Saunalahden nettitikku

hidastunut!

Minulla on Nopsa ja nopeus suurimmillaan pitäisi olla 15 megaa. No sitä se ei koskaan ole ollut enimmillään noin 3 megaa. Sitten tässä kesällä tuli Soneran tukiasema katolle (kyseessä siis kerrostalo). Sen jälkeen nopepus on ollut reilu 1 mega. Onko sattumaa vai voiko johtua tukiasemasta, kun se "vieras"? Enpä ole viitsinyt ottaa Saunalahteen mitään yhteyttä kun syksyn aikana muutan muualle. Kiinnostaisi kuitenkin tietää on sillä tukiasemalla mitään vaikutusta?!

5

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla sekosi nettitikun käyttö Espoossa kun 400 metrin säteelle tuli kolmas tukiasema ...

unohda toki tuo 15 megaa, vaihteluväliksihän ilmoitetaan 0,4 - 6 megaa. Itse en viitsi noilla vähäjärkisillä pikatesteillä (speedtest.net ym) mittaila vaan mittaan latausnopeuksia Funetista monen minuutin keskiarvoina. Alimmillaan Nopsa antoi 0,036 Mbit/s kolmen minuutin keskiarvona. Parhaimmillaan ollut 4 Mbit/s. Tällainen satunnaisuus kertakaikkiaan kuuluu tällaisen tiedonsiirron luonteeseen

http://saunalahti.fi/gsm/mobiililaajakaistapaketti.php sanoo näin:

"Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli 3G-verkossa on Perus-liitymällä 0,4 Mbit/s - 1 Mbit/s ja Nopsa-liittymällä 0,4 - 6 Mbit/s."

poikkeuset ovat "epätyypillisiä"

• vielä pari kk

Juu, en todellakaan haaveile tuosta 15 megasta, mutta olisi ollut kiva pitää edes se 3 megaa!

• vielä pari kk kirjoitti:

Juu, en todellakaan haaveile tuosta 15 megasta, mutta olisi ollut kiva pitää edes se 3 megaa!

Minulla poukkoili nopeudet miten sattui, mutta sattuneesta syystä rupesin epäilemään, että tekniikka itsessään on sellainen että se pienentää nopeuden heti kun vuo katkeaa. Tarkoitan esmes. chattaillessa, kun tulee luova tauko jolloin bitit ei kulje. Siitä sitten uudelleen aloitettaessa tikku näytti tarvitsevan enemmän tai vähemmän aikaa päästäkseen takaisin isompiin nopeuksiin.

Tein sellaisen havainnon, että jos panen taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki, niin myöskään chattaillessa ei mitään tilapäistä hidastumista tapahdu, ja mitatessa saan nyt jatkuvasti 3-6 G lukemia.

Esmes ylen Areenan suora radiolähetys (ei ole pakko pitää kaiuttimia auki) sekä Piratebayn torrent-imurointi ovat mainioita vuon auki pitäjiä :)

Kokeilkaa muutkin !

• JU1PP1 kirjoitti:

Minulla poukkoili nopeudet miten sattui, mutta sattuneesta syystä rupesin epäilemään, että tekniikka itsessään on sellainen että se pienentää nopeuden heti kun vuo katkeaa. Tarkoitan esmes. chattaillessa, kun tulee luova tauko jolloin bitit ei kulje. Siitä sitten uudelleen aloitettaessa tikku näytti tarvitsevan enemmän tai vähemmän aikaa päästäkseen takaisin isompiin nopeuksiin.

Tein sellaisen havainnon, että jos panen taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki, niin myöskään chattaillessa ei mitään tilapäistä hidastumista tapahdu, ja mitatessa saan nyt jatkuvasti 3-6 G lukemia.

Esmes ylen Areenan suora radiolähetys (ei ole pakko pitää kaiuttimia auki) sekä Piratebayn torrent-imurointi ovat mainioita vuon auki pitäjiä :)

Kokeilkaa muutkin !

> ... taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki

miellyttääköähän tämä prepaid-surffaajia ... 20 kbit/s maksettava koko ajan?

eiköhän saman tee täällä moneen kertaan neuvottu taustapingaus

MWconn'issa se on valmiina ja käyttää 50-150 kilotavua/TUNTI, 400-1200 kilobittiä/ 3600 sekuntia. Maksimissaankin siis kolmasosa kilobittiä sekunnissa

• "tyypillinen vaihteluväli" pitäisi määritellä. Kuinka suuren osan ajasta saa olla alle tyypillisen? Edellä mainitsemani 0,036 Mbit/s (kolmen minuutin latauksen keskiarvo) oli viime sunnuntaina 4.9. klo 20:50 aikoihin. Nyt sunnuntaiaamuna mitatessa sain kolmessa minuutissa 73,9 megatavua, keskiarvo 3,3 Mbit/s

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      7077
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4203
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2261
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      64
      1991
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      84
      1485
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      203
      1472
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1101
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      996
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      989
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe