Saunalahden nettitikku

hidastunut!

Minulla on Nopsa ja nopeus suurimmillaan pitäisi olla 15 megaa. No sitä se ei koskaan ole ollut enimmillään noin 3 megaa. Sitten tässä kesällä tuli Soneran tukiasema katolle (kyseessä siis kerrostalo). Sen jälkeen nopepus on ollut reilu 1 mega. Onko sattumaa vai voiko johtua tukiasemasta, kun se "vieras"? Enpä ole viitsinyt ottaa Saunalahteen mitään yhteyttä kun syksyn aikana muutan muualle. Kiinnostaisi kuitenkin tietää on sillä tukiasemalla mitään vaikutusta?!

5

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulla sekosi nettitikun käyttö Espoossa kun 400 metrin säteelle tuli kolmas tukiasema ...

      unohda toki tuo 15 megaa, vaihteluväliksihän ilmoitetaan 0,4 - 6 megaa. Itse en viitsi noilla vähäjärkisillä pikatesteillä (speedtest.net ym) mittaila vaan mittaan latausnopeuksia Funetista monen minuutin keskiarvoina. Alimmillaan Nopsa antoi 0,036 Mbit/s kolmen minuutin keskiarvona. Parhaimmillaan ollut 4 Mbit/s. Tällainen satunnaisuus kertakaikkiaan kuuluu tällaisen tiedonsiirron luonteeseen

      http://saunalahti.fi/gsm/mobiililaajakaistapaketti.php sanoo näin:

      "Tiedonsiirtonopeus vaihtelee riippuen päätelaitteen ominaisuuksista, sijainnista ja verkon kuormituksesta. Nopeuden tyypillinen vaihteluväli 3G-verkossa on Perus-liitymällä 0,4 Mbit/s - 1 Mbit/s ja Nopsa-liittymällä 0,4 - 6 Mbit/s."

      poikkeuset ovat "epätyypillisiä"

      • vielä pari kk

        Juu, en todellakaan haaveile tuosta 15 megasta, mutta olisi ollut kiva pitää edes se 3 megaa!


      • vielä pari kk kirjoitti:

        Juu, en todellakaan haaveile tuosta 15 megasta, mutta olisi ollut kiva pitää edes se 3 megaa!

        Minulla poukkoili nopeudet miten sattui, mutta sattuneesta syystä rupesin epäilemään, että tekniikka itsessään on sellainen että se pienentää nopeuden heti kun vuo katkeaa. Tarkoitan esmes. chattaillessa, kun tulee luova tauko jolloin bitit ei kulje. Siitä sitten uudelleen aloitettaessa tikku näytti tarvitsevan enemmän tai vähemmän aikaa päästäkseen takaisin isompiin nopeuksiin.

        Tein sellaisen havainnon, että jos panen taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki, niin myöskään chattaillessa ei mitään tilapäistä hidastumista tapahdu, ja mitatessa saan nyt jatkuvasti 3-6 G lukemia.

        Esmes ylen Areenan suora radiolähetys (ei ole pakko pitää kaiuttimia auki) sekä Piratebayn torrent-imurointi ovat mainioita vuon auki pitäjiä :)

        Kokeilkaa muutkin !


      • JU1PP1 kirjoitti:

        Minulla poukkoili nopeudet miten sattui, mutta sattuneesta syystä rupesin epäilemään, että tekniikka itsessään on sellainen että se pienentää nopeuden heti kun vuo katkeaa. Tarkoitan esmes. chattaillessa, kun tulee luova tauko jolloin bitit ei kulje. Siitä sitten uudelleen aloitettaessa tikku näytti tarvitsevan enemmän tai vähemmän aikaa päästäkseen takaisin isompiin nopeuksiin.

        Tein sellaisen havainnon, että jos panen taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki, niin myöskään chattaillessa ei mitään tilapäistä hidastumista tapahdu, ja mitatessa saan nyt jatkuvasti 3-6 G lukemia.

        Esmes ylen Areenan suora radiolähetys (ei ole pakko pitää kaiuttimia auki) sekä Piratebayn torrent-imurointi ovat mainioita vuon auki pitäjiä :)

        Kokeilkaa muutkin !

        > ... taustalle toimimaan jonkin systeemin joka pitää vuota hiljakseen auki

        miellyttääköähän tämä prepaid-surffaajia ... 20 kbit/s maksettava koko ajan?

        eiköhän saman tee täällä moneen kertaan neuvottu taustapingaus

        MWconn'issa se on valmiina ja käyttää 50-150 kilotavua/TUNTI, 400-1200 kilobittiä/ 3600 sekuntia. Maksimissaankin siis kolmasosa kilobittiä sekunnissa


    • "tyypillinen vaihteluväli" pitäisi määritellä. Kuinka suuren osan ajasta saa olla alle tyypillisen? Edellä mainitsemani 0,036 Mbit/s (kolmen minuutin latauksen keskiarvo) oli viime sunnuntaina 4.9. klo 20:50 aikoihin. Nyt sunnuntaiaamuna mitatessa sain kolmessa minuutissa 73,9 megatavua, keskiarvo 3,3 Mbit/s

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1593
    2. 44
      963
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      921
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      909
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      859
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      55
      820
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      41
      798
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      765
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      50
      701
    Aihe