Uusi kone ei tunnista vanhaa kovalevyä

:OOOO

Ongelmana on se että kokosin juuri tietokoneen... kaikki osat ovat uusia paitsi kovalevy on vanhasta tehdasvalmisteisesta tietokoneesta.

Koneesta tietoa sen verran että emolevy on Crosshair ||| formula ja kovalevy on joku wester digital Serial ATA (1tera).

Kone lähtee pyörimään normaalisti mutta jäää aina kohtaan "starting windows"
ilmoittaa että kiintolevyä ei löydy vaikka johdot ovat kaikki oikein liitettynä ja kiintolevy on testattu eri tietokoneella ja siinä toimi normaalisti.

Olisko neuvoja? pitääkö asentaa eka jotain ajureita tai vastaavaa?

9

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4zSn,*[Y

      Mikä Windows? Kovalevyltä yrität käynnistää vai asennusrompulta?

    • fffr5566

      Onko käyttöjärjestelmä asennettu uudessa "ympäristössä."
      Jos kovalevyllä on se vanha winukka,ei sen lataus varmastikkaan onnistu.

    • :OOOO

      Windows 7 on käyttöjärjestelmä.. Ja oon kokeillut eri kovalevyjä jossa on toisessa Windows vista ja kolmannessa xp (XP käyttöjärjestelmä toimi vikasietotilassa) olen yrittännyt asentaa windowssia levyltä, mutta ei ole onnistunut koska kovalevyä ei kuulemma ole :/

      • 4zSn,*[Y

        Tunnistaako bios levyn? Onko bios asetuksissa levy achi vai ide?


      • 4zSn,*[Y
        4zSn,*[Y kirjoitti:

        Tunnistaako bios levyn? Onko bios asetuksissa levy achi vai ide?

        Kirjaimet väärässä järjestyksessä. Pitää olla ahci.


    • :OOOO

      En muista mikä se on nytten, mutta oon kokeillu ideä ja ahcia ja raiddia.. ei toimi missään.. sain USB tikulla (johon oli asennettu linuxin käyttöjärjestelmä) toimimaan koneen :D mutta miksi windows ei toimi tai ylipäätänsä kovalevy

      • 4zSn,*[Y

        Tee korjausasennus niin asennusohjelma laittaa kaikki kohdalleen.


    • :OOOO

      Olen kokeillut korjauttaa konetta mutta lopuks se sanoo että kaikki on korjattu, mutta sama vika edelleen korjauksesta huolimatta

      • 4zSn,*[Y

        Ota esiin Windowsin asennusromppu ja käynnistä uusi kone siltä. Sitten teet korjausasennuksen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe