Lion jumiin mission controllin kanssa

OS X Lion jumii

Olen törmännyt seuraavaan ongelmaan Macbookin kanssa. Jos otan Lionista remote desktop connectionin tai käytän Windowsia Parallels desktopin kautta full screenissä, niin kosketuslevyn pyyhkäiseminen siirtää koneen mission controlliin.

Tämä ei tietenkään ole sinänsä mikään ongelma, mutta siitä tulee sellainen siinä vaiheessa kun mission controllista pitäisi päästä takaisin johonkin ohjelmaan. Ohjelmien klikkaaminen siellä ei johda mihinkään vaan mission control on ja pysyy sellaisenaan. Näistä pienistä ohjelmaikoneista näkee sen, että softia voi kyllä käyttää ihan normaalisti, mutta tästä näkymästä ei pääse pois millään.

Koska kone on tämän tempun jälkeen käytännössä jumissa, olen joutunut ottamaan pyyhkäisytoiminnon pois käytöstä jotta en joutuisi tähän tilanteeseen vahingossa.

Mission control toimii siis ihan hyvin ja normaalisti kaikissa muissa tilanteissa mitä vastaan on tullut. Tai siis, muita full screen-softia en ole kokeillut.

Onko mitään näppäinyhdistelmää tai jotain kosketuslevyn pyyhkäisyjuttua jota tässä voisi vielä kokeilla? Levyn kanssa olen koittanut melkein kaiken mitä voi vain tehdä ja mitä eleitä olen keksinyt. Näppäimistä olen koittanut painaa kanssa kaikenlaista, mutta mikään yksittäinen näppäin ei ainakaan tunnu palauttavan tilannetta enkä ole keksinyt näppäinyhdistelmääkään millä tämän voisi korjata.

Onko tämä OS X:n bugi johon voi tulla korjaus joskus? Onko muilla samaa ongelmaa? Pitääkö mission controllista luopua kokonaan ja millä muulla tavalla vastaavat asiat voi hoitaa jos sitä ei voi käyttää?

6

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilima____asdfg

saatko terminalin auki(quicksilver tms.)? komenna siellä sudo killall -HUP WindowServer tuo komento tappaa graafisen osion ja menetät kaiken tallentamattoman, mutta ei tarvii buuttailla.

• Ap

En saa sitä auki. Tämä tuntuu olevan sellainen bugi, että oli pakko ottaa pyyhkäisemällä tehtävä mission controllin käyttö pois päältä.

Eikö kukaan tiedä saako tätä korjattua millään muulla tavalla? Tämä on oikeasti tosi ikävä ongelma.

• 1stMacFinn

Kummankohan bugi tuo mahtaa olla, OS X:n vai Parallelsin? Oletko kysynyt Parallelsin tuelta tuosta tai Applen?

Ja tietystihän olet raportoinut bugista molemmille?

• Ap

Sama ilmiö tapahtuu remote desktopilla. Kyllä kyseessä täytyy olla OS X:n bugi koska ei se nyt niinkään voi mennä, että koko systeemin saa tilttiin noin helposti vahingossa.

Tietenkin olen raportoinut kaikille tahoille.

• mac mac

OS X bugi --> Repe Vakiotrolli pistää päänsä hiekkaan ja odottaa ongelman vain katoavan

• Ap

Eikö tähän OS X:n bugiin ole mitään korjausta? Tai keinoa poistua tuosta tilasta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      91
      6094
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5515
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1748
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1611
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1453
    Aihe