Mietin, että olisi kiva saada tuohon Nikoniini (D3100) joku parempi objektiivi ton perus kitin tilalle.
Kattelin tämmöstä Tamronia
TAMRON AF 18-200/3.5-6.3 DI II NIKON
http://www.superkuva.fi/tuote/tamron-af-18-200-35-63-di-ii-nikon/37341700A14N2/
Toi on ton vajaa 200€, onko ihan romu? Ei ole kuvanvakaajaa, oon todennut kyl ihan pärjääväni ilman.
NIKON 18-105/3.5-5.6G ED VR AF-S
http://www.superkuva.fi/tuote/nikon-18-105-35-56g-ed-vr-af-s/026JAA805DA/
Täs olis sit toinen Nikonilta. Haluisin ehkä kuitenkin vähän pidemmän zoomin.
NIKON 55-300mm F/4.5-5.6G ED VR AF-S DX
http://www.superkuva.fi/tuote/nikon-55-300mm-f-45-56g-ed-vr-af-s-dx-supertarjous!/026JAA814DA/
Tässä viel kolmas. Tää vaan alkaa tosta 55mm, et en tiedä jaksanko/viittinkö alkaa vaihteleen objektiiveja kokoajan.
Sit joku macro olis kiva, kattona olis sellanen about 300€, jos näin pienellä budjetilla mitään saa.
Ehdotelkaa & kertokaa mielipiteenne noista omistani.
Uutta objektiivia etsimässä
13
411
Vastaukset
- Canonisti minäkin
Itse en tuhlaisi rahojani yhteenkään noista sutuista. Jos sinulla ei ole vielä f/1,8 35mm:stä, niin ilman muuta se. Se on halpa, mutta optisesti hyvä. Mekaniikka toki vähän mitä sattuu.
Joku noin satanen macro toimii myös yleistelenä. Nikonilla on versiota 105mm macrosta. Tuossa yksi hyvin yleisteleksikin sopiva. Hinta uutena noin 900€, joten kannattaa katsella käytettyjä.
http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/224-micro-nikkor-af-s-105mm-f28g-if-ed-vr-review--test-report
Joku Nikonisti saa katsoa nuo yhteensopivuudet eri runkoihin. hyvää makroa ei saa tuohon hintaan.
puhuin aikasemmassa ketjussa "köyhänmiehenmakrosta" :
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10079606
lukaiseppa tuo :)- Huoh....
Siis onko tarkoituksena ostaa "parempi" objektiivi vai lisää objektiiveja?
Yksikään noista ei ole "parempi", vaan ovat yhtä "hyviä" kuin sun kit-objektiivi.- Epic fail
No ehkä en sitten etsi 'parempaa'.
Päätelkää jotain jo siitä, että runkona on D3100. 15-vuotias teinipellekuvailija pienen budjetin kanssa.
En kaipaa vielä mitään überhuippulaitteistoja.
Ton kitinkin laatu on ihan kelpaava mulle, haluisin vaan pidemmän zoomin perusputkeks.
harrastelijakirurgi
Juup, luin tuota ketjua jo aikasemmin ja mietinkin, että tuollaisen voisi ehkä jossain vaiheessa tilata/ostaa :) Epic fail kirjoitti:
No ehkä en sitten etsi 'parempaa'.
Päätelkää jotain jo siitä, että runkona on D3100. 15-vuotias teinipellekuvailija pienen budjetin kanssa.
En kaipaa vielä mitään überhuippulaitteistoja.
Ton kitinkin laatu on ihan kelpaava mulle, haluisin vaan pidemmän zoomin perusputkeks.
harrastelijakirurgi
Juup, luin tuota ketjua jo aikasemmin ja mietinkin, että tuollaisen voisi ehkä jossain vaiheessa tilata/ostaa :)katsoit varmaan ne esimerkkikuvat photobuketista mitä oon laittanu.
ei mikään huono idea makroiluun :)
- Canonisti minäkin
Hanki tuo f/1.8 35mm. Siitä on eniten hyötyä harrastuksen tuossa vaiheessa. Se on kuitenkin optisesti erittäin hyvä.
Kun olet opetellut sen käytön, niin sitten joko laajakulma maisema- yms. kuviin tai sitten joku potretti lasi. Nikoniin on monta ok. 85mm vaihtoehtoa.- Räpi
Jos Epic fail kertoo - "haluisin vaan pidemmän zoomin perusputkeks." - ja sinä yrität syöttää hänelle f/1.8 35mm optiikkaa, niin luetko lainkaan mitä toinen kirjoittaa vai ymmärrätkö asian jotenkin nurinpäin?
Vai mitä neuvoistasi pitäisi ajatella...? - Canonisti minäkin
Räpi kirjoitti:
Jos Epic fail kertoo - "haluisin vaan pidemmän zoomin perusputkeks." - ja sinä yrität syöttää hänelle f/1.8 35mm optiikkaa, niin luetko lainkaan mitä toinen kirjoittaa vai ymmärrätkö asian jotenkin nurinpäin?
Vai mitä neuvoistasi pitäisi ajatella...?Kuten sanoin, harrastuksen tuossa vaiheessa, tuollaisella suttuzoomilla ei ole mitään käyttöä. Ihminen haluaa ostaa hyvän, tilavan ja turvallisen auton ja ehdottaa Trabanttia. En myöskään tuolloin puolla hänen ajatustaan.
- Räpi
Canonisti minäkin kirjoitti:
Kuten sanoin, harrastuksen tuossa vaiheessa, tuollaisella suttuzoomilla ei ole mitään käyttöä. Ihminen haluaa ostaa hyvän, tilavan ja turvallisen auton ja ehdottaa Trabanttia. En myöskään tuolloin puolla hänen ajatustaan.
Siis muokkaat kysyjän kysymyksen itsellesi sopivaksi ja vastaat siihen? Tuolla metodilla voi antaa kenen tahansa kysymyksiin mistä tahansa aiheesta mitä tahansa vastauksia. Viisastellako vain haluat?
Selvää ainakin on, ettei vastauksellasi ole kysyjälle mitään arvoa. - Canonisti minäkin
Räpi kirjoitti:
Siis muokkaat kysyjän kysymyksen itsellesi sopivaksi ja vastaat siihen? Tuolla metodilla voi antaa kenen tahansa kysymyksiin mistä tahansa aiheesta mitä tahansa vastauksia. Viisastellako vain haluat?
Selvää ainakin on, ettei vastauksellasi ole kysyjälle mitään arvoa.Aloittelija ehdottaa jotain ihan kelvotonta suttuzoomia, niin sinun mielestäsi sitä pitäisi kehua?
- Räpi
Canonisti minäkin kirjoitti:
Aloittelija ehdottaa jotain ihan kelvotonta suttuzoomia, niin sinun mielestäsi sitä pitäisi kehua?
Kaveri haluaa laajentaa optiikkaansa telepäässä ja sinä tarjoat kolemekymmentäviisimillistä! Jos itse olisit vastaavassa tilanteessa ja saisit neuvon jonka nyt olet itse antanut kysyjälle, minkä arvon sille antaisit?
Periaatteessa neuvossasi ei ole mitään vikaa, se vain ei liity mitenkään esitettyyn kysymykseen. Jos itselläni olisi halua antaa neuvoja, pyrkisin vastaamaan esitettyyn kysymykseen ja ymmärtämään mitä halutaan. Jos joku haluaa mennä Venäjälle, en pyri ohjaamaan häntä Ruotsiin. Ellen kykenisi antamaan neuvoja esitetyn kysymyksen puitteissa, jättäisin kirjoittamatta.
Eipä silti, kontekstissa pysyminen ei näillä saiteilla ole aina mikään itsestäänselvyys, mutta tämä tästä.
- 02o
Kaikki halvat telezoomit on kutakuinkin yhtä hyviä.
Sinun sijassasi ostaisin valovoimaisimman mihin budjettisi riittää - EräsEhdotus
Jos välttämättä nyt tarvitset jonkin sutun ja budjettisi on noinkin pieni ja siedät
ääntä objektiivissa etkä tarvitse vakaajaa niin suosittelisin kääntymään
Kalle Anttilan puoleen ja hankkimaan sieltä hintaan 139,90 (ovh.179)
Tamron DI 70-300mm objektiivin.
Hintaisekseen ihan hyvä ostos.
Epäilen jot et tekis noilla kalliimmilla mitkä mainitsit paljon enempää.
Loput rahat voit panna vaikka säästöön taikka ostaa niillä toisen yhtä huonon
objektiivin.
Kunpa käytössäsi olisi edes 400E nimittäin sillä satasen lisärahalla saisi jo..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151429- 961276
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31077Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171046Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59838- 32830
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37768Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44754