Uutta objektiivia etsimässä

Epic fail

Mietin, että olisi kiva saada tuohon Nikoniini (D3100) joku parempi objektiivi ton perus kitin tilalle.


Kattelin tämmöstä Tamronia
TAMRON AF 18-200/3.5-6.3 DI II NIKON
http://www.superkuva.fi/tuote/tamron-af-18-200-35-63-di-ii-nikon/37341700A14N2/
Toi on ton vajaa 200€, onko ihan romu? Ei ole kuvanvakaajaa, oon todennut kyl ihan pärjääväni ilman.

NIKON 18-105/3.5-5.6G ED VR AF-S
http://www.superkuva.fi/tuote/nikon-18-105-35-56g-ed-vr-af-s/026JAA805DA/
Täs olis sit toinen Nikonilta. Haluisin ehkä kuitenkin vähän pidemmän zoomin.

NIKON 55-300mm F/4.5-5.6G ED VR AF-S DX
http://www.superkuva.fi/tuote/nikon-55-300mm-f-45-56g-ed-vr-af-s-dx-supertarjous!/026JAA814DA/
Tässä viel kolmas. Tää vaan alkaa tosta 55mm, et en tiedä jaksanko/viittinkö alkaa vaihteleen objektiiveja kokoajan.

Sit joku macro olis kiva, kattona olis sellanen about 300€, jos näin pienellä budjetilla mitään saa.
Ehdotelkaa & kertokaa mielipiteenne noista omistani.

13

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin

      Itse en tuhlaisi rahojani yhteenkään noista sutuista. Jos sinulla ei ole vielä f/1,8 35mm:stä, niin ilman muuta se. Se on halpa, mutta optisesti hyvä. Mekaniikka toki vähän mitä sattuu.

      Joku noin satanen macro toimii myös yleistelenä. Nikonilla on versiota 105mm macrosta. Tuossa yksi hyvin yleisteleksikin sopiva. Hinta uutena noin 900€, joten kannattaa katsella käytettyjä.

      http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/224-micro-nikkor-af-s-105mm-f28g-if-ed-vr-review--test-report

      Joku Nikonisti saa katsoa nuo yhteensopivuudet eri runkoihin.

    • Huoh....

      Siis onko tarkoituksena ostaa "parempi" objektiivi vai lisää objektiiveja?

      Yksikään noista ei ole "parempi", vaan ovat yhtä "hyviä" kuin sun kit-objektiivi.

      • Epic fail

        No ehkä en sitten etsi 'parempaa'.
        Päätelkää jotain jo siitä, että runkona on D3100. 15-vuotias teinipellekuvailija pienen budjetin kanssa.
        En kaipaa vielä mitään überhuippulaitteistoja.
        Ton kitinkin laatu on ihan kelpaava mulle, haluisin vaan pidemmän zoomin perusputkeks.

        harrastelijakirurgi
        Juup, luin tuota ketjua jo aikasemmin ja mietinkin, että tuollaisen voisi ehkä jossain vaiheessa tilata/ostaa :)


      • Epic fail kirjoitti:

        No ehkä en sitten etsi 'parempaa'.
        Päätelkää jotain jo siitä, että runkona on D3100. 15-vuotias teinipellekuvailija pienen budjetin kanssa.
        En kaipaa vielä mitään überhuippulaitteistoja.
        Ton kitinkin laatu on ihan kelpaava mulle, haluisin vaan pidemmän zoomin perusputkeks.

        harrastelijakirurgi
        Juup, luin tuota ketjua jo aikasemmin ja mietinkin, että tuollaisen voisi ehkä jossain vaiheessa tilata/ostaa :)

        katsoit varmaan ne esimerkkikuvat photobuketista mitä oon laittanu.
        ei mikään huono idea makroiluun :)


    • Canonisti minäkin

      Hanki tuo f/1.8 35mm. Siitä on eniten hyötyä harrastuksen tuossa vaiheessa. Se on kuitenkin optisesti erittäin hyvä.

      Kun olet opetellut sen käytön, niin sitten joko laajakulma maisema- yms. kuviin tai sitten joku potretti lasi. Nikoniin on monta ok. 85mm vaihtoehtoa.

      • Räpi

        Jos Epic fail kertoo - "haluisin vaan pidemmän zoomin perusputkeks." - ja sinä yrität syöttää hänelle f/1.8 35mm optiikkaa, niin luetko lainkaan mitä toinen kirjoittaa vai ymmärrätkö asian jotenkin nurinpäin?

        Vai mitä neuvoistasi pitäisi ajatella...?


      • Canonisti minäkin
        Räpi kirjoitti:

        Jos Epic fail kertoo - "haluisin vaan pidemmän zoomin perusputkeks." - ja sinä yrität syöttää hänelle f/1.8 35mm optiikkaa, niin luetko lainkaan mitä toinen kirjoittaa vai ymmärrätkö asian jotenkin nurinpäin?

        Vai mitä neuvoistasi pitäisi ajatella...?

        Kuten sanoin, harrastuksen tuossa vaiheessa, tuollaisella suttuzoomilla ei ole mitään käyttöä. Ihminen haluaa ostaa hyvän, tilavan ja turvallisen auton ja ehdottaa Trabanttia. En myöskään tuolloin puolla hänen ajatustaan.


      • Räpi
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Kuten sanoin, harrastuksen tuossa vaiheessa, tuollaisella suttuzoomilla ei ole mitään käyttöä. Ihminen haluaa ostaa hyvän, tilavan ja turvallisen auton ja ehdottaa Trabanttia. En myöskään tuolloin puolla hänen ajatustaan.

        Siis muokkaat kysyjän kysymyksen itsellesi sopivaksi ja vastaat siihen? Tuolla metodilla voi antaa kenen tahansa kysymyksiin mistä tahansa aiheesta mitä tahansa vastauksia. Viisastellako vain haluat?

        Selvää ainakin on, ettei vastauksellasi ole kysyjälle mitään arvoa.


      • Canonisti minäkin
        Räpi kirjoitti:

        Siis muokkaat kysyjän kysymyksen itsellesi sopivaksi ja vastaat siihen? Tuolla metodilla voi antaa kenen tahansa kysymyksiin mistä tahansa aiheesta mitä tahansa vastauksia. Viisastellako vain haluat?

        Selvää ainakin on, ettei vastauksellasi ole kysyjälle mitään arvoa.

        Aloittelija ehdottaa jotain ihan kelvotonta suttuzoomia, niin sinun mielestäsi sitä pitäisi kehua?


      • Räpi
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Aloittelija ehdottaa jotain ihan kelvotonta suttuzoomia, niin sinun mielestäsi sitä pitäisi kehua?

        Kaveri haluaa laajentaa optiikkaansa telepäässä ja sinä tarjoat kolemekymmentäviisimillistä! Jos itse olisit vastaavassa tilanteessa ja saisit neuvon jonka nyt olet itse antanut kysyjälle, minkä arvon sille antaisit?

        Periaatteessa neuvossasi ei ole mitään vikaa, se vain ei liity mitenkään esitettyyn kysymykseen. Jos itselläni olisi halua antaa neuvoja, pyrkisin vastaamaan esitettyyn kysymykseen ja ymmärtämään mitä halutaan. Jos joku haluaa mennä Venäjälle, en pyri ohjaamaan häntä Ruotsiin. Ellen kykenisi antamaan neuvoja esitetyn kysymyksen puitteissa, jättäisin kirjoittamatta.

        Eipä silti, kontekstissa pysyminen ei näillä saiteilla ole aina mikään itsestäänselvyys, mutta tämä tästä.


    • 02o

      Kaikki halvat telezoomit on kutakuinkin yhtä hyviä.
      Sinun sijassasi ostaisin valovoimaisimman mihin budjettisi riittää

    • EräsEhdotus

      Jos välttämättä nyt tarvitset jonkin sutun ja budjettisi on noinkin pieni ja siedät
      ääntä objektiivissa etkä tarvitse vakaajaa niin suosittelisin kääntymään
      Kalle Anttilan puoleen ja hankkimaan sieltä hintaan 139,90 (ovh.179)
      Tamron DI 70-300mm objektiivin.
      Hintaisekseen ihan hyvä ostos.
      Epäilen jot et tekis noilla kalliimmilla mitkä mainitsit paljon enempää.
      Loput rahat voit panna vaikka säästöön taikka ostaa niillä toisen yhtä huonon
      objektiivin.
      Kunpa käytössäsi olisi edes 400E nimittäin sillä satasen lisärahalla saisi jo..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2165
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1188
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe