Olen keski-ikäinen, suht terve nainen. Pidän luonnosta ja haluaisin alkaa, ehkä ensi keväänä, pienimuotoisen vaellusharrastuksen.
Minulla on isokokoinen 2-vuotias leikattu poikakissa. Se on hyvin energinen. Ehkä se johtuu siitä että se vietti ensimmäisen vuotensa koiran kanssa, olivat parhaat ystävykset. Kissani on pikkupihallani narussa päivisin monta tuntia (vahdin sitä koko ajan) ja teen lenkkejä sen kanssa silloin tällöin. Lenkeillä se haluaa pusikoihin ja romuaa ojan pohjia :). Ei ole mikään saalistajakissa, 2 päästäistä on saanut kiinni koko tähänastisen elämänsä aikana. Tuntuu että se kaipaisi enemmän liikuntaa. Haaveeni olisi tehdä pienimuotoinen vaellus kissani kanssa!
Olen tehnyt nuotioretkiä sen kanssa luonnossa. Se ei koskaan karkaa kauemmas, korkeintaan hetkeksi näköpiiristä, vapaana luonnossa ollessaan. Pitäisin kissan kuitenkin vaeltaessa enimmäkseen pitkässä flexissä.
En kuitenkaan tiedä juuri mitään vaeltamisesta. Asun Pohjois-Suomessa. Voisiko joku kokenut vaeltaja suositella minulle jotain vaellusreittiä jossain päin Suome joka soveltuisi naiselle ja kissalle : )?. Maasto saisi olla melko tasista, ei jyrkkiä rinteitä eikä riipppusiltoja! Kävelytahtini olisi varsin verkkainen. Ensimmäisellä vaelluksella yöpyisin (teltassa?) ehkä 1 tai 2 yötä. Jään odottamaan neuvoja.
Vaellus: nainen ja kissa =? Neuvoja, pliis!
9
915
Vastaukset
- 2245
Jos oot tosissas, niin olisko tuolla sopivan pituisia reittejä?
http://www.syote.fi/fi/kansallispuisto/lahiretkikohteet/iso-syotteen retkeilyalue/ - klikkaa...
luontoon fi sivusto.Ounas-pallas vois sopia jos olet pohjoisessa.Tuskin vaeltamaan kirjoista oppii tee ensin lyhyt lenkki ja katso miten menee.Toinen sivusto jotenkin vaellusnet jossa paljon vinkkejä
heh :-)
- me and my tomcat
Kiitos neuvoista. Kiinnostavia reittimahdollisuuksia löytyi ensi kevääksi. Ihan tosissani olen!
- 8 + 13
Ei ne riippusillat kaikki ole niin pahoja. Autiotupiin ei saa ottaa eläimiä, ei varmaan moneen hotelliinkaan. Useimmilla varsinaisilla reiteillä eläimet täytyy pitää kiinni. Ehkä voisitte mennä ihan vaan lähimetsään aluksi pariksi yöksi?
- teltassahan...
tuyo lupaskin.Useimpiin autiotupiin saa ottaa eläimiä.
- yksinäisenä..
naisena en menis autiotupaan ihan muista syistä
- 17 + 8
Kerro? Kuorsaatko tosi pahasti vai?
- Taikamaan tallaaja
Esimerkiksi täällä Posiolla on useita vaihtoehtoja vaellus- tai retkikohteiksi. Posion matkailun nettisivuilta löytyy useita eri vaihtoehtoja http://matkailu.posio.fi/Suomeksi/Kayntikohteet/Luontokohteet.iw3 .
Jos ei ole koskaan harrastanut vaellusta, suosittelisin aloittamaan lyhyemmistä päiväretkistä, joita löytyy esim. Riisitunturin kansallispuistosta, Pyytöuomasta ja Palotunturilta. Nuo reitit ovat 3-5km pitkiä ja suuntautuvat kauniille paikoilla tuntureihin ja vaaroille.
Jos pitempää vaellusta haluaa tehdä, niin esimerkiksi Korouoman rotkolaakso on loistava 2 päivän ja yhden yön reitti upeissa maisemissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712881
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1472190Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa752080Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2541720- 691453
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi3051415- 781337
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää381226Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps1251125- 761042