Miten päästä kihloihin?

Nah <3

Olemme seurustelleet mieheni kanssa muutaman vuoden.
Olen 19 ja mieheni 22. Mieheni on alusta asti puhunut kihloihin menemisestä ja vihjaillutkin, että voisi kosia silloin ja silloin, mutta tätä ei ole vielä tapahtunut.
Ajattelin nyt kysyä, että mitä olisi sellasia arkipäivän pieniä asioita mitä voisin tehdä miehelleni, että hän tajuaisi minun olevan se nainen jonka kanssa hän haluaa naimisiin :D Emme riitele juuri koskaan (3v suhteessamme ollut ehkä2-3 riitaa) ja muutenkin suhteemme on hyvin rakkaudentäyteinen :}
Etenkin miesten vastaukset olisi tervetulleita!

-Kiitos!-

11

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnellinen---

      Itse ostin miehelleni NHL-12 playstation 3 pelin eilen ja sitten alko puheet kihloihin ja naimisiin menosta. Kesähäät 2012 tulossa.

      Että näin meillä. :)

    • :O

      Kyllä minäkin oon joulu- ja synttärilahjaksi pelejä ja ohjaimia ja ps3:sen muita tarvikkeita ostanut :D

    • kamuli

      Itse sanoin suoraa, että voitaisiin piakkoin naimisiinkin mennä, mieti asiaa ja palaa siihen, kun joku mielipide on, suuntaan tai toiseen. Joku aika asiasta oltiin hiljaa ja kun mies oli saanut asiaa pureskeltua, päätimme hääpäivän. Häitä juhlittiin lopputalvesta.
      En viitsinyt alkaa vihjailemaan tai esittämään mitään ylinmääräistä, vaan kerroin toiveeni suoraan, en usko, että tuohon mieheen olisi mitkään vihjeet tai pikkuteot asian suhteen auttaneetkaan, joten näin meillä.

    • Nah <3

      Ollaan mekin monet kerrat asiasta puhuttu ja juuri niinkun sanoinkin, että mies on vihjaillut kosivansa "silloin ja silloin" mutta kosintaa ei ole kuitenkaan tullut.
      Myös viime kerralla (ehkä pari kuukautta sitten) otin asian itse esille, kuinka hienoa olisi mennä tämän miehen kanssa kihloihin, odotan sitä päivää innolla ja niin edelleen...
      Odottaakohan mies sitä, että asumme ensin yhdessä?

    • hmmh

      Hyvin mahdollista voi olla että mies haluaa että muutatte ensin yhteen että näkee miten teillä lähtee arki sujumaan. Miehet ovat tunnetusti vähän hidastempoisia, saattavat miettiä kauankin noita asioita. (toki yleistää ei saisi :) ) Älä missään nimessä painosta miestäsi. Voit ottaa asian suoraan esille että saat suoran vastauksen, vihjailut eivät aina tehoa tai niitä ei ymmärretä. Mutta älä toitota sitä asiaa vähän väliä, kyllä se sieltä tulee kun mies on siihen valmis. Tai sitten annat asian edetä omalla painollaan, eihän tässä elämässä kiire ole. :)

    • ehdotus

      Kosi sinä. Nykyaikana sen voi tehdä nainen yhtälailla kuin mieskin

    • Nah <3

      En mie uskalla! Joskus kyllä on tullu mieleen, että nyt meen ja ostan sen somuksen ja kosin.
      Tiedän tasan tarkkaan millaisen sormuksen se äijä tahtoo ja somen koonkin jotenkin, mutta silti, jännittää vaan niin!
      Täytys tehdä siitä hetkestä jotenki unohtumaton ja ihana sille miehelle, eli pelkään että teen väärin kuitenki jotakin...
      Ehkä kerään rohkeutta meidän seurustelun merkkipäivään asti ;)

      • Sormus vs.hamekangas

        Jokos se on ensi vuonna karkauspäivä? Se on päivä, jolloin voit ainakin kosia, jos ei mies sitä ennen tee aloitetta.


    • toimintatapa

      Meillä mies ottaa selvästi mallia noihin hommiin vanhemmiltaan ja sisaruksiltaan. Hänen sisaruksillaan on ollut tapana seurustella ainakin se kuusi vuotta ennen kihlautumispäätöstä. Uskon, että mies on havainnut hyväksi toimia samoin (ja on myös puhunut jotain sen suuntaista). Olemme vasta puolivälissä enkä millään malttaisi odottaa! Heillä on myös ollut tapana, että kihlautumisen jälkeen mennään melkein heti naimisiin (kun taas jotkut parit ovat ensin kihloissa sen kuusi vuotta).. No, jokaisella on oma tapansa toimia, mutta kannattaa miettiä, onko miehesi toimintamalli seurausta perheestä / ystäviltä tms. Jos hän ei vaikka uskalla mennä kihloihin "niin aikaisessa vaiheessa seurustelua", koska pelkää perheensä suhtautumista siihen? Tietysti on olemassa edellisessä viestissä kuvattu vaihtoehto kosia itse, mutta minun mies on ainakin sanonut, että en saa tehdä sitä, koska hän haluaa tehdä sen, kun aika on sopiva. (En sitten tiedä, sanooko noin vain siksi, että ei halua naimisiin?)

    • Nah <3

      Luulen että mieheni muistelee vielä edellistä kertaansa kun meinasi kosia tyttöystäväänsä viiden vuoden seurustelun jälkeen, mutta saikin pakit ja siitä seurasi ero sitten...
      Aika selväksi olen kyllä yrittänyt tehdä, mikä on vastaus jos hän kosii :)

      • Näinkin...

        Jos mies ei kosi , niin voi sen toisinkin päin tehdä, silloin saa vastauksen joko kyllä, ei tai en osaa sanoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe