Fiat 500

Pedoton

Olisko kenelläkään kokemuksia Fiat 500:sta. Kandeisko hakkia pikkuajoon vai onko esim. talvella kylmä?

14

13716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tykkääään

      tänä aamulla oli 0 astetta ja meni alle kilometri kun eka pykälä nousi lämpömittarissa ja parin kilsan päästä pitää kääntää lämpöä pienemmälle ja muutenkin tosi kettärä auto ite kyllä tykkään.

    • 5008

      Ite käynyt testaamassa 500:sen sekä 1.4l 100hv Multiair bensakoneella että 1.3l 75hv Multijet dieselillä, jo normaali kaupunki-, taajama- ja maantiepyörityksessä diesel oli mukavampi ja vääntävämpi. Toki 1.4 bensa kulkee toiseen malliin sitten kun kierrokset on yli 4000:n, mutta yllättävä ohut vääntö alakierroksilla oli pettymys.

      1.2:sta peruskoneesta ei kokemusta, mutta uusi 0.9l 85hv TwinAir turbo (2 sylinterinen) tulee myyntiin loppuvuodesta tai 2012 alussa, jonka uskon olevan koeajamatta näistä paras, joten itse odottelisin sitä, ja itse asiassa odotankin. Tietysti jos käytettyä hakee, niin sitten pitää tyytyä siihen mitä myynnissä on.

      Lämpiävyydestä ei ole omakohtaista tietoa, mutta jos käytettyä on hakemassa niin kannattaa ehdottomasti sellainen yksilö missä on ajonvakautus (ESP), joka on ihan ehdoton turvavaruste varsinkin näin lyhytakselivälisessä autossa. Myös TM:n talvitautoesti viime- vai edellisvuodelta vahvistaa tämän. ESP on ollut 500:ssa lisävaruste, josta syystä sitä ei suurimmista osista käytettyjä ole.

    • 5008

      Ja nyt on käyty peruskone 1.2 69hv:kin testaamassa. Vaikka tehoeroa verrattuna 1.4:seen onkin 30hv, käytännön suorituskyvyssä kaupungissa ja taajamissa ei ollut niin paljoa eroa että 1.4:sta kannattais maksaa 3 donaa enemmän. Maantiellä ja motarillakaan tuo tehoero ei tunnu niin suurelta, tosin yli 80km/h vauhdeissa 1.2:n väännön puutteen huomaa, ts. kiihdyttääkseen on laitettava pienempää silmään. Mutta pieni "kepittäminenhän" kuuluu vähän niinkuin tällaisen auton luonteeseen, eikö?

      Edelleen paras moottori kaupunkiin tai maantielle on mielestäni 1.3 Multijet diesel: vääntöä riittää kadunkulmissa ja isommallakaan tiellä ei tarvitse olla heti vaihtamassa pienemmälle. Tosin hintaeroa 1.2:seen on tuhansia, ja jos ei dieselistä perusta niin kannattaa sitten valita suosista 1.2:nen ja laittaa loput rahat vaikka auton varusteluun.

    • tosi peto

      jep löytyy fiat 500 1.4 turbo kisakoneella 190hv

    • 500 fan

      Tietäiskö joku löytyiskö Fiat 500:sta alle 10 000? Olen yrittäny plarata joka paikat läpi netistä eikä vastaan oo tullu.

    • viis´satanen

      Joo, tällä hetkellä näyttäisi olevan nettiauto.com sivustolla edullisin 500:n hintaan 11000 €, vm.08. Voithan yrittää tinkimällä saada jostain alle kymppitonnilla.

    • /////500
    • 500 fan

      Joo tuota vois kokeilla, mutta jos joku tietää, että jostain löytyis, niin viestiä vain tänne. :)

    • Hyvä maku

      Kokemusta on!
      Vamollani on Fiat 500 ilman vikoja. Ollut jo 4-vuotta. Hyvin tarkenee talvella.
      Ei jää jalkoihin moottoritielläkään. 1,2 l:n moottori, 1242 kuutio cm. Vaikka auto on
      lyhyt,raideväli suhteessa leveä. Uskaltaa ajaa mutkastakin tietä reippaasti. 1,2 kone
      riittää,keskikulutus n. 5,1 L Isommalla 1,4 L:n koneella hinta ja kulutus nousee reippaanlaisesti. Hyvät joustovarat,huonoa mökkitietä ajatellen.
      Jos tarvit enemmän tehoa, Abartit saapuvat kohta Suomeen.

    • 500

      Fiat 500 1,2 lounge. Ainoita puutteita; ei penkin lämittäjää eikä turvavyön korkruden säätöä. Perä on ain likainen.

      Ihana pikkuauto!!!!!

      • Anonyymi

        Fiat 500 Lounge on huippu - en luovuttaisi pois. Minulla on ollut erilaisia autoja lähes viisikymmentä vuotta - tämä pikkunen on paras kaikista! Helppo parkkeerata, kulkee moottoritielläkin hyvin - ja hauska uökomuoto saa kanssa-autoilijat jyvälle tuulelle:). Auton takapenkki on koriste, mutta takaluukku on iso, kun kääntää penkit alas. Ei muuta kun autokaupoille ostamaan tämä suloinen pikku Italian ferrari:)


    • Pikkurouva

      Hei! Minulla on ollut 1,4 automaatti Fiat500 vuoden verran (uutena hankittu). Yllätyin kuinka hyvin talvi meni (olimme "varuillamme", että saattaisi tulla pulmia). Perheemme ykkösautona on ollut pääosin isompia Audeja (myös edellinen autoni oli Audi A3 autom. vm.2009) ja en huomaa mitään eroa em.autoihin esim. kylmäkäynnistyksessä tmv. Ikkunoiden huurtumista ei ole sen paremmin kuin muutakaan moitittavaa. Suosittelen lämpimästi, varsinkin jos et tarvitse autoa ns. egon pönkittäjäksi:) vaan täydentämään klassikkotyyliä ympäristöystävällisesti Todella hyvä kaupunki/ lyhyempien matkojen auto, mutta olen ajanut myös mökille Hankoon pääkaupunkiseudulta ja hyvin toimii. En vaihtaisi enää pois!!!

      • Tuleva Fiatisti

        Hei!

        Tuo automaattiversio itseänikin kovasti kiinnostaa, huonosti vain tuota koeajettavissa liikkeissä. Ilmeisesti se palannut siis mainiosti myös talvisin & liukkaalla, kuinka nykivää / jouhevaa vaihtaminen on?

        Terv. Tuleva Fiatisti


    • Anonyymi

      Fiat 500
      1,3 75 dirsel Multijet Lounge.
      Vauhtipyörän haluaa 100k jälkeen.
      Suurempi ongelma on ryntäsiy joka tuhoaa koneen vaihtokelpoiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe