoptiolasta, saamatta sitä lopulta kuitenkaan??? Kenties kaikki ei tosta vaan "tee" niitä omia lapsia?!
Adoptiossa tietenkin enssijasesti on kyseessä lapsen etu ja ihmisoikeus elää!!
"Itse tosin olisin voinut "lapseni" teille abortin jälkeen antaa. "
Ihan sairasta... mitä joku tekis surmatun lapsen ruumiilla?? - pupu tupuna
miksi luulet kirjoitti:
että jotkut käy hedelmöityshoidoissa ja jonottaa vuosikaudet adoptiolasta, saamatta sitä lopulta kuitenkaan??? Kenties kaikki ei tosta vaan "tee" niitä omia lapsia?!
Adoptiossa tietenkin enssijasesti on kyseessä lapsen etu ja ihmisoikeus elää!!
"Itse tosin olisin voinut "lapseni" teille abortin jälkeen antaa. "
Ihan sairasta... mitä joku tekis surmatun lapsen ruumiilla??ja kuinkahan monen abortin tekijän ongelma toi on???
ei kenenkään tarvitse huolehtia toisten elämistä.. jos joku ei saa lapsia niin se EI ole semmoisen vika joka saa niitä lapsia vaikka ei haluaisikaan..
- Et siis ehkäissyt
Etkö edes huolehtinut ehkäisystä?? Kyllä tuossa iässä tulisi olla varma ehkäisy. Vai oletko edes kuullut sanaa ehkäisy?? Kaavinta ei ole miellyttävää.
- eukko20
kyllä, käytän ehkäisyä. e-pillereitä. silloin tällöin unohtuu pari. olen niitä kuitenkin syönyt 13-vuotiaasta asti ja tämä on ensimmäinen kerta kun näin käy.
Kuulin että lääkkeellinen sattuisi enemmän? - Ei saa unohtua
No, ei saa unohtua, ne on otettava vielä samaan aikaan päivittäin, oletko kuullut jälkiehkäisystä?
- eukko20:lle
Jos ehkäisytabletti unohtuu
Yhden tabletin unohduttua se pitää ottaa heti, kun unohdus on havaittu. Jos unohdettu tabletti otetaan 12 tunnin sisällä unohduksesta ja seuraava tabletti otetaan ajallaan, lisäehkäisyä ei tarvitse käyttää. Päivyripakkaus syödään loppuun tavalliseen tapaan.
Jos unohduksesta on yli 12 tuntia, valmisteen ehkäisyteho voi olla heikentynyt ja lisäehkäisyn käyttö voi olla tarpeen. Tällöin tulee lukea huolellisesti ehkäisytablettipakkauksen käyttöohjeet.
Huom! Jos päivyripakkauksen viimeinen tai useampi viimeisistä tableteista unohtuu, seuraava päivyripakkaus aloitetaan vastaavasti aikaisemmin siten, ettei tauko ylitä seitsemää päivää. Tauon pidentyminen yli 7 vuorokauden lienee yleisin syy ehkäisytablettien tehon pettämiseen.
Jälkiehkäisyä voidaan käyttää ehkäisytablettien unohduksen yhteydessä. Yksittäisen tabletin unohduksen vuoksi siihen ei välttämättä ole aihetta, mutta se riippuu oleellisesti unohtuneen tabletin ajankohdasta. Asiasta kannattaa kysyä lääkäriltä.
tohtori.fi - eukko20
lääkärin mukaan välillä unohtaminen ei haittaa, sillä pillereissä oleva hormoni vaikuttaa kuitenkin jonkin aikaa jopa niiden lopettamisen jälkeen.
ja kyllä olen kuullut, jopa joskus käyttänyt.
tälläista vaan joskus sattuu, usko tai älä.- lapsesi elämä..
vain "sattui" nyt alkamaan.. oletkos miettinyt että tällä sinnikkäällä pikku taistelijalla vois olla jotain merkitystä? Miksi tämä ihmelapsi "haluaa" nyt näin kovasti maailmaan ja sinun luoksesi, että voitti tieltään esteenkin..
- yli 12 tuntia
"Jos unohduksesta on yli 12 tuntia, valmisteen ehkäisyteho voi olla heikentynyt ja lisäehkäisyn käyttö voi olla tarpeen. "
-myös välillä unohtamisella on merkitys, kyllä pillerin unohtaminen yli 12 tunnin ajaksi laskee ehkäisytehoa, eli haittaa.
- Omaa syytäsi
Olisit ollut tarkempi pillereiden kanssa, niin et olisi tilanteessa, jossa et halua olla. Kyllä joka ainoa unohdettu pilleri on riski. Omaa syytäsi kaikki.
- Omaa syytäsi
Ei sitten säälitä lainkaan, tyhmyydestä joutuu maksamaan.
- eukko20
juu niin onkin, kyllä mä sen tiedän :D
- Lapset tervetulleita
Onneksi voi olla raskaana vaikka vuosittain.
- vapaus valita
onko sulla lainkaan omaa elämää, jos sikiät vuosittain?
- sun kaverit
odottaa jos siellä surmaklinikan verilammikoissa ja suon pohjamudissa.
- oq
Jos et ole jumala taikka laki niin jätä tuomitsematta muut. Tämä tilanne voi olla edessä joka ikisellä lisääntymiskykyisellä naisella, syystä tai toisesta, voit joutua tekemään abortin oman moraalisi vastaisesti ja varmasti toivot silloin tukea etkä arvostelua ja haukkuja. Asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia kuin kuvittelisi, mutta eihän toki nämä sympaattiset abortinvastustajat osaa asettua toisen asemaan. Ymmärrän toki kantanne, haluatte suojella elämää mutta onko keinot nyt hieman hakoteillä kun haukutte fiksuja, aikuisia ihmisiä lapsenmurhaajiksi ja hirviöiksi? eläkää oma elämänne niin ettette joudu itse edes harkitsemaan aborttia, mutta kunnioittakaa myös niitä joiden päätös on tehtävä. Ja kyllä, minä tiedän että Suomessa on monta perhettä joissa varmasti olisi minunkin lapsestani pidetty huolta mutta MINÄ ITSE päätän kehostani.
- tuskinpa..
ensinäkin täällä saa (tai pitäis saada..) jokainen sanoo mielipiteensä ja totuuksia vaikkei se sunkaltasia miellyttäiskään. Toisekseen mä oon monien muiden tavoin päättäny jo etukäteen etten IKIMAAILMASSA vois tappaa lastani abortilla kun korkeintaan kuoleman vakavilla terveyssyillä!! Joten sellasta tilannetta ei tule ja on turha pelätä, ja miks kenenkään muutenkaan pitäs tehdä moraalinsa vastasesti??
Jokainen päättäköön niin kauan kehostaan, kun ei käytä sitä toisten tappamiseen, ja kehosta päätösoikeus kuulukoon tasapuolisesti niille kohdussa eläville lapsillekin! Jos et ole jumala, älä tuomitse viattomia turhaan kuolemaan.
- minä tiedän
Minulle tehtiin kaavinta. Jälkivuotoa oli viikon verran ja vatsa kipeenä samoja aikoija.
Kaavinta on nukutuksessa tapahtuva operaatio. Edellisen iltana operaatiota, joutuu ottamaan sellaisen pillerin mikä pehmentää kohunkaulaa (jolloin kaavinta on helpompaa). Minulle tehtiin se Kättärillä. Ennen operaatiota sain jonkin rauhoittavan pillerin, minut vietiin operaatio huoneeseen ja nukutus. Olin täysin tietämätön kaikesta.
Kaavintaa suositellaan vain kerran. Useita kertoja tehdessä se voi aiheuttaa lapsettomuuden, koska samalla kaavitaan myös hieman kohtua mukana,- niin, se voi
aiheuttaa sen jo kerrastakin.
- ihmettelijä 88
Jokainen saa päättää itse kehostaan ja tulevaisuudestaan, vaikka täällä kuinka murhaajaksi haukutaan.
Miten vieraat ihmiset voikin ottaa toisten abortit niin henkilökohtaisesti?- omassa pussissa
"Jokainen saa päättää itse kehostaan ja tulevaisuudestaan"
Ja miten se toteutuu surmattavan lapsen kannalta?
Miksi otat niin henkilökohtasesti sen ettei monetkaan hyväksy turhaa tappamista?
- Oikeus valita16
Voi jestas näitä jeesustelijoita! Tämä maa (ja varmasti moni muukin) on täynnä kakaroita jotka ovat saaneet alkunsa ilman tarkoitusta eli "vahinkolaukauksia" ja joutuvat sitten kärsimään ilman isää, äitiä tai pahimmassa tapauksessa molempia. Kannatan ehdottomasti aborttia ja olen sen itsekkin tehnyt yli 30v ja vakituisessa suhteessa olleena!
Abortti oli karmea kokemus sekä fyysisesti että henkisesti (lääkkeillä tehty) ja otin kyllä opikseni etten enää pelleile ehkäisyn kanssa. Voimia asian kanssa painiville ja muistakaa olla sen verran itsekkäitä että annatte raskauden jatkua vain jos todella sitä haluatte. Muiden mielipiteitä ja typeriä kommentteja tappamisesta ei kannata kuunnella.- joo, aivan
"Muiden mielipiteitä ja typeriä kommentteja tappamisesta ei kannata kuunnella."
ei kannata kuunnella aborteistaan katkerien typeriä jeesusteluja "vahinkolaukausten" koko elämän "kärismyksistä" ym. naurettavia normaalin elämän synkistelyjä.
Muistakaa olla vain terveesti itsekkäitä ja antaa lastenne jatkaa ihmiselämäänsä!
- ............
Kannattaa ottaa lääkkeellinen keskeytys. Tosin kaavinnasta mulla ei kokemuksia mutta lääkkeellinen oli helppo ja ainakin mulla suht kivuton. Ensin sain sairaalassa yhden pillerin suun kautta ja sit päivä väliä ja sit seuraavana päivänä kotona laitoin kaks tablettia tuonne alas. Ennen näitä kahta tablettia otin panacodia. Sit kävin päikkäreille ja parin tunnin päästä kun heräsin niin ei ollut kipuja. Vuoto alkoi mulla jo tätä edellisenä päivänä. Eli sairaalassa otettua tablettia seuraavana päivänä. Vuotoa tuli runsaasti eli välillä istuin pitkiä aikoja vessanpöntöllä. Fyysisesti mielestäni suht helppo kokemus mutta henkisesti vaikeampi.
- synnytyksen
jälkeinen alakulo on yleensä tilapäistä ja johtuu hormonitasojen romahduksesta. Aborttimasennus kestää usein koko loppuelämän, asiantila (kuollut lapsi) ei muutu enää koskaan mihinkään. Ääri harvoin synnyttänyt tappaa lastaan.
Lapsi on ihminen hedelmöityksestä lähtien ja alkiot on syntymättömiä, ELÄVIÄ lapsia, joten älä jaksa jankuttaa noita valheitas joka väliin.
"tiedän monia jotka ovat tehneet abortin ja yksikään heistä ei ole missään psykoterapiassa tai lääkityksen alaisina.."
Joo joo, tiedät ihan varmaan mitä ne oikeesti tuntee ja mitä ne kertoo.. ja mitä et halua nähdä.
"mutta tiedän myös muutaman jotka ovat hankkineet sen lapsen ja tälläkin hetkellä kärsivät pahasta masennuksesta minkä lapsi heille aiheutti.. "
Ja sä "tiedät" että kaikki johtuu tietty juurikin siitä lapsesta :)
Useat tutkimukset osoittavat abortin vakavia mielenterveysvaikutuksia siinä missä lapsi ja perhe on luonnollinen osa tervettä elämää.
Monilla abortti pilaa koko loppuelämän kärsien syyllisyysvankilassaan. - oma elämä
synnytyksen kirjoitti:
jälkeinen alakulo on yleensä tilapäistä ja johtuu hormonitasojen romahduksesta. Aborttimasennus kestää usein koko loppuelämän, asiantila (kuollut lapsi) ei muutu enää koskaan mihinkään. Ääri harvoin synnyttänyt tappaa lastaan.
Lapsi on ihminen hedelmöityksestä lähtien ja alkiot on syntymättömiä, ELÄVIÄ lapsia, joten älä jaksa jankuttaa noita valheitas joka väliin.
"tiedän monia jotka ovat tehneet abortin ja yksikään heistä ei ole missään psykoterapiassa tai lääkityksen alaisina.."
Joo joo, tiedät ihan varmaan mitä ne oikeesti tuntee ja mitä ne kertoo.. ja mitä et halua nähdä.
"mutta tiedän myös muutaman jotka ovat hankkineet sen lapsen ja tälläkin hetkellä kärsivät pahasta masennuksesta minkä lapsi heille aiheutti.. "
Ja sä "tiedät" että kaikki johtuu tietty juurikin siitä lapsesta :)
Useat tutkimukset osoittavat abortin vakavia mielenterveysvaikutuksia siinä missä lapsi ja perhe on luonnollinen osa tervettä elämää.
Monilla abortti pilaa koko loppuelämän kärsien syyllisyysvankilassaan.Miksi synnytyksen jälkeinen masennus muuttui kirjoituksessasi alakuloksi? Mistä tiedät, että abortin jälkeinen masennus kestää koko loppuelämän? Abortin jälkeen ei ole kuollutta lasta, on vain poistettu alkio. Kuka jankuttaa ja mitä valheita?
Usein, kun ystäväpiirissä keskustellaan abortista, silloin kerrotaan rehellisesti lähimmille mitä tuntee. Jos sinulla ei ole tälläistä ystäväpiiriä tai edes ystävää, joka rehellisesti kertoo ja luottaa sinuun, se ei tarkoita, että kaikki ihmiset ovat samanlaisia!!! Usein lähimpien ystävien murheet ja surut näkeekin jo kertomatta.
Minä, joka olen päättänyt elää vapaaehtoisesti lapsettomana, minulle lapsi ja perhe EI ole luonnollinen osa elämää. Ymmärrätkö, ettei kaikki halua elämältään samoja asioita kuin sinä. Ihmiset ovat erilaisia. Joskus välttääkseen itselleen pahimman (lapsen), nainen tekee abortin ja on erittäin tyytyväinen ratkaisuunsa. Toki joskus on naisia, jotka eivät osaa päättää ja tekevätkin "väärän" ratkaisun ja katuvat tätä myöhemmin. Mutta kuten sanottu, ei läheskään kaikki.
Näistä mielipiteistä ja naisten oikeuksista on aivan turha kiistellä ja piestä suutansa tääll puolin tai toisin, koska kuten sanottu, ihmiset ovat erilaisia ja arvostavat eri asioita elämässään. - koska todellinen
oma elämä kirjoitti:
Miksi synnytyksen jälkeinen masennus muuttui kirjoituksessasi alakuloksi? Mistä tiedät, että abortin jälkeinen masennus kestää koko loppuelämän? Abortin jälkeen ei ole kuollutta lasta, on vain poistettu alkio. Kuka jankuttaa ja mitä valheita?
Usein, kun ystäväpiirissä keskustellaan abortista, silloin kerrotaan rehellisesti lähimmille mitä tuntee. Jos sinulla ei ole tälläistä ystäväpiiriä tai edes ystävää, joka rehellisesti kertoo ja luottaa sinuun, se ei tarkoita, että kaikki ihmiset ovat samanlaisia!!! Usein lähimpien ystävien murheet ja surut näkeekin jo kertomatta.
Minä, joka olen päättänyt elää vapaaehtoisesti lapsettomana, minulle lapsi ja perhe EI ole luonnollinen osa elämää. Ymmärrätkö, ettei kaikki halua elämältään samoja asioita kuin sinä. Ihmiset ovat erilaisia. Joskus välttääkseen itselleen pahimman (lapsen), nainen tekee abortin ja on erittäin tyytyväinen ratkaisuunsa. Toki joskus on naisia, jotka eivät osaa päättää ja tekevätkin "väärän" ratkaisun ja katuvat tätä myöhemmin. Mutta kuten sanottu, ei läheskään kaikki.
Näistä mielipiteistä ja naisten oikeuksista on aivan turha kiistellä ja piestä suutansa tääll puolin tai toisin, koska kuten sanottu, ihmiset ovat erilaisia ja arvostavat eri asioita elämässään.masennus on melko harviniasta synnytyksenkin jälkeen, alavireisyys on sitä tavallisempaa. Ne on siis eri asioita.
"Abortin jälkeen ei ole kuollutta lasta, on vain poistettu alkio. Kuka jankuttaa ja mitä valheita?"
Juu.. eihän toki sodankaan jälkeen ole kuin 'eliminoituja vihollisia' ;) termeillä ihmisen tappaminen ei vaan kauniimmaksi muutu. On valheellista väittää ettei abortin jäljiltä olisi mitään kuolleita lapsia.
Ei vapaaehtosessa lapsettomuudessa mitään pahaa olekaan, kunhan siihen ei pyritä surmaamalla jo olemassaolevia ihmisiä. Lapsen kun voi aina antaa niillekin jotka haluaa ja toivoo lapsia, mutta ei ole saaneet. Kuinka ne voi valita ja elää siten kuin haluaisi? - pupu tupuna
koska todellinen kirjoitti:
masennus on melko harviniasta synnytyksenkin jälkeen, alavireisyys on sitä tavallisempaa. Ne on siis eri asioita.
"Abortin jälkeen ei ole kuollutta lasta, on vain poistettu alkio. Kuka jankuttaa ja mitä valheita?"
Juu.. eihän toki sodankaan jälkeen ole kuin 'eliminoituja vihollisia' ;) termeillä ihmisen tappaminen ei vaan kauniimmaksi muutu. On valheellista väittää ettei abortin jäljiltä olisi mitään kuolleita lapsia.
Ei vapaaehtosessa lapsettomuudessa mitään pahaa olekaan, kunhan siihen ei pyritä surmaamalla jo olemassaolevia ihmisiä. Lapsen kun voi aina antaa niillekin jotka haluaa ja toivoo lapsia, mutta ei ole saaneet. Kuinka ne voi valita ja elää siten kuin haluaisi?miksi sitten on ihan diagnoosina synnytyksen jälkeinen masennus??
jos se on kerta mielestäsi vain alakuloa.. niin miksi hyvin paljon puhutaan synnytksen jälkeisestä masennuksesta joka on suuri ongelma synnyttäneiden äitien keskuudessa? - väitinköhän
pupu tupuna kirjoitti:
miksi sitten on ihan diagnoosina synnytyksen jälkeinen masennus??
jos se on kerta mielestäsi vain alakuloa.. niin miksi hyvin paljon puhutaan synnytksen jälkeisestä masennuksesta joka on suuri ongelma synnyttäneiden äitien keskuudessa?jossain ettei synnytyksen jälkeistä masennusta oo olemassa?! Useimmilla se on kuitenkin vaan sitä alavireisyyttä joka on ihan tavallista ja menee ohi muutamassa päivässä.
Puhutaanhan sitä paljon abortin jälkeisestäkin masennuksesta, joten? - pupu tupuna
väitinköhän kirjoitti:
jossain ettei synnytyksen jälkeistä masennusta oo olemassa?! Useimmilla se on kuitenkin vaan sitä alavireisyyttä joka on ihan tavallista ja menee ohi muutamassa päivässä.
Puhutaanhan sitä paljon abortin jälkeisestäkin masennuksesta, joten?nii.. synnytksen jälkeenhän nainen ei saa tuntea muuta kuin suurta iloa ja rakkautta sinappitykistään.. mutta abortin tehneen on vaivuttava synkkään masennukseen ja haudottava joka päivä itsemurhaa..
näinhän se menee teidän joidenkin mielestä.. - turhat "neuvot"
Alotuksen lapsipolo on saateltu manan majoille aikaa sitten... RIP,
pieni sinnikäs elämäntaistelija :(
Ketjusta on poistettu 459 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475515Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612476Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181910Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1481782No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol361652- 171643
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5142881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome181125Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771098Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2281089