Dubai risteily

Risteilijätär

Mistä matkatoimistosta olette(?) varanneet kyseistä risteilyä

10

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Risteilijätär

      ....onko kukaan edes käynyt kys risteilyllä?

    • viime keväänä

      Hassusti ilmaistu tämä "kyseinen risteily" kun ei kuitenkaan ole mitenkään eritelty mikä risteily on "kyseessä" ! Risteilyjähän on menonenlaisia ja monet eri yhtiöt (esim. RCCL, Costa ) niitä tekee. Esim. viikon mittaisia joissa lähtöpaikkana Dubai, mutta myös muun mittaisia ja eri reittisiä joissa Dubai on välisatamana. Ja varmaan Dubaista tehdään myös jonkinlaisia "risteilyjä" ihan päiväseltään lähivesille. Jne jne.

      Itse olen ostanut Costa cruise-nimisen laivayhtiön risteilyn ( lähtöpaikkana Dubai) suoraan ao. yhtiön suomalaiselta agentilta, atc. fi.

    • perhe 4 hlö

      Minä olen menossa joulukuussa perheeni (minä, mies, lapset 4 ja 6) kanssa Dubaista lähtevälle Royal Caribbeanin risteilylle, joka käy mm. Omanissa. Ostettiin risteily suoraan RCCL:ltä.

    • Risteilijätär

      Tarkoitin siis dubaista lähtevää risteilyä Costa Favolosa laivalla joka käy mm omanissa ja bahrainissa.Aurinkomatkoilta ostettu reilu 1000e/h
      Kiinnostaisi kuulla miten se viimeinen päivä on järjestetty,laiva on satamassa ja dubaissa saa shoppailla mutta onko joku "viimeinen aika" jolloin laivalla oltava vaikka se on yön satamassa ja aamulla lähtee lento suomeen.Dubaissa olen käyny useita kertoja mutta tämä risteilyjuttu on ihan uusi kokemus

    • risteilijätär

      eikö tosiaan ole matkakokemuksia?

    • toinen minä

      Ei ole mitään "viimeistä aikaa" jolloin olisi laivalle palattava. Siellä se satamassa seisoo ja vartijat päivystävät 24h, joten laivalle voi hipsiä mihin kellonaikaan haluaa. Jos esim. oma lento lähtisi vasta myöhään illalla, niin laivassa saa olla ihan viimeiseen tappiin asti. Hytit täytyy luovuttaa siivottavaksi lähtöpäivän aamupäivällä, mutta ruokailut ja muut palvelut ovat käytettävissä niin pitkään kuin tarve vaatii - laivahan lähtee seuraavalle risteilyllekin vasta seisottuaan satamassa useamman yön joten laivalta poistuminen ei ole niin tarkkaa kuin yleensä risteilyillä.

      Minkälaisia matkakokemuksia kaipaat? Favolosa-laiva ei varmaan monelle vielä ole tuttu, koska se otettiin käyttöön vasta joskus viime keväänä. Aiemmin Dubain risteilyitä on tehneet Costan Luminosa ja Deliziosa. Systeemit kai kuitenkin kutakuinkin samat joka laivalla. Luulen kuitenkin ettei noista mainitsemistasi satamista Bahrain ole tänä talvena ohjelmassa, koska siellä on vielä jossain määrin levotonta. Se poistui matkareitistä viime helmikuussa ja tilalla taitaa olla joku Omanin satamakohde tänä vuonna. Muscat (Omanissa siis) on ollut jo aikaisempina vuosina mutta nyt on toinenkin omanin satama.

    • Risteilijätär

      Kyllä Bahrain on käyntikohteena 6. päivä .
      Kohteet ovat:Dubai,muscat,fujirah,abu dhabi,bahrain-ainakin viimeisten tietojen mukaan.
      Mukava olisi kuulla missä kävit näissä paikoissa,kun se aika on niin rajallinen niin pakko olisi vähän suunnitella ettei menisi hortoillessa.
      Laivalla varmaan voi vaihtaa valuuttaa lähtiessä,en ole perehtynyt että onko jokapaikassa eri valuutta.
      Oliko satamasta miten pitkä matka dubain keskustaan ja pääseeköhän lähtöpäivänä vielä kaupungilla käymään kun lento lähtee vasta n klo 17.
      Matkalaukut kuulemma jätetään ed iltana oven taakse ja ne saa satamasta haettua lähtiessä.
      Muutenkin olisi kiva kuulla millainen laiva oli,hytit,ravintolat ym.
      Oliko laivan kaupoissa millainen tarjonta verrattuna esim näihin ruotsin laivoihin.
      Kiitos vielä vastauksista :)

    • 2.minä

      Jos katsot tarkemmin varustamon nettisivuilta, huomaat että päivä 6:n kohde on Khasab, Omanissa. Tämä on nähdäkseni viimeisin tieto. Se on otettu hätävaraksi, koska Bahrainiin ei suositella oikein vieläkään matkustamista.

      Vaikea suositella toiselle käyntikohteita. Itse asiassa se kauopungilla hortoilu voi olla kaikkein hauskintakin. Joku tykkää shoppailla, toinen kierrellä toreja ja soukeja ja katsella elämänmenoa, kolmas ottaa aurinkoa rannalla, neljäs valitsee kaikki retket jne. Jos haluat mennä retkille niistä löytyy hyvät selostukset varustamon nettisivuilta. Esim. jeeppisafari taitaa olla ohjelmassa kaikissa paikoissa. Kauhean paljon varsinaisia nähtävyyksiä ei näissä paikoissa ole . Museoita, moskeijoita yms keitä ne kiinnostaa. Jokaisessa kohteessa voi tietysti retkeillä omatoimisesti, vuokrata vaikka taksin käyttöönsä, tai sitten kuljeskella kaupungilla muuten vain. Esim. Muscatissa takseilla oli oikein hinnastot erilaisista "kiertoajeluista".

      Parhaat ostosmahdollisuudet tietysti Dubaissa, mutta myös Abu Dhabissa on pari isompaa ostoskeskusta. Shoppailu itse laivalla on ehkä enempi ajankulua - tietysti siellä on jotain koruja, vaatetta, kosmetiikkaa yms myytävänä, mutta kaikkea saa paremmin maista. Alkoholit saa mukaan vasta laivalta poistuttaessa ja makeisvalikoima on hyvin pieni.

      Dubai, Abu dhabi ja Fujeirah ovat samassa valuutassa, Muscatissa on oma valuuttansa mutta siellä turistikaupoissa, takseissa yms kelpasivat eurotkin. Rahanvaihtajia löytyy kaduilta jos haluaa paikallista valuuttaa käyttää, mutta laivalla ei ollut valuutanvaihtoa. Emiraattien rahaa tietysti kannattaa pitää mukana (voi vaihtaa jos Suomessa tai paremmalla kurssilla paikan päältä vaikka lentokentälle tullessaan) koska sen kohteissa ollaan pääsääntöisesti.

      Toisessa ketjussa kommentoin tuota satama-asiaa. Laivalta kannattaa Dubaisssa lähteä kaupungille taksilla. Se on melkeinpä ainut mahdollisuus. Eikä se mikään vankila ole vaan tietysti sieltä saa lähteä kaupungille käymään kaikkina päivinä kun laiva on satamassa. Jos menet Aurinkomatkoilla, niin varmasti saatte heiltä tarkan ajan jolloin pitää olla takaisin laivalla lentokenttäkuljetusta varten.

    • Risteilijätär

      Ahaa,aurinkomatkojen esitteessä vaan oli bahrain minkä mukaan matka tilattiin.Yllättävää oli että aurinkomatkoilla ei ole mitään tietoja näistä asioista,esim siitä että pääseekö laivalta viimeisenä päivänä maihin.
      Oliko taksimatka dubain keskustaan mitenkä pitkä?

    • Risteilijätär

      Tänään selvisi että Bahrain on retkilistalla mikäli mitään ihmeitä ei satu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      637
      4708
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3221
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2479
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 252
      1877
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      97
      1354
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe