Saunalahden nettitikku

hidastunut!

Minulla on Nopsa ja nopeus suurimmillaan pitäisi olla 15 megaa. No sitä se ei koskaan ole ollut enimmillään noin 3 megaa. Sitten tässä kesällä tuli Soneran tukiasema katolle (kyseessä siis kerrostalo). Sen jälkeen nopepus on ollut reilu 1 mega. Onko sattumaa vai voiko johtua tukiasemasta, kun se "vieras"? Enpä ole viitsinyt ottaa Saunalahteen mitään yhteyttä kun syksyn aikana muutan muualle. Kiinnostaisi kuitenkin tietää on sillä tukiasemalla mitään vaikutusta?!

5

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla sekosi nettitikun käyttö Espoossa kun 400 metrin säteelle tuli kolmas tukiasema ...

      unohda toki tuo 15 megaa, vaihteluväliksihän ilmoitetaan 0,4 - 6 megaa. Itse en viitsi noilla vähäjärkisillä pikatesteillä (speedtest.net ym) mittaila vaan mittaan latausnopeuksia Funetista monen minuutin keskiarvoina. Alimmillaan Nopsa antoi 0,036 Mbit/s kolmen minuutin keskiarvona. Parhaimmillaan ollut 4 Mbit/s. Tällainen satunnaisuus kertakaikkiaan kuuluu tällaisen tiedonsiirron luonteeseen

      http://saunalahti.fi/gsm/mobiililaajakaistapaketti.php sanoo näin:

      "Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli 3G-verkossa on Perus-liitymällä 0,4 Mbit/s - 1 Mbit/s ja Nopsa-liittymällä 0,4 - 6 Mbit/s."

      poikkeuset ovat "epätyypillisiä"

      • vielä pari kk

        Juu, en todellakaan haaveile tuosta 15 megasta, mutta olisi ollut kiva pitää edes se 3 megaa!


      • vielä pari kk kirjoitti:

        Juu, en todellakaan haaveile tuosta 15 megasta, mutta olisi ollut kiva pitää edes se 3 megaa!

        Minulla poukkoili nopeudet miten sattui, mutta sattuneesta syystä rupesin epäilemään, että tekniikka itsessään on sellainen että se pienentää nopeuden heti kun vuo katkeaa. Tarkoitan esmes. chattaillessa, kun tulee luova tauko jolloin bitit ei kulje. Siitä sitten uudelleen aloitettaessa tikku näytti tarvitsevan enemmän tai vähemmän aikaa päästäkseen takaisin isompiin nopeuksiin.

        Tein sellaisen havainnon, että jos panen taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki, niin myöskään chattaillessa ei mitään tilapäistä hidastumista tapahdu, ja mitatessa saan nyt jatkuvasti 3-6 G lukemia.

        Esmes ylen Areenan suora radiolähetys (ei ole pakko pitää kaiuttimia auki) sekä Piratebayn torrent-imurointi ovat mainioita vuon auki pitäjiä :)

        Kokeilkaa muutkin !


      • JU1PP1 kirjoitti:

        Minulla poukkoili nopeudet miten sattui, mutta sattuneesta syystä rupesin epäilemään, että tekniikka itsessään on sellainen että se pienentää nopeuden heti kun vuo katkeaa. Tarkoitan esmes. chattaillessa, kun tulee luova tauko jolloin bitit ei kulje. Siitä sitten uudelleen aloitettaessa tikku näytti tarvitsevan enemmän tai vähemmän aikaa päästäkseen takaisin isompiin nopeuksiin.

        Tein sellaisen havainnon, että jos panen taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki, niin myöskään chattaillessa ei mitään tilapäistä hidastumista tapahdu, ja mitatessa saan nyt jatkuvasti 3-6 G lukemia.

        Esmes ylen Areenan suora radiolähetys (ei ole pakko pitää kaiuttimia auki) sekä Piratebayn torrent-imurointi ovat mainioita vuon auki pitäjiä :)

        Kokeilkaa muutkin !

        > ... taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki

        miellyttääköähän tämä prepaid-surffaajia ... 20 kbit/s maksettava koko ajan?

        eiköhän saman tee täällä moneen kertaan neuvottu taustapingaus

        MWconn'issa se on valmiina ja käyttää 50-150 kilotavua/TUNTI, 400-1200 kilobittiä/ 3600 sekuntia. Maksimissaankin siis kolmasosa kilobittiä sekunnissa


    • "tyypillinen vaihteluväli" pitäisi määritellä. Kuinka suuren osan ajasta saa olla alle tyypillisen? Edellä mainitsemani 0,036 Mbit/s (kolmen minuutin latauksen keskiarvo) oli viime sunnuntaina 4.9. klo 20:50 aikoihin. Nyt sunnuntaiaamuna mitatessa sain kolmessa minuutissa 73,9 megatavua, keskiarvo 3,3 Mbit/s

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      77
      2261
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1455
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      150
      1156
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      993
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      371
      919
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe