Olisko kenelläkään kokemuksia Fiat 500:sta. Kandeisko hakkia pikkuajoon vai onko esim. talvella kylmä?
Fiat 500
14
16041
Vastaukset
- tykkääään
tänä aamulla oli 0 astetta ja meni alle kilometri kun eka pykälä nousi lämpömittarissa ja parin kilsan päästä pitää kääntää lämpöä pienemmälle ja muutenkin tosi kettärä auto ite kyllä tykkään.
- 5008
Ite käynyt testaamassa 500:sen sekä 1.4l 100hv Multiair bensakoneella että 1.3l 75hv Multijet dieselillä, jo normaali kaupunki-, taajama- ja maantiepyörityksessä diesel oli mukavampi ja vääntävämpi. Toki 1.4 bensa kulkee toiseen malliin sitten kun kierrokset on yli 4000:n, mutta yllättävä ohut vääntö alakierroksilla oli pettymys.
1.2:sta peruskoneesta ei kokemusta, mutta uusi 0.9l 85hv TwinAir turbo (2 sylinterinen) tulee myyntiin loppuvuodesta tai 2012 alussa, jonka uskon olevan koeajamatta näistä paras, joten itse odottelisin sitä, ja itse asiassa odotankin. Tietysti jos käytettyä hakee, niin sitten pitää tyytyä siihen mitä myynnissä on.
Lämpiävyydestä ei ole omakohtaista tietoa, mutta jos käytettyä on hakemassa niin kannattaa ehdottomasti sellainen yksilö missä on ajonvakautus (ESP), joka on ihan ehdoton turvavaruste varsinkin näin lyhytakselivälisessä autossa. Myös TM:n talvitautoesti viime- vai edellisvuodelta vahvistaa tämän. ESP on ollut 500:ssa lisävaruste, josta syystä sitä ei suurimmista osista käytettyjä ole. - 5008
Ja nyt on käyty peruskone 1.2 69hv:kin testaamassa. Vaikka tehoeroa verrattuna 1.4:seen onkin 30hv, käytännön suorituskyvyssä kaupungissa ja taajamissa ei ollut niin paljoa eroa että 1.4:sta kannattais maksaa 3 donaa enemmän. Maantiellä ja motarillakaan tuo tehoero ei tunnu niin suurelta, tosin yli 80km/h vauhdeissa 1.2:n väännön puutteen huomaa, ts. kiihdyttääkseen on laitettava pienempää silmään. Mutta pieni "kepittäminenhän" kuuluu vähän niinkuin tällaisen auton luonteeseen, eikö?
Edelleen paras moottori kaupunkiin tai maantielle on mielestäni 1.3 Multijet diesel: vääntöä riittää kadunkulmissa ja isommallakaan tiellä ei tarvitse olla heti vaihtamassa pienemmälle. Tosin hintaeroa 1.2:seen on tuhansia, ja jos ei dieselistä perusta niin kannattaa sitten valita suosista 1.2:nen ja laittaa loput rahat vaikka auton varusteluun. - tosi peto
jep löytyy fiat 500 1.4 turbo kisakoneella 190hv
- 500 fan
Tietäiskö joku löytyiskö Fiat 500:sta alle 10 000? Olen yrittäny plarata joka paikat läpi netistä eikä vastaan oo tullu.
- viis´satanen
Joo, tällä hetkellä näyttäisi olevan nettiauto.com sivustolla edullisin 500:n hintaan 11000 €, vm.08. Voithan yrittää tinkimällä saada jostain alle kymppitonnilla.
- /////500
Viisisatanen Japanin liikenteessä:
http://www.youtube.com/watch?v=b-ysbGrKj9I&feature=related - 500 fan
Joo tuota vois kokeilla, mutta jos joku tietää, että jostain löytyis, niin viestiä vain tänne. :)
- Hyvä maku
Kokemusta on!
Vamollani on Fiat 500 ilman vikoja. Ollut jo 4-vuotta. Hyvin tarkenee talvella.
Ei jää jalkoihin moottoritielläkään. 1,2 l:n moottori, 1242 kuutio cm. Vaikka auto on
lyhyt,raideväli suhteessa leveä. Uskaltaa ajaa mutkastakin tietä reippaasti. 1,2 kone
riittää,keskikulutus n. 5,1 L Isommalla 1,4 L:n koneella hinta ja kulutus nousee reippaanlaisesti. Hyvät joustovarat,huonoa mökkitietä ajatellen.
Jos tarvit enemmän tehoa, Abartit saapuvat kohta Suomeen. - 500
Fiat 500 1,2 lounge. Ainoita puutteita; ei penkin lämittäjää eikä turvavyön korkruden säätöä. Perä on ain likainen.
Ihana pikkuauto!!!!!- Anonyymi
Fiat 500 Lounge on huippu - en luovuttaisi pois. Minulla on ollut erilaisia autoja lähes viisikymmentä vuotta - tämä pikkunen on paras kaikista! Helppo parkkeerata, kulkee moottoritielläkin hyvin - ja hauska uökomuoto saa kanssa-autoilijat jyvälle tuulelle:). Auton takapenkki on koriste, mutta takaluukku on iso, kun kääntää penkit alas. Ei muuta kun autokaupoille ostamaan tämä suloinen pikku Italian ferrari:)
- Pikkurouva
Hei! Minulla on ollut 1,4 automaatti Fiat500 vuoden verran (uutena hankittu). Yllätyin kuinka hyvin talvi meni (olimme "varuillamme", että saattaisi tulla pulmia). Perheemme ykkösautona on ollut pääosin isompia Audeja (myös edellinen autoni oli Audi A3 autom. vm.2009) ja en huomaa mitään eroa em.autoihin esim. kylmäkäynnistyksessä tmv. Ikkunoiden huurtumista ei ole sen paremmin kuin muutakaan moitittavaa. Suosittelen lämpimästi, varsinkin jos et tarvitse autoa ns. egon pönkittäjäksi:) vaan täydentämään klassikkotyyliä ympäristöystävällisesti Todella hyvä kaupunki/ lyhyempien matkojen auto, mutta olen ajanut myös mökille Hankoon pääkaupunkiseudulta ja hyvin toimii. En vaihtaisi enää pois!!!
- Tuleva Fiatisti
Hei!
Tuo automaattiversio itseänikin kovasti kiinnostaa, huonosti vain tuota koeajettavissa liikkeissä. Ilmeisesti se palannut siis mainiosti myös talvisin & liukkaalla, kuinka nykivää / jouhevaa vaihtaminen on?
Terv. Tuleva Fiatisti
- Anonyymi
Fiat 500
1,3 75 dirsel Multijet Lounge.
Vauhtipyörän haluaa 100k jälkeen.
Suurempi ongelma on ryntäsiy joka tuhoaa koneen vaihtokelpoiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504158
- 583679
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382093- 292076