30v huonot äidit

totuussattuuu

"Saman voisit sanoa esim. 30-vuotiaalle huonolle äidille joka elää sossun rahoilla ja kouluttamaton, on 3 kakaraa joilla on kaikilla eri isä ja bailaa vielä nykypäivänäkin."


kuinkakohan moni näistä 30v huonoista äideistä on ollut niitä teini-äitejä joiden elämästä on tullut näin mahtavaa!!

11

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomio!

      Ihan totta. mutta entä 40! Voitaisiin kysyä, onko lapsen saaminen 40 eettisesti oikein? Äitihän kuolee, ennenkuin lapsi täyttää 20! Ja todennäköisesti häpeää vanhoja vanhempiaan... Lisäksi eihän sen ikäisenä enää mitenkään jaksa huolehtia lapsesta! Pitäisi herätä yöllä tekemään syötöt ym. Luonto on tarkoittanut lasten saannin nuorelle iälle, joka näkyy mm. vaihdevuosina. Eli kun on yli 30 v - hormonitasot väistämättä laskee. Ja ne alkaa laskea jo yksilöllisesti vaihdellen 25-vuotiaana. Yli 30v ja ensisynnyttäjä ei ole hyvä juttu, silloin tulee jo erityisseurantoja iän vuoksi. Huom. ENSISYNNYTTÄJÄ. En henkilökohtaisesti todellakaan ymmärrä 40 ihmisiä, jotka hormonihoidoilla väkisin hommaa lapsen. Niveletkin alkaa jo reistata... Mikä tulee 30-vuotiaisiin .... Suurinosahan heistä on vanhempia, ja vieläpä hyviä sellaisia. Kyllä, sanoin, että suurin osa heistä ovat hyviä vanhempia. Heillä on hyvät tulot, he pystyvät huolehtimaan lapsestaan, niin fyysisesti kuin psyykkisesti. (huom. Tarkoitan, että heillä on jo lapsia) Suomessa ensisynnyttäjien keskimääräinen ikä on noussut 28. vuoteen. Tästä syystä kela muuttaa kodinhoidontukea: Jos vanhempi saa opintotukea, hän saa kodin hoidontukea minimi äitiyspäivärahan verran. Joten eikä tämä jo kerro, että lapsia pitäisi saada alle 30-v?
      Nyt kaikki ajattelevat: "joo toi on joku 13-v provoilija, ja nyt se alkaa palvoa teiniäitejä" Mutta ei. On totta, että useat teinivanhemmat, ja nuoret vanhemmat elävät sossujen tuilla tai vanhempiensa siivellä. Mutta on myös niitä, jotka pystyvät nipinnapin elämään lapsensa kanssa omillaan ja pysyvät yhdessä. Ei ole raamattuun kirjattu, että teiniäiti tai nuori äiti pilaisi elämänsä lapsen myötä. Se on kovin yksilökohtaista. Esim. Itse olen 18-v 7kk pojan äiti. Asumme kolmistaan lapsen isän kanssa, ja opiskelemme ja lapsen isä käy töissä. Olemme molemmat lukiossa, jonka lisäksi itse suoritan avoimen yliopiston kursseja. Meillä menee ihan hyvin, talous on vakaa, ja olemme hyvin tasapainoinen perhe. Miksi meidänkaltaistemme tasapainoisten nuorten vanhempien elämää pitää mollata? Ihan sama asia, kuin että me tuhlaisimme aikaamme 30-v äitien mollaamiseen. Minä ainakin olen sanonut: kolikoilla on kääntöpuoli. On hyviä 30-v äitejä ja on huonoja. Samoin on Teinivanhempia.

      • -_-

        "Äitihän kuolee, ennenkuin lapsi täyttää 20!"

        Ihminen elää yleensä kyllä paljon vanhemmaksi, kuin 60-vuotiaaksi. Suomessa naisten keskimääräinen elinikä on nykyään 83-84 vuotta, joten kyllähän lapsi ehtisi mainitsemassasi esimerkissä täyttää lähes 45 vuotta.

        "Ja todennäköisesti häpeää vanhoja vanhempiaan"

        Paskapuhetta. Lapsi ei ymmärrä vanhempiensa iästä yhtään mitään elämänsä alkutaipaleella. Lapsi hahmottaa iän vain numerona. Sen lapsi ymmärtää, että 40 on enemmän kuin 20, mutta ei lapsi elämänsä alkutaipaleella osaa millään tavalla hävetä vanhempiensa ikää.


      • sinulle
        -_- kirjoitti:

        "Äitihän kuolee, ennenkuin lapsi täyttää 20!"

        Ihminen elää yleensä kyllä paljon vanhemmaksi, kuin 60-vuotiaaksi. Suomessa naisten keskimääräinen elinikä on nykyään 83-84 vuotta, joten kyllähän lapsi ehtisi mainitsemassasi esimerkissä täyttää lähes 45 vuotta.

        "Ja todennäköisesti häpeää vanhoja vanhempiaan"

        Paskapuhetta. Lapsi ei ymmärrä vanhempiensa iästä yhtään mitään elämänsä alkutaipaleella. Lapsi hahmottaa iän vain numerona. Sen lapsi ymmärtää, että 40 on enemmän kuin 20, mutta ei lapsi elämänsä alkutaipaleella osaa millään tavalla hävetä vanhempiensa ikää.

        Juu muta se 40-vuotias on jo niin raakki ettei jaksa valvoa kunnolla öitään ja voi olla todella vakavaa hoitaa silloin pientä lasta. Tuon ikäisten ei pitäisi enää kuin 40 v enää tehdä lapsia. Nuoruuteen kuuluu lapset eikä vanhuuteen. Saavat hoitaa sitten vanhaa äitiään kun itse ovat teinejä niinkö? minusta tämä opiskeluaika on mennyt liian pitkälle, lapsia aletaan saamaan vasta reilut 30- ja 40-vuotiaina, ei ole hyvä tuokaan.


    • Ikävä ihminen

      Jos lapsi on vasta alle vuoden ikäinen, omien valintojen upeutta ei kannata kenellekään touitottaa - teini tai ei.

      Kovin on kummallista, jos lukiolainen EI osaa tuon kummemmin oikeinkirjoitusta. Lienee alaikäinen trollaaja.

    • justjust....

      "Ihan totta. mutta entä 40! Voitaisiin kysyä, onko lapsen saaminen 40 eettisesti oikein? Äitihän kuolee, ennenkuin lapsi täyttää 20!"

      - Kuusikymppiset ovat vielä yleensä reippaasti mukana työelämässä Suomessa. Ja naiset elää n. 80-vuotiaiksi täällä helpostikin.

      "Ja todennäköisesti häpeää vanhoja vanhempiaan... "
      - Miksi häpeäisi? Herrajumala, jotkut sentään osaavat kunnioittaa vanehmpiaan. Kyllä joka lapselle tosin tulee sellainen vaihe että ne omat vanhemmat on noloja ja tuntuu ikälopuilta, oli ikää sitten 35 tai 50 niillä vanhemmilla.
      "Lisäksi eihän sen ikäisenä enää mitenkään jaksa huolehtia lapsesta! Pitäisi herätä yöllä tekemään syötöt ym. "
      - Miksei 40v jaksaisi? Ei sen ikäinen ole mikään ikäloppu, vaikka toki jostain 13-15 vuotiaasta voi siltä tuntuakin. Moni aikuinen tekee yötöitäkin.

      "Luonto on tarkoittanut lasten saannin nuorelle iälle, joka näkyy mm. vaihdevuosina."
      - No tietysti luonnossa eläimet saavat poikasensa nuorina. Ihmisellä tosin ei ole tarvetta ruveta lisääntymään heti ensimmäisten kuukautisten jälkeen. Lasten ei kuulu tehdä lapsia.

      "Eli kun on yli 30 v - hormonitasot väistämättä laskee. Ja ne alkaa laskea jo yksilöllisesti vaihdellen 25-vuotiaana."
      - Itseasiassa alkavat laskea enemmän vasta n. 30-35 vuotiaana. 25-vuotiaalla ole mitään hätää.

      "En henkilökohtaisesti todellakaan ymmärrä 40 ihmisiä, jotka hormonihoidoilla väkisin hommaa lapsen. Niveletkin alkaa jo reistata..."
      - Ai kaikki nelikymppiset ovat sitten nivelvaivaisia harmaantuneita käppänöitä? Entä jos hormonihoitoja on aloitettu vaikka kolmekymppisenä, ja sitten 10 vuoden päästä tärppääkin? Pitäisikö tehdä abortti vai?



      "On totta, että useat teinivanhemmat, ja nuoret vanhemmat elävät sossujen tuilla tai vanhempiensa siivellä. Mutta on myös niitä, jotka pystyvät nipinnapin elämään lapsensa kanssa omillaan ja pysyvät yhdessä. "
      - Kun se nipinnapin ei välttämättä ole mitenkään hyvä vaihtoehto lapselle. Että aina pitää purra hammasta rahan kanssa. Jos saa teini-ikäisenä lapsensa, niin sen TEININ pitää siitä huolehtia, teinin vanhemmat eivät ole MISSÄÄN vastuussa lapsenlapsestaan.

      " Ei ole raamattuun kirjattu, että teiniäiti tai nuori äiti pilaisi elämänsä lapsen myötä. Se on kovin yksilökohtaista. "
      - Ei ole kovin yksilökohtaista, vaan yhteiskuntaan liittyvää. Nuori äiti harvemmin saa opiskelujaan loppuun. Toki jotkut, mutta opiskelujen laatu varmasti kärsii, työpaikan saaminen voi olla vaikeaa, jne. Jos joku 15 v kotona asuva pamahtaa raskaaksi - eihän hänellä ole käsitystä omassa asunnossa asumisesta ja siihen liittyvästä vastuusta ja asioiden hoitamisesta, hän ei välttämättä osaa kokata kaurapuuroa kummempaa, ajatuksissa pyörii lähinnä kaverit ja ensi viikonlopun bileet.

      "Olemme molemmat lukiossa, jonka lisäksi itse suoritan avoimen yliopiston kursseja. "
      - Lukiolaiseksi kirjoitat harvinaisen huonoa tekstiä, pakko todeta tämä. Tuskin oikeasti olet lukiossa?

      "Ihan sama asia, kuin että me tuhlaisimme aikaamme 30-v äitien mollaamiseen. Minä ainakin olen sanonut: kolikoilla on kääntöpuoli. On hyviä 30-v äitejä ja on huonoja. Samoin on Teinivanhempia." "

      - Teinivanhempia ei ole mikään erisnimi joten se kirjoitetaan pienellä. Melkoisen huonot vastakkainasettelut sinulla tekstissäsi - joko äidiksi tullaan peruskoulun juuri päättäneenä, jolloin automaattisesti olisi virkeä ja reipas ja jaksaisi lapsen kanssa, tai sitten äidiksi tullaan vasta 30-40 vuotiaana, jolloin tietysti on väkisinkin vanha, ryppyinen lehtokurppa.

      Ja nimenomaan, jos sulla on 7kk vanha lapsi, niin ei kannata vielä hokea mitään siitä, miten hienosti osaat lapsesi kasvattaa. 7kk vanhaa ei vielä pahemmin kasvateta, sen ikäisen hoito on kärjistetysti siinä, että on puhdas vaippa pöksyissä ja ruokaa silloin kun muksu alkaa itkeä. Uhmaiät, kuivaksiopettelut, hoitoonmenemiset yms kaikki on vielä edessä.

      • -_-

        Hyviä pointteja. Lisäksi ottaisin itse kantaa vielä tuohon edellisen kirjoittajan seuraavaan kommenttiin:

        "Mutta on myös niitä, jotka pystyvät nipinnapin elämään lapsensa kanssa omillaan ja pysyvät yhdessä."

        "Meillä menee ihan hyvin, talous on vakaa, ja olemme hyvin tasapainoinen perhe."

        Vaikka suhde olisi kuinka vakaa tahansa ja vaikka asiat menisivät kuinka hyvin tahansa, niin 18-vuotiaana on vielä "hieman" liian aikaista sanoa, että pysyy yhdessä koko loppuelämänsä. Tässä jokin aika sitten eräät tuntemani ihmiset erosivat n. 30 yhteisen avioliittovuoden jälkeen. Molemmat elävät uudessa parisuhteessa nykyisin.


    • nro8797654355-kö-ko?

      Ei kenenkään elämästä ja kuolemasta tiedä. Lapsi saattaa kuolla ennen äitiään/vanhempiaan, oli heidän ikänsä mikä tahansa. Tulojärjestys tiedetään, lähtöjärjestyslogiikkaa ei vielä kukaan ole ratkaissut.

    • katariinaaaa

      Itse olen 27v ja en ole valmis saamaan vielä lasta, tai asumaan yhdessä edellisen huonon suhteen vuoksi, vaikka pikkuhiljaa nämä asiat alkavatkin tulla ajatuksiin ja tuntua mieluisammilta kuin aiemmin. Olen nuori mutta kypsä, ja vasta alan rauhoittumaan ja asettumaan etten jaksa reissata jatkuvasti tai käydä enää baareissa. En koe olevani nolo tai vanha äiti lapselle 10vuoden kuluttua kun olen urani huipulla, vakaassa parisuhteessa, turvallisessa kodissa, ja talous kunnossa. Jokainen aikuinen jaksaa leikkiä lapsensa kanssa riittävästi, ja huolestuttavaa jos lapsella ei ole muita leikkikavereita kuin omat vanhemmat.
      Itse olen myöskin nuoren äidin ensimmäinen lapsi, ja koen äitini olevan huomattavasti nuoremmalle sisarelleni paljon kypsempi ja fiksumpi äiti kuin minun kanssani. Alle 20v äidit eivät ymmärrä elämästä tai arvoista mitään.

    • sdgg

      Minulla on 63v isä ja 60v äiti ja olen 22. Hyvin ovat elossa, hyvässä kunnossa enkä todellakaan häpeä vanhempiani. Ovat todella ihania ja ymmärtäväisiä.

      Kaverilla taas päinvastoin, 22v hänkin ja äiti 37v ja isästä ei tähänkään päivään mennessä tietoa. Äiti viihtyy samoissa baareissa kuin tytär ja monasti ollaan kaupungilla nähty, kuinka hänen rakas äitinsä on oksennellut kadulla ja lähtenyt useamman miehen porukan matkaan.

      Kyllä, omat vanhemmat tottakai hävettävät, vaihtaisin tuohon 37v äitiin

      • kaalimaanKakaraff

        "En henkilökohtaisesti todellakaan ymmärrä 40 ihmisiä, jotka hormonihoidoilla väkisin hommaa lapsen. Niveletkin alkaa jo reistata..."

        Kiitti, olen itsen 21v ja käynyt hoidossa nyt 2v kun syytä, miksi lapsen teko ei onnistu ei löydy....geeneissä ei vikaa, kaikki munasarjoissa, kohdussa yms. kunnossa, aviomiehen sperma on vilkasta yms.... eipä löydy syytä, kaikki kunnossa ja silti lasta ei tule....ja olen tosiaan 21, että eipä 40 sano yhtään mitään. Kuten ylläoleva sanoi, hällä äiti pyöräytti 40-vuotiaana...

        Kanssa nivelet on paskana, olen entinen balettitanssija, lopetin 17-vuotiaana. Ajattele vähän mitä kirjoitat, olet ihan täysin kakara vielä...


    • zunbas

      Mun vanhemmat oli nelikymppisiä kun synnyin. Juuri sopivia vanhempia. Mistään en jäänyt paitsi. Ikivanha äiti jaksoi imettääkin vauvaa öisin. Oho!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe