Minulla on Nopsa ja nopeus suurimmillaan pitäisi olla 15 megaa. No sitä se ei koskaan ole ollut enimmillään noin 3 megaa. Sitten tässä kesällä tuli Soneran tukiasema katolle (kyseessä siis kerrostalo). Sen jälkeen nopepus on ollut reilu 1 mega. Onko sattumaa vai voiko johtua tukiasemasta, kun se "vieras"? Enpä ole viitsinyt ottaa Saunalahteen mitään yhteyttä kun syksyn aikana muutan muualle. Kiinnostaisi kuitenkin tietää on sillä tukiasemalla mitään vaikutusta?!
Saunalahden nettitikku
5
432
Vastaukset
minulla sekosi nettitikun käyttö Espoossa kun 400 metrin säteelle tuli kolmas tukiasema ...
unohda toki tuo 15 megaa, vaihteluväliksihän ilmoitetaan 0,4 - 6 megaa. Itse en viitsi noilla vähäjärkisillä pikatesteillä (speedtest.net ym) mittaila vaan mittaan latausnopeuksia Funetista monen minuutin keskiarvoina. Alimmillaan Nopsa antoi 0,036 Mbit/s kolmen minuutin keskiarvona. Parhaimmillaan ollut 4 Mbit/s. Tällainen satunnaisuus kertakaikkiaan kuuluu tällaisen tiedonsiirron luonteeseen
http://saunalahti.fi/gsm/mobiililaajakaistapaketti.php sanoo näin:
"Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli 3G-verkossa on Perus-liitymällä 0,4 Mbit/s - 1 Mbit/s ja Nopsa-liittymällä 0,4 - 6 Mbit/s."
poikkeuset ovat "epätyypillisiä"- vielä pari kk
Juu, en todellakaan haaveile tuosta 15 megasta, mutta olisi ollut kiva pitää edes se 3 megaa!
vielä pari kk kirjoitti:
Juu, en todellakaan haaveile tuosta 15 megasta, mutta olisi ollut kiva pitää edes se 3 megaa!
Minulla poukkoili nopeudet miten sattui, mutta sattuneesta syystä rupesin epäilemään, että tekniikka itsessään on sellainen että se pienentää nopeuden heti kun vuo katkeaa. Tarkoitan esmes. chattaillessa, kun tulee luova tauko jolloin bitit ei kulje. Siitä sitten uudelleen aloitettaessa tikku näytti tarvitsevan enemmän tai vähemmän aikaa päästäkseen takaisin isompiin nopeuksiin.
Tein sellaisen havainnon, että jos panen taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki, niin myöskään chattaillessa ei mitään tilapäistä hidastumista tapahdu, ja mitatessa saan nyt jatkuvasti 3-6 G lukemia.
Esmes ylen Areenan suora radiolähetys (ei ole pakko pitää kaiuttimia auki) sekä Piratebayn torrent-imurointi ovat mainioita vuon auki pitäjiä :)
Kokeilkaa muutkin !JU1PP1 kirjoitti:
Minulla poukkoili nopeudet miten sattui, mutta sattuneesta syystä rupesin epäilemään, että tekniikka itsessään on sellainen että se pienentää nopeuden heti kun vuo katkeaa. Tarkoitan esmes. chattaillessa, kun tulee luova tauko jolloin bitit ei kulje. Siitä sitten uudelleen aloitettaessa tikku näytti tarvitsevan enemmän tai vähemmän aikaa päästäkseen takaisin isompiin nopeuksiin.
Tein sellaisen havainnon, että jos panen taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki, niin myöskään chattaillessa ei mitään tilapäistä hidastumista tapahdu, ja mitatessa saan nyt jatkuvasti 3-6 G lukemia.
Esmes ylen Areenan suora radiolähetys (ei ole pakko pitää kaiuttimia auki) sekä Piratebayn torrent-imurointi ovat mainioita vuon auki pitäjiä :)
Kokeilkaa muutkin !> ... taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki
miellyttääköähän tämä prepaid-surffaajia ... 20 kbit/s maksettava koko ajan?
eiköhän saman tee täällä moneen kertaan neuvottu taustapingaus
MWconn'issa se on valmiina ja käyttää 50-150 kilotavua/TUNTI, 400-1200 kilobittiä/ 3600 sekuntia. Maksimissaankin siis kolmasosa kilobittiä sekunnissa
"tyypillinen vaihteluväli" pitäisi määritellä. Kuinka suuren osan ajasta saa olla alle tyypillisen? Edellä mainitsemani 0,036 Mbit/s (kolmen minuutin latauksen keskiarvo) oli viime sunnuntaina 4.9. klo 20:50 aikoihin. Nyt sunnuntaiaamuna mitatessa sain kolmessa minuutissa 73,9 megatavua, keskiarvo 3,3 Mbit/s
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä772261Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351455- 1331452
- 1501156
- 108993
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten371919Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683