Lion jumiin mission controllin kanssa

OS X Lion jumii

Olen törmännyt seuraavaan ongelmaan Macbookin kanssa. Jos otan Lionista remote desktop connectionin tai käytän Windowsia Parallels desktopin kautta full screenissä, niin kosketuslevyn pyyhkäiseminen siirtää koneen mission controlliin.

Tämä ei tietenkään ole sinänsä mikään ongelma, mutta siitä tulee sellainen siinä vaiheessa kun mission controllista pitäisi päästä takaisin johonkin ohjelmaan. Ohjelmien klikkaaminen siellä ei johda mihinkään vaan mission control on ja pysyy sellaisenaan. Näistä pienistä ohjelmaikoneista näkee sen, että softia voi kyllä käyttää ihan normaalisti, mutta tästä näkymästä ei pääse pois millään.

Koska kone on tämän tempun jälkeen käytännössä jumissa, olen joutunut ottamaan pyyhkäisytoiminnon pois käytöstä jotta en joutuisi tähän tilanteeseen vahingossa.

Mission control toimii siis ihan hyvin ja normaalisti kaikissa muissa tilanteissa mitä vastaan on tullut. Tai siis, muita full screen-softia en ole kokeillut.

Onko mitään näppäinyhdistelmää tai jotain kosketuslevyn pyyhkäisyjuttua jota tässä voisi vielä kokeilla? Levyn kanssa olen koittanut melkein kaiken mitä voi vain tehdä ja mitä eleitä olen keksinyt. Näppäimistä olen koittanut painaa kanssa kaikenlaista, mutta mikään yksittäinen näppäin ei ainakaan tunnu palauttavan tilannetta enkä ole keksinyt näppäinyhdistelmääkään millä tämän voisi korjata.

Onko tämä OS X:n bugi johon voi tulla korjaus joskus? Onko muilla samaa ongelmaa? Pitääkö mission controllista luopua kokonaan ja millä muulla tavalla vastaavat asiat voi hoitaa jos sitä ei voi käyttää?

6

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilima____asdfg

      saatko terminalin auki(quicksilver tms.)? komenna siellä sudo killall -HUP WindowServer tuo komento tappaa graafisen osion ja menetät kaiken tallentamattoman, mutta ei tarvii buuttailla.

    • Ap

      En saa sitä auki. Tämä tuntuu olevan sellainen bugi, että oli pakko ottaa pyyhkäisemällä tehtävä mission controllin käyttö pois päältä.

      Eikö kukaan tiedä saako tätä korjattua millään muulla tavalla? Tämä on oikeasti tosi ikävä ongelma.

    • 1stMacFinn

      Kummankohan bugi tuo mahtaa olla, OS X:n vai Parallelsin? Oletko kysynyt Parallelsin tuelta tuosta tai Applen?

      Ja tietystihän olet raportoinut bugista molemmille?

    • Ap

      Sama ilmiö tapahtuu remote desktopilla. Kyllä kyseessä täytyy olla OS X:n bugi koska ei se nyt niinkään voi mennä, että koko systeemin saa tilttiin noin helposti vahingossa.

      Tietenkin olen raportoinut kaikille tahoille.

      • mac mac

        OS X bugi --> Repe Vakiotrolli pistää päänsä hiekkaan ja odottaa ongelman vain katoavan


    • Ap

      Eikö tähän OS X:n bugiin ole mitään korjausta? Tai keinoa poistua tuosta tilasta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe