Onko joku ostanut marinea nettikaupasta jotain,

19

ja todellakin saanut tavaran luvatussa (arvio) 2-3 päivässä ?

Olisiko jollain myös antaa tietoa sellaisesta pytingistä, jossa myös olisi "luvatut" tarjoustavarat oikeasti saatavilla, ilman puolenvuoden odotusaikaa ?? Nyt olisi tarvetta marine elektroniikalle.

64

3230

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+1

      puhelin käteen ja soittamaan tilauksen perään, on jäänyt tekemättä heidän päässään.

    • saaristoveneilijä

      Se vaan on niin pirun valitettavaa että nämä suomikaupat myyvät usein "omana varastona" jotain maahantuojan varastoa. Peru tilaus ja osta kamat suoraan Saksasta, briteistä tai jenkeistä, tulee viikon sisään kuriirilla. Saksasta jopa parissa päivässä!
      Vuosien kokemuksella voin vaan todeta että hinnat, toimitusajat (on joitakin suominettikauppojakin "hyvien" listalla) ennen kaikkea se PALVELU on todella kohdillaan! Ainoa kerta kun tuli takuujuttu niin lähetin meiliä saksalaiselle kauppiaalle heti kun DHL oli tuonut tavaran, otin kuvan virheellisestä tuotteesta jossa näkyi vika. Meni tunti-pari (perjantai-iltana) ja kauppiaalta tuli viesti että uusi tuote on matkalla, ei edes viitsinyt pyytää valuvikaista tavaraa takaisin!

      • 19

        Sellaiselta alkaa tuntumaan, kun on muutamasta kotimaisesta koettanut tavaraa saada. Pistätäkö linkkejä noihin ulkomaisiin nettikauppoihin, varsinkin niihin joista sinulla on hyviä kokemuksia.


      • hintavertailija
        19 kirjoitti:

        Sellaiselta alkaa tuntumaan, kun on muutamasta kotimaisesta koettanut tavaraa saada. Pistätäkö linkkejä noihin ulkomaisiin nettikauppoihin, varsinkin niihin joista sinulla on hyviä kokemuksia.

        Joo, vuosien varrella ostanut ko. kaupasta ainakin lokiin ja kylmäboksin kompuran ja lauhduttimen ja jotain muutakin pienempää eikä ongelmia ole ollut.


      • www.navigointi.fi
        19 kirjoitti:

        Sellaiselta alkaa tuntumaan, kun on muutamasta kotimaisesta koettanut tavaraa saada. Pistätäkö linkkejä noihin ulkomaisiin nettikauppoihin, varsinkin niihin joista sinulla on hyviä kokemuksia.

        Siitä vaan hintoja vertailemaan. Kokemuksia löytyy kaupan nimellä googlaamalla. Osa mainittu täälläkin eri keskusteluissa.

        http://www.piplers.co.uk/

        http://www.mailspeedmarine.com/

        http://www.compass24.com/

        http://www.force4.co.uk/

        http://www.lifejackets.co.uk/

        http://marinestore.co.uk/

        http://www.gulfstreamshop.com/

        http://www.sailingclothingstore.co.uk/

        http://www.seamarknunn.com/

        http://www.tcschandlery.co.uk/

        http://www.svb.de/

        http://www.toplicht.de/

        http://www.discount-marine.com/


    • 19+19

      Suurin ongelma on asennus- ja käyttöohjeet suomeksi. Yhtä hyvin voi tilata halvemalla ja nopeammin ulkolaisista nettikaupoista kun kummassakin tapauksessa suomenkieliset ohjeet puuttuvat. Ei hyvä ollenkaan, ja vähentävät syytä maksaa extraa.

      • Hyvä Eu

        Tilasin perämoottorin ulkomailta, parisataa halvemmalla mitä suomen kaupoista kotiin tuotuna.
        Mukaan tuli mm suomenkielinen käyttöohjekirja ja valmistajan takuu. Joka pätee suomessakin.


      • Mortimeri
        Hyvä Eu kirjoitti:

        Tilasin perämoottorin ulkomailta, parisataa halvemmalla mitä suomen kaupoista kotiin tuotuna.
        Mukaan tuli mm suomenkielinen käyttöohjekirja ja valmistajan takuu. Joka pätee suomessakin.

        Itsellä nyt ongelmana juuri tilattu kaikuanturi (airmar P79) johon tuli Marineasta vain Englanninkielinen lipuke. Ei oikein hyvä juttu.


      • lakimies1
        Mortimeri kirjoitti:

        Itsellä nyt ongelmana juuri tilattu kaikuanturi (airmar P79) johon tuli Marineasta vain Englanninkielinen lipuke. Ei oikein hyvä juttu.

        pyydä suomenkielinen.Ovat velvollisia sellaisen toimittamaan tai palauttamaan rahasi


      • Mortimeri
        lakimies1 kirjoitti:

        pyydä suomenkielinen.Ovat velvollisia sellaisen toimittamaan tai palauttamaan rahasi

        Pitääkin pistää sähköpostia heille ja pyytää ohjeet suomeksi, en kyllä usko että sellaisia tulee - kun niitä ei netistäkään mistään löytynyt. Kokeillaan nyt kumminkin.


      • ndiedo0
        Mortimeri kirjoitti:

        Itsellä nyt ongelmana juuri tilattu kaikuanturi (airmar P79) johon tuli Marineasta vain Englanninkielinen lipuke. Ei oikein hyvä juttu.

        Ostin saman muutamavuosi sitten Suomalaisesta nettiliikkestä mutta en muista tuliko suomenkielistä ohjeta, en tosin ole kaivannut.


    • boatcrew

      maritimin nettikaupassa näkee varastotilanteen reaaliajassa...

      • 28

        Niinhän noista useimmista ;) se vaan ei tarkoita että niillä on se kaikki varastossa.


      • benkku -82
        28 kirjoitti:

        Niinhän noista useimmista ;) se vaan ei tarkoita että niillä on se kaikki varastossa.

        Kyseinen kauppa (Marinea) on tästä kyllä hyvä esimerkki. Tein listan tarpeistani, tsekkasin, että lähes kaikki löytyy nettikaupan statustiedon mukaan myymälästä ja kun menin ostoksille varsinaiseen kauppaan, ei löytynyt pitkältä listalta kuin pari tuotetta.


    • ex marinea

      Samoja kokemuksia. Ensin tulee osa tavaroista n.noin viikossa sen parin päivän sijasta. Sitten menee vielä viikko että kaikki osat on saatu perille. Näyttää olevan systemaattista.Harmi, täytyy siirtyä ulkomaisiin.

      • Ostin vuosi

        sitten autopilotin Marineasta ja siinä oli yksi viallinen osa. Sen osan vaihto sujui mutinoitta ja palvelu oli hyvää. Autopilotti tuli kotiin silloin kun luvattiin. Minulla siis positiivinen kokemus.


      • Mortimeri
        Ostin vuosi kirjoitti:

        sitten autopilotin Marineasta ja siinä oli yksi viallinen osa. Sen osan vaihto sujui mutinoitta ja palvelu oli hyvää. Autopilotti tuli kotiin silloin kun luvattiin. Minulla siis positiivinen kokemus.

        Yli kuukausi aikaa kun kyselin sitä suomenkielistä käyttöohjetta heiltä emailillä. Eipä ole mitään vastausta kuulunut.


      • 10+1
        Mortimeri kirjoitti:

        Yli kuukausi aikaa kun kyselin sitä suomenkielistä käyttöohjetta heiltä emailillä. Eipä ole mitään vastausta kuulunut.

        jopas on törkeää, jos ei edes vastata. No heillä ei sitten ole suomenkielistä ja pelkäävät palautusta eivätkä sen takia vastaa !


    • Hanuristis

      Benkulla on kyllä nyt määreet hieman hakusessa. Marinea on verkkokauppa pääsääntöisesti ja kuten esimerkiksi autovaraosakauppa, ne tilaavat tuotteet maahantuojalta tai valmistajalta sen mukaan mitä asiakas on tilannut. Oletatko todellakin että voit kävellä Harakiri varaosakauppaan listoinesi ja todeta, että haluan nämä varastosta nyt mukaan suoraan? Aikamoinen olettamus nykypäivänä tai ylipäätänsä koskaan. Musta on helvetin tyhmää haukkua mitään kauppaa sen perusteella, että itsellä on asenne suoraan hanurista.,

    • Hanuristas

      Mikä sua oikein vaivaa . . . . tyhmyyden lisäksi. Jos tuotetta ilmoittaa olevan varastossa, eikä se olekaan omassa varastossa vaan tehtaan, maahantuoja jne varastossa . . . . olisihan se kohtuullista kertoa myös nettikaupan sivuilla, jos se ei olekaan heti saatavissa.
      Autovaraosakauppa toimii kyllä hyvin pitkälti niin, että tavara on varastossa - kts. esim. Motonet, Biltema jne.
      Entäpä ne suomenkieliset asennus- ja käyttöohjeet sitten ? pitääkö nekin hankkia asiakkaan itse jostain ?
      Että kenelläs se asenne mahtaakaan olla hanurista ?

      • Marina loppui

        Juuei. Ei riittänyt puolitoista kuukautta tyyriinpuoleisen ohjauslaitepaketin toimittamiseen. Kolme viikkoa se oli "juuri kuriirilla tulossa". Siirryin saksalaisen ja ruotsalaisen nettikaupan asiakkaaksi. Kamat tulee kotiovelle parhaassa tapauksessa parissa päivässä.


    • PuSe

      Muutaman kerran olen Marineasta tilannut. Hyvin on tavara tullut ja elektroniikan käyttöohjeet on olleet suomeksikin. (Lowrance).
      Reilussa viikossa ovat tulleet. Olen maksanut etukäteislaskulla eikä sekään heti näy firman tilillä. Itellan toimitus vie sitten nykyään aika monta päivää ja tavara saattaa seikkailla milloin missäkin. Se oli sitä Postin aikakautta kun ensimmäisen luokan posti kulki pääosin päivässä. Ei toimi enää.

      Luulisi tuon kokoisella kaupalla olevan erikseen varasto mistä tavara lähetetään ja erikseen myymälä.

      • Mortimeri

        Hieno homma, itse odottelen ( n. 2-3 kk ) kaikuluotaimen anturin asennus- ja käyttöohjeita suomeksi. Olen kyllä todennut paremmaksi tilata tavarat muualta kuin suomesta, ja näin tulen myös jatkossa toimimaan. Muualta saa tavaran nopeammin, varmemmin ja edullisemmin, lisäksi niissä on ollut mukana suomenkieliset ohjeet ;)

        Eipä tuolta Marinealta mitään vastaustakaan siihen kyselyyn tullut. On se aika ihmeellistä, miten muualta kuin suomesta - palvelu pelaa, ja välillä tulee ihan sellainen vaikutelma kuin välittäisivät asiakkaistaan. Se pitää todeta, että ehdottomasti parasta palvelua olen saanut Jenkeistä, olipa kyse firmasta tai yksityisestä, sieltä tavara tulee sellaisena kun olet sen tilannut, silloin kun ovat sen luvanneet.


      • LLink5

        ....Olen maksanut etukäteislaskulla eikä sekään heti näy firman tilillä....

        Tämä selittää paljon. Näet siis koska asiakkaan suoritus on siellä "firman tilillä". Taidatkin olla Marinean nettikaupasta kirjoitteleva "tyytyväinen asiakas". Olikohan nuo muutkin positiiviset kokemukset sinun kirjoittamia.

        Opastukseksi vain sinne. Kilpailu nettikaupassakin on kovaa ja myymällä eioota ei sama asiakas monta kertaa palaa. Ainoa tapa menestyä on olla parempi kuin isot keskieuroopasta käsin toimivat nettikaupat, ja siinä onkin haastetta kerrakseen.


    • Rheace
    • PuSe

      Ei tullut anturille mitään suomenkielisiä, tai muunkaan kielisiä asennusohjeita kun tein viime tilauksen. Enpä kyllä tajunnut niitä laatikosta etsiäkään. Eli totta tuo Mortimerin juttu.

      Netistä tulee ohjeet tsekattua jos niitä jossain asiassa tarvitsen. Nyt en tarvinnut.

    • Älä osta Marinealta

      Meillä todella huonoja kokemuksia Marinea verkkokaupasta. 1-3vrk:n toimitusajalla luvattua tavaraa ei saada toimitettua edes 3 kk:ssa, vaikka samalla toimitusajalla myyvät kokoajan tuotetta. Lähetetyistä paketeista puuttuu osia/ovat viallisia, asiakaspalvelu todella huonoa, eivät ota yhteyttä vaikka lupaavat jne. Töykeät asiakaspalvelijat vetoavat vain maahantuojan ongelmiin.
      En suosittele kenellekään Marinea verkkokauppaa.

      • sylttytehtaalle

    • Pusta

      Juuri tuli tilaus kotiovelle alle kahdessa vuorokaudessa. Ei voi moittia.

      • eivoi

        ... ja 4,5 vuotta meni Pustalla tilauksesta ennen toimitusta??? Ei voi kehua.


    • Kantasuomalaiskauppias

      Yksikään itsenäisenä, ilman kivijalkamyymälää tai vastaavaa toimiva verkkokauppa ei varastoi mitään (kalliimpaa) tuotetta, vaan asiakkaan tilaama tuote tilataan ryhmätilauksen yhteydessä, eli kun tuottajan X tuotteita on listalla riittävästi, lähtee tilaus liikkeelle. Jos listalle kertyy tilauksia hitaasti, syntyy viivettä. Verkkokauppiaiden lupaamat toimitusajat kannattaa siis suodattaa paskapuhesuodattimen läpi.Näin saadaan kuitenkin tuotteet rahtivapaasti ja niin edullisesti kuin Suomeen nyt ylipäätään on mahdollista saada. Ulkomaiset verkkokaupat ja varsinkin USA:ssa toimivat eri tavalla, heillä on usein joint venture - tilauksia, joissa usea verkkokauppa tai muu yritys tilaa samanaikaisesti samalta tuottajalta samaa tuotetta tai jopa useampaa. Näin he saavat paljousalennuksia, joista jokainen tilaaja sitten hyötyy. Suomessa tätä ei tietääkseni ole harrastettu. Noin yleisesti voisi tästä asiasta ja siihen liittyvien kommenttien perusteella todeta, ettei ole mikään ihme jos Suomen talous on kuralla, kun omaan pesään kuseminen ja pihtailu tuntuu olevan eräänlaista kansallista ajanvietettä. Jokainen ulkomailta tehty ostos kun on kotimaiselta yrittäjältä - siltä kadehdittavalta ryöväriltä - pois.

      • Mortimer

        Se Suomalainen yrittäjä voisi edes yrittää, tai ainakin olla edes paskaa jauhamatta.

        Vihdoinkin positiivinen kokemus suomestakin, tämä Esco, eli heather.fi putiikin Mika Vanhala. Kertoo ihan oikeasti jos ei tunnu asiakaan ajatus ihan "älylliseltä", mutta toki muotoilee sen asiallisesti ;D
        Toinenkin positiivinen tuli mieleen, x-marine.fi , sielläkin homma toimi hienosti.

        Kaksi positiivista jo suomesta . . . . jeeee !!! Hinta ei ole se oleellisin tekijä, vaan asiantuntemus ja luotettettavuus. Muutaman kympin hintaerot satasten tilauksessa ei maailmaa mullista. Valitettavasti toimituskustannukset ovat Suomen sisäisesti kovia, halvemmalla tulee Englannista, Saksasta jne. Samaan hintaan jenkeistäkin, jotein on siis Suomessa silläkin osalla pielessä.


    • Kantapään-kautta

      Kovakin pää on jo oppinut.
      Älä luota Suomalaiseen verkkokauppaan, koskaan.
      Saksa, UK ja USA toimii. Samoin Hollanti.

    • Tosiveneilijä

      Aika vähän on täällä väellä tietoa kun Marinea on nimenomaan myymälä jolla tavaraa hyllyt pullollaan ja tekevät asennuksetkin tarvittaessa. Nettimyyntiäkin on toki myös siinä sivussa ulkopaikkakuntalaisille. Olen käyttänyt jo parikymmentä vuotta ja aina toiminut hienosti ja ammattitaidolla. Aina saa puhelimellakin tarvittaessa kiinni jos ehdi käymään jne.
      http://www.marinea.fi/myymala
      Mikäköhän into aina joillain Suomalaisilla on hakkua toista ilman parempaa tietoa kun pitäisi päinvastoin koittaa saada Suomi nousuun...

      • Jonnesy

        Omat kokemukset on kyllä pahasti suomikauppoja vastaan. Yritetty on kyllä, ja lähes aina on saanut pettyä. Nyt on jo kolme kertaa onnistuneesti toimittu Espoolaisen putiikin kanssa. Jokohan löytyi sellainen kauppa jonka kanssa voi oikeasti asioida, ettei ihan kaikkea tarvitse itse alkujuuriltaan saakka tilata ja tietoja kaivaa.


      • MariTiimarista
        Jonnesy kirjoitti:

        Omat kokemukset on kyllä pahasti suomikauppoja vastaan. Yritetty on kyllä, ja lähes aina on saanut pettyä. Nyt on jo kolme kertaa onnistuneesti toimittu Espoolaisen putiikin kanssa. Jokohan löytyi sellainen kauppa jonka kanssa voi oikeasti asioida, ettei ihan kaikkea tarvitse itse alkujuuriltaan saakka tilata ja tietoja kaivaa.

        Minulla on Maritimista vain hyviä kokemuksia. Tavara tulee ajallaan ja on sitä, mitä pitääkin. Joidenkin tuotteiden hinta on kuitenkin todella suolainen, mutta toisten ihan kilpailukykyinen ulkomaisten kauppojen kanssa.


      • Jonnesy
        MariTiimarista kirjoitti:

        Minulla on Maritimista vain hyviä kokemuksia. Tavara tulee ajallaan ja on sitä, mitä pitääkin. Joidenkin tuotteiden hinta on kuitenkin todella suolainen, mutta toisten ihan kilpailukykyinen ulkomaisten kauppojen kanssa.

        Kyse ei ollut minulla Maritimista, mutta hienoa että olet tyytyväinen, pitää tarkastella löytyykö hinta/laatusuhteelta oikeilta minulle vaikuttavia tuotteita.
        Minä tarkoitin Esco/heather -verkkokauppaa.


    • Ei.voi.suositella

      Liityn myös itse huonojen kokemusten listalle ko. yrityksestä.

      Alkuperäisen laitteen toimituksen kestossa ei ollut itselläni moittimista, tuli kohtuullisen nopeasti perille. Sen sijaan takuuasioissa ollaan kädettömiä.

      Laitteessa ilmiselvä vika takuuaikana, myyjä konsultoi laitteen valmistajaa jatkotoimenpiteistä. Pyydetään päivittämään laitteen käyttöjärjestelmän ohjelmistoversio uudempaan, joka on muuten käyttäjän omalla vastuulla, ts. päivität laitteen, ja jos jostain syystä jokin päivityksessä menee vikaan, on koko homma asiakkaan vastuulla -> takuu ei korvaa.

      Laiteohjelmiston päivitys ei tuonut helpotusta tilanteeseen, joten päästiin jälleen kysymään lisäohjeita valmistajalta. Näissä meni lähes viikko, eikä laitteesta ollut asiakkaalle mitään iloa koko vaihtorumban aikana. Informaation kulku oli hetkittäin erittäin heikkoa. Vihdoin päädyttiin vaihtamaan laite kokonaan uuteen, ja luvattiin toimittaa paketti noudettavaksi postiin. Pyydettiin toimittamaan vanha laite kierrätykseen ilman mitään tarkempia ohjeita.

      Uudessa laitteessa tuli kaikki muut tarvittavat kiinnikkeet, paitsi vaihtolaitteen toisen osan kiinnitysosat. Kysyin myyjältä että miksi kiinnitysosa on jäänyt paketista pois, ja lupasivat toimittaa ko. osan perille normipostina, muuta ei sanottu eli ei esim. mitään kustannuksista. Paketti tuli perille ja noudettaessa ASIAKKAAN piti maksaa rahtituskulut ko. kiinnitysjalasta, jonka olisi tullut kuulua uuden laitteen perusvarustukseen. Tämä selvisi myös mukana tulleen ohjekirjan varustuksesta, jossa selkeästi sanotaan "tarkista että laitteen mukana tulevat nämä ja nämä osat", ja jos ei tule, ota yhteys myyjään tai valmistajaan. Liike käytti rahtaajana myös kalliimpaa Matkahuoltoa, ja lähetti osan noudettavaksi 6 km päähän sijainnistani -> lisää kustannuksia asiakkaalle.

      Otin yhteyttä myyjään. Myyjä väittää, että kiinnitysosat eivät kuulu takuuvaihdossa laitteen mukana tuleviksi. Silti kaksiosaisen laitteen toisen osan kiinnitysosat (ylläri ylläri) olivat takuuvaihtopaketissa mukana. Näitä kiinnitysosiahan ei myyjän mukaan pitänyt olla mukana vaihtolaitteessa. Asiakkaan olisi myös pitänyt osata lukea myyjäliikkeen ajatuksia, että joitain osia vanhasta laitteesta olisi pitänyt säästää, kun mitään säästämisohjeita ei asiakkaalle takuuvaihdon aikana annettu, pyydettiin heittämään vanha kierrätykseen. Olisi pitänyt olla yhteydessä näihin mentalisteihin siinä vaiheessa.

      Lain mukainen takuuvaihto kuuluu olla asiakkaalle ilmainen, eikä siitä saa koitua mitään ylimääräisiä kustannuksia. Nyt kustannuksia kuitenkin aiheutti vanhan laitteen purkaminen pois aluksesta, jonka lisäksi ajoa romulaitteen takia tuli lähes 70 km. Näitä kilometrejä en hyvää hyvyyttäni ajatellut laskuttaa, mutta tähän tulee nyt tämän venkuilun takia muutos. Menkööt vaikka vuosia, mutta kyllä Suomessa onneksi markkinaoikeus toimii ja tekee päätöksiä kun asiakasta yritetään kusettaa.

      Jos tällaisella toiminnalla yritetään Suomessa saada Suomea nousuun, niin kyllähän erehtyvät. Tulos on menossa alaspäin ja tällaisella toiminnalla omat rahani eivät mene jatkossa kyseiselle liikkeelle. Halvemmalla ja varmemmin laitteet saa EU-alueelta, ja jopa Pohjois-Amerikasta tilaamalla. Takuuvaihto hoituu mukisematta, eikä osa tavaroista jää pois paketista.

      Jos ei halua tilailla sieltä ulkomailta, niin suosittelen etsimään paremmin palvelevia kotimaisia liikkeitä, jotta yllätyksiltä vältytään.

      Marinean / Helsingin Venevaruste Oy:n arvosteluksi 0/5.

    • Haen_muualta

      Tilasin tuotteita nettikaupasta. Nyt 3 viikon päästä pitänee purkaa kaupat kun edelleen ilman tavaroita. Melkoista "vatulointia".

      • LueSopimus

        Verkkokaupasta tilatun tuotteen saa perua ennen sen saapumista ja pari viikkoa sen saapumisen jälkeen. Perumisesta pitää ilmoitaa myyjälle. Noutamatta jättäminen ei ole peruminen, vaikka niin voi monessa paikkaa tehdäkin.

        Tuote pitää palauttaa myyjän määräämällä tavalla eikä se automaattisesti tarkoita sitä, etä palauttaminen on ilmaista.

        Joskus voi käydä niin, että tuote pitää ottaa vastaan ja palauttaa erikseen. Niin voi olla esimerkiksi silloin, jos tuote tulee suoraan ulkomailta ja palautus pitää tehdä vaikkapa postin asiakaspalautuksena. Jos tuotetta ei ota vastaan, niin se voi palautua toiseen maahan lähettäjälle, mutta rahoja ei saa takaisin koska tuotetta ei oel palautettu sopimuksen mukaan.

        Ennen kuin joku kiroaa minut kauppiatten kätyriksi, niin kannatta miettiä uudelleen kenen etua kirjoitus oikeasti ajaa. On erittäin tärkeää lukea ehdot ennen kaupan tekemistä. Sen jälkeen ei voi vedota tietämättömyyteen.

        Lukaisin Marinean ehdot nopeasti läpi. Niissä voisi olla hiukan enemmänkin tekstiä, mutta ne vaikuttavat olevan ihan lain mukaiset. Keskeistä niissäkin on, että asiakas vastaa palautuskuluista ja että perumisesta pitää tehdä kirjallinen ilmoitus. Noutamatta jättäminen ei ole peruminen. Marinea kuitenkin lupaa palauttaa noutamatta jätetyistä paketeista tuotteen osuuden hinnasta. Laki ei edellytä sitä.


      • Nemoron
        LueSopimus kirjoitti:

        Verkkokaupasta tilatun tuotteen saa perua ennen sen saapumista ja pari viikkoa sen saapumisen jälkeen. Perumisesta pitää ilmoitaa myyjälle. Noutamatta jättäminen ei ole peruminen, vaikka niin voi monessa paikkaa tehdäkin.

        Tuote pitää palauttaa myyjän määräämällä tavalla eikä se automaattisesti tarkoita sitä, etä palauttaminen on ilmaista.

        Joskus voi käydä niin, että tuote pitää ottaa vastaan ja palauttaa erikseen. Niin voi olla esimerkiksi silloin, jos tuote tulee suoraan ulkomailta ja palautus pitää tehdä vaikkapa postin asiakaspalautuksena. Jos tuotetta ei ota vastaan, niin se voi palautua toiseen maahan lähettäjälle, mutta rahoja ei saa takaisin koska tuotetta ei oel palautettu sopimuksen mukaan.

        Ennen kuin joku kiroaa minut kauppiatten kätyriksi, niin kannatta miettiä uudelleen kenen etua kirjoitus oikeasti ajaa. On erittäin tärkeää lukea ehdot ennen kaupan tekemistä. Sen jälkeen ei voi vedota tietämättömyyteen.

        Lukaisin Marinean ehdot nopeasti läpi. Niissä voisi olla hiukan enemmänkin tekstiä, mutta ne vaikuttavat olevan ihan lain mukaiset. Keskeistä niissäkin on, että asiakas vastaa palautuskuluista ja että perumisesta pitää tehdä kirjallinen ilmoitus. Noutamatta jättäminen ei ole peruminen. Marinea kuitenkin lupaa palauttaa noutamatta jätetyistä paketeista tuotteen osuuden hinnasta. Laki ei edellytä sitä.

        Muutama vuosi sitten, tilasin kaikuanturin, vierähti muutama kuukausi, ja kun tuli, ei lapun lappua, ohjeita ei mitään, minkään kielisinä. Sähköpostitiedusteluun ei edes vastattu. Paskafirma, jättäisin kyllä tilaamatta. On sellaiskin jotka toimittavat myymänsä tavarat asiallisten ohjeiden kanssa, jotkut jopa suomenkielisten.


    • Etenkin näin keväisin ei tavra tahdo riittää, niin jälleenmyyjillä, tukkureilla, kuin valmistajillakaan. Normaalisti pari. Päivän toimitusaika voi venyä helposti. Joka kevät esimerkiksi suosituimmat plotterimallit tuppaavat loppumaan varastosta kesken ja niitä sitten venttaillaan saapuvaksi, herra ties milloin. Selkeää vastausta ei saa aina edes ns "tehtaalta" . Tälläkin hetkellä kahdella isolla tavarantoimittajalla on merkittäviä toimtusongelmia ja tavaraa tulee sisään paketti kerrallaan. Kyseessä on siis suoraan valmistajista jotka toimittavat meille normaalisti tavaran euroopan hubeista parissa päivässä ja pikapaketit seuraavaksi päiväksi

      Toimitusaikojen ja toimittajan varastosaldojen automatisointi verkkokauppaan olisi yksi parannus, mutta toimittajilta on vaikea saada suoraa integraatiota tähän rajapintan.

      Soppaan kun lisätään kevään isot toimituspiikit ja jatkuvasti pirisevä puhelin, on soppa valmis. Ei täällä kukaan ilkeyttään panttaa tavaraa.

      • LupausVaiEiLupaus

        Tässä on suora siteeraus Marinean sopimusehdoista:
        "Kaikki verkkomaksetut ja tilisiirroilla maksetut tilaukset, jotka ovat tehty ennen klo 16.00, lähetetään oletuksena MATKAHUOLLON kautta asiakkaalle viimeistään seuraavana päivänä"

        En ota kantaa onko näin todelilsiuudessa ja onko kirjoittajilla ollut ongelmia juuri tämän kohdan mukaisien tuotteiden kanssa, mutta sitoumuksena tämä on hyvin yksiselitteinen. Nähdäkseni asiakkaalla on oikeus odottaa lupauksen pitämistä.

        Jos lupausta ei pidetä, niin asiakkaalla voi olla oikeus vahingonkorvaukseen tai kateostoon eli oikeus ostaa muualta vastaava tuote ja laskuttaa hintaero myyjältä, joka ei noudata sopimusta. Sitä ennen myyjälle pitää kuitenkin antaa mahdollisuus korjata virhe.

        On olemassa ns. force majeur ehto, jonka mukaan odottamaton ja ylivoimainen este voi sallia viivästyksen ilman kateosto-oikeutta. Sellaisiksi lasketaan kuitenkin vain sodat, nälänhädät ym... Silloinkin myyjän pitää heti ilmoittaa asiakkaalle, kun saa kuulla mahdollisesta viivästyksestä. Jos näin ei tee, menettää oikeuden vedota ylivoimaiseen esteeseen.

        Marinean sivuilla oleva "Tilausruuhkasta johtuen kevät- ja kesäaikaan, saattavat toimitukset tuona aikana hiukan myöhästyä, joten tehkää tilaukset ystävällisesti hyvissä ajoin" on epämääräinen eikä siihen voi mielestäni vedota. Se voi jopa olla raskauttava tekijä koska myyjä kertoo olevansa tietoinen katteettomasta toimituslupauksesta eikä näin ollen voi vedota ylivoimaisiin esteisiin.

        Tämä kirjoitus on vain pohdinta eikä sillä ole mitään juridista arvoa eikä siihen voi vedota.


      • EiPystyKykenemäänOstamaa

        Siksi on edullisempaa, varmempaa ja nopeampaa tilata tavarat suoraan ulkolaisilta toimittajilta. Ihan oikeasti, ei jumalauta jaksa tätä suomalaista kauppiasmenttaliteettia, jossa yleensä pyritään asiakkaasta tekemään syyllinen. Vaikka on kiltisti ollut valmis maksamaan n. 40 % enemmän, odottamaan viikkoja, ja lisäksi viellä joutuu kuuntelemaan vittuiluja. Siksi nykyään ostokset pääsääntöisesti ulkomailta. Käyttö ja asennusohjeetkin ovat samalla kielellä kuin suomalaisten tavarantoimittajien, siis kaikilla muilla kielillä paitsi suomeksi.


      • venhoilija
        EiPystyKykenemäänOstamaa kirjoitti:

        Siksi on edullisempaa, varmempaa ja nopeampaa tilata tavarat suoraan ulkolaisilta toimittajilta. Ihan oikeasti, ei jumalauta jaksa tätä suomalaista kauppiasmenttaliteettia, jossa yleensä pyritään asiakkaasta tekemään syyllinen. Vaikka on kiltisti ollut valmis maksamaan n. 40 % enemmän, odottamaan viikkoja, ja lisäksi viellä joutuu kuuntelemaan vittuiluja. Siksi nykyään ostokset pääsääntöisesti ulkomailta. Käyttö ja asennusohjeetkin ovat samalla kielellä kuin suomalaisten tavarantoimittajien, siis kaikilla muilla kielillä paitsi suomeksi.

        Miten voikaan vastata omia kokemuksia , ja mikä pahinta tilanne on vain huonontunut vuosien saatossa.


    • Verkkokauppayrittäjä

      Mutta hyvä kauppatapa on sellainen, että asiakasta informoidaan viivästyksestä. Ja annetaan paras arvaus toimitusajaksi.

    • minun muutamat tilaukset on tullut alle viikon sisään perille, ja kerran jouduin palauttamaan tuotteen, niin se onnistui matkahuollon toimipisteeseen sovittaessa, ei tarvinnut maksaa palautusrahtia liikkeeseen asti. minun mielestä marinealla on selvästi enemmän tavaraa hyllyssä, kuin monilla muilla verkkokaupoilla Suomessa.

      • Drag

        Minulle tuli tänä keväänä 10 vuotta täyteen Marinean asiakkaana. Aina ovat asiat heidän kanssaan hyvin sujuneet.
        Neuvoja olen tarvittaessa saanut kun on kysyttävää tullut. Kotimaisen myyjän kanssa on helppo asioida kun ollaan paremmin samalla "taajuudella".
        Muidenkin yritysten kanssa olen tullut hyvin toimeen. Jos jotakin on ollut pielessä olen etsinyt asioista vastaavan ja olemme sitten keskustelemalla asian selvittäneet.
        Uskoisin että suurin osa yrittäjistä haluaa, että ongelmat hoidetaan mahdollisimman pikaisesti neuvottelemalla - ilman suurta melua.


      • KaikkeaSitäLasketaankin
        Drag kirjoitti:

        Minulle tuli tänä keväänä 10 vuotta täyteen Marinean asiakkaana. Aina ovat asiat heidän kanssaan hyvin sujuneet.
        Neuvoja olen tarvittaessa saanut kun on kysyttävää tullut. Kotimaisen myyjän kanssa on helppo asioida kun ollaan paremmin samalla "taajuudella".
        Muidenkin yritysten kanssa olen tullut hyvin toimeen. Jos jotakin on ollut pielessä olen etsinyt asioista vastaavan ja olemme sitten keskustelemalla asian selvittäneet.
        Uskoisin että suurin osa yrittäjistä haluaa, että ongelmat hoidetaan mahdollisimman pikaisesti neuvottelemalla - ilman suurta melua.

        Entä kauanko olet ollut Teboilin asiakkaana?


      • Drag

        Kyllä minä heiltäkin olen joskus jotakin ostanut, mutta en ole ns. kanta-asiakas.
        Palataan nyt kuitenkin asiaan. Tuskin kenelläkään yrittäjällä on varaa kohdella asiakkaitaan huonosti - ovat he kuitenkin ennen kaikkea yrittäjän "elinehto".
        Meissä ihmisissä on aina joitakin erityispersoonallisuuksia, joille ei välttämättä jokin asia sovi millään ja kun se tilanne sitten eskaloituu, niin pois pääsy saattaa olla mahdotonta.
        Kun emme tiedä asioiden yksityiskohtia, on niitä sivusta katsoen vaikea lähteä ruotimaan.
        Kohta on taas se aika vuodesta kun täytyy lähteä näitä venetarvikemyyjiä jututtamaan - nähdään pian kuinka selviävät :D


    • Käytännössä

      Toimitusajat todella pitkät.
      Välttäkää.

    • rasanmi

      Olen 3v aikana ostanut marineasta 2 plotteria ja 2 Structure boksia antureineen,tavarat ovat tulleet parissa päivässä kotiin.Kertaakaan ei tuotteiden mukana ole tullut Suomenkielisiä ohjekirjoja,tämä ei voi olla sattumaa tai huonoa tuuria enään vaan käytäntö.Ohjeet ole saanut pdf tiedostoina kun olen niitä vaatinut.Nytkin on yhdet ohjeet tilauksessa.

      • Nemoron

        Se on hienoa, jos edes suostuvat vastaamaan sähköpostiin, ja jopa toimittamaan ohjeet. Minulla ei koskaan sellaista tuuria käynyt, enpä kyllä sen jälkeen ole sieltä mitään tilannutkaan.


    • SilakkaVerkkokauppias

      Jos ohje on imuroitavissa suomeksi netistä se on riittävä. hyvä tapa on, että se on ladattavissa tuotesivulta jo ostohetkellä.

    • Tyytyväinen1

      Tilasin Marineasta elektroniikkaa sunnuntaina illalla ja juuri äsken postin palvelu ilmoitti, että paketti on huomenna noudettavissa.
      Ei paha...

    • PASKAAPALVELUA

      Tää on ylivoimaisesti paskin verkkokauppa koskaan, olen odotellut tilaustani jo yli kaksi kuukautta.
      Milloin selitys on että tavara on loppunut ja euroopasta on jo tulossa tilaukseni, käsittääkseni tässä ajassa tilaus kerkiäisi kirtää maapallon ainakin kymmenen kertaa.
      Viimeisin oli pariviikkoa sitten että tilaus on jo lähtenyt heiltä 1kk sitten ja tuli vielä seurantakoodikin jonka avattuani tuli itellalta tieto että pakettia ei ole vielä saapunut itellalle.
      RAHA TÄNNE KELPAA KYLLÄ ENNAKKOON, MUTTA EI OLE TARKOITUSTAKAAN LÄHETTÄÄ MITÄÄN.

      • Anonyymi

        Minulle eivät edes vaivautuneet vastaamaan mitään, kun kysyin tuotteen toimituksesta lisätietoa sähköpostitse. Olen suomenkielinen. Tai sitten he eivät edes halua ymmärtää, kuten vaasalaisillakin on tapana toimia valtaväestöä kohtaan.


    • Anonyymi

      Kyllä tuota on vaikea uskoa. Olen ollut heidän kanssaan tekemisissä ja 2000 luvulta lähtien ja aina ovat oman osuutensa kaupoissa hoitaneet.
      Otapa luuri käteen ja kysy missä mennään.
      Asioilla on tapana selvitä kun niitä kohteliaasti lähtee viemään eteenpäin.

    • Anonyymi

      No usko mitä haluat. Heidän virallisten kotisivujensa yhteydenotto-osiossa on sähköposti-yhteydenotto ensimmäisenä mainittu, eikä minkäänlaista puhelinnumeroa asiakaspalveluun edes ole siinä!
      Tällä sähköposteihin vastaamattomuudella he ja sinä ajatte kuluttajia soittamaan heidän maksulliseen yritysnumeroonsa, mikä löytyy ihan muualta kuin yhteydenotto-osiosta.
      Palvelua se on huonokin palvelu ja minä äänestän tätä paikkaa jaloillani.

      • Anonyymi

        Nyt on niin, että minä olen kaikki asiat hoitanut vain puhelimella. En ole koskaan tilannut netistä.
        Olen saanut maalla ollessani paketit paikalliseen matkahuoltoon kun olen puhelimessa selvittänyt mitä haluan.
        En tiedä onko tuo nettitoiminta heillä jotenkin erillistä kaupan käyntiä, joten sinun kannattaa selvittää kaikki viestintäkanavat heidän kanssaan.
        Tästä kiinnostuneena katsoin heidän sivujaan. Siellä näyttää olevan kaikki mahdolliset yhteyskanavat esillä.
        Älä nyt masennu, jos ei heti vastausta kuulu. Siellä saattaa olla tähän aikaan vuodesta kiireistä aikaa.
        Kopf hoch D


    • Anonyymi

      Taidat nyt olla katsonut jonkun muun yrityksen sivustoja. Tällä yrityksellä mistä minä laitoin kommenttiani, ei todellakaan ole heidän yhteystiedoissaan mitään puhelinnumeroa asiakaspalveluun!
      Mutta hyvää päivänjatkoa kaikesta huolimatta.

      • Anonyymi

        Itse olet sekoillut jonkun muun firman kanssa. Marinean nettisivuilla on ihan selvästi puhelinnumero. Koskaan en ole sitä tarvinnut, koska sähköposteihin on vastattu ja toimitukset ovat tulleet ajallaan.


      • Anonyymi

        Kyllä siellä on puhelinnumero aivan sen nettisivun alalaidassa. Saattaa olla, että se maksaa jonkun sentin, koska alkaa 010 ———.
        Heillä oli aikaisemmin myös 09 ——- numero, mutta se näyttää hävinneen.
        Nykyisin ei enää monelta firmalta löydy tavallista puhelinnumeroa lainkaan ja on tullut jo vastaan firmoja, jotka eivät anna mitään numeroa.
        Heillä on kuulemma chatti 24/7. Se robotti ei kuitenkaan saa mitään hoidettua.

        Soita sinne ja sano, että soittavat takaisin, niin saat sen puhelun halvemmaksi. Oletko koettanut lähettää toista sähköpostia perään. On voinut se ensimmäinen mennä pieleen.
        T. Tiukka ote repusta ja menoksi,


      • Anonyymi

        Kyllä siellä on puhelinnumero aivan sen nettisivun alalaidassa. Saattaa olla, että se maksaa jonkun sentin, koska alkaa 010 ———.
        Heillä oli aikaisemmin myös 09 ——- numero, mutta se näyttää hävinneen.
        Nykyisin ei enää monelta firmalta löydy tavallista puhelinnumeroa lainkaan ja on tullut jo vastaan firmoja, jotka eivät anna mitään numeroa.
        Heillä on kuulemma chatti 24/7. Se robotti ei kuitenkaan saa mitään hoidettua.

        Soita sinne ja sano, että soittavat takaisin, niin saat sen puhelun halvemmaksi. Oletko koettanut lähettää toista sähköpostia perään. On voinut se ensimmäinen mennä pieleen.
        T. Tiukka ote repusta ja menoksi,


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voi ei! Rita Niemi-Manninen avautuu Donna-tyttärestään: "Viime yönä ei sitten nukuttu juurikaan..."

      Niemi-Mannisen perheessä on juhlittu hulppeasti Donnan 2-vuotissynttäreitä prinsessa-teemalla. Mutta iän karttuessa joistain asioista pitää myös luopu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      6895
    2. Että osaa olla Suomalaisella mansikalla kova hiilijalanjälki

      kun poimijat lennätetään tänne kymmenillä matkustajakoneilla ja sitten aikanaan takaisin. En osta kotimaista mansikkaa enää koskaan. Sen verran luonn
      Maailman menoa
      429
      4631
    3. Stefu ja 56v. perhetuttu

      56v. perhetuttu veti pidemmän korren 💓Soffa jäi nuolemaan näppejään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      2592
    4. Sofian suurin järkytys

      On se kun hänet kerta toisensa jälkeen knepataan ulos parisuhteista kuin käytetty kondomi. Hän luulee olevansa täydellinen saalis. Hän kuvittelee olev
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2044
    5. Sofian huumeyhteydet. Taas uusi!

      Sofialla niitä riittää huumeyhteyksiä. Huomasin että hänhän on parasta kaveria FBI:n operaatiossa kiinni jääneen Jarnon vaimon Jennan kanssa. Jarno ja
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1748
    Aihe