Läheisen,rakkaan kuolema kosketaa meitä jokaista joskus.Surutyö,irroittaminen rakkaasta ihmisestä ei mene useinkaan kaavojen mukaan,suru voi jäädä asumaan pitkäksikin aikaa.
Minulle vieläkin poikani kuolema 25v sitten nostaa kaipauksen kyyneleet silmiin,kun tulee musiikkia joka koskettaa hänen elettyä elämäänsä.
Finlanderssien Hiljaiset sillat kertovat siitä kaipuusta,jota tunnen,entä teillä?
Kun suru jää asumaan sydämmeen
3
73
Vastaukset
On se Ama meillä kaikilla tuo kaipaus läheisten menetyksestä!
Se voi myös olla kaunis suru, - kuin rakkaamme olisi sydämessämme, mukana meissä.
Olemmehan osa yhdessä elettyä elämää. Sitä surua on minun vaikea kuvitellam jonka olet saanut kokea. Eräs ystävättäreni on tuon myös kokenut, jolloin nuori lahjakas ja herkkä poikansa ei enään jaksanut, tuli vain äidin sänkyyn nukkumaan,...ja siihen jäi.
Vasta vuoden kuluttua saatoimme puhua siitä, mutta silloin oli äiti jo saanut rauhan, ja oli varma että näin oli pakko tapahtua.
Tunsin minäkin tuon nuoren pojan, musikaallinen, soitti Sibelius akatemiassa oboi'ta,.. hieno nuorukainen, mutta liian herkkä.
Isäni menetteäessään äitini lauloi niin kauniisti: Tuo suru jonka sain, on kaunis kantaa,....vain sydämeni voin, näin sulle antaa,...
Sitäkin voi suru ja kaipaus olla, ja kiitollisuus, että saimme kokea sen ihmisen. haleja Ama kulta!Jotain näin myötätuntoista mielipidettä kanssakulkijalta kun saa,niin kyllä kyynel herahtaa silmäkulmasta.Olet tavallaan meidän palstan Äiti Amman,sinulla on aina lohdutuksen sana meille maailman murjomille,paremminkin palstan murjomille,kiitos että olet olemassa.
Olen ollut tovin poissa ja kaikkea en ole kerennyt suodattaa,siis lukea,mutta kaiketi se kirjoitusten tuoma pahoinvointi ei ole omaa elämääni sairammaksi
tehnyt.
Jotain olen lukenut,että sinä ja ruune olette olleet arvostelunkohteina negatiivisien huomasin.
Kiitos teille molemmille,olette pysyneet pinnalla,näin pitääkin,en aio upota minäkään Ama pysytään pinnalla
Nyt ei ole kovin hiljan kuollut minun lähisukua --olen itse Viidestä sisarusparvesta nuorin ja kaikki muut ovat kuolleet . Täälä Ruotsissa kuoli minusta seuraava joka oli minua 6v vanhempi , noin 10 vuotta sitten . Mehän oltiin suunniteltu , että meillä on kivaa sitten kun minäkin pääsin eläkkeelle - mutta nyt olen sitten yksin --On vaan nuoria jotka elääja kukoistaa ,suku lisääntyy täällä ruotsissa . Ja suomessa on pojalla yksi tyttö jolla on jo kolme tenavaa ..
Eihän ne rakkaan ihmiset koskaan kuole meidän muistoista , on vaan hyväksyttävä ,että kuolema tulee joskus kaikkien kohdalle , suru on vaan niin kovaavarsinkin silloin kun nuori ihminen jättää meidät.
Sinä rituliini olet saanut kuitenkin olla poikasi äitinä ja tiedän , että ero omasta lapsesta on kova paikka.
Syksykö on se joka tuo nämä surun tunteet niin pintaan , koitappa nyt päästä siittä eteenpäin taasen .ja voimia sinulle .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 831738
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee101603- 931528
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen911271Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31056- 64886
Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol152883- 76850
- 52827
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi122805